Oorspronkelijk geplaatst door KdF
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenMet de nr.plaat terug te sturen is de wagen nog niet weg van de vennootschap he. Je zal hem ook effectief moeten verkopen. Zal anders altijd een discussiepunt blijven met de fiscus 'heb je hem wel of niet gebruikt'?
Porsche dealers zullen ook maar groen lachen kan ik me voorstellen....
Zou me sterk lijken dat ze daar dan VAA op zouden heffen.So far 233 rondjes op dé ring
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenMet de nr.plaat terug te sturen is de wagen nog niet weg van de vennootschap he. Je zal hem ook effectief moeten verkopen. Zal anders altijd een discussiepunt blijven met de fiscus 'heb je hem wel of niet gebruikt'?
Porsche dealers zullen ook maar groen lachen kan ik me voorstellen....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenNatuurlijk! Anders zouden ze er niet expliciet bij vermeld staan!
Uit hetzelfde amendement:
"Onder cataloguswaarde wordt verstaan de gefactureerde
waarde inclusief opties en belasting over de toegevoegde
waarde, zonder rekening te houden met enige korting,
vermindering, rabat of restorno. Deze definitie is zowel van
toepassing op nieuwe wagens, als op tweedehands wagens
of wagens in leasing."
De definitie, inclusief de vermeldingen inzake korting, is van toepassing op ALLE wagens, nieuw, tweedehands of geleasd.
Als er maar 1 definitie is, waarom zou er dan voor nieuwe wagens een "cataloguswaarde" zijn die de korting teniet doet, en voor tweedehandswagens dan wel de werkelijke factuurprijs (want daar is er nooit sprake van korting uiteraard) ??????????????????
maar ook natuurlijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HansVDG Bekijk BerichtenDan factuurke vragen in de UK. Maar dat ze de korting niet op de factuur zetten. Maar als een pack
Da moe kunnen.
Is nie te bewijzen, want de standaard opties in de UK zijn anders dan in BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RangeLove Bekijk BerichtenFerrari dealers ook denk ik...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenHet grote probleem is dat jij daar in het vet zet wat je graag wil lezen, alsof de niet vetgedrukte tekst er niet staat...
De definitie, inclusief de vermeldingen inzake korting, is van toepassing op ALLE wagens, nieuw, tweedehands of geleasd.
Als er maar 1 definitie is, waarom zou er dan voor nieuwe wagens een "cataloguswaarde" zijn die de korting teniet doet, en voor tweedehandswagens dan wel de werkelijke factuurprijs (want daar is er nooit sprake van korting uiteraard) ??????????????????
maar ook natuurlijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenMet de nr.plaat terug te sturen is de wagen nog niet weg van de vennootschap he. Je zal hem ook effectief moeten verkopen. Zal anders altijd een discussiepunt blijven met de fiscus 'heb je hem wel of niet gebruikt'?
Porsche dealers zullen ook maar groen lachen kan ik me voorstellen....
Ik denk niet dat de overheid u kan verplichten die wagen te verkopen onder de prijs hoor , want je zal die niet zomaar kwijt geraken ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenhet blijft gewoon een vreselijk dubbelzinnige definitie. Wat wordt nu bv. verstaan onder "gefactureerde waarde", en wat onder "geen rekening houden met korting", want de gefactureerde waarde is gewoon de catalogusprijs plus de opties min de korting.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenOk, maar wat er niet bij staat is het of het de gefactureerde waarde bij aankoop nieuw betreft, of de gefactureerde waarde bij aankoop tweedehands.Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenHet grote probleem is dat jij daar in het vet zet wat je graag wil lezen, alsof de niet vetgedrukte tekst er niet staat...
De definitie, inclusief de vermeldingen inzake korting, is van toepassing op ALLE wagens, nieuw, tweedehands of geleasd.
Als er maar 1 definitie is, waarom zou er dan voor nieuwe wagens een "cataloguswaarde" zijn die de korting teniet doet, en voor tweedehandswagens dan wel de werkelijke factuurprijs (want daar is er nooit sprake van korting uiteraard) ??????????????????
maar ook natuurlijk
Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk BerichtenAls hij uitgeschreven is en geen nrplaat meer heeft lijkt het me weinig waarschijnlijk dat je hem prive nog gebruikt.
Zou me sterk lijken dat ze daar dan VAA op zouden heffen.
En ga je dan ook de verzekering opzeggen? En hoe ga je dan verantwoorden dat je die blijft afschrijven? Om een bedrijfsgoed te kunnen afschrijven/in kosten brengen moet het bijdragen tot de huidige of toekomstige inkomsten. Een "garage queen" doet dit duidelijk niet...
Mij lijkt uitschrijven alvast niet de ideale oplossing.
Het is ofwel verkopen aan een derde, ofwel privé zetten, ofwel de bittere pil doorslikken.MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AudiCar Bekijk BerichtenHoe zit het nu juist?
Ik heb mijn wagen gekocht via CarConnect uit Waregem en ik heb een factuur gekregen waarop geen korting staat, gewoon een totaalprijs incl. opties. (deze was trouwens bijna 10.000€ onder BE -prijs was)
Laat ons hopen op het factuurbedrag!
Strekske zal ons niet liggen hebben hoor
@ AudiCar:
Carconnect? Welke wagen heb je besteld en tevreden? Ik ben aan het afronden voor een Audi A5 S-line, scheelt inderdaad serieus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenEuh, dus eerst creëren ze een overaanbod en dan zou je hem verplicht moeten verkopen ?
Ik denk niet dat de overheid u kan verplichten die wagen te verkopen onder de prijs hoor , want je zal die niet zomaar kwijt geraken ...
Verplicht verkopen, tuurlijk niet, je bent altijd "welkom" om de VAA te betalen...MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk BerichtenAls hij uitgeschreven is en geen nrplaat meer heeft lijkt het me weinig waarschijnlijk dat je hem prive nog gebruikt.
Zou me sterk lijken dat ze daar dan VAA op zouden heffen.
Maar bewijs dan maar eens de beroepskost van de wagen, als er niet mee gereden wordt. --> aftrek niet aanvaard
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk BerichtenAls hij uitgeschreven is en geen nrplaat meer heeft lijkt het me weinig waarschijnlijk dat je hem prive nog gebruikt.
Zou me sterk lijken dat ze daar dan VAA op zouden heffen.
Bij controle kun je toch nooit goed praten dat je een niet ingeschreven auto blijft inbrengen?My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk BerichtenLijkt me sterk dat je die dan nog kunt afschrijven in de bvba
Bij controle kun je toch nooit goed praten dat je een niet ingeschreven auto blijft inbrengen?MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Eigenlijk zouden ze het voordeel in natura gewoon kunnen berekenen op basis van het bedrag dat je jaarlijks afschrijft op de wagen. Dat kan perfect uit de boekhouding gehaald worden, en lijkt mij nog vrij eerlijk, die afschrijving is ook de last die je als particulier zou dragen als je hem prive hebt. Koop je dan voor 25000 een porsche van 5 jaar, of een nieuwe golf, jaarlijkse afschrijving is dan 't zelfde, voordeel in alle aard laten rekening houden met afschrijving en CO2, en klaar.
Comment
-
Probeer anders eens en laat het ons weten.
Je afschrijving (en evt. andere kosten) zal nooit aanvaard worden als die auto niet ingeschreven is. Zoals ik hierboven al zei, het actief ( de wagen in casu) draagt niet bij tot het behouden of verwerven van toekomstige inkomsten, definitie WIBMY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk BerichtenLijkt me sterk dat je die dan nog kunt afschrijven in de bvba
Bij controle kun je toch nooit goed praten dat je een niet ingeschreven auto blijft inbrengen?
Maar bon, voor de meesten is dit geen optie, wat ben je er mee ? Zo snel mogelijk verkopen is voor velen nog de beste (gedwongen) keuze.
Comment
Comment