Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Een niet ingeschreven voertuig dat te koop aangeboden wordt (bewijs bv met online advertenties) zal nog steeds zonder veel discussie verder in de vennootschap afgeschreven kunnen worden. Uiteraard zal er dan geen onderhoud, banden, enz kunnen ingebracht worden maar het waardeverlies kan geboekt worden.

    Het is voor mij trouwens niet de bedoeling die wagens 'op zolder' te zetten, ik wil en zal ze verkopen, weet alleen niet of nu, met die nieuwe regeling, het goede moment is om een 'dure wagen' te verkopen. Als ik ze nog wat kan afschrijven kan ik ze waarschijnlijk beter verkocht krijgen. Ga ze in ieder geval wel te koop aanbieden.

    Ik heb me erover gezet dat de tijd van 'dikke bakken' gedaan is voor mij. Tot nu toe kocht ik me altijd topauto's en hield die dan voor jaren. Nu worden het goedkopere, lagere CO auto's die ik sneller zal vervangen. Kost voor firma zal dan ongeveer gelijk zijn en wij prive hebben sneller nieuwe auto's. Het is zoals het is, niets aan te doen.

    Comment


    • Ik ga mee in je redenering als dit maar voor (hoogstens) enkele maanden is in afwachting van een verkoop (die dan ook effectief wel moet plaatsvinden). Maar dan nog durf ik niet garanderen dat de fiscus er ook in zal meegaan...
      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
        weet alleen niet of nu, met die nieuwe regeling, het goede moment is om een 'dure wagen' te verkopen.
        Er komen geen goede momenten meer.

        Zoals hierboven gezegd, enige voordeel is dat je een 'hoge VAA' kar privé goedkoop zal kunnen overnemen. Fiscus kan er weinig tegen inbrengen want ze hebben zelf het waardeverlies veroorzaakt.
        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
          Maar dan nog durf ik niet garanderen dat de fiscus er ook in zal meegaan...
          Volgens mijn revisor zal dat geen probleem geven, de man heeft al onnoemelijke controles meegemaakt (redelijk groot kantoor) en ben daar dus wel gerust in.
          Maar ze moeten verkocht worden !!

          Heb net telefonsich een optie genomen op een Peugeot 508 met 107 CO , nieuwe VAA is nog 100euro beterkoop dan VAA oude regeling op mijn huidige wagen.
          Morgen weet ik wat ze voor huidige nog willen geven in overname.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bmwduck Bekijk Berichten
            vb. BMW X3 : catalogus waarde € 40800 + bv. € 15000 opties = € 55800 x 8,9% CO2 (basis 115 + (149 -115= 34 x 0,1%) = 8,9% uitstoot) = € 4966,2 : 12 = € 413,85 maandelijkse bijdrage voor werknemers
            1: je vergeet de correctie van 6/7
            2: het resultaat je formule is het VAA, daar wordt je op belast, dat is niet wat je betaalt.
            Het VAA wordt bijgevolg € 354,73, je betaalt, aan een aanslagvoet van 53,5%, € 189,78 per maand.
            Da's veel maar toch heel wat anders dan die € 413.
            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

            Comment


            • Imho is het duidelijk dat " gefactureerde waarde" voor een 2dehands betekent de waarde waaraan hij verkocht wordt.

              De oplossing voor mij en mijn bvba lijkt simpel: mijn droomauto 2dehands kopen.

              Alleen denk ik dat er zodanig weinig dure auto's gaan gekocht worden dat er binnen een paar weinig aanbod zal zijn op de tweedehandsmarkt voor (sub)topklasse auto's.
              2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
              2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
              2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                Imho is het duidelijk dat " gefactureerde waarde" voor een 2dehands betekent de waarde waaraan hij verkocht wordt.

                De oplossing voor mij en mijn bvba lijkt simpel: mijn droomauto 2dehands kopen.

                Alleen denk ik dat er zodanig weinig dure auto's gaan gekocht worden dat er binnen een paar weinig aanbod zal zijn op de tweedehandsmarkt voor (sub)topklasse auto's.
                Auto tweedehands in Duitsland kopen...

                Comment


                • blijft toch nog duur é

                  bv gt3 2-3jaar met wat geluk 85k

                  is nog vaa van 13000 en kost je per maand nog 580€ é....

                  Comment


                  • Wat waren het toch goede tijden zonder regering...

                    Comment


                    • Ik geloof eigenlijk nooit dat de factuurwaarde van een tweedehands wagen de prijs zal zijn dat je 'm tweedehands koopt. Er kan toch vrij gemakkelijk met de factuur gesjoemeld worden om zo dus een lager bedrag op factuur te hebben.
                      OO 00 OO

                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Carfan123 Bekijk Berichten
                        @ AudiCar:

                        Carconnect? Welke wagen heb je besteld en tevreden? Ik ben aan het afronden voor een Audi A5 S-line, scheelt inderdaad serieus.

                        Hi, ik Audi A6 s-line + ext. pakket, zeer tevreden, alles werd goed geregeld, eerste contacten per mail, toch vragen ze om eens langs te gaan om alles ter plaatse te bespreken en af te ronden... Doe ik zeker nog eens opnieuw en nu maar hopen dat ik belast wordt VAA op 45K en niet op 60K

                        Comment


                        • tips & advies

                          Artikel toegevoegd op dinsdag 20 december 2011

                          De ‘jaloezietaks' van Di Rupo


                          Tip 1. Woont u op meer dan 25 km van uw werk, dan kan de schade meevallen. Voor de VW Passat werd u dan sowieso al op € 2.133 belast, zodat uw VAA nu maar met € 61,29 stijgt (€ 36,77 extra belasting).


                          Tip 2. Op basis van de teksten die momenteel voorliggen, zou voor een tweedehandse auto uw VAA eveneens op het (lagere, want tweedehands) ‘factuurbedrag' berekend worden, waardoor het VAA kleiner zal zijn dan voor een nieuwe auto. Heeft u bv. een werkvennootschap en een managementvennootschap en bent u in allebei zaakvoerder, dan zou een verkoop van uw auto door de ene aan de andere vennootschap er natuurlijk een goedkopere tweedehandse auto van kunnen maken...

                          Comment


                          • ok, het is veel geld dat men nutteloos kwijt is, maar daar is nu eenmaal weinig aan te doen tenzij volgende keer massaal voor de goeie stemmen

                            ik vraag me gewoon af of bepaalde hier nu hun wagen effectief gaan verkopen, die meesten die hier op het forum zitten hebben indertijd hun wagen vooral gekocht met het gevoel (en met hun venootschap?)

                            Ga je deze nu zomaar wegdoen voor pakweg 5k extra per jaar? Als je de prijs van het voertuig meestal bekijkt+ runingcost ten opzicht van die 5k? Als men zo een bedrag voor wagens kan neerleggen denk ik ( hoop ik ) dat die 5k extra er ook met tegenzin erbij kunnen.

                            Het blijft natuurlijk niet plezant om het extra te betalen, maar ik heb dat nog over voor mn zondagse ritjes.

                            @ wax-it ik denk niet dat jij je veel zorgen moet maken, een bepaalde groep van mensen gaan nu niet laten hun auto te behandelen omdat deze enkele k duurder is per jaar.
                            Het enige wat kan is dat je nu veel meer " camionetten" krijgt voor het detailen

                            Comment


                            • Heb meer inside info gekregen :

                              In een nu geschrapte passus van de verantwoording van het betreffende amendement stond letterlijk: "Quid tweedehandswagens ? Een deel van de bedrijfswagens zijn effectief tweedehands. De bovenstaande uitleg vermijdt niet dat toch jonge occasies worden gekocht. Het volstaat immers om een jonge tweedehands wagen te kopen om een hoog voordeel te vermijden. De cataloguswaarde daalt immers na zes maanden al zeer fel om nadien minder fel te dalen over de latere jaren van gebruik."

                              Dus op basis van tekstanalyse "de gefactureerde waarde" en de geschrapte passus zou het voordeel bij een tweedehands wagen berekend worden op de gefactureerde wagen van de tweedehandswagen.


                              Da's dus goed nieuws, al vind ik het dan vreemd dat men die passus in de verantwoording uiteindelijk toch weggelaten heeft...

                              Comment


                              • Dan zijn mensen zoals ik met een lease/renting dik gescheten he...
                                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                  Dan zijn mensen zoals ik met een lease/renting dik gescheten he...
                                  Ik ook, ik heb mijn kar vorig jaar nieuw gekocht, goed voor een VAA per jaar van > 20000 euro

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door empie99 Bekijk Berichten
                                    Artikel toegevoegd op dinsdag 20 december 2011

                                    De ‘jaloezietaks' van Di Rupo


                                    Tip 1. Woont u op meer dan 25 km van uw werk, dan kan de schade meevallen. Voor de VW Passat werd u dan sowieso al op € 2.133 belast, zodat uw VAA nu maar met € 61,29 stijgt (€ 36,77 extra belasting).


                                    Tip 2. Op basis van de teksten die momenteel voorliggen, zou voor een tweedehandse auto uw VAA eveneens op het (lagere, want tweedehands) ‘factuurbedrag' berekend worden, waardoor het VAA kleiner zal zijn dan voor een nieuwe auto. Heeft u bv. een werkvennootschap en een managementvennootschap en bent u in allebei zaakvoerder, dan zou een verkoop van uw auto door de ene aan de andere vennootschap er natuurlijk een goedkopere tweedehandse auto van kunnen maken...
                                    Die Tip 2 is mij op het lijf geschreven !
                                    Ik heb morgen een afspraak met m'n accountant en zal dit zeker ter sprake brengen.

                                    Ik hou jullie op de hoogte!

                                    Comment


                                    • Och, Di Rupo leest dit forum elke dag. Alle suggesties die hier gepost worden zullen door De Rupo geblokkeerd worden.
                                      OO 00 OO

                                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                        Ik ook, ik heb mijn kar vorig jaar nieuw gekocht, goed voor een VAA per jaar van > 20000 euro
                                        Gij kunt hem nog verkopen en terug kopen aan een lagere prijs.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door empie99 Bekijk Berichten
                                          Artikel toegevoegd op dinsdag 20 december 2011
                                          Tip 2. Op basis van de teksten die momenteel voorliggen, zou voor een tweedehandse auto uw VAA eveneens op het (lagere, want tweedehands) ‘factuurbedrag' berekend worden, waardoor het VAA kleiner zal zijn dan voor een nieuwe auto. Heeft u bv. een werkvennootschap en een managementvennootschap en bent u in allebei zaakvoerder, dan zou een verkoop van uw auto door de ene aan de andere vennootschap er natuurlijk een goedkopere tweedehandse auto van kunnen maken...
                                          Zou mooi zijn maar twijfel eraan of dit kan. Het grootste voordeel heeft dezelfde natuurlijke persoon en dus gaat volgens mij de volgende richtlijn in voege (met waarschijnlijk een kado van 309%) :

                                          Een opeenvolging van handelingen die enkel tot doel hebben om belastingen te ontduiken mogen door de fiscus worden aanzien als onbestaand.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X