Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk BerichtenWat een onzin.
Is toch perfect mogelijk dat ik 2 auto's heb op de vennootschap waarvan er 1 is voor gemengd gebruik prive-prof. (dus wel VAA) en 1 voor puur professioneel gebruik. Waarom zou je in dit laatste geval dan VAA moeten aanrekenen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk BerichtenWat volgens mij perfect moet kunnen is uw wagen wisselen met een bevriende collega ondernemer in hetzelfde geval en terugwisselen (2x verkoop) 1 jaar later.
VAA daalt ca 40%.
Je betaalt 2x BIV maar op de vennootschap - aftrekbare kost en zelfs bij een X5 loont dat de moeite al na 1 jaar.
Daar kan de fiscus nu toch niks tegen hebben ?
Nog steeds in de veronderstelling dat de interpretatie is dat tweedehandswagens niet aan nieuwprijs belast gaan worden, wat we pas over enkele dagen gaan weten.Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk BerichtenAls de 2dehands regeling idd van kracht wordt denk ik dat je dit zonder gevaar kan doen. Je betaalt tenslotte zelfs nog extra BIV, je realiseert een echte verkoop met inschrijving op naam van derden. Daar kan niets tegen gedaan worden lijkt me. Anders zitten we echt in een dictatuur.
Nee, je bent nog het best af door mee te gaan in de redenering van de overheid : je sportwagen privé en je zuinige daily op de zaak. Aftrekbaarheid in de vennootschap stijgt wellicht van 50% tot 75% à 90%, het VAA ligt vrij laag tov wat het nu al is voor de sportwagen. Er is wat meer ruimte voor dividenden of een hogere bezoldiging omdat er minder autokosten worden gemaakt in de vennootschap, waardoor je privé over genoeg middelen kan beschikken voor die sportwagen.
Uiteraard ben je in elke hypothese gekloot, maar zo valt het nog mee...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichtengebruik de zoekfunctie en je vindt je antwoorden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
Nee, je bent nog het best af door mee te gaan in de redenering van de overheid : je sportwagen privé en je zuinige daily op de zaak. Aftrekbaarheid in de vennootschap stijgt wellicht van 50% tot 75% à 90%, het VAA ligt vrij laag tov wat het nu al is voor de sportwagen. Er is wat meer ruimte voor dividenden of een hogere bezoldiging omdat er minder autokosten worden gemaakt in de vennootschap, waardoor je privé over genoeg middelen kan beschikken voor die sportwagen.
Uiteraard ben je in elke hypothese gekloot, maar zo valt het nog mee...2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk BerichtenWat een onzin.
Is toch perfect mogelijk dat ik 2 auto's heb op de vennootschap waarvan er 1 is voor gemengd gebruik prive-prof. (dus wel VAA) en 1 voor puur professioneel gebruik. Waarom zou je in dit laatste geval dan VAA moeten aanrekenen?
Ik zit in het exact door u beschreven geval. Heb 2 auto's op mijn zaak waarvan eentje voor zaak en prive, de andere voor de zaak. Is bovendien een soort uitstalraam voor ons product. Wel ik betaal al enkele jaren VAA voor beide. Uiteraard gebruik ik ze tot nu dus ook allebei prive, betaal er tenslotte voor. Dus je kan dat wel argumenteren maar de fiscus gaat je argumentatie belonen met 309% als ze je willen zoeken.
Ieder doet wat hij wil maar met de nieuwe regeling gaan ze volgens mij nog strenger worden. Er valt immers veel meer te rapen.
Als je een LV combineert met een personenwagen kom je wel weg met alleen VAA te betalen op de laatste.
Comment
-
eerst en vooral , tis 5/7 van 50% voor een zelfstandige(das echt t maximum waar je mee weg komt bij controle) aftrekbaar (gemengd gebruik)
en dan , dat idee van BVBA oprichten en wagen voor veel minder overkopen??? ik weet niet maar laatste keer dat ik keek koste een BVBA oprichten toch nog beetje geld, plus de extra boekhouding .... en je denkt toch niet bij een controle (kleine kans maar toch) je daar mee wegraakt????
ik zou nog niks verkopen, oprichten , inwisselen en gewoon afwachten. Het zou niet de eerste keer zijn dat ze iets bedenken en dan vlug daarna aanpassen omdat ze niet praktisch is of enorm onpopulair....
ik zeg niet dat ik dit doe maar als je toevallig een lichte vracht in je wagenpark hebt (100 procent aftrekbaar) is het niet moeilijk om banden , brandstof , carkits .(ps3,xbox) enz....
daarop te factureren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenNee, je bent nog het best af door mee te gaan in de redenering van de overheid : je sportwagen privé en je zuinige daily op de zaak. Aftrekbaarheid in de vennootschap stijgt wellicht van 50% tot 75% à 90%, het VAA ligt vrij laag tov wat het nu al is voor de sportwagen. Er is wat meer ruimte voor dividenden of een hogere bezoldiging omdat er minder autokosten worden gemaakt in de vennootschap, waardoor je privé over genoeg middelen kan beschikken voor die sportwagen.
- RV op dividenden nu 25% zal zijn (dus 10% belastigen) en zijn na belastingen van 50% en dus geen kost
- dat het extra loon ook aan 50% belast zal worden
- extra loon ook meer SZ wilt zeggen
- groepsverzekeringen ook aangepakt zijn geweest (afgekapt op 6000 euro dus geen zin om extra te sparen)
dus je verlies sowieso zowel prive als zakelijk.
wat mss wel mogelijk is, is om het VAA te compenseren door een tweedehandse moto kopen, die is:
- goedkoop
- 100 aftrekbaar prive (en zakelijk ook als ik mij niet vergis)
- geen VAA erop prive
- fun ro ride with
You give some (VAA), you take some toch (meer kosten betreffende de moto) en dus meer belastigsaftrek = status quo op belastingsaangifte
enig probleem is dat Di Rupo zo geen 200mlj gaat vinden en dus met iets anders op de proppen gaat komenLast edited by fblade; 21/12/2011, 16:19.Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk BerichtenMet dank voor je bereidwillige medewerking!
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenAkkoord, maar het wordt maar interessant als die wagens al minstens 2 à 3 jaar oud zijn hé. De mijne zit nog op 75 à 80% van de nieuwprijs dus ZOveel daalt het VAA dan ook niet door een gelijkaardige 2dehands te kopen, of door de mijne te verkopen en terug te kopen.
dus bij verkoop begin volgend jaar daalt VAA al direct 20%. Bij de 2de verkoop (de terugkoop) zit je op 40%...
Dat scheelt al ferm hoor.
Ik heb de berekening gemaakt voor X3 en X5 - in beide gevallen duizenden euros belastingsbesparing.
Jouw voorstel van sportwagen prive en kleine auto professioneel kan interessant zijn, uit te rekenen met XLS bestandje... maar 2 auto's zijn bijna altijd duurder dan 1 ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenAkkoord, maar het wordt maar interessant als die wagens al minstens 2 à 3 jaar oud zijn hé. De mijne zit nog op 75 à 80% van de nieuwprijs dus ZOveel daalt het VAA dan ook niet door een gelijkaardige 2dehands te kopen, of door de mijne te verkopen en terug te kopen.
Nee, je bent nog het best af door mee te gaan in de redenering van de overheid : je sportwagen privé en je zuinige daily op de zaak. Aftrekbaarheid in de vennootschap stijgt wellicht van 50% tot 75% à 90%, het VAA ligt vrij laag tov wat het nu al is voor de sportwagen. Er is wat meer ruimte voor dividenden of een hogere bezoldiging omdat er minder autokosten worden gemaakt in de vennootschap, waardoor je privé over genoeg middelen kan beschikken voor die sportwagen.
Uiteraard ben je in elke hypothese gekloot, maar zo valt het nog mee...
Mij lijkt het dus nog steeds interessant een korte renting op de venn. te starten/houden, en de voordelen van de eerste verhoogde huur en die kosten op de venn. te kunnen gebruiken.
Bij overname van de renting van 12m, wordt de VAA drastisch vermindert gezien de restwaardefactuur, en kan je toekomstige kosten nog steeds door de venn. laten dragen.
Een tussenoplossing, misschien voor jouw situatie, is een sale & lease-back met korte looptijd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenNee, je bent nog het best af door mee te gaan in de redenering van de overheid : je sportwagen privé en je zuinige daily op de zaak. Aftrekbaarheid in de vennootschap stijgt wellicht van 50% tot 75% à 90%, het VAA ligt vrij laag tov wat het nu al is voor de sportwagen. Er is wat meer ruimte voor dividenden of een hogere bezoldiging omdat er minder autokosten worden gemaakt in de vennootschap, waardoor je privé over genoeg middelen kan beschikken voor die sportwagen.
Wat niet wil zeggen dat ik akkoord ben met de lastenverhoging die er aan vasthangt'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk BerichtenTijd om een nieuwe BVBA op te starten
BVBA 1 Zaakvoerder koopt auto op naam van zijn zaak (100 000 E)
BVBA 2 Dikke auto's overkopen van zaakvoerders. ( 50 000 E)
BVBA 1 schrijft 50k als verlies in en betaalt dus 33,99% minder belastingen op die 50k
BVBA 2 Inschrijven op tweede bvba (BIV Betalen).
BVBA 2 3 maanden laten staan in prive garage met 0 regeden kilometers
BVBA 2 3 maanden goedkoper huurauto geven (type smart)
BVBA 2 verkoopt aan BVBA 1 dezelfde auto voor 50 000 euro + BIV + Marge
BVBA 1= bespaart belastingen door verlies en kleiner VAA
BVBA 2 = heeft zijn marges en wederkerende klanten
iLike?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenIk volg je, maar voor zij die hun karren in renting hebben, is er ook nog het verlies van de verhoogde aanbetaling.
Mij lijkt het dus nog steeds interessant een korte renting op de venn. te starten/houden, en de voordelen van de eerste verhoogde huur en die kosten op de venn. te kunnen gebruiken.
Bij overname van de renting van 12m, wordt de VAA drastisch vermindert gezien de restwaardefactuur, en kan je toekomstige kosten nog steeds door de venn. laten dragen.
Een tussenoplossing, misschien voor jouw situatie, is een sale & lease-back met korte looptijd.
Valt toch ook enorm op, zeker als je niet teveel km doet.
Moest je nu nog zeggen 24 (en dan nog)2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenRenting op 12m? En wat neem je dan als restwaarde (in %)?
Valt toch ook enorm op, zeker als je niet teveel km doet.
Moest je nu nog zeggen 24 (en dan nog)
Opvallen is niet aan de orde. Niemand verbiedt je een relatief kortlopend contract af te sluiten.
Comment
-
Dan ga je toch al heel rap met disproportioneel hoge autokosten zitten: zware aanbetaling en bijkomend nog eens hoge maandelijkse aflossingen. Dit kan misschien werken in een middelgrote KMO voor de auto van de baas waarbij dan tegelijk bespaard wordt op de kleintjes. Voor de meesten vrees ik dat dit scenario weinig realistisch is.2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenDan ga je toch al heel rap met disproportioneel hoge autokosten zitten: zware aanbetaling en bijkomend nog eens hoge maandelijkse aflossingen. Dit kan misschien werken in een middelgrote KMO voor de auto van de baas waarbij dan tegelijk bespaard wordt op de kleintjes. Voor de meesten vrees ik dat dit scenario weinig realistisch is.
2. Als cashflow in die mate een issue is, dan moet je tout court eens nadenken over die duurdere wagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk BerichtenAls je auto nieuw was in 2011 is die al 20% afgeschreven al was hij ingeschreven op 31/12/11 ...
dus bij verkoop begin volgend jaar daalt VAA al direct 20%. Bij de 2de verkoop (de terugkoop) zit je op 40%...
Dat scheelt al ferm hoor.
Ik heb de berekening gemaakt voor X3 en X5 - in beide gevallen duizenden euros belastingsbesparing.
Jouw voorstel van sportwagen prive en kleine auto professioneel kan interessant zijn, uit te rekenen met XLS bestandje... maar 2 auto's zijn bijna altijd duurder dan 1 ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichtenje vergeet gemakelijkheishalve dat de
- RV op dividenden nu 25% zal zijn (dus 10% belastigen) en zijn na belastingen van 50% en dus geen kost
- dat het extra loon ook aan 50% belast zal worden
- extra loon ook meer SZ wilt zeggen
- groepsverzekeringen ook aangepakt zijn geweest (afgekapt op 6000 euro dus geen zin om extra te sparen)
dus je verlies sowieso zowel prive als zakelijk.
Het is nu voor iedereen "damage control" en die verschilt van persoon tot persoon
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenMijn situatie nu is een GT3 op de zaak en een 320d privé (ik heb dus al 2 wagens) : ik ga die omwisselen. Komt ook meer overeen met de realiteit
En de GT3 prive, da's dan ook voortaan banden, remmen, onderhoud, verzekering, naft... track-related kosten uit eigen zak.
Ben je zeker dat je voordeel gaat doen?2.0 JTDm
Comment
Comment