Oorspronkelijk geplaatst door Haddock
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenWat is het probleem? Dat je niet genoeg belastbare winst hebt om die hogere kosten nuttig van af te trekken?2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk BerichtenBVBA's met zelfde zaakvoerder ? Zelfde aandeelhouder(s) ? Denk dat je dat gewoon kan vergeten.
sowieso, ook al zijn het dezelfde zaakvoerder, het gaat om een transactie tussen 2 verschillende legale entiteiten en mag dus op zich geen probleem vormen.Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenBijvoorbeeld, of het feit dat je autokosten van jaar x naar jaar x+1 ineens exploderen en gedeeltelijk verworpen zullen worden.
Als je een jaar meer factureert dan een andere worden die facturen toch ook niet verworpen? ( yeah yeah i know, domme opmerking gaat niet op met de realiteitHier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenBijvoorbeeld, of het feit dat je autokosten van jaar x naar jaar x+1 ineens exploderen en gedeeltelijk verworpen zullen worden.
Over het verwerpen van de autokosten, de keuze van je contract is vrij. Als de verhouding autokosten / omzet-winst scheef wordt, verwijs ik naar punt 1.
Comment
-
Enfin is dat nu zo moeilijk te snappen...
Neem jaar 1 met 10k autokosten.
Neem dan jaar 2 met een forse aanbetaling (renting) en 12 hoge maandelijkse lasten, samen (bijv.) 30k autokosten
Is dat dan zo onterecht om te veronderstellen dat het wel eens zou kunnen dat een deel van die extra kosten verworpen wordt.2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenIn het eerste geval moet je toch eens heroverwegen wat je met die dure kist gaat aanvangen als je de maandelijkse renting x2 niet kan trekken. Dan zit je uitgavenpatroon daar op de limiet.
Over het verwerpen van de autokosten, de keuze van je contract is vrij. Als de verhouding autokosten / omzet-winst scheef wordt, verwijs ik naar punt 1.
That was my whole point from the beginning
Meeste eenmans bvba's zal het alvast niet lukken2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenJe hebt dan wel 2 keer BIV aan de broek. BMW van prive naar zaak en Porsche omgekeerd.
En de GT3 prive, da's dan ook voortaan banden, remmen, onderhoud, verzekering, naft... track-related kosten uit eigen zak.
Ben je zeker dat je voordeel gaat doen?
GT3 in de zaak houden is nog veel slechter : bezoldiging moet dan zo hoog worden (om 10000 euro extra belastingen privé te kunnen betalen ) dat het nut van een vennootschap haast volledig wegkwijnt. GT3 uit de zaak betekent dat de bezoldiging laag kan blijven met alle voordelen vandien in de personenbelasting.
Plus : de latere meerwaarde van de GT3 komt dan aan mij toe, onbelast, en niet aan de vennootschap...
Maar om het toch nog eens te herhalen : in elk scenario zullen mensen met wagens zoals de mijne het serieus voelen.
De enige manier om het totaal NIET te voelen, is dergelijke wagen te verkopen aan een derde
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenBIV voor een 320d is vanaf maart verwaarloosbaar
GT3 in de zaak houden is nog veel slechter : bezoldiging moet dan zo hoog worden (om 10000 euro extra belastingen privé te kunnen betalen ) dat het nut van een vennootschap haast volledig wegkwijnt. GT3 uit de zaak betekent dat de bezoldiging laag kan blijven met alle voordelen vandien in de personenbelasting.
Plus : de latere meerwaarde van de GT3 komt dan aan mij toe, onbelast, en niet aan de vennootschap...
Maar om het toch nog eens te herhalen : in elk scenario zullen mensen met wagens zoals de mijne het serieus voelen.
De enige manier om het totaal NIET te voelen, is dergelijke wagen te verkopen aan een derde
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenEnfin is dat nu zo moeilijk te snappen...
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenNeem jaar 1 met 10k autokosten.
Neem dan jaar 2 met een forse aanbetaling (renting) en 12 hoge maandelijkse lasten, samen (bijv.) 30k autokosten
Is dat dan zo onterecht om te veronderstellen dat het wel eens zou kunnen dat een deel van die extra kosten verworpen wordt.
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenWat je hier dus impliciet zegt, is dat je al serieus wat omzet en winst moet genereren vooraleer deze constructie ook maar in aanmerking kan komen.
That was my whole point from the beginning
Meeste eenmans bvba's zal het alvast niet lukken
Dat is mijn punt. En dat is evengoed van toepassing op je Passat, als je 911.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenDat heeft niets met je omzet te maken, maar wel met de keuze van het voertuig. Als je nu een auto rijdt via de vennootschap, die je niet zou kunnen betalen mocht de kost x1,5-x2,0 gaan, dan ben je te ver gesprongen.
Dat is mijn punt. En dat is evengoed van toepassing op je Passat, als je 911.
Ik moet 5x zoveel VAA betalen als nu het geval is. De vraag is of dat ik er wel voor over heb, ook al kan ik het betalen... Het antwoord is : neen. Heeft geen kloot te maken met "te ver gesprongen".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenDat heeft niets met je omzet te maken, maar wel met de keuze van het voertuig. Als je nu een auto rijdt via de vennootschap, die je niet zou kunnen betalen mocht de kost x1,5-x2,0 gaan, dan ben je te ver gesprongen.
Die X kan gedragen worden door de zaak zonder problemen.
Als de staat nu beslists om X = 200, is dat toch niet iets dat ze u kunnen kwalijk nemen of "te ver gesprongen" ?
Neem nu een geval waar een BVBA jaarlijk break even draait of met een kleine winst maar wel een GT3 heeft en deze 3 jaar geen controle gehad heeft. Als de staat nu ineens die GT3 4 keer duurde maakt en diezelfde BVBA nu verlies heeft en dus geen belastingen meer kan betalen, kunnen ze toch nooit moeilijk komen doen?
Uiteindelijk zijn dan kosten waar niemen mee rekening kon houden ... tegenover je originele renting met vast afbetalingsplan waarmee wel rekening kan gehouden worden gedurende het jaarHier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenGelieve je te onthouden van denigrerende opmerkingen.
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenZever
Ik moet 5x zoveel VAA betalen als nu het geval is. De vraag is of dat ik er wel voor over heb, ook al kan ik het betalen... Het antwoord is : neen. Heeft geen kloot te maken met "te ver gesprongen".2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenZever
Ik moet 5x zoveel VAA betalen als nu het geval is. De vraag is of dat ik er wel voor over heb, ook al kan ik het betalen... Het antwoord is : neen. Heeft geen kloot te maken met "te ver gesprongen".
Het gaat niet over opgelegde verhogingen zoals VAA, maar eigen keuzes, zoals het verkorten van het rentingcontract om een aantal voordelen te genieten.
Een gevolg daarvan is uiteraard de hogere maandsommen, en mijn punt is dat, als je die niet aankan, je initiële keuze fout was.
Dat is een optimalisatie uit eigen overweging, een kost, niet enkel een uitgave (zoals VAA). Het ging over het al dan niet mogelijk zijn om deze optie te overwegen. Als je die niet kan overwegen, omdat je tegen de limiet van je mogelijkheden zat, dan is er iets anders aan de hand. De vraag of je die verhoogde maandsommen wel wil betalen (er effectief vanuitgaande dat je dat kan), is pas de volgende stap, en heeft niets te maken met mijn punt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenZever
Ik moet 5x zoveel VAA betalen als nu het geval is. De vraag is of dat ik er wel voor over heb, ook al kan ik het betalen... Het antwoord is : neen. Heeft geen kloot te maken met "te ver gesprongen".OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk BerichtenDat snap ik niet goed eerlijk gezegd. Uiteindelijk ga je een contract aan ter waarde van bijvoorbeeld X = 100.
Die X kan gedragen worden door de zaak zonder problemen.
Als de staat nu beslists om X = 200, is dat toch niet iets dat ze u kunnen kwalijk nemen of "te ver gesprongen" ?
Neem nu een geval waar een BVBA jaarlijk break even draait of met een kleine winst maar wel een GT3 heeft en deze 3 jaar geen controle gehad heeft. Als de staat nu ineens die GT3 4 keer duurde maakt en diezelfde BVBA nu verlies heeft en dus geen belastingen meer kan betalen, kunnen ze toch nooit moeilijk komen doen?
Uiteindelijk zijn dan kosten waar niemen mee rekening kon houden ... tegenover je originele renting met vast afbetalingsplan waarmee wel rekening kan gehouden worden gedurende het jaar
Het gaat over de optie kunnen overwegen om een aantal optimalisaties door te voeren, die weliswaar meer van je cash flow eisen. That's all. Ik vind dat wanneer de verhouding omzet-keuze wagen goed zat/zit, iedereen die optie zou moeten kunnen overwegen. Niet enkel de grote boïten.
Hier gaat het niet in se over meer gaan kosten, maar over een verhoogde aanslag op je cash flow, enkel een verhoogde uitgave op kortere termijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk BerichtenVerkoop uw GT3 aan ir_fuel en omgekeerd... Uiteraard aan een prijsje... VAA probleem opgelost :-)
Morgen weten we misschien meer.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk BerichtenDat snap ik niet goed eerlijk gezegd. Uiteindelijk ga je een contract aan ter waarde van bijvoorbeeld X = 100.
Die X kan gedragen worden door de zaak zonder problemen.
Als de staat nu beslists om X = 200, is dat toch niet iets dat ze u kunnen kwalijk nemen of "te ver gesprongen" ?
Neem nu een geval waar een BVBA jaarlijk break even draait of met een kleine winst maar wel een GT3 heeft en deze 3 jaar geen controle gehad heeft. Als de staat nu ineens die GT3 4 keer duurde maakt en diezelfde BVBA nu verlies heeft en dus geen belastingen meer kan betalen, kunnen ze toch nooit moeilijk komen doen?
Uiteindelijk zijn dan kosten waar niemen mee rekening kon houden ... tegenover je originele renting met vast afbetalingsplan waarmee wel rekening kan gehouden worden gedurende het jaar'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk BerichtenKunnen wij geen M3 wisselen :-)OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
Comment