Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
    Nee, je bent nog het best af door mee te gaan in de redenering van de overheid : je sportwagen privé en je zuinige daily op de zaak. Aftrekbaarheid in de vennootschap stijgt wellicht van 50% tot 75% à 90%, het VAA ligt vrij laag tov wat het nu al is voor de sportwagen. Er is wat meer ruimte voor dividenden of een hogere bezoldiging omdat er minder autokosten worden gemaakt in de vennootschap, waardoor je privé over genoeg middelen kan beschikken voor die sportwagen.

Uiteraard ben je in elke hypothese gekloot, maar zo valt het nog mee...
    Zo ben ik vandaag dus ook aan 't denken. Uitkering in dividenden, kapitaalsverlaging,...
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
      Uiteraard. Ik volg je. Ik heb het dan ook niet over het verhaal waarbij de staat het verhaal duurder maakt. Uiteraard kan jij daar niets aan doen.

Het gaat over de optie kunnen overwegen om een aantal optimalisaties door te voeren, die weliswaar meer van je cash flow eisen. That's all. Ik vind dat wanneer de verhouding omzet-keuze wagen goed zat/zit, iedereen die optie zou moeten kunnen overwegen. Niet enkel de grote boïten.
      Hier gaat het niet in se over meer gaan kosten, maar over een verhoogde aanslag op je cash flow, enkel een verhoogde uitgave op kortere termijn.
      Dus volgens jou had je, nog voor er sprake was van de nieuwe VAA regeling, de keuze van je auto moeten laten bepalen door het feit of je het al dan niet aankon (aan wou kunnen) om x keer zo veel te betalen. Sorry maar dat vind ik zever hoor. Ik vind, je neemt beslissingen op basis van een huidige situatie en niet op een situatie die er misschien ooit wel eens zou kunnen komen...
      2.0 JTDm

Comment

• 'T is een smerige zaak. Ik heb ook nog eventjes de kat uit de boom gekeken omdat ik niet kon geloven dat men deze maatregelen echt ging nemen. Dit betekent een volledige ontwrichting van een industrie en vele Bvba's en vennootschappen. Ik zou trouwens nu niet graag garagist zijn van een audi/bmw of mercedes garage.

In ons geval: A5 net afgeschreven auto die ik nog even wou bijhouden: IN DE VERKOOP
        cayenne diesel net een jaar oud: in de bvba houden, extra kostprijs voor mijn privé belastingen 5500 euro (met
        tegengoesting, maar 't rijdt echt wel goed)
        de zaak: superdividend uitkeren

't Is erg en dan hoor je vakbonden mekkeren dat de lasten niet eerlijk zijn verdeeld, ik kan ze alleen maar gelijk geven, maar ik vind dat het niet zij zijn die te klagen hebben.

't Is een echte schande dat we door een regering waar ik geen voeling mee heb zo "legaal" kan worden bestolen. Men verandert zo abrupt de regels van het spel. Hier gaan na enkele zeer korte termijn begroting successen alleen maar drama's uit voorkomen.
        Etron > Q8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
          Dus volgens jou had je, nog voor er sprake was van de nieuwe VAA regeling, de keuze van je auto moeten laten bepalen door het feit of je het al dan niet aankon (aan wou kunnen) om x keer zo veel te betalen. Sorry maar dat vind ik zever hoor. Ik vind, je neemt beslissingen op basis van een huidige situatie en niet op een situatie die er misschien ooit wel eens zou kunnen komen...
          ²²²²²
          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
            Ja, maar daar heb ik het niet over. Eigen keuze <> opgelegde keuze.

Wacht, ik probeer nog eens op een andere manier.

1. Uiteraard neem je beslissingen volgens je huidige situatie.
            2. Als externe factoren er voor zorgen dat je keuze uit het verleden 2x duurder wordt, dan hebben ze je bij de .... en daar heb jij geen schuld aan.
            3. Als er een optie is waarbij je eea zou kunnen optimaliseren, maar de uitgaven worden gewoon groter (uiteindelijk vermijd je zelfs dat je keuze 'duurder' wordt), dan vind ik dat je dat moet kunnen overwegen.
            4. Dat heeft hier niets te maken met 'wil ik dat wel betalen'.
            5. Dat is een eigen keuze, dat wordt niet opgelegd.
            6. Als je die keuze niet kan overwegen -willen is niet aan de orde, het gaat over kunnen-, dan heb je een keuze gemaakt die aan de grens lag van wat je kon uitgeven, en dat is volgens mij fout.

Enfin, wat een verhaal om mijn alternatief toe te lichten van een verkorte renting.

Misschien moet ik het banaal voorstellen.

Je rent nu een kar voor €500 per maand. Je inkomsten zijn €5000. Je laat je ofwel pakken door de nieuwe regelgeving, of je kiest zelf voor een alternatief waar je uiteindelijk beter van wordt, maar die vraagt even €1000 per maand. Dat kan je overwegen. Of je dat uiteindelijk doet/wilt, dat is jouw keuze.

Je rent nu een kar voor €500 per maand. Je inkosmten zijn €1500. Je kan mijn optie niet overwegen, want je krijgt serieuze cash-flow issues. Hier heb je volgens mij een te dure kar gekozen.

That's all.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El_Gran_Extractor Bekijk Berichten
              de zaak: superdividend uitkeren
              Doe dat dan maar voor 31/12 !!
              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• van op BB

<LI class=profile>

Re: Extra tax op bedrijfsvoertuigen

« Reactie #280 Gepost op: 20 december 2011, 22:01:02 »

Vandaag in "Belastingstips & advies" van indicator (nu niet bepaald "de" referentie, maar het geeft goede hoop)

Kan het hier niet copieren vanwege copyright maar samengevat gaat men er daar ook van uit dat de tweedehandswagens voor hun aankoopprijs zullen verrekend worden.

klein "staaltje" Op basis van de teksten die momenteel voorliggen, zou voor een tweedehandse auto uw VAA eveneens op het (lagere, want tweedehands) ‘factuurbedrag' berekend worden, waardoor het VAA kleiner zal zijn dan voor een nieuwe auto

Men geeft er de tip als je twee vennootschappen hebt om van de ene naar de andere te verkopen

Men geeft er de tip als je twee vennootschappen hebt om van de ene naar de andere te verkopen

zoiets had ik ook al bedacht ... nu nog een tweede vennootschap vinden

een starters-bvba voor €1 !

Alles gekopieerd
                2014 Bmw 118d Estorill //M
                2000 Bmw 320d
                2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
                2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.)
                https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
                Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje...
                http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
                Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Comment

een starters-bvba voor €1 !

Alles gekopieerd
                  hahah - was er net op de grote WC over aan het denken...

Oftewel leasing vanuit een buitenlandse firma (geen btw) om alweer iets te besparen in de bvba?
                  Het VAA gaat toch over privé voordeel, de impact op de zaak is toch beperkt?
                  tuurlijk, maar we hadden het over de renting op 1 jaar te nemen, die kost komt wel op de bvba natuurlijk
                  Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                    was er net op de grote WC over aan het denken...
                    Niet teveel details aub
                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                      Doe dat dan maar voor 31/12 !!

Best met terugwerkende kracht vanaf 28/11/2011 als je zeker wil zijn.
                      Die 2 bvba kan wel okee zijn, 'k heb er 2. Interessant voor de cayenne.
                      Etron > Q8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El_Gran_Extractor Bekijk Berichten
                        '
                        In ons geval: A5 net afgeschreven auto die ik nog even wou bijhouden: IN DE VERKOOP
                        cayenne diesel net een jaar oud: in de bvba houden, extra kostprijs voor mijn privé belastingen 5500 euro (met
                        tegengoesting, maar 't rijdt echt wel goed)
                        Durf het bijna niet zeggen maar valt al met al nog mee toch voor een bijna nieuwe Cayenne?
                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• @ICM: helder

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                          Durf het bijna niet zeggen maar valt al met al nog mee toch voor een bijna nieuwe Cayenne?
                          Hij heeft het over privé, denk dat je dit bedrag ongeveer moet verdubbelen om aan het VAA te komen..
                          2.0 JTDm

Comment

• Unizo? Lamers?

Ik kan niet begrijpen dat er niet meer protest komt van Unizo of andere verenigingen; gewoon afwachten.

Ze zouden het VAA moet plafoneren.

Zoals het er nu uiziet gaat mijn VAA naar 36k

Comment

• Gokje: omdat het al bij al een erg kleine groep is die echt zwaar getroffen wordt (maal 4, maal 5, maal 6,...)
                              2021 Taycan 4S
                              2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
                                Verkoop uw GT3 aan ir_fuel en omgekeerd... Uiteraard aan een prijsje... VAA probleem opgelost :-)
                                En allebei hun auto wrappen in hetzelfde kleur

Comment

Misschien moet ik het banaal voorstellen.

Je rent nu een kar voor €500 per maand. Je inkomsten zijn €5000. Je laat je ofwel pakken door de nieuwe regelgeving, of je kiest zelf voor een alternatief waar je uiteindelijk beter van wordt, maar die vraagt even €1000 per maand. Dat kan je overwegen. Of je dat uiteindelijk doet/wilt, dat is jouw keuze.

Je rent nu een kar voor €500 per maand. Je inkosmten zijn €1500. Je kan mijn optie niet overwegen, want je krijgt serieuze cash-flow issues. Hier heb je volgens mij een te dure kar gekozen.

That's all.
                                  De banale versie :

Eindelijk wat verstaanbare uitleg voor mij

Comment

• Tijdens de werkuren is het hier druk, en 's avonds is het hier fluisterstil. Dat zegt veel over de mentaliteit van de werkende Belg.
                                    Last edited by BMWMB; 21/12/2011, 21:33.
                                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                      Tijdens de werkuren is het hierru, en 's avonds is het hier fluisterstil. Dat zegt veel over de mentaliteit van de werkende Belg.
                                      's Avonds wordt er ECHT gewerkt.

Comment

• te druk bezig met onze wagens op 2dehands te plaatsen om VAA te besparen :o
                                        Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                          Dat is dus extra, dus meer dan vorig jaar en idd, dit is gewoon de privé belastingen, de VAA is ongeveer het dubbel en nog wat.
                                          Etron > Q8

Comment

Working...
                                          X