Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Pff, was me dat een lijstje om door te nemen.

    Zelf (mijn BVBA dus) heb ik 6 maand geleden een Audi A6 3.0 TDI gekocht omdat de CO2 uitstoot zo veel beter was dan die van de, voor mij mooiere, A5.

    Als ik dit hier allemaal lees, dan lijkt het me de beste optie om die op 01/04/2012 (besparing van 2000 Euro BIV) te verkopen aan een leasing firma en onmiddellijk terug te leasen voor een periode van 1 of 2 jaar. Het VAA zou dan berekend worden op de prijs waarvoor ik hem verkoop aan de leasing en er wordt maar 50% BTW verrekend. Dit wordt onmiddellijk in kosten gestopt en na die 1 of 2 jaar koop ik de wagen terug, waardoor mijn VAA nog eens zakt naar een bedrag dat dan wel aanvaardbaar is...

    Klopt deze redenering en zo ja, waar kan ik terecht voor deze renting/leasing?

    En nu nog mijn woning...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten
      En nu nog mijn woning...
      Wie daar wat op weet .. altijd welkom ... dat voordeel wordt ook verdubbeld. Zelf is het NGKI van mijn woning +/- 2400 € .. maar er zijn gemeenten waar je met een NGKI van 5000 € echt geen bijster grote woning hebt. En maak dan maar eens de rekening : NGKI * 3.8
      Niettemin vind ik dit er nu ook over eerlijk gezegd en kijk ik ook uit naar creatieve opties
      Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
        Heb ik al gepost. Nieuwe renting op 12 maand. Verhoogde huur & 12 maand direct in kosten rammen. Overnemen voor restwaarde. VAA opgelost & kosten verwerkt.
        Dit in de veronderstelling dat men voor tweedehands de factuurwaarde in rekening zal nemen.

        Ik lees hier dat sommigen hun nummerplaat nog snel voor 31/12/11 terugsturen, is hier een speciale reden voor? Tzal toch ook niet op die enkele dagen VAA komen denk ik dan.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten
          Pff, was me dat een lijstje om door te nemen.

          Zelf (mijn BVBA dus) heb ik 6 maand geleden een Audi A6 3.0 TDI gekocht omdat de CO2 uitstoot zo veel beter was dan die van de, voor mij mooiere, A5.

          Als ik dit hier allemaal lees, dan lijkt het me de beste optie om die op 01/04/2012 (besparing van 2000 Euro BIV) te verkopen aan een leasing firma en onmiddellijk terug te leasen voor een periode van 1 of 2 jaar. Het VAA zou dan berekend worden op de prijs waarvoor ik hem verkoop aan de leasing en er wordt maar 50% BTW verrekend. Dit wordt onmiddellijk in kosten gestopt en na die 1 of 2 jaar koop ik de wagen terug, waardoor mijn VAA nog eens zakt naar een bedrag dat dan wel aanvaardbaar is...

          Klopt deze redenering en zo ja, waar kan ik terecht voor deze renting/leasing?

          En nu nog mijn woning...
          "BIV 2012" geldt niet als je inschrijft op naam van een leasingmaatschappij.
          1963 Land Rover Series IIa
          1994 Mercedes SL320
          2015 Land Rover Discovery SDV6
          2016 Porsche Cayenne GTS

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
            "BIV 2012" geldt niet als je inschrijft op naam van een leasingmaatschappij.
            Dat klopt.

            Je kan hem natuurlijk ook op eigen naam laten inschrijven, afhankelijk van wat het voordeligst is.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten
              Pff, was me dat een lijstje om door te nemen.

              Zelf (mijn BVBA dus) heb ik 6 maand geleden een Audi A6 3.0 TDI gekocht omdat de CO2 uitstoot zo veel beter was dan die van de, voor mij mooiere, A5.
              Offtopic: ik dacht dat juist een A5 met de nieuwe motor zat en nen A6 nog met ene oud type waardoor de A6 een hoger co2 uitstoot heeft...

              Comment


              • Kan je een lopende renting afkopen en terug een renting nemen voor het lagere bedrag bij dezelfde leasing maatschappij?

                Comment


                • zo, vanaf nu krijgen we autoreclames met

                  "amper 5,5% bijtelling" ipv het gezeik hoeveel CO2 ze uitstoten!
                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                  Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Salokin Bekijk Berichten
                    Ik lees hier dat sommigen hun nummerplaat nog snel voor 31/12/11 terugsturen, is hier een speciale reden voor? Tzal toch ook niet op die enkele dagen VAA komen denk ik dan.
                    Ik meen ergens gelezen te hebben op het forum dat je per jaar belast wordt , ongeacht of je die auto nu 1 dag of 12 maand in de firma staan hebt in dat jaar ...
                    Maar dat kan niet zeker?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                      Wie daar wat op weet .. altijd welkom ... dat voordeel wordt ook verdubbeld. Zelf is het NGKI van mijn woning +/- 2400 € .. maar er zijn gemeenten waar je met een NGKI van 5000 € echt geen bijster grote woning hebt. En maak dan maar eens de rekening : NGKI * 3.8
                      Niettemin vind ik dit er nu ook over eerlijk gezegd en kijk ik ook uit naar creatieve opties
                      1. Domicilie ergens anders nemen.

                      2. Nutsvoorzieningen terug op uw persoonlijke naam zetten.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten
                        Wat volgens mij perfect moet kunnen is uw wagen wisselen met een bevriende collega ondernemer in hetzelfde geval en terugwisselen (2x verkoop) 1 jaar later.
                        VAA daalt ca 40%.
                        Je betaalt 2x BIV maar op de vennootschap - aftrekbare kost en zelfs bij een X5 loont dat de moeite al na 1 jaar.

                        Daar kan de fiscus nu toch niks tegen hebben ?

                        Nog steeds in de veronderstelling dat de interpretatie is dat tweedehandswagens niet aan nieuwprijs belast gaan worden, wat we pas over enkele dagen gaan weten.
                        Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                        Als de 2dehands regeling idd van kracht wordt denk ik dat je dit zonder gevaar kan doen. Je betaalt tenslotte zelfs nog extra BIV, je realiseert een echte verkoop met inschrijving op naam van derden. Daar kan niets tegen gedaan worden lijkt me. Anders zitten we echt in een dictatuur.
                        Volgens m'n accountant is bovenstaande actie ideaal.
                        Hier wordt het asap uitgevoerd.

                        Als ik tegen de lamp loop, zal ik het hier posten!

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                          Ik meen ergens gelezen te hebben op het forum dat je per jaar belast wordt , ongeacht of je die auto nu 1 dag of 12 maand in de firma staan hebt in dat jaar ...
                          Maar dat kan niet zeker?
                          neen, het is pro rata ....

                          Comment


                          • Just my 2 cents...

                            Ik begrijp de frustratie ivm het 'ineens' invoeren van de nieuwe VAA berekening op 'alle' bedrijfswagens ipv de berekening in te voeren op nieuwe bedrijfswagens en dit door te trekken naar alle wagens over een verloop van jaren (vb 5 jaar). Je wordt serieus gestraft voor iets wat je legaal hebt, zonder dat je de tijd krijgt om je aan te passen.

                            Op zich vind ik de nieuwe berekening nog niet zo slecht. Een dure, zware, sportieve wagen, die uiteindelijk vooral voor persoonlijke redenen aangekocht wordt, wordt op deze manier enkel interessant als je die privé koopt. Een goedkopere (gezins) wagen, die zowel voor werk als privé doeleinden handig en nodig is, koop/verkrijg je via je firma/werkgever. Een bedrijfswagen wordt hierdoor terug naar de essentie herleid.

                            Just my 2 cents...

                            Comment


                            • Valide punt, maar de bedoeling is 200 miljoen euro extra inkomsten binnen te rijven en met een markverschuivend beleid bereik je zoiets niet.
                              Ze gaan inderdaad dure wagens dermate hard belasten dat ze alleen nog prive interessant zijn... de belastingsinkomsten die gaan er niet mee stijgen.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten
                                Valide punt, maar de bedoeling is 200 miljoen euro extra inkomsten binnen te rijven en met een markverschuivend beleid bereik je zoiets niet.
                                Ze gaan inderdaad dure wagens dermate hard belasten dat ze alleen nog prive interessant zijn... de belastingsinkomsten die gaan er niet mee stijgen.
                                Bij mij als gewone loonslaaf met een firmawagen komen ze alvast wel langs en ik ben niet in de mogelijkheid om zomaar van wagen te wisselen Dus ze zullen wel in de buurt komen van die 200 miljoen zou ik zo denken bij de mensen die het gewoon, al dan niet gedwongen, ondergaan
                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten
                                  Valide punt, maar de bedoeling is 200 miljoen euro extra inkomsten binnen te rijven en met een markverschuivend beleid bereik je zoiets niet.
                                  Ze gaan inderdaad dure wagens dermate hard belasten dat ze alleen nog prive interessant zijn... de belastingsinkomsten die gaan er niet mee stijgen.
                                  Klopt. Anderzijds denk ik in het algemeen wel dat het grootste deel bedrijfswagen bestuurders een beetje meer moeten bijdragen dan nu en dat er niet veel mogelijkheid is om dat verder naar beneden te krijgen. Dus algemeen denk ik wel dat er blijvende stijgende inkomsten zijn, maar of dit de beoogde 200 miljoen gaat zijn, dat is iets anders.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                    Bij mij als gewone loonslaaf met een firmawagen komen ze alvast wel langs en ik ben niet in de mogelijkheid om zomaar van wagen te wisselen Dus ze zullen wel in de buurt komen van die 200 miljoen zou ik zo denken bij de mensen die het gewoon, al dan niet gedwongen, ondergaan
                                    Wat voor wagen heb je dan ?

                                    Toch een vreemde redenering..

                                    Ze hebben de formule zo gekozen op basis van de huidige bekende gegevens over leasingwagens. Zo gekozen dat het op 200 miljoen euro uitkomt... zodra er bij wijze van spreke 1 iemand in het duurdere segment zijn wagen prive zet, verkoopt of "crasht" wordt het al niet meer gehaald.
                                    Nieuwe dure wagens die normaal ingeschreven zouden worden zullen niet ingeschreven worden.. bestellingen worden geannuleerd, wagens worden prive ingeschreven of verkocht voor 1ste inschrijving... te oordelen aan de reacties ophet forum - vele wagens.

                                    Ook mensen die "niet kunnen wisselen" (ik denk dan omdat ze in loondienst werken) kunnen toch altijd van werk veranderen, of op zijn minst daarmee dreigen en de baas overtuigen die leasing stop te zetten, wagen te verkopen etc... Als er genoeg prive geld mee gemoeid is (en dat is zo, toch voor >50k wagens) dan heb je er wat voor over...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten
                                      Wat voor wagen heb je dan ?

                                      Toch een vreemde redenering..

                                      Ze hebben de formule zo gekozen op basis van de huidige bekende gegevens over leasingwagens. Zo gekozen dat het op 200 miljoen euro uitkomt... zodra er bij wijze van spreke 1 iemand in het duurdere segment zijn wagen prive zet, verkoopt of "crasht" wordt het al niet meer gehaald.
                                      Nieuwe dure wagens die normaal ingeschreven zouden worden zullen niet ingeschreven worden.. bestellingen worden geannuleerd, wagens worden prive ingeschreven of verkocht voor 1ste inschrijving... te oordelen aan de reacties ophet forum - vele wagens.

                                      Ook mensen die "niet kunnen wisselen" (ik denk dan omdat ze in loondienst werken) kunnen toch altijd van werk veranderen, of op zijn minst daarmee dreigen en de baas overtuigen die leasing stop te zetten, wagen te verkopen etc...
                                      A4 en Touran, samen 1000 euro netto per jaar extra.

                                      Mijn redenering gaat uit van het feit dat de groep mensen die effectief actie gaat ondernemen enorm klein zal zijn. Dit forum is geen realistische weergave van de maatschappij denk ik

                                      Mensen in loondienst hebben hun wagenbudget meestal ook veel meer in verhouding met hun loon, dus de impact is anders. En het is crisis voor iedereen, dus het is ook niet voor iedereen de moment om zijn baas te gaan onder druk zetten. Bovendien blijft het een gunstmaatregel waar ook de werknemers voordeel blijven bij hebben. Komt dan nog is een klets indexaanpassing bij, die de stijging al voor een stuk gaat uitvlakken ...
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten
                                        Ook mensen die "niet kunnen wisselen" (ik denk dan omdat ze in loondienst werken) kunnen toch altijd van werk veranderen, of op zijn minst daarmee dreigen en de baas overtuigen die leasing stop te zetten, wagen te verkopen etc... Als er genoeg prive geld mee gemoeid is (en dat is zo, toch voor >50k wagens) dan heb je er wat voor over...
                                        Van werk veranderen voor nen auto lijkt mij niet de juiste reden om te veranderen.

                                        Langs de andere kant blijf ik erbij, een bediende met nen auto heeft niet zo veel te klagen.
                                        Bedoel, als je de prijzen ziet (nog nooit nen bediende gezien met nen porche) en weet hoeveel een auto eigenlijk kost, vind ik dat best aanvaardbaar.

                                        Comment


                                        • Aan die 200 miljoen zullen ze wel geraken, maar eenieder die nu een constructie op zet om zijn duurdere wagen te behouden, gaat niet meer terugkomen. Dat geld ben je dus als overheid definitief kwijt, met als kans dat de creatievelingen nog creatiever worden.

                                          Ik bedoel maar... Toen collega's vorig jaar met Ltd's aan het cijferen waren haalde ik de schouders op, dat interesseerde me niet. Maar met de huidige grap ben ook ik aan het tellen geslagen en is het gewoon gekkenwerk om in België te blijven.

                                          Voor de werknemers... Je zou je werkgever op je blote knieën moeten bedanken dat ie niet al vroeger het zaakje heeft gesloten en vertrokken is. Werkgever zijn = bloeden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X