Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • En bij UNIZO blijven ze maar zweven op hun roze wolk.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
      Je gaat er echter weer van uit dat vennootschap en genieter één en dezelfde zijn.
      Mijn opmerking ging over jouw advies dat je als loontrekkende je werknemer dan maar onder druk moet zetten om het leasecontract stop te zetten.
      Het vennootschapsgeld is een kost voor de werkgever terwijl de werknemer met de opbrengst gaat lopen, ik ben eens benieuwd hoeveel werkgevers/bedrijfsleiders dat voor hun personeel gaan doen.

      De vennootschapskost is inderdaad eenmalig maar loopt binnen de kortste keren in de duizenden euro's terwijl het netto-voordeel voor de werknemer misschien nog geen € 1000 per jaar is. Eens de lease afgelopen (max 4 jaar of zo?) lost het probleem zichzelf op.
      Zelfs al zijn werkgever en begunstigde dezelfde maak ik me sterk dat het niet loont om een lease op te zeggen voor een kleinere wagen.
      Ik weet niet in welke sector jij werkt, maar in de informatica wordt er van een paar duizend euro tot maximaal een jaarsalris betaald door bedrijven aan headhunters om goede kandidaten aan te trekken. Dan moet je nog rekenen dat je pas ingewerkt bent na enkele maanden. De kost van iemand te vervangen is voor een bedrijf vaak veel hoger dan een leasing contract verbreken.
      Bazen zien hun werknemers niet graag vertrekken en zijn in sommige gevallen tot veel bereid om ze te houden. Als bedrijf een eenmalige kost slikken om je werknemers jarenlang voor zware belastingen te behoeden ? Moet bespreekbaar zijn - al was het in de plaats van loonsopslag voor 2-3 jaar lang.
      Ja, ik ga er van uit dat mensen communicatief en intelligent zijn, dat ze win-win-situaties herkennen en niet op hun lauweren rusten. Niet iedereen is zo, maar een paar enkelingen per bedrijf kan genoeg zijn om die kar voor iedereen aan het rollen te zetten.

      En wie zal er happig zijn om een leasecontract waar je van af wilt omdat het te duur is in VAA over te nemen? Ik vermoed dat de kandidaat overnemers niet in drommen zullen staan aan te schuiven.
      Gijzelf, prive. Ging over het geval 'wagen prive overnemen' als je leasing hebt. In sommige gevallen nog altijd voordeliger. Uitrekenen, geval per geval.
      Last edited by ; 22/12/2011, 17:48.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten
        De berekening in VAA.xls...
        Waar vind ik deze berekeningstool?
        OO 00 OO

        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Waar vind ik deze berekeningstool?
          paar blz terug, of zeratul pm sturen.

          Comment


          • Hier:



            Voortaan ook in signature

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
              zie er naar uit dat volgende jaar de 2de handsmarkt gaat overspoeld worden mat zware wagens alla x5 enz
              voor de particulier vallen er waarschijnlijk koopjes te doen nu de BIV een stuk goedkoper zal worden voor bepaalde wagens
              Denk maar vlug iets anders.
              BIV wordt alleen goedkoper voor nieuwere en milieuvriendelijke wagen, voor een oudere SUV of een V8 blijft het bloeden. En sowieso gebeurt de berekening voor particulieren volgend jaar nog voor 2/3 op basis van de oude methode.

              Ik zie dikke karren veel eerder naar het buitenland vertrekken aan een marktconforme prijs dan hier op de binnenlandse markt te worden gedumpt.
              2021 Taycan 4S
              2021 Lexus UX250h

              Comment


              • Het cynische is, paar weken terug werd bij de voorstelling van de nieuwe BIV nog hoera geroepen omdat nieuwe zware diesels met een lage co zoals de 3l twinturbo's van BMW nu een pak goedkoper zouden worden. Zelfs bij de kleinere turbo diesels en benzine was er al een aardig verschil.
                Vreugde was van korte duur want met het VAA worden alle "voordelen" dubbel en dik teruggepakt.
                En, zoals hier eerder al geschreven, moet ook nog de jaarlijkse verkeersbelasting worden hervormd. Dit wordt ook weer lachen...
                2021 Taycan 4S
                2021 Lexus UX250h

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten
                  Houd geen rekening met 18% of gebruik ik dit vekeerd?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door justinlacroix Bekijk Berichten
                    Houd geen rekening met 18% of gebruik ik dit vekeerd?
                    Inderdaad, was ook mijn gedacht gezien tool voor hoge Co2 waardes boven de maximale coëfficient van 18% gaat. Alsook is de tool m.i. enkel voor diesel-wagens en niet voor benzine. Of vergis ik mij?

                    Comment


                    • als je op of boven de 18% zit, schat ik de kans klein dat het interessant kan zijn hem in de zaak te houden

                      diesel naar benzine is 1 formuleke aanpassen?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                        Het cynische is, paar weken terug werd bij de voorstelling van de nieuwe BIV nog hoera geroepen omdat nieuwe zware diesels met een lage co zoals de 3l twinturbo's van BMW nu een pak goedkoper zouden worden. Zelfs bij de kleinere turbo diesels en benzine was er al een aardig verschil.
                        Vreugde was van korte duur want met het VAA worden alle "voordelen" dubbel en dik teruggepakt.
                        En, zoals hier eerder al geschreven, moet ook nog de jaarlijkse verkeersbelasting worden hervormd. Dit wordt ook weer lachen...
                        Is er eigenlijk al iets bekend wanneer dat gaat gebeuren?
                        De verkeersbelasting, is die hetzelfde voor zowel particulieren, zelfstandigen als vennootschappen?

                        Comment


                        • Nu weten we nog niet wat ze met de tweedehands wagens gaan doen.
                          OO 00 OO

                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten
                            Alvast bedankt.

                            Volgens deze berekening is er weinig of geen verschil voor ons om de wagen over te kopen, of om deze op de firma te houden.
                            Als je 'm op de firma laat staan, en je verkoopt 'm nadien aan een particulier dan kan je wat chocolade vragen. Deze chocolade zorgt ervoor dat het zowel voor de firma als privé minder kost. Ik ga 'm dus zeker niet overkopen.
                            OO 00 OO

                            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              Alvast bedankt.

                              Volgens deze berekening is er weinig of geen verschil voor ons om de wagen over te kopen, of om deze op de firma te houden.
                              Als je 'm op de firma laat staan, en je verkoopt 'm nadien aan een particulier dan kan je wat chocolade vragen. Deze chocolade zorgt ervoor dat het zowel voor de firma als privé minder kost. Ik ga 'm dus zeker niet overkopen.
                              hoe donkerder de chocolode, hoe beter. Vooral de nasmaak is heerlijk

                              Comment


                              • Voor de 530d is het zelfs veel voordeliger om de wagen in de firma te laten.
                                Ook niks aan veranderen dus.

                                Privébelasting per maand voor de M3: € 570,-
                                Privébelasting per maand voor de 530d: € 326,86,-

                                Nu is dat iets van een € 300,- als ik mij niet vergis. Dat wordt vanaf nu dus ca. € 600,- per maand duurder

                                Stel dat ik een andere auto zou kopen ipv de M3

                                BMW 120dA cabrio, met alle opties die ik zou willen:

                                Privébelasting per maand: € 175,5 = € 10.530,- over 5 jaar
                                Totale kost voor de firma over 5 jaar: € 69.930,-

                                Porsche 991 Carrera PDK

                                Privébelasting per maand: € 576,- = € 34.560,- over 5 jaar
                                Totale kost voor de firma over 5 jaar: € 166.607,-

                                Privé kost zo'n Porsche dus bijna het 3,5-voudige van de BMW
                                Voor de firma kost zo'n Porsche dus het 2,5-voudige van de BMW

                                Zelfs als ik een tweedehands 997 zou kopen, dan gaat me deze privé hetzelfde kosten, zelfs als ze de berekening doen vanaf de factuurwaarde tweedehands. Als ik dus zou beslissen een Porsche te kopen, dan kan ik beter een nieuwe kopen.
                                Last edited by BMWMB; 22/12/2011, 21:11.
                                OO 00 OO

                                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                Comment


                                • Ik heb in mijn bovenstaande berekening een foutje aangepast. De formule van Zeratul houdt geen rekening met een plafonnering van 18% in de berekening van de VAA.
                                  OO 00 OO

                                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                    Voor de 530d is het zelfs veel voordeliger om de wagen in de firma te laten.
                                    Ook niks aan veranderen dus.

                                    Privébelasting per maand voor de M3: € 570,-
                                    Privébelasting per maand voor de 530d: € 326,86,-

                                    Nu is dat iets van een € 300,- als ik mij niet vergis. Dat wordt vanaf nu dus ca. € 600,- per maand duurder

                                    Stel dat ik een andere auto zou kopen ipv de M3

                                    BMW 120dA cabrio, met alle opties die ik zou willen:

                                    Privébelasting per maand: € 175,5 = € 10.530,- over 5 jaar
                                    Totale kost voor de firma over 5 jaar: € 69.930,-

                                    Porsche 991 Carrera PDK

                                    Privébelasting per maand: € 576,- = € 34.560,- over 5 jaar
                                    Totale kost voor de firma over 5 jaar: € 166.607,-

                                    Privé kost zo'n Porsche dus bijna het 3,5-voudige van de BMW
                                    Voor de firma kost zo'n Porsche dus het 2,5-voudige van de BMW

                                    Zelfs als ik een tweedehands 997 zou kopen, dan gaat me deze privé hetzelfde kosten, zelfs als ze de berekening doen vanaf de factuurwaarde tweedehands. Als ik dus zou beslissen een Porsche te kopen, dan kan ik beter een nieuwe kopen.
                                    Zoekt gij in dees tijden nog ne Porsche te kopen?

                                    Comment


                                    • Waarom zou ik het niet doen? Omwille van de hogere fiscale kostprijs? Of omwille van de slechte economische tijd?
                                      OO 00 OO

                                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door RangeLove Bekijk Berichten
                                        Zoekt gij in dees tijden nog ne Porsche te kopen?
                                        Onze pa zal niet plooien

                                        Comment


                                        • Ben toch benieuwd welke gevolgen dit zal hebben...

                                          Ofwel zoekt men massaal oplossingen en gaan we gewoon verder...
                                          Ofwel gaat dit heel wat veranderen bij de verkopers (en bezitters) van luxe-wagens...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X