En bij UNIZO blijven ze maar zweven op hun roze wolk.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenJe gaat er echter weer van uit dat vennootschap en genieter één en dezelfde zijn.
Mijn opmerking ging over jouw advies dat je als loontrekkende je werknemer dan maar onder druk moet zetten om het leasecontract stop te zetten.
Het vennootschapsgeld is een kost voor de werkgever terwijl de werknemer met de opbrengst gaat lopen, ik ben eens benieuwd hoeveel werkgevers/bedrijfsleiders dat voor hun personeel gaan doen.
De vennootschapskost is inderdaad eenmalig maar loopt binnen de kortste keren in de duizenden euro's terwijl het netto-voordeel voor de werknemer misschien nog geen € 1000 per jaar is. Eens de lease afgelopen (max 4 jaar of zo?) lost het probleem zichzelf op.
Zelfs al zijn werkgever en begunstigde dezelfde maak ik me sterk dat het niet loont om een lease op te zeggen voor een kleinere wagen.
Bazen zien hun werknemers niet graag vertrekken en zijn in sommige gevallen tot veel bereid om ze te houden. Als bedrijf een eenmalige kost slikken om je werknemers jarenlang voor zware belastingen te behoeden ? Moet bespreekbaar zijn - al was het in de plaats van loonsopslag voor 2-3 jaar lang.
Ja, ik ga er van uit dat mensen communicatief en intelligent zijn, dat ze win-win-situaties herkennen en niet op hun lauweren rusten. Niet iedereen is zo, maar een paar enkelingen per bedrijf kan genoeg zijn om die kar voor iedereen aan het rollen te zetten.
En wie zal er happig zijn om een leasecontract waar je van af wilt omdat het te duur is in VAA over te nemen? Ik vermoed dat de kandidaat overnemers niet in drommen zullen staan aan te schuiven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk BerichtenDe berekening in VAA.xls...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenWaar vind ik deze berekeningstool?
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichtenzie er naar uit dat volgende jaar de 2de handsmarkt gaat overspoeld worden mat zware wagens alla x5 enz
voor de particulier vallen er waarschijnlijk koopjes te doen nu de BIV een stuk goedkoper zal worden voor bepaalde wagens
BIV wordt alleen goedkoper voor nieuwere en milieuvriendelijke wagen, voor een oudere SUV of een V8 blijft het bloeden. En sowieso gebeurt de berekening voor particulieren volgend jaar nog voor 2/3 op basis van de oude methode.
Ik zie dikke karren veel eerder naar het buitenland vertrekken aan een marktconforme prijs dan hier op de binnenlandse markt te worden gedumpt.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Het cynische is, paar weken terug werd bij de voorstelling van de nieuwe BIV nog hoera geroepen omdat nieuwe zware diesels met een lage co zoals de 3l twinturbo's van BMW nu een pak goedkoper zouden worden. Zelfs bij de kleinere turbo diesels en benzine was er al een aardig verschil.
Vreugde was van korte duur want met het VAA worden alle "voordelen" dubbel en dik teruggepakt.
En, zoals hier eerder al geschreven, moet ook nog de jaarlijkse verkeersbelasting worden hervormd. Dit wordt ook weer lachen...2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door justinlacroix Bekijk BerichtenHoud geen rekening met 18% of gebruik ik dit vekeerd?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenHet cynische is, paar weken terug werd bij de voorstelling van de nieuwe BIV nog hoera geroepen omdat nieuwe zware diesels met een lage co zoals de 3l twinturbo's van BMW nu een pak goedkoper zouden worden. Zelfs bij de kleinere turbo diesels en benzine was er al een aardig verschil.
Vreugde was van korte duur want met het VAA worden alle "voordelen" dubbel en dik teruggepakt.
En, zoals hier eerder al geschreven, moet ook nog de jaarlijkse verkeersbelasting worden hervormd. Dit wordt ook weer lachen...
De verkeersbelasting, is die hetzelfde voor zowel particulieren, zelfstandigen als vennootschappen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten
Volgens deze berekening is er weinig of geen verschil voor ons om de wagen over te kopen, of om deze op de firma te houden.
Als je 'm op de firma laat staan, en je verkoopt 'm nadien aan een particulier dan kan je wat chocolade vragen. Deze chocolade zorgt ervoor dat het zowel voor de firma als privé minder kost. Ik ga 'm dus zeker niet overkopen.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenAlvast bedankt.
Volgens deze berekening is er weinig of geen verschil voor ons om de wagen over te kopen, of om deze op de firma te houden.
Als je 'm op de firma laat staan, en je verkoopt 'm nadien aan een particulier dan kan je wat chocolade vragen. Deze chocolade zorgt ervoor dat het zowel voor de firma als privé minder kost. Ik ga 'm dus zeker niet overkopen.
Comment
-
Voor de 530d is het zelfs veel voordeliger om de wagen in de firma te laten.
Ook niks aan veranderen dus.
Privébelasting per maand voor de M3: € 570,-
Privébelasting per maand voor de 530d: € 326,86,-
Nu is dat iets van een € 300,- als ik mij niet vergis. Dat wordt vanaf nu dus ca. € 600,- per maand duurder
Stel dat ik een andere auto zou kopen ipv de M3
BMW 120dA cabrio, met alle opties die ik zou willen:
Privébelasting per maand: € 175,5 = € 10.530,- over 5 jaar
Totale kost voor de firma over 5 jaar: € 69.930,-
Porsche 991 Carrera PDK
Privébelasting per maand: € 576,- = € 34.560,- over 5 jaar
Totale kost voor de firma over 5 jaar: € 166.607,-
Privé kost zo'n Porsche dus bijna het 3,5-voudige van de BMW
Voor de firma kost zo'n Porsche dus het 2,5-voudige van de BMW
Zelfs als ik een tweedehands 997 zou kopen, dan gaat me deze privé hetzelfde kosten, zelfs als ze de berekening doen vanaf de factuurwaarde tweedehands. Als ik dus zou beslissen een Porsche te kopen, dan kan ik beter een nieuwe kopen.Last edited by BMWMB; 22/12/2011, 21:11.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Ik heb in mijn bovenstaande berekening een foutje aangepast. De formule van Zeratul houdt geen rekening met een plafonnering van 18% in de berekening van de VAA.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenVoor de 530d is het zelfs veel voordeliger om de wagen in de firma te laten.
Ook niks aan veranderen dus.
Privébelasting per maand voor de M3: € 570,-
Privébelasting per maand voor de 530d: € 326,86,-
Nu is dat iets van een € 300,- als ik mij niet vergis. Dat wordt vanaf nu dus ca. € 600,- per maand duurder
Stel dat ik een andere auto zou kopen ipv de M3
BMW 120dA cabrio, met alle opties die ik zou willen:
Privébelasting per maand: € 175,5 = € 10.530,- over 5 jaar
Totale kost voor de firma over 5 jaar: € 69.930,-
Porsche 991 Carrera PDK
Privébelasting per maand: € 576,- = € 34.560,- over 5 jaar
Totale kost voor de firma over 5 jaar: € 166.607,-
Privé kost zo'n Porsche dus bijna het 3,5-voudige van de BMW
Voor de firma kost zo'n Porsche dus het 2,5-voudige van de BMW
Zelfs als ik een tweedehands 997 zou kopen, dan gaat me deze privé hetzelfde kosten, zelfs als ze de berekening doen vanaf de factuurwaarde tweedehands. Als ik dus zou beslissen een Porsche te kopen, dan kan ik beter een nieuwe kopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RangeLove Bekijk BerichtenZoekt gij in dees tijden nog ne Porsche te kopen?
Comment
Comment