Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Deze regel zal er komen. Wees maar gerust.
    Dat iedereen zal proberen om allerhande manieren te vinden om dat te omzeilen ben ik ook gerust in. Deze manieren zullen wel schaars worden als tweedehands wagens berekend gaan worden op hun nieuwwaarde. Ik denk dan ook dat deze regel zo zal komen, net als bij onze noorderburen.

    Mensen die genoeg cash hebben en die het ervoor over hebben zullen hun wagen behouden. Anderen zullen hun wagen verkopen omdat ze 'm niet meer kunnen of willen betalen.
    OO 00 OO

    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
      Waarom zou ik het niet doen? Omwille van de hogere fiscale kostprijs? Of omwille van de slechte economische tijd?
      Volgens mij is de tijd van de dikke bakken nu toch wel echt VVT !

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
        Onze pa zal niet plooien
        Uw pa heeft al een Porsche. Dat is wat anders he.
        Ik doe mij huidige armada ook ni weg, maar er komen geen nieuwe dikke bakken meer bij.
        dat weet ik nu al!

        Comment


        • VVT is overdreven, maar het zal zeker minder gaan worden.

          Het ligt eraan over welke dikke bakken we het hebben. Mensen gaan zoeken naar wagens met minder CO2-uitstoot. Zo zullen bijvoorbeeld eigenaars van een Q7 overstappen naar een A7. Of zullen eigenaars van een S500 een S250cdi gaan kopen. Wel denk ik nooit dat de eigenaar van een S500 zich opeens een C 200 cdi zal kopen. VVT is dus zeker overdreven bij deze 'dikke bakken'

          Als we het natuurlijk gaan hebben over de exoten à la Ferrari, Bentley,... die +200K kosten. Die wagens gaan inderdaad een stuk exclusiever gaan worden.
          OO 00 OO

          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
            Nu weten we nog niet wat ze met de tweedehands wagens gaan doen.
            Toch wel.
            Is factuurwaarde, wat ik van in het begin al zei

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Cego Bekijk Berichten
              Inderdaad, was ook mijn gedacht gezien tool voor hoge Co2 waardes boven de maximale coëfficient van 18% gaat. Alsook is de tool m.i. enkel voor diesel-wagens en niet voor benzine. Of vergis ik mij?
              klopt aftoppen moet je zelf doen alsook fiscale aftrekbaarheid instellen
              Last edited by ; 22/12/2011, 22:21.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                Toch wel.
                Is factuurwaarde, wat ik van in het begin al zei
                Welke factuurwaarde? Bij aankoop nieuw of bij aankoop tweedehands?
                OO 00 OO

                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                  Welke factuurwaarde? Bij aankoop nieuw of bij aankoop tweedehands?
                  Aankoop tweedehands , kan toch bijna niet anders?

                  Comment


                  • Bij onze noorderburen is het nochtans steeds de factuurwaarde nieuw die in rekening wordt gebracht.
                    OO 00 OO

                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                    Comment


                    • Volgens de nu bekende regels gaat het om de nieuwwaarde inclusief opties en BTW exclusief kortingen!!
                      Dus je betaalt zelfs taks op geld wat niet is uitgegeven ! straf hé !

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                        Aankoop tweedehands , kan toch bijna niet anders?
                        Idd de originele factuur kan je toch nooit meer traceren.

                        Ik ga dus ook het voorstel van icm bekijken. M3 verkopen aan leasefirma en dan terug leasen. Als het idd kan voor te leasen op 1 jaar met een hoge aanbetaling, hoge maandaflossingen en dan een lage afkoopsom ben ik er na 1 jaar vanaf. Na 1 jaar een afkoopsom van 25 a 30k dan wil ik er nog wel 18% vaa op betalen

                        Dit is gewoon creatief denken en handelen imo. Doe je niks verkeerd mee.

                        Ze laten precies wel altijd gaten in de systemen die ze stemmen he...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                          Bij onze noorderburen is het nochtans steeds de factuurwaarde nieuw die in rekening wordt gebracht.

                          Ja ?
                          Damn

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                            Bij onze noorderburen is het nochtans steeds de factuurwaarde nieuw die in rekening wordt gebracht.
                            Dan stond er in de wettekst: catalogusprijs = originele factuurprijs, nu staat er gewoon factuurprijs. Er is zelfs nog over gediscussieerd dat dit achterpoortjes open laat maar blijkbaar zullen het aantal mensen die dit gaan gebruiken vrij beperkt zijn en vonden ze het niet de moeite om dit gat te dichten.

                            Kan ook zijn dat ze dit bewust gelaten hebben he...politiekers hebben nog wel vriendjes met dikke bakken.

                            De gewone werkmens met bedrijfswagen kan dit toch niet toepassen...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                              Wat betalen die met hun Bugatti nu? Betalen die mensen nu wel vrolijk en met de glimlach belastingen? Of zouden die nu ook al geen creatieve boekhouder onder de arm hebben
                              Als je zoveel kan geven aan een auto dan heb je andere keuzes :
                              - firma en plaat in luxemburg
                              - plaat insturen en af en toe eens eens met een handelaarsplaat de baan op (geen daily drivers hé) --> geen plaat dus geen privégebruik dus geen VAA

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
                                Dan stond er in de wettekst: catalogusprijs = originele factuurprijs, nu staat er gewoon factuurprijs. Er is zelfs nog over gediscussieerd dat dit achterpoortjes open laat maar blijkbaar zullen het aantal mensen die dit gaan gebruiken vrij beperkt zijn en vonden ze het niet de moeite om dit gat te dichten.

                                Kan ook zijn dat ze dit bewust gelaten hebben he...politiekers hebben nog wel vriendjes met dikke bakken.

                                De gewone werkmens met bedrijfswagen kan dit toch niet toepassen...
                                Mij lijkt dit ook logisch, aangezien het in vele gevallen ook niet meer mogelijk is om de originele factuurprijs te achterhalen.
                                OO 00 OO

                                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                Comment


                                • Iemand al overwogen om als daily driver een old timer te nemen ?
                                  co = onbekend
                                  aankoopwaarde : 10.000 BEF
                                  suuuuuuperlaag voordeel.

                                  Comment


                                  • De oplossing die ik overal lees is =

                                    - Auto verkopen aan lage prijs aan een andere vennootschap zodat er een lagere basis is voor het VAA
                                    - Auto zelf verkopen voor een lage prijs en een 2e hands kopen aan een lage prijs (je weet wel : beste garagist : als jij 5.000 € minder vraagt dan moet je 5.000 € minder geven voor de mijne)


                                    Hoe zou dit fiscaal zitten ?

                                    Als je een wagen verkoopt aan een veel lager prijs dan de marktwaarde dan begint misschien het spelletje van een goedgunstig voordeel bij de verkrijger.

                                    Hoe zou dit passen in het verhaal ?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                      VVT is overdreven, maar het zal zeker minder gaan worden.

                                      Het ligt eraan over welke dikke bakken we het hebben. Mensen gaan zoeken naar wagens met minder CO2-uitstoot. Zo zullen bijvoorbeeld eigenaars van een Q7 overstappen naar een A7. Of zullen eigenaars van een S500 een S250cdi gaan kopen. Wel denk ik nooit dat de eigenaar van een S500 zich opeens een C 200 cdi zal kopen. VVT is dus zeker overdreven bij deze 'dikke bakken'

                                      Als we het natuurlijk gaan hebben over de exoten à la Ferrari, Bentley,... die +200K kosten. Die wagens gaan inderdaad een stuk exclusiever gaan worden.
                                      Ik zie in Holland thans niet minder exoten rijden...
                                      Onder deze vorm zie ik het echt niet erdoor komen, maar het staat vast dat het een pak duurder gaat worden.
                                      2012 E92 Bmw 335i DKG
                                      1991 E30 320i

                                      Comment


                                      • Blijkbaar zijn er vandaag nog een paar amendementen ingediend ivm wettekst diverse bepalingen (vaa bedrijfswagens valt hieronder). Vallen ook nog andere zakes onder dus nog geen definitieve wet voorlopig

                                        Leuk dat je alles mee kan volgen op site van de kamer... Ook leuke discussies te lezen in de verslagen...

                                        Comment


                                        • Bij ons op het bedrijf IBM belgium, gebruikt iedereen een Mercedes als bedrijfswagen.En velen betalen een surplus met hun brotoloon om dan een E classe of E coupé (zoals in mijn geval) te kunnen rijden. Ik verwacht een slachtveld binnekort bij ons VAA die van 125-135 euro naar rond de 300-370 gaat .. ik weet niet wat er gaat gebeuren maar t ziet er niet gezond uit om als gewone werknemer ineens nog eens 250euro netto EXTRA elke maand op te hoesten.. werk je bijna aan minimum loon maar wel een dikke bak onder je reet

                                          Comment

                                          Working...
                                          X