Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Dat antwoord was zeker duidelijk. Ik twijfel nog steeds omdat mijn boekhouder heeft verteld dat er nog steeds de mogelijkheid bestaat dat het de originele factuurprijs wordt.
    Ik was op het seminarie van Kluwer "Begroting 2012 en Di Rupo I: een fiscaal slagveld"
    Daar hebben 2 bekende fiscale advocaten die in opdracht van politieke partijen van heeeeel dichtbij betrokken zijn bij de uitwerking me bevestigd dat het wel degelijk de tweedehands factuurwaarde is. Wat ik overigens al van bij het begin zei want anders hadden ze er wel "nieuwwaarde" of zo van gemaakt in de tekst. Mijn ervaring is dat boekhouders in dergelijke kwesties zelf dikwijls achter de feiten aanhollen. Beter direct de info halen waar ze te vinden is.

Comment

• Wete, ik heb dit topic ook goed opgevolgd, maar als ik zo het nieuws hoor en de reacties lees, zit ik te denken: zo een discussie voor nen auto (en dat als auto fan ).

Vraag me sterk af hoe het nog verder moet met ons land: we zijn goed op weg om 1 van de landen te worden met de hoogste belastingsdruk, politiekers nemen alleen maar maatregelen die hun eigen belang niet schaden, ...
      Soms denk ik dat we niet veel beter zijn dan china. Ik word er triestig van. Wat kunnen we er tegen doen?

Maar goed, ik zal dit topic nog steeds volgen om te weten hoe we creatief kunnen zijn in dit zieke land

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
        Ik was op het seminarie van Kluwer "Begroting 2012 en Di Rupo I: een fiscaal slagveld"
        Daar hebben 2 bekende fiscale advocaten die in opdracht van politieke partijen van heeeeel dichtbij betrokken zijn bij de uitwerking me bevestigd dat het wel degelijk de tweedehands factuurwaarde is. Wat ik overigens al van bij het begin zei want anders hadden ze er wel "nieuwwaarde" of zo van gemaakt in de tekst. Mijn ervaring is dat boekhouders in dergelijke kwesties zelf dikwijls achter de feiten aanhollen. Beter direct de info halen waar ze te vinden is.
        Ok, dan zal het zo ook wel zijn.
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Creatieve oplossing:
          Achterbank vastlijmen en als lichte vracht inschrijven, dan vervalt de VAA ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Steven DS Bekijk Berichten
            Creatieve oplossing:
            Meent ge dat?
            Dus dan kunnen we ons nen RS6 kopen en lichte vracht van laten maken .
            Kan je dat makkelijk terug zetten naar ori auto?

Comment

• lichte vracht is niet zo simpel meer dacht ik: gordels verwijderen , geen achterbank dus geen passagiers meer vervoeren en tzijn er nog wel een paar denk ik die het niet praktisch maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten

Vraag me sterk af hoe het nog verder moet met ons land: we zijn goed op weg om 1 van de landen te worden met de hoogste belastingsdruk
                Zijn we ondertussen, we staan op nummer 1.
                ----------------------------------------------------------------------------------
                2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                Pictures here: BMW 7 Series
                1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                It might need half a starsystem to turn around,
                but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                  Zijn we ondertussen, we staan op nummer 1.
                  Denemarken en zweden doen toch nog beter?
                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911PJ Bekijk Berichten
                    Volgens mijn accountant zijn er een aantal mogelijkheden om aan de 'jaloeziebelasting' te ontsnappen:
                    Auto privé uit de vennootschap halen en opnieuw BIV betalen (in sommige gevallen) interessanter dan het VAA.
                    Een andere wagen privé inschrijven en een soort 'dagboekje' bijhouden van de bedrijfswagen waarin je de strikt zakelijke verplaatsingen noteert , eventueel ondersteunt van tankbonnen of dergelijke.
                    De fiscus gaat er van uit dat ieder voertuig dat op een vennootschap ingeschreven is ook daadwerkelijk door iemand bestuurt word, dus ook privé . Door dit dagboek kan je dit weerleggen en onderbouwen zodat het al moeilijker wordt om te bewijzen dat je er privé ook mee rijd.
                    Is niet altijd even praktisch. In het eerste voorbeeld: waar ga je het geld privé halen. De meeste kopen de wagen op de firma om het privé niet haalbaar is om een dergelijke wagen aan te schaffen.

En ook punt 2 gaat streng gecontroleerd worden en dat kan op veel manieren. Flitsboetes binnen & buitenland, camerabeelden, wat ligt er in de auto (kinderstoel),... . Indien ze kunnen aantonen dat er toch ergens privé gebruik is VAA x 307% x jaren niet betaald.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Steven DS Bekijk Berichten
                      Creatieve oplossing:
                      Voor een tot lichte vracht omgebouwde personenwagen (Megane RS bijvoorbeeld), betaal je exact evenveel VAA als voor de niet-lichte-vracht versie
                      My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

• Ik begin hoe langer hoe meer te twijfelen om een goedkope eco wagen privé te nemen (stijl Golf Variant Bluemotion, Megane Grandtour 1.5 dCI of een 508SW 1.6 e-HDI of zoiets) en dan met kilometervergoeding te werken ... Ik moet toch geregeld naar de alle kantoren van mijn grootste klant, af en toe eens naar Luxemburg en een enkele keer naar Tsechie ...
                        Ik rijd pakweg een 25.000 kilometer per jaar waarvan ik er 5.000 privé zou houden (we hebben nog een mini privé staan ook) en de rest professioneel verantwoorden .. doenbaar ???? Vanaf 22.000 km draait de balans zelfs positief uit privé (althans volgens de VAA.xls van Zeratul, waarvoor dank)

Ok een hele stap terug van mijn X5 .. maar mijn besluit staat vast, ik sponsor de staat niet meer voor hun geklungel ...
                        Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                          Voor een tot lichte vracht omgebouwde personenwagen (Megane RS bijvoorbeeld), betaal je exact evenveel VAA als voor de niet-lichte-vracht versie
                          Op een "echte" camionet stijl renault master L1H2 betaal je toch geen VAA ? wel ?
                          Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• Beschikt er al iemand over de wetteksten die vanochtend gestemd werden?
                            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• ik heb het verslag van gisteren even doorgenomen, vooral Dedecker gaat er stevig tegenaan... Ik las ook dat voor 2de handswagens dus wel degelijk de prijs wordt gebruikt die op het '2de hands' factuur staat, waarop Vanackere er aan toevoegde dat misbruiken streng worden aangepakt ...

Maar er zullen dus volgens mij geen wijzigingen meer worden aangebracht... Ik weet nu wel niet of de wettekst reeds gestemd is of niet, misschien gebeurt dit dan vandaag nog ?

Comment

• hier vind je de historiek van het wetsontwerp met de op 21.12 aangenomen tekst die blijkbaar op 22.12 rondgedeeld werd in de Kamer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jostevoet Bekijk Berichten
                                  Ik weet nu wel niet of de wettekst reeds gestemd is of niet, misschien gebeurt dit dan vandaag nog ?
                                  Dat is om 6u deze ochtend gebeurd.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                    Dat is om 6u deze ochtend gebeurd.
                                    ahhhh met hun volle 'gezond' verstand dus .... nu dat is wel de trend van deze regering he, alles wordt snachts beslist ....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                                      Onder licht voorbehoud van finale teksten:
                                      Oef.
                                      Toch een beetje eerlijkheid in dit oneerlijke verhaal want geen overgangsmaatregelen en niet-aangekondigde wijziging in taxatiemethodiek. Het blijft een draak van een voorstel, maar het opent tenminste oplossingen en ondermijnt de 2de handsmarkt niet, integendeel.

Nog een idee: verkoop uw wagen aan uw prive (geld niet nodig, boeken op rekening courant), en verhuur hem aan uw vennootschap. Nieuwe factuurwaarde geactiveerd op het VAA.
                                      Als dit niet mag onder de regel "handelingen die louter tot doel hebben belastingen te vermijden" kan je hem toch verkopen aan uw goede vriend/kennis en die een huur betalen met de vennootschap ?
                                      En als ook dat niet mag, ja dan begin ik aan mijn Car-Swap website voor anonieme bedrijfsleiders en zelfstandigen. Elk jaar wisselen, elk jaar -20% VAA in ruil voor wat extra vennootschapskosten (BIV).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jostevoet Bekijk Berichten
                                        Ik las ook dat voor 2de handswagens dus wel degelijk de prijs wordt gebruikt die op het '2de hands' factuur staat, waarop Vanackere er aan toevoegde dat misbruiken streng worden aangepakt ...
                                        ?
                                        Als je "fraudeert" door een lagere factuur te hebben en een deel in het zwart te betalen heb je ook minder kosten om in te brengen in de vennootschap hé
                                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cego Bekijk Berichten
                                          hier vind je de historiek van het wetsontwerp met de op 21.12 aangenomen tekst die blijkbaar op 22.12 rondgedeeld werd in de Kamer

http://www.lachambre.be/kvvcr/showpa...dossierID=1952
                                          Net gelezen, ik vind het nog steeds onduidelijk hoor!
                                          § 2. Het voordeel van alle aard voor het persoonlijk
                                          gebruik van een kosteloos ter beschikking gesteld voertuig als bedoeld in artikel 65 wordt berekend door een
                                          CO2
                                          -percentage toe te passen op zes zevenden van
                                          de cataloguswaarde van het kosteloos ter beschikking
                                          gestelde voertuig.
                                          Onder cataloguswaarde wordt verstaan de gefactureerde waarde inclusief opties en belasting over de
                                          toegevoegde waarde, zonder rekening te houden met
                                          enige korting, vermindering, rabat of restorno.
                                          Ik lees dat exact omgekeerd eigenlijk.
                                          Er is niks veranderd aan de tekst: zonder "korting" ... elke 2de handswagen is toch een wagen met "korting" ??!

Comment

Working...
                                          X