Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door PVerspeek Bekijk Berichten
    Klopt niet. Je kan perfect van een Landrover een LV maken. Achterbank moet er wel uit.
    En als de laadruimte meer dan 50% is van de wielbasis.

Comment

• En moet de laadruimte niet met een vaste constructie gescheiden van het passagiersgedeelte?
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
        En moet de laadruimte niet met een vaste constructie gescheiden van het passagiersgedeelte?
        Scheidingswand van 20cm hoogte.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
          Laat je droom niet varen voor zoiets onozels als een 'dikke auto', ik ben begonnen met een okkazie LV passat met 300.000km, je hebt geen dure auto nodig om je droom te verwezenlijken. Men mag nu ook niet gaan overdramatiseren he. In Belgie kan je vandaag de dag nog goed ondernemen(en geld verdienen).
          Volledig akkoord, ik heb de stap ook gezet en geen spijt van. Andere manier van denken en doen maar leerrijk. De 'vruchten' van een goeie zaak kunnen ook op een andere menier geplukt worden :=)

al was een dikke bak steeds de top van de meeste
          en sowieso, ooit moeten ze belastingen verlagen, kan niet anders
          dus het komt wel goed tegen dat jij start :p
          Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
            Is het niet zo dat als er een een mooie dag een inspaecteur post voor je deur vat en je ziet buitenrijden met je pickup met de madam er naast en de 2 kids vanachter en in de bak een opblaasbaar ewembadje (ik zeg maar iets) .. dat ze er van uit kunnen gaan dat ze je toch een VAA aanrekenen want privé gebruik ????
            Dat klopt, en ik zei daarboven ook dat een LV wel VAA aangerekend krijgt.
            Ik ga de LV zelfs op de zaak laten staan, want ik twijfel nog steeds of het naar prive brengen wel zo interessant gaat zijn, als hier voorgespiegeld wordt.
            Wat als ze op een keer beslissen om de km-vergoeding ook aan te pakken?
            Als ik zie wat de lopende kosten zijn van ons RM, dan laat ik het schoon op de zaak staan, en we bekijken wel hoe we het kunnen optimaliseren.
            Ik ben wel blij dat ik de nieuwe bestelling nog niet heb doorgegeven. Daar eerst toch even de kat uit de boom kijken, en zelfs gewoon nog 1 jaartje wachten of zo.
            Speeding doesn't kill. Suddenly stopping does...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
              Een VW Amorok of een Nissan Navara vindt ik de beste kandidaten als LV met degelijke normale achterbank.
              Jep, die zijn er ook nog... Maar jammer genoeg geen V8 in het vooronder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                Volledig akkoord, ik heb de stap ook gezet en geen spijt van. Andere manier van denken en doen maar leerrijk. De 'vruchten' van een goeie zaak kunnen ook op een andere menier geplukt worden :=)

al was een dikke bak steeds de top van de meeste
                en sowieso, ooit moeten ze belastingen verlagen, kan niet anders
                dus het komt wel goed tegen dat jij start :p
                het ging mij niet zozeer om die auto , maar de steeds hogere belastingen, de roerende voorheffing die verder naar omhoog gaat etc

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zimzeema Bekijk Berichten
                  Pff,

Jonge werknemer hier met een stiekeme droom om ooit zelf iets uit te grond te stampen.. de Belgische staat is serieus zijn best aan het doen om die droom volledig aan diggelen te slaan. Ondernemerschap de kop induwen is zacht gezegd een interessante aanpak om de economische problemen aan te pakken.
                  Je bekijkt het helemaal verkeerd. Ondernemerschap loont absoluut nog, maar je moet je resultaat niet laten afhangen van de bak waar je mee rijdt. Als je het daarvoor doet ben je mi verkeerd bezig. Ik zou zeggen, go for it, en liefst zo snel mogelijk. Dat adviseer ik aan iedereen die het horen wil.

Comment

• Net zien passeren op twitter:

ACOD-vertegenwoordiger rijdt met Audi A8 van blokkade tot blokkade #vettehypocrisie #terzake

Comment

• Net eens een Excelleke gemaakt om voor mezelf de gevolgen te berekenen.
                      Als ik niks verander aan mijn situatie kost de nieuwe regeling me € 1065 op jaarbasis of € 90 per maand.
                      Ik zit met een financiële renting en als ik die wil afkopen kost me dat behoorlijk wat geld dus ik ben uitgegaan van het privé overnemen van het contract (ik sta nu toch al persoonlijk borg).
                      Als ik derenting zou overnemen en mezelf een km-vergoeding zou uitkeren voor 30000km (op jaarlijks totaal van 45000) professioneel vervoer én het door het wegvallen van de autokosten in de vennootschap vrijgekomen bedrag als dividend uitkeer, verlies ik op jaarbasis nog € 2000 meer.
                      In de vennootschap houden dus voorlopig.
                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Autos van < 150 euro per maand zullen wel voordeliger blijven op de vennootschap.

De grens lijkt mij zo rond de 200 euro netto per maand te liggen.

Comment

Je bekijkt het helemaal verkeerd. Ondernemerschap loont absoluut nog, maar je moet je resultaat niet laten afhangen van de bak waar je mee rijdt. Als je het daarvoor doet ben je mi verkeerd bezig. Ik zou zeggen, go for it, en liefst zo snel mogelijk. Dat adviseer ik aan iedereen die het horen wil.
                          Zoals reeds gezegd, wat slecht uitgedrukt in mijn originele post, het gaat mij niet zozeer om de auto, maar het lijkt er tegenwoordig op dat je enkel keihard mag werken maar er niet echt iets voor terug mag verwachten.

De snelle positieve reacties hier doen mijn droom toch weer terug opleven. Nu nog dat goeie concept/idee

Comment

dat klopt, ik ben ooit begonnen met een budget van 7000 fr. Waar is de tijd.
                            Gewoon even niet denken aan die auto, en focussen op de zaak zelf, op het 'zaken doen'.

Neemt niet weg dat het klimaat er zeker niet makkelijker op geworden is. Na de auto, het huis, dan de dividenden ... Tis niet meer evident !

Comment

• volgende personenwagen is bij mij ook privé. KZal dan wel een extrake doen om de camionette duur genoeg te maken en voor 100% af te trekken
                              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                                Is het niet zo dat als er een een mooie dag een inspaecteur post voor je deur vat en je ziet buitenrijden met je pickup met de madam er naast en de 2 kids vanachter en in de bak een opblaasbaar ewembadje (ik zeg maar iets) .. dat ze er van uit kunnen gaan dat ze je toch een VAA aanrekenen want privé gebruik ????
                                Moet je inderdaad mee oppassen. Het lichte vracht principe werkt trouwens ook alleen maar als je nog een 'gezinswagen' hebt privé die groot en comfortabel genoeg is om te verantwoorden dat je de LV niet privé gebruikt. Als je bv een gezin hebt met 3 kinderen zal het niet pakken om een smart privé te zetten als verantwoording voor het niet privé gebruik van de LV.

Comment

Dat klopt, en ik zei daarboven ook dat een LV wel VAA aangerekend krijgt.
                                  Ik ga de LV zelfs op de zaak laten staan, want ik twijfel nog steeds of het naar prive brengen wel zo interessant gaat zijn, als hier voorgespiegeld wordt.
                                  Wat als ze op een keer beslissen om de km-vergoeding ook aan te pakken?
                                  Als ik zie wat de lopende kosten zijn van ons RM, dan laat ik het schoon op de zaak staan, en we bekijken wel hoe we het kunnen optimaliseren.
                                  Ik ben wel blij dat ik de nieuwe bestelling nog niet heb doorgegeven. Daar eerst toch even de kat uit de boom kijken, en zelfs gewoon nog 1 jaartje wachten of zo.
                                  Ik betaal geen VAA op m'n lichte vracht en ga dat in de toekomst ook niet doen (gebruik hem eigenlijk ook niet privé.) Heb wel nog een 'gezinswagen' en moto privé. Volgens m'n boekhouder perfect te verantwoorden. LV is een Chrysler Voyager met 4 plaatsen btw.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                    Hier gaat de M3 alleszins buiten, en liefst zo snel mogelijk.
                                    Gisteren met de madam wat gepraat over hoe zij het ziet. We hebben uiteindelijk beslist om het zo goedkoop mogelijk te houden. Er zal dus een 1 cabrio in de plaats komen met een lichte motor. Spijtig...
                                    Van downsizing gesproken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door swiebo Bekijk Berichten
                                      Ik betaal geen VAA op m'n lichte vracht en ga dat in de toekomst ook niet doen (gebruik hem eigenlijk ook niet privé.) Heb wel nog een 'gezinswagen' en moto privé. Volgens m'n boekhouder perfect te verantwoorden. LV is een Chrysler Voyager met 4 plaatsen btw.
                                      Maar je moet ook kunnen verantwoorden dat je een LV nodig hebt he. Als de dingen die je voor de zaak moet vervoeren ook in een "gewone" auto passen (bvb af en toe eens wat computers) dan wordt je LV als een gewone auto belast qua aftrekbaarheid en dus ook ALTIJD VAA.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                        Onze wagens zijn geleased maar toch ingeschreven op onze firma.
                                        Same here

Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                                        Ik begin hoe langer hoe meer te twijfelen om een goedkope eco wagen privé te nemen (stijl Golf Variant Bluemotion, Megane Grandtour 1.5 dCI of een 508SW 1.6 e-HDI of zoiets) en dan met kilometervergoeding te werken ... Ik moet toch geregeld naar de alle kantoren van mijn grootste klant, af en toe eens naar Luxemburg en een enkele keer naar Tsechie ...
                                        Ik rijd pakweg een 25.000 kilometer per jaar waarvan ik er 5.000 privé zou houden (we hebben nog een mini privé staan ook) en de rest professioneel verantwoorden .. doenbaar ???? Vanaf 22.000 km draait de balans zelfs positief uit privé (althans volgens de VAA.xls van Zeratul, waarvoor dank)
                                        Is ook niet zo makkelijk, je moet dan een logboek bijhouden en als je veel naar dezelfde plaats rijdt valt dat onder woon-werkverkeer aan 0,15c ipv 0,33c

Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                        Contractwijziging. Looptijd inkorten -> overnemen (BIV niet eens opnieuw in jouw geval) -> factuur voor een bedrag van de restwaarde -> lage VAA.
                                        Als ze kijken naar de 2de hands factuurwaarde ga ik inderdaad mijn leasingauto overkopen en heb ik meteen een lagere VAA Hij loopt al 2,5j dus zal een pak goedkoper zijn. Zou me echt wel verwonderen dat ze dit achterpoortje open gelaten hebben maar ik zou het wel leuk vinden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                          Mss een domme vraag:

Maar als iedereen die nu klaag zijn auto gewoon te koop zet en eenzelfde auto terugkoopt van een andere (beetje zoals die anonieme sites van daarnet) dan daalt het VAA voor iederee en verdient de staat aan het BIV.

Je kan nog steeds met eenzelfde auto rijden en met de verkoopprijs koop je gewoon dezelfde auto terug op de tweedehandsmarkt. Ik zie eerder gouden tijden voor de tweedehandsmarkt ...Het is an zich nog gemakkelijker, de dealers zullen genoeg vragen krijgen hierover en genoeg wagens terugkrijgen om aan de vraag te voldoen denk ik ...
                                          Als je ergens een 997 Mk 2 GT3 in Riviera blauw weet te koop staan mag je het mij altijd laten weten

Maar het is inderdaad een ideale denkpiste voor een wagen wiens waarde deftig is gezakt tov de nieuwprijs, dus vooral voor dikke bakken die bvb 2 à 3 jaar oud zijn.

Comment

Working...
                                          X