Oorspronkelijk geplaatst door PVerspeek
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
En moet de laadruimte niet met een vaste constructie gescheiden van het passagiersgedeelte?Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenEn moet de laadruimte niet met een vaste constructie gescheiden van het passagiersgedeelte?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk BerichtenLaat je droom niet varen voor zoiets onozels als een 'dikke auto', ik ben begonnen met een okkazie LV passat met 300.000km, je hebt geen dure auto nodig om je droom te verwezenlijken. Men mag nu ook niet gaan overdramatiseren he. In Belgie kan je vandaag de dag nog goed ondernemen(en geld verdienen).
al was een dikke bak steeds de top van de meeste
en sowieso, ooit moeten ze belastingen verlagen, kan niet anders
dus het komt wel goed tegen dat jij start :pHier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk BerichtenIs het niet zo dat als er een een mooie dag een inspaecteur post voor je deur vat en je ziet buitenrijden met je pickup met de madam er naast en de 2 kids vanachter en in de bak een opblaasbaar ewembadje (ik zeg maar iets) .. dat ze er van uit kunnen gaan dat ze je toch een VAA aanrekenen want privé gebruik ????
Ik ga de LV zelfs op de zaak laten staan, want ik twijfel nog steeds of het naar prive brengen wel zo interessant gaat zijn, als hier voorgespiegeld wordt.
Wat als ze op een keer beslissen om de km-vergoeding ook aan te pakken?
Als ik zie wat de lopende kosten zijn van ons RM, dan laat ik het schoon op de zaak staan, en we bekijken wel hoe we het kunnen optimaliseren.
Ik ben wel blij dat ik de nieuwe bestelling nog niet heb doorgegeven. Daar eerst toch even de kat uit de boom kijken, en zelfs gewoon nog 1 jaartje wachten of zo.Speeding doesn't kill. Suddenly stopping does...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk BerichtenEen VW Amorok of een Nissan Navara vindt ik de beste kandidaten als LV met degelijke normale achterbank.Speeding doesn't kill. Suddenly stopping does...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk BerichtenVolledig akkoord, ik heb de stap ook gezet en geen spijt van. Andere manier van denken en doen maar leerrijk. De 'vruchten' van een goeie zaak kunnen ook op een andere menier geplukt worden :=)
al was een dikke bak steeds de top van de meeste
en sowieso, ooit moeten ze belastingen verlagen, kan niet anders
dus het komt wel goed tegen dat jij start :p
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zimzeema Bekijk BerichtenPff,
Jonge werknemer hier met een stiekeme droom om ooit zelf iets uit te grond te stampen.. de Belgische staat is serieus zijn best aan het doen om die droom volledig aan diggelen te slaan. Ondernemerschap de kop induwen is zacht gezegd een interessante aanpak om de economische problemen aan te pakken.Speeding doesn't kill. Suddenly stopping does...
Comment
-
Net eens een Excelleke gemaakt om voor mezelf de gevolgen te berekenen.
Als ik niks verander aan mijn situatie kost de nieuwe regeling me € 1065 op jaarbasis of € 90 per maand.
Ik zit met een financiële renting en als ik die wil afkopen kost me dat behoorlijk wat geld dus ik ben uitgegaan van het privé overnemen van het contract (ik sta nu toch al persoonlijk borg).
Als ik derenting zou overnemen en mezelf een km-vergoeding zou uitkeren voor 30000km (op jaarlijks totaal van 45000) professioneel vervoer én het door het wegvallen van de autokosten in de vennootschap vrijgekomen bedrag als dividend uitkeer, verlies ik op jaarbasis nog € 2000 meer.
In de vennootschap houden dus voorlopig.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PVerspeek Bekijk BerichtenJe bekijkt het helemaal verkeerd. Ondernemerschap loont absoluut nog, maar je moet je resultaat niet laten afhangen van de bak waar je mee rijdt. Als je het daarvoor doet ben je mi verkeerd bezig. Ik zou zeggen, go for it, en liefst zo snel mogelijk. Dat adviseer ik aan iedereen die het horen wil.
De snelle positieve reacties hier doen mijn droom toch weer terug opleven. Nu nog dat goeie concept/idee
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PVerspeek Bekijk BerichtenJe bekijkt het helemaal verkeerd. Ondernemerschap loont absoluut nog, maar je moet je resultaat niet laten afhangen van de bak waar je mee rijdt. Als je het daarvoor doet ben je mi verkeerd bezig. Ik zou zeggen, go for it, en liefst zo snel mogelijk. Dat adviseer ik aan iedereen die het horen wil.
Gewoon even niet denken aan die auto, en focussen op de zaak zelf, op het 'zaken doen'.
Neemt niet weg dat het klimaat er zeker niet makkelijker op geworden is. Na de auto, het huis, dan de dividenden ... Tis niet meer evident !
Comment
-
volgende personenwagen is bij mij ook privé. KZal dan wel een extrake doen om de camionette duur genoeg te maken en voor 100% af te trekken2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk BerichtenIs het niet zo dat als er een een mooie dag een inspaecteur post voor je deur vat en je ziet buitenrijden met je pickup met de madam er naast en de 2 kids vanachter en in de bak een opblaasbaar ewembadje (ik zeg maar iets) .. dat ze er van uit kunnen gaan dat ze je toch een VAA aanrekenen want privé gebruik ????
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PVerspeek Bekijk BerichtenDat klopt, en ik zei daarboven ook dat een LV wel VAA aangerekend krijgt.
Ik ga de LV zelfs op de zaak laten staan, want ik twijfel nog steeds of het naar prive brengen wel zo interessant gaat zijn, als hier voorgespiegeld wordt.
Wat als ze op een keer beslissen om de km-vergoeding ook aan te pakken?
Als ik zie wat de lopende kosten zijn van ons RM, dan laat ik het schoon op de zaak staan, en we bekijken wel hoe we het kunnen optimaliseren.
Ik ben wel blij dat ik de nieuwe bestelling nog niet heb doorgegeven. Daar eerst toch even de kat uit de boom kijken, en zelfs gewoon nog 1 jaartje wachten of zo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenHier gaat de M3 alleszins buiten, en liefst zo snel mogelijk.
Gisteren met de madam wat gepraat over hoe zij het ziet. We hebben uiteindelijk beslist om het zo goedkoop mogelijk te houden. Er zal dus een 1 cabrio in de plaats komen met een lichte motor. Spijtig...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door swiebo Bekijk BerichtenIk betaal geen VAA op m'n lichte vracht en ga dat in de toekomst ook niet doen (gebruik hem eigenlijk ook niet privé.) Heb wel nog een 'gezinswagen' en moto privé. Volgens m'n boekhouder perfect te verantwoorden. LV is een Chrysler Voyager met 4 plaatsen btw.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenOnze wagens zijn geleased maar toch ingeschreven op onze firma.
Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk BerichtenIk begin hoe langer hoe meer te twijfelen om een goedkope eco wagen privé te nemen (stijl Golf Variant Bluemotion, Megane Grandtour 1.5 dCI of een 508SW 1.6 e-HDI of zoiets) en dan met kilometervergoeding te werken ... Ik moet toch geregeld naar de alle kantoren van mijn grootste klant, af en toe eens naar Luxemburg en een enkele keer naar Tsechie ...
Ik rijd pakweg een 25.000 kilometer per jaar waarvan ik er 5.000 privé zou houden (we hebben nog een mini privé staan ook) en de rest professioneel verantwoorden .. doenbaar ???? Vanaf 22.000 km draait de balans zelfs positief uit privé (althans volgens de VAA.xls van Zeratul, waarvoor dank)
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenContractwijziging. Looptijd inkorten -> overnemen (BIV niet eens opnieuw in jouw geval) -> factuur voor een bedrag van de restwaarde -> lage VAA.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk BerichtenMss een domme vraag:
Maar als iedereen die nu klaag zijn auto gewoon te koop zet en eenzelfde auto terugkoopt van een andere (beetje zoals die anonieme sites van daarnet) dan daalt het VAA voor iederee en verdient de staat aan het BIV.
Je kan nog steeds met eenzelfde auto rijden en met de verkoopprijs koop je gewoon dezelfde auto terug op de tweedehandsmarkt. Ik zie eerder gouden tijden voor de tweedehandsmarkt ...Het is an zich nog gemakkelijker, de dealers zullen genoeg vragen krijgen hierover en genoeg wagens terugkrijgen om aan de vraag te voldoen denk ik ...
Maar het is inderdaad een ideale denkpiste voor een wagen wiens waarde deftig is gezakt tov de nieuwprijs, dus vooral voor dikke bakken die bvb 2 à 3 jaar oud zijn.
Comment
Comment