Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
    Er was niet echt een vraag in, eerder probeerde ik een punt te maken en mijn gedachten te ventileren

Als een zaakvoerder niet van de vruchten van ZIJN zaak mag genieten .. dan is het gewoon erg. Dat op die voordelen belastingen moeten betaald worden en dat het geld van de zaak niet het geld is van de zaakvoerder, dat is natuurlijk quite clear.

Maar ik blijf erbij, dit zijn legale maffia praktijken en zeker indien het vlug vlug gestemd wordt zoals nu om snel nog geld te kunnen stelen van de mensen aangezien ze geen tijd genoeg hebben om er iets op te vinden.

One time shot belatingen maar de boomerang zal wel terug komen, zoveel is duidelijk aan de vele posts hierboven waarin blijkt dat mensen niet willen betalen. Het probleem is echter dat door de druk van de financiële markten er vlug een regering gestemd werd, maar dat het eingenlijk gewoon window dressing was naar de buitenwereld toe. Er waren/zijn nog steeds geen afspraken intern, maar naar de buitenwereld zijn wel beloftes gemaakt geweest ivm staatsschuld. en dat geld met nu vlug vlug opgehaald worden natuurlijk of we worden weer afgestraft ...

Tja, dokken, creatief zijn, of het afbollen.

Ik begrijp dat er iedere keer iets bijkomt (of afgaat eigenlijk), maar dat is toch altijd zo geweest? Je moet gewoon telkenmale meer moeite doen om je zaken redelijk geregeld te krijgen.

Het blijft wel misbruik wanneer de mensen die niet tijdig hun zaken opgelost krijgen -of niets kunnen aanpassen cfr werknemers-, uiteindelijk gewoon uitgewrongen worden.

Comment

• In elk geval, voor een eenpersoons-bvba worden de voordelen tegenover een gewone eenmanszaak steeds kleiner.
      Nog een opmerking over die aansprakelijkheid. Een bvba ontslaat je niet van beroepsaansprakelijkheid. Medische beroepen als dokter, tandartsen maar ook kinesisten die via een vennootschap werken moeten daar een aparte (dure) verzekering voor afsluiten. Dit zal in andere sectoren (financieel) ook wel zo zijn.
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
        In elk geval, voor een eenpersoons-bvba worden de voordelen tegenover een gewone eenmanszaak steeds kleiner.
        Nog een opmerking over die aansprakelijkheid. Een bvba ontslaat je niet van beroepsaansprakelijkheid. Medische beroepen als dokter, tandartsen maar ook kinesisten die via een vennootschap werken moeten daar een aparte (dure) verzekering voor afsluiten. Dit zal in andere sectoren (financieel) ook wel zo zijn.
        Idem bestuurdersaansprakelijkheid voor ECHTE managementvennootschappen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
          In elk geval, voor een eenpersoons-bvba worden de voordelen tegenover een gewone eenmanszaak steeds kleiner.
          bwah:

op een inkomen van pakweg 50000€ betaal je volgens boekhouder ongeveer 11000 € SZ en dan nog eens 17000 € belastingen, vermoedt dat dit in een rechtsvorm toch nog iets lager kan zijn . Eerlijk gezegd vind ik 28000 € op 50000 € toch wel van de pot gerukt

Comment

• 'k vind die formule nieuw vs 2de hands wel kloppen eigenlijk...
            Nieuw kun je nieuwbedrag afschrijven vs hogere VAA
            Tweedehands in afschrijving navenant minder, dus klopt hier het VAA ook
            Oké, is stom als je wagen 5 jaar is en niet meer afgeschreven kan worden, maar wel een reden om dan bvb een nieuwe (tweedehands) te kopen...

Comment

• Maar met een plotse belating in DEC van 500% voor het huidig boekjaar, daar heb ik wel problemen mee.

Euh.. dit VAA is toch vanaf volgend jaar en niet op het lopende jaar?

Comment

• Volgend jaar, toch?
                Denk niet de het haalbaar is om alle loonbriefkes van dit jaar nog opnieuw te gaan berekenen...
                Ze voorzien nu al problemen in januari: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...out-zijn.dhtml

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Evahke Bekijk Berichten
                  'k vind die formule nieuw vs 2de hands wel kloppen eigenlijk...
                  Oké, is stom als je wagen 5 jaar is en niet meer afgeschreven kan worden, maar wel een reden om dan bvb een nieuwe (tweedehands) te kopen...
                  Inderdaad, kar met hoge VAA die bijna of volledig afgeschreven is asap buitengooien (verkopen of prive zetten). Moet er nog veel op afgeschreven worden, gewoon laten staan.

Ik ben het er ook niet mee eens dat dit een "achterpoortje" zou zijn. Zoals ICM zegt, het staat iedereen vrij om de renting te heronderhandelen met een kortere looptijd om het hoge VAA zo kort mogelijk te houden
                  2021 Taycan 4S
                  2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                    Ik was op het seminarie van Kluwer "Begroting 2012 en Di Rupo I: een fiscaal slagveld"
                    Daar hebben 2 bekende fiscale advocaten die in opdracht van politieke partijen van heeeeel dichtbij betrokken zijn bij de uitwerking me bevestigd dat het wel degelijk de tweedehands factuurwaarde is. Wat ik overigens al van bij het begin zei want anders hadden ze er wel "nieuwwaarde" of zo van gemaakt in de tekst. Mijn ervaring is dat boekhouders in dergelijke kwesties zelf dikwijls achter de feiten aanhollen. Beter direct de info halen waar ze te vinden is.
                    Je Cayenne is juist op tijd buiten
                    2021 Taycan 4S
                    2021 Lexus UX250h

Comment

• Ik heb het zekere voor het onzekere genomen, se.
                      De Cooper S (221 gr C02) ga ik overlaten in de garage en mag dan meteen vertrekken met nen Cooper D (104 gr C02).
                      De VAA viel nog mee (tweedehands), maar ik reed er eigenlijk niet zo graag mee (turbolag, automaat en cabrio - met dak dicht grote blinde hoek)... En als ze later nog es aan de verkeersbelasting gaan sleutelen, kan ik nu ten minste op mijn 2 oren slapen.
                      Dus voor mij was de keuze rap gemaakt, wegdoen nu het nog makkelijk kan.

Comment

• Eenmanszaak?

Weet iemand dit?

Als je als zelfstandige een eenmanszaak start kan je dan facturen maken voor diensten aan een vennootschap waar je zaakvoerder bent? Dus geen bezoldiging maar een factuur?

Of in omgekeerde richting:

Kan je als eenmanszaak een bezoldiging als zaakvoeder krijgen uit vennootschappen dus zonder factuur en BTW?
                        Last edited by ; 23/12/2011, 17:24.

Comment

• is dat niet een beetje te off topic?

Comment

• Niet echt.. bekijk mogelijkheid om eenmanszaak te starten en auto over te nemen om geen VAA meer te hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
                              Idd de originele factuur kan je toch nooit meer traceren.

Ik ga dus ook het voorstel van icm bekijken. M3 verkopen aan leasefirma en dan terug leasen. Als het idd kan voor te leasen op 1 jaar met een hoge aanbetaling, hoge maandaflossingen en dan een lage afkoopsom ben ik er na 1 jaar vanaf. Na 1 jaar een afkoopsom van 25 a 30k dan wil ik er nog wel 18% vaa op betalen

Dit is gewoon creatief denken en handelen imo. Doe je niks verkeerd mee.

Ze laten precies wel altijd gaten in de systemen die ze stemmen he...
                              Roep niet te hard, deze keer zijn ze de gaten serieus aan het dichten...
                              2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                              2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                              2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                                Zijn we ondertussen, we staan op nummer 1.
                                We stonden Europees op nummer 1 op de meeste onderdelen, nog niet op onderdeel indirecte belastingen; maar ook op dat onderdeel zijn we goed op weg met de aanpassing van het VAA.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                  Roep niet te hard, deze keer zijn ze de gaten serieus aan het dichten...
                                  Leg uit??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                    Blijft een feit dat de hoofdbedoeling van een vennootschap de beperking van de aansprakelijkheid is, niet een verminderde aanslagvoet genieten.
                                    Helemaal NIET akkoord

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Evahke Bekijk Berichten
                                      'k vind die formule nieuw vs 2de hands wel kloppen eigenlijk...
                                      Euh, afschrijving en VAA hebben in se niets met elkaar te maken.
                                      Afschrijving is het inboeken van een werkelijke kost die een vennootschap maakt, je trekt die kosten af van de omzet van de vennootschap om de VenB te verkleinen. En terecht want die kosten beperken je winst.

Het VAA is een inkomensbelasting op je privéloon en niets meer.

Privémiddelen en vennootschapsmiddelen worden weer door elkaar gehaald.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                        Leg uit??
                                        Met de verhoging VAA auto en woning, verhoging dividenden zijn ze de voordelen van een vennootschap sterk aan het verminderen.

't Is ver gekomen als zelfs de petrolheads van het forum zich een eco-dieseltje gaan aanschaffen

Comment

• Met mijn 2.0TDI multitronic 136 PK (catatoguswaarde 52K, CO2 158g/km) betaalde ik ongeveer 1000/jaar persoonlijk bijdrage tot nu toe; vanaf volgend jaar is dat 2800€ privé te betalen.

Ik was van plan over een jaar een nieuwe A7 te kopen en mij eens goed te laten gaan (3.0 TDI quattro, S-line), maar ik heb geen zin om daar elk jaar 4000€ privé voor te moeten betalen, wetende dat dit misschien zelfs nog kan oplopen als de doelstellingen niet gehaald worden.

Misschien nog een jaar of 2 wachten en dan een A7 kopen aan < 50.000€.

Of gewoon nog een jaar of 5 met de A6 verder rijden. Di Rupo is goed bezig de economie te verstrikken.

.
                                          Last edited by charlesvdw; 23/12/2011, 20:00. Reden: freudiaanse verspreking: Di H*m* geschreven ipv Di Rupo

Comment

Working...
                                          X