Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Begrijp uw logica niet. Waarom zou je nog 5 jaar langer met die wagen rijden. (2800 X 5 voor genot van een 'oude' auto).
    Koop zoals gepland volgend jaar een nieuwe en ga voor eentje met lage CO2 waarde. Er is al heel wat keuze vandaag maar volgend jaar eens zoveel.
    Dan betaal je ongeveer hetzelfde bedrag als je vandaag betaalt, hebt een nieuwe luxe wagen met zeer waarschijnlijk meer PK dan nu.

Je kan natuurlijk ook voor een 2dehands gaan over een jaar of 2. Ook niet slecht.

Comment

• Was naar nieuwe 911 aan het kijken om wat lager uit te komen maar met wat opties kom je ook direkt aan VAA 15000 - 16000

Unbelievable

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
        Euh, afschrijving en VAA hebben in se niets met elkaar te maken.
        Afschrijving is het inboeken van een werkelijke kost die een vennootschap maakt, je trekt die kosten af van de omzet van de vennootschap om de VenB te verkleinen. En terecht want die kosten beperken je winst.

Het VAA is een inkomensbelasting op je privéloon en niets meer.

Privémiddelen en vennootschapsmiddelen worden weer door elkaar gehaald.
        Ik weet het maar meer afschrijven op zaak is minder belastingen betalen met zaak en meer privé (voor de dikke wagen zoals ze hier zeggen) en minder afschrijven op zaak is meer belasting betalen op zaak en minder privé.
        En ja, idd privé is de schaal hoger etc... Maar 't is dan kwestie van keuzes te maken, denk ik...

Comment

• Met wat ik hier nu ondertussen heb gelezen kan je toch wel besluiten dat de nieuwe regeling VAA deels effect zal hebben (want de grote meerderheid bedrijfswagens zal meer moeten betalen, maar niet overdreven veel meer) en deels zijn effect zal missen en als een jaloezietaks kan beschouwd worden voor de zware "bakken". Met effect missen bedoel ik dan dat veel dure en snelle karren uit de zaak zullen worden gehaald en daar heeft noch de staat, noch de bezitter wat aan. De enigen die misschien tevreden zullen zijn, zijn een aantal groenen en consoorten.

Men had beter de VAA ergens veel lager afgetopt zodat het doenbaar was en alsnog de extra taksen geïncasseerd. Nu zal het noppes zijn. België Apenland!

Comment

• De meeste auto's zullen een ietsje meer kosten, dus deze wagens gaan blijven. Als je dat 'ietsje meer' vermenigvuldigt met alle auto's die zo rondrijden, dan word je toch duizelig van het bedrag dat dan gaat verschijnen.
            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Das waar, maar dat was waarschijnlijk ook de bedoeling van Di Rupo.

Comment

• Klopt het verhaal als ik mijn bmw X5 volledig op de zaak zet en privé met een andere auto rij dat ik geen extra belastingen moet betalen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door porsche rs Bekijk Berichten
                  Klopt het verhaal als ik mijn bmw X5 volledig op de zaak zet en privé met een andere auto rij dat ik geen extra belastingen moet betalen ?
                  neen

.
                  My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                    Helemaal NIET akkoord
                    Ok. Je hebt me overtuigd.

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                    Afschrijving is het inboeken van een werkelijke kost die een vennootschap maakt, je trekt die kosten af van de omzet van de vennootschap om de VenB te verkleinen.
                    Als er één woordje net niet op z'n plaats is, dan is het wel 'werkelijke'.

En je trekt die kosten niet af van de omzet.

Maar bon, allemaal 'zoiets' zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                      neen

.
                      Ik gebruik de X5 toch nt privé......waarom dan VAA betalen ?

Comment

• Omdat de fiscus het niet aanvaard. t'Is al een heel epistel maar uw vraag is hier al aan bod gekomen.

Comment

• ze zullen het wel niet zomaar aannemen, maar als je echt kan bewijzen dat je hem niet prive gebruikt (en veel prive kms met de andere maakt), moeten ze dat toch slikken ...

Comment

• zelfs in de praktijk is dit toch perfect mogelijk,ik rij met de X5 puur zakelijk en koop me een ''speeltje'' voor privé....met het bedrag van VAA kan je al een leuk speeltje kopen...
                            of is deze oplossing te simpel...waar zit het addertje dan ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                              De 'cataloguswaarde' komt nog uit het oorspronkelijke ontwerp waar alles zou belast worden aan nieuwwaarde.
                              Als men spreekt van 'gefactureerde waarde' kan het niet anders dan slaan op een factuur gericht aan de vennootschap. Oudere facturen aan derden kunnen nooit betrekking hebben op een 'gefactureerde waarde'.

Dit houdt trouwens in dat voor de factuur 'nieuw voertuig' ook daar de werkelijk betaalde prijs als basis voor VAA kan dienen.
                              Uiteraard mits er op deze factuur geen medling wordt gemaakt van enige vorm van korting.
                              Maw woorden netto prijzen factureren.
                              Vrees ervoor, zal niet lukken. Als ik me niet vergis zijn de dealers verplicht om de catalogusprijs op het factuur te zetten MET de korting er apart bij vermeld. Zou het anders ook wel leuk vinden, factuur verschil van
                              € 10000+ nu. Vraag me nu wel af wat ze met de UK ingevoerde voertuigen & facturen gaan doen...
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                ze zullen het wel niet zomaar aannemen, maar als je echt kan bewijzen dat je hem niet prive gebruikt (en veel prive kms met de andere maakt), moeten ze dat toch slikken ...
                                Ondanks dat onze wagens onze enigste bron van inkosten zijn heeft de boekhouder ons al gewaarschuuwd dat wij ook niet aan de VAA zullen ontsnappen... de fiscus zou er vanuit gaan dat als je zo een wagen voor de deur hebt staan die dan ook privé zal gebruiken. Hij raadt ons dan ook aan om privé een kleine wagen bij te nemen. Bon, wie weet er iets te koop staan voor +/- € 250 maakt niet uit wat?!
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Wat met een wagen die je als vennootschap van een particulier koopt?
                                  ok, je kan geen btw aftrekken.
                                  Maar kan je die eigenlijk inbrengen en op welke prijs gaan ze dan vaa berekenen(geen factuur).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door delou Bekijk Berichten
                                    Wat met een wagen die je als vennootschap van een particulier koopt?
                                    Maar kan je die eigenlijk inbrengen en op welke prijs gaan ze dan vaa berekenen(geen factuur).
                                    Je moet dan op zijn minst een verkoopsovereenkomst maken met een prijs op.
                                    Ja, dit is ook een interessante piste, als je de prijs laag kan houden natuurlijk want je moet later 21% BTW rekenen bij wederverkoop.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door delou Bekijk Berichten
                                      Wat met een wagen die je als vennootschap van een particulier koopt?
                                      Je zal toch altijd moeten kunnen bewijzen voor hoeveel je die gekocht hebt want anders kan je die niet inbrengen in je vennootschap denk ik toch.
                                      2008 Mercedes Viano
                                      2012 Citroen DS3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 't Cliptje Bekijk Berichten
                                        Je zal toch altijd moeten kunnen bewijzen voor hoeveel je die gekocht hebt want anders kan je die niet inbrengen in je vennootschap denk ik toch.
                                        Factureren zoals vroeger dus : zo laag mogelijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                          Factureren zoals vroeger dus : zo laag mogelijk
                                          Das de keuze die je moet maken he.. Lage faktuur, lagere VAA maar ook minder aftrek in de zaak. Hogere faktuur, hogere VAA en meer kosten om in te brengen.
                                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Working...
                                          X