Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDat zie je verkeerd. Het gedeelte dat je dan privé betaalt is geen VAA. Als je nadien de wagen op dezelfde wijze kan verkopen, dan recupereer je zelfs voor een stuk (of misschien zelfs volledig) dat bedrag. Ok, je trekt dan fiscaal minder in af binnen de firma, maar bij de wederverkoop zal de meerwaarde ook minder zijn en betaal je dan ook minder belastingen. Ondertussen worden de gebruikskosten (tax, verzekering, brandstof,...) wel door de firma gedragen, en is de VAA een stuk minder.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk ben het er niet mee eens dat het goedkoper zal zijn om een wagen privé te kopen. In de meeste gevallen zal die zeker een stuk duurder blijven.
Ik spreek hier wel niet over karren van 80k maar over tweedehandsen van max 25. Meer geef ik ni uit aan een auto.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk BerichtenBen benieuwd hoeveel restwaarde er nog gaat zijn met die nieuwe spelregels.
Mijn M3 kostte het dubbel van wat 'm nu waard is. Iemand die vandaag deze auto koopt moet maar de helft VAA betalen. Ik stel mij eerder de vraag wie deze auto nog nieuw wil kopen.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk BerichtenBrandstof zal op de zaak zijn,...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenValsspeler...2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenAangezien ik vermoed dat je wel goed weet hoe je de VAA uitrekent :
Hoeveel zou het zijn voor een 335i ?
factuur van 60k / co2 van 169
Dat zijn toeren, toere!!!
Das wel over de 200 hé !
Comment
-
Misschien hier al aan bod gekomen, maar vind het niet terug met de zoekfunctie.
Stel: zaakvoerder heeft 2 vennootschappen A en B
Vennootschap A keert loon uit aan de zaakvoerder en factureert zaakvoerdersvergoeding aan B
Auto staat ingeschreven op B, waarvoor VAA wordt gefactureerd aan A
A betaalt deze VAA aan B en recupereert datzelfde bedrag als extra zaakvoerdersvergoeding uit B
resultaat = nuloperatie, of zie ik dat verkeerd?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten10,9 procent van je aankoopprijs, dus een goeie 6500 euro extra belastbaar loon. Op 40k wordt het dus 2000 minder per jaar te belasten. 1000 euro voordeel door 20k prive uit te geven. Ga je die kar 20 jaar bijhouden?
Het zal nog altijd niet voldoende compenseren maar het is niet zo dat je die 20K privé enkel tegen het VAA mag afzetten, er komt dan ook 20K vrij in de vennootschap om andere dingen mee te doen, dividenden uitkeren en dergelijke.
Misschien dat het op een jaar of 8 dan wel voordeliger uitkomt.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
zit met de volgende vraag ( en na de vele posts ben ik er nog niet wijzer uit geworden )
ik wil een lichte vracht kopen op de zaak. het is geen echte camionette maar een omgebouwde personenwagen die voldoet aan de voorschriften. (50% laadruimte, opstaande wand 20cm etc.)
de catalgusprijs is 25000€ en co2 190gr (benzine) VAA zit rond 220€/maand (dus geen monsterbedragen die vele wel moeten betalen)
ikzelf heb geen wagen privé, mijn vriendin wel.
als de situatie zo blijft, dan koop in de LV op de zaak en moet ik VAA betalen voor het prive gebruik?. nu vraag ik mij af of het voordeel van de 100% aftrek van kosten en btw ook vervalt op het deel privégebruik. daar ik de wagen voor het grootste deel nodig heb voor woon - werkverkeer zal een LV dan geen voordeel bieden. echter wanneer dit geen rol speelt, dan krijg je een mooie fleet korting + de volledige btw op aankoop wat de wagen zo'n 41% goedkoper maakt
ik zou eens moeten uitrekenen wat de wagen kost als ik hem privé koop, maar dan moet mijn loon omhoog wat de zaak toch snel het dubbel kost. hoeveel cent per km mag je aanrekenen voor woon werk verkeer?
ik kan misschien ook zorgen dat mijn vriendin oficieel samenwonend is (maar wij wonen nog bij mijn ouders omdat het niewe huis nog niet woonklaar is) zodat ik kan verantwoorden dat ik haar auto gebruik voor de woon werk verplaatsing. de kilometers die de LV dan maakt, zal ik dan wel verantwoorden.
wat zouden julie doen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dukie Bekijk BerichtenMisschien hier al aan bod gekomen, maar vind het niet terug met de zoekfunctie.
Stel: zaakvoerder heeft 2 vennootschappen A en B
Vennootschap A keert loon uit aan de zaakvoerder en factureert zaakvoerdersvergoeding aan B
Auto staat ingeschreven op B, waarvoor VAA wordt gefactureerd aan A
A betaalt deze VAA aan B en recupereert datzelfde bedrag als extra zaakvoerdersvergoeding uit B
resultaat = nuloperatie, of zie ik dat verkeerd?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thibaut Bekijk Berichtenzit met de volgende vraag ( en na de vele posts ben ik er nog niet wijzer uit geworden )
ik wil een lichte vracht kopen op de zaak. het is geen echte camionette maar een omgebouwde personenwagen die voldoet aan de voorschriften. (50% laadruimte, opstaande wand 20cm etc.)
de catalgusprijs is 25000€ en co2 190gr (benzine) VAA zit rond 220€/maand (dus geen monsterbedragen die vele wel moeten betalen)
ikzelf heb geen wagen privé, mijn vriendin wel.
als de situatie zo blijft, dan koop in de LV op de zaak en moet ik VAA betalen voor het prive gebruik?. nu vraag ik mij af of het voordeel van de 100% aftrek van kosten en btw ook vervalt op het deel privégebruik. daar ik de wagen voor het grootste deel nodig heb voor woon - werkverkeer zal een LV dan geen voordeel bieden. echter wanneer dit geen rol speelt, dan krijg je een mooie fleet korting + de volledige btw op aankoop wat de wagen zo'n 41% goedkoper maakt
ik zou eens moeten uitrekenen wat de wagen kost als ik hem privé koop, maar dan moet mijn loon omhoog wat de zaak toch snel het dubbel kost. hoeveel cent per km mag je aanrekenen voor woon werk verkeer?
ik kan misschien ook zorgen dat mijn vriendin oficieel samenwonend is (maar wij wonen nog bij mijn ouders omdat het niewe huis nog niet woonklaar is) zodat ik kan verantwoorden dat ik haar auto gebruik voor de woon werk verplaatsing. de kilometers die de LV dan maakt, zal ik dan wel verantwoorden.
wat zouden julie doen?
Verhoging VAA blijft schandalig, zeker de wijze waarop het is ingevoerd en het ontbreken van elke overgangsperiode.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDat zie je verkeerd. Het gedeelte dat je dan privé betaalt is geen VAA. Als je nadien de wagen op dezelfde wijze kan verkopen, dan recupereer je zelfs voor een stuk (of misschien zelfs volledig) dat bedrag. Ok, je trekt dan fiscaal minder in af binnen de firma, maar bij de wederverkoop zal de meerwaarde ook minder zijn en betaal je dan ook minder belastingen. Ondertussen worden de gebruikskosten (tax, verzekering, brandstof,...) wel door de firma gedragen, en is de VAA een stuk minder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pdh Bekijk BerichtenFiscus doet heel moeilijk over bedrijfswagens die zogezegd niet privé gebruikt worden. Voor een LV zal het misschien iets eenvoudiger zijn, maar dan nog. Het verhaal van "in de week rijd ik met een mooie BMW of Audi voor de klanten, maar in het weekend rijd ik altijd met heel het gezin in de Smart van mijn partner naar de kust" wordt niet geloofd. En heeft de fiscus dan ongelijk?
Verhoging VAA blijft schandalig, zeker de wijze waarop het is ingevoerd en het ontbreken van elke overgangsperiode.
stel je doet jaarlijks 30.000km met de bedrijfswagen waarvan 20.000 woon werk verkeer.
kan de zaak dan slechts voor 10.000 km de 100% aftrekregeling toepassen of op 30.000km , in geval van LV,?
Comment
-
Weet er iemand of de wettekst iets zegt over eigen bruto bijdrage van de werknemer voor extra opties (overschreiden van leasebudget)? Het kan toch niet dat je hier 2 keer voor zou moeten betalen ... (opties kan je in dit geval zien als prive bijdrage voor bedrijfswagen).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thibaut Bekijk Berichtenzit met de volgende vraag ( en na de vele posts ben ik er nog niet wijzer uit geworden )
ik wil een lichte vracht kopen op de zaak. het is geen echte camionette maar een omgebouwde personenwagen die voldoet aan de voorschriften. (50% laadruimte, opstaande wand 20cm etc.)
de catalgusprijs is 25000€ en co2 190gr (benzine) VAA zit rond 220€/maand (dus geen monsterbedragen die vele wel moeten betalen)
ikzelf heb geen wagen privé, mijn vriendin wel.
als de situatie zo blijft, dan koop in de LV op de zaak en moet ik VAA betalen voor het prive gebruik?. nu vraag ik mij af of het voordeel van de 100% aftrek van kosten en btw ook vervalt op het deel privégebruik. daar ik de wagen voor het grootste deel nodig heb voor woon - werkverkeer zal een LV dan geen voordeel bieden. echter wanneer dit geen rol speelt, dan krijg je een mooie fleet korting + de volledige btw op aankoop wat de wagen zo'n 41% goedkoper maakt
ik zou eens moeten uitrekenen wat de wagen kost als ik hem privé koop, maar dan moet mijn loon omhoog wat de zaak toch snel het dubbel kost. hoeveel cent per km mag je aanrekenen voor woon werk verkeer?
ik kan misschien ook zorgen dat mijn vriendin oficieel samenwonend is (maar wij wonen nog bij mijn ouders omdat het niewe huis nog niet woonklaar is) zodat ik kan verantwoorden dat ik haar auto gebruik voor de woon werk verplaatsing. de kilometers die de LV dan maakt, zal ik dan wel verantwoorden.
wat zouden julie doen?
Ik denk ook aan die piste met een Mercedes Vito met 2e zetelrij : btw : 100% ; geen biv ; lage wegentax. Als je de LV afschijft over 10 jaar dan is de werkelijke kost direct lager dan wanneer je hem op 5 jaar afschrijft.
Ik denk echter dat je in dat geval moet kunnen aantonen dat je die LV ook nodig hebt en dat je heb niet gewoon als personenwagen gebruikt. Ik heb eens gehoord dat ze dan gewoon de co2 van de lv en de waarde gaan nemen en dan ben je met een camionette wel gezien en was alle moeite voor niets.
Wie weet hier meer over of wie heeft hier ervaring mee ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HansVDG Bekijk BerichtenHoe ga je dat verklaren, auto privé , maar verzekering, tax, brndstof op de firma ???
Stel dat je een tweedehands wagen koopt die 25.000,- excl. BTW kost, en je de kans hebt om deze aan te kopen met een deel zonder factuur. Stel dat je dus deze wagen door je firma laat kopen voor 20.000,- excl. BTW en 5.000,- in het zwart. Je bent dus al 5.000,- privé kwijt, maar je moet ook 20% minder VAA betalen. De firma betaalt dus wel alle gebruikskosten, zoals ik aanhaalde.
Als je de wagen dan na een aantal jaren verkoopt, dan zal je toch best een deel weer zonder factuur moeten doen om een deel van die € 5.000,- te recupereren. Zoniet, dan kan je beter geen zwarte centen betalen. Uiteindelijk zal de VAA op die 5000,-, die je dus uitspaart, niet zoveel zijn.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
Comment