Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Gezorgd wel, maar ingeleverd? Voor ons?? I don't think so, eerder het omgekeerde...
    Het systeem...heeft geld gekost. (stapsgewijs) geen rechtstreekse gelden.

    Of hebben bestaande scholen, ziekenhuizen, spoorwegen, ... geen waarde waar wij nog van genieten.

    En dan gaan ze privatiseren, waardoor gelden naar andere landen stromen... alle grote bedrijven worden overgenomen.
    België/Europa leegzuigen en weggooien dat is er bezig...
    (brandstoffen, telecom, gas,...)
    Last edited by ; 27/12/2011, 17:45.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
      Gezorgd wel, maar ingeleverd? Voor ons?? I don't think so, eerder het omgekeerde...
      Je kan zeggen wat je wil maar wij betalen mee voor de sukkelaars in dit land. Sommigen hebben het echt slecht en kunnen daar niets aan doen maar wat me stoort is dat de SP.A niets wil doen aan het misbruik!!

      Want als zelfstandige hebben we geen ziekteverzekering hoor, we betalen ze zelf! En we betalen ook voor kleine bijdragen dankzij de toenmalige VLD.

      Lege bussen & treinen die altijd te laat zijn? Daar betalen wij ook voor maar ik maak er geen gebruik van.

      25euro ziekteverzekering ofzo iets voor de sukkelaar? Wij betalen dat ook hé.

      3% crisisbijdrage? betalen de bedrijven maar ik zie de bedienden niet inleveren hoor. Zij krijgen de index

      kan nog even voortgaan hé ....

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
        Je Cayenne is juist op tijd buiten
        Verkoop had helemaal niets met Belgische VAA te maken (was toen in oktober ook nog geen sprake van trouwens). Stond in Lux. ingeschreven en werd ook daar verkocht. Daar is er geen biv, geen VAA en een lage jaarlijkse taks. Mocht ik die nu hier moeten verkopen dan was het idd. een ander paar mouwen geweest...

        Comment


        • Allee, ze beginnen eindelijk ons verhaal van de marktverstorende werking en jaloezietaks/afgunstbelasting op te pikken:

          De federatie van de autohandelaars Federauto en de koepel van leasingmaatschappijen Renta luiden de alarmbel rond de nieuwe Di Rupo-taks op bedrijfswagens. 'Die zal de markt destabiliseren, alleen maar leiden tot extra werk en nooit de 200 miljoen euro opbrengen waar de regering op rekent', zegt Stéphane Verwilghen van Renta.

          Al achterpoort gevonden voor taks op bedrijfswagens

          De federatie van de autohandelaars Federauto en de koepel van leasingmaatschappijen Renta luiden de alarmbel rond de nieuwe Di Rupo-taks op bedrijfswagens. 'Die zal de markt destabiliseren, alleen maar leiden tot extra werk en nooit de 200 miljoen euro opbrengen waar de regering op rekent', zegt Stéphane Verwilghen van Renta.
          ALLES OVER

          Consument Algemeen

          Nu bepaalt de wet voor zowel nieuwe als tweedehandse en leasingwagens dat de taks zal worden berekend op de gefactureerde waarde, inclusief de opties en de btw maar zonder de bedongen korting.

          Dat opent voor bedrijven een achterpoortje, want hoe sneller een nieuwe wagen tweeehands wordt, hoe sneller je van die hoge taks af bent.

          De Belg kennende, is het risico reëel dat er met bedrijfswagens zal worden geschoven tussen moederbedrijf, dochteronderneming of zustervennootschap om toch maar die 'jaloezietaks' - zoals tegenstanders hem smalend noemen - te ontwijken.

          'Daarnaast kan het niet anders of deze maatregel zal een marktverstorende impact hebben op de verkoop van nieuwe en vooral jonge tweedehandswagens', vreest Philippe Pirson van Federauto.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
            Ja, maar dan koppel je het wanbeleid aan jouw deelname in de solidariteit. Dat is natuurlijk geen oplossing, dan wil je een politieker straffen en eigenlijk raak je de creches, ziekenhuizen, rusthuizen, scholen en al de andere sociale voorzieningen die het met minder moeten stellen ... Minder centen is minder koek om te verdelen, maakt dan niet veel uit of die politieker dat goed of slecht verdeeld ...
            Wel ja, daar moet toch iets op te vinden zijn? Hebben de politiekers al een deel van hun loon afgestaan?
            Dacht ooit eens dat er sprake was van 5%. Is dat ooit doorgegaan? Nu ja, met 175k € (zonder alle andere voordelen) heb je nog altijd genoeg om te leven hé. En zij kennen wel de trukjes om al die dingen te omzeilen.

            Alle, soms denk ik dat we niet beter zijn dan in china of rusland, dat het hier even corrupte boel is.
            Ok, we hebben het hier een pak beter dan daar, maar dat wil niet zeggen dat het niet nog beter kan en we zomaar alles moeten aanvaarden.

            Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
            Ik lees bijna nergens ongenoegen van "echte" ondernemers, waarom niet. Omdat die auto voor hen bijzaak is...
            Dat zou ik niet zo vlug zeggen. Ze komen het mss hier niet zeggen, maar ik hoor genoeg. En ik denk dan ook dat die personen met hogere bedragen bezig zijn dan met wat ik te maken heb, zoals mensen die jaarlijks bonussen krijgen van 20k. Die zijn nu al op zoek naar een creatieve manier om aan die extra belastingen te ontduiken.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Gianni 997 Bekijk Berichten
              Ken mensen van bij Verellen in Geel persoonlijk. Momenteel nog nooit zoveel carreras in bestelling als voorheen. Wekerlijks worden er tussen de 7 à 10 verkocht.
              Ik vrees dat dit foute info is want bij Porsche in Antwerpen ligt alles volledig stil. Hun klienteel bestaat voor 90% uit bedrijven of leasings.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                of gewoon de auto die je graag ziet privé kopen en de rest vergeten. Gewoon genieten van de auto.

                Ah neen, want dan kan hij niet afgeschreven worden. So?

                Blijkbaar zijn er toch niet zoveel dan ook echt autoliefhebber en is die geliefde auto enkel goed wanneer deze maximaal kan afgeschreven kan worden. Hetgeen nog steeds kan, alleen moet de gebruiker (die met het voordeel) nu dus een groter bedrag ophoesten (lees hoe duurder de auto, hoe hoger het voordeel). Dat VAA doet dan als het ware het voordeel van de afschrijving teniet.

                Lees: een dure auto aangekocht in bedrijf komt eigenlijk gewoon neer op auto privé aankopen en dan vinden velen het plots al niet meer zo leuk.
                denk dat er heel veel zelfstandige zijn die "de mooie wagen" privé niet eens kunnen kopen met hun uitgekeerd loon...dus toch wel een beetje: pimped out auto mobile...

                Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                Denk dat dat niks met autoliefhebberij te maken heeft, maar eerder met hoe het eigen geld best besteden.
                Aan de staat geven is ABSOLUUT geen goed idee.
                Zou toch maar voorzichtig zijn in die uitspraak, helemaal niets geven aan de staat is = >>> Griekse toestanden.

                Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                Nux: ben gedeeltelijk akkoord

                belastingen op zich vind ik persoonlijk geen probleem: ik heb hier bijna kosteloos onderwijs kunnen genieten, als ik ziek wordt ben ik ook doorgaans goed geholpen, er zijn wegen enz. Dus indien U belastingen betalen aan de staat geen goed idee vind, dan is het nu misschien de moment om al de centen die de maatschappij al in U gestoken heeft, meteen terug te geven en verder eigen plan te trekken en vooralles natuurlijk volle pot te betalen.

                Dat ze mijn bijdrages niet altijd goed aanwenden, dat vind ik wel wraakroepend.

                ps: mag volgend jaar +15k aan belastingen afdokken. Vind ik dat erg, ja en neen (ja indien ik dat puur egoistisch bekijk, neen: zie uitleg hierboven).

                Probeert iedereen hier dan zo min mogelijk belastingen te betalen of zelfs op nul uit te komen. Ik vermoed van wel als ik dat hier zo lees oa.
                Tip: je kan ook gewoon zorgen voor minder inkomsten, betaal je ook minder belastingen uiteraard.

                Ik ben verre van socialist/communist of eender wat, maar elk moet ook een beetje serieus blijven.
                Klopt, en dan krijg je als zelfstandige plotseling veel vrije tijd...

                Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Voila, een paar weken terug nog een collega uit de US gehad die niet kon begrijpen dat wij geen lening moesten afbetalen na een hogere opleiding Die mannen zijn daar dikwijls nog 10 jaar na hun afstuderen aan het afbetalen! Toen ik zei dat hij hier gewoon een ziekenhuis kon binnengaan en zou geholpen worden dan was hij helemaal niet meer mee ...

                Niemand is blij dat hij belastingen moet betalen en dat er niet altijd even slim met dat geld omgegaan wordt. Maar ik zie dat als de prijs die we betalen om in de luxe te leven waarin we nu eenmaal leven. Er zijn grote voordelen aan de kloof tussen arm en rijk klein te houden

                Ik kan je redenering heel goed volgen, maar ik ben hier ook al socialist/communist/vriend van elio en weet ik wat nog allemaal genoemd
                welvaart staat bedoel je? is iets anders hé dan zou je geen belastingen mogen betalen.

                Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                Moest alles een beetje redelijk zijn, denk ik niet dat mensen problemen hebben met belasting betalen.
                Ook geen VAA. Maar hier maken ze er een zootje van. Die regel van VAA is ook weer van de noorderburen overgenomen, alleen ligt de belastingsdruk wel een pak lager, loonkost is lager (wat alleen maar de economie ten goed is), ...

                Er wordt vanuit de EU druk op ons uitgeoefend om de begroting rond te krijgen door besparingen.
                En wat doet BE? Natuurlijk weer 1 van de slechtste landen met 23% besparingen en 78% belastingsverhoging. Dat ze voor die dingen ook eens zien bij de noorderburen.
                Met dat in gedacht vind ik het maar logisch dat iedereen zoekt naar oplossingen om zo weinig mogelijk belastingen te betalen.



                Zo sociaal vind ik het nu ook niet hoor wat mr strikje nu doet...
                Kan mij hier volledig in terug vinden.

                Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                Nux:

                dat alles nu in een stroomversnelling moet komen, is omdat er hier al jaren en dagen gepotverteerd wordt door iedereen, iedereen graait graag in de pot, maar draagt liefst zo weinig mogelijk toe.

                renovatiepremie, premie zonnepanelen, isolatiepremie, dienstencheques, ecocheques, aftrekken voor alles en nog wat, verder willen we dat de overheid zoveel mogelijk voor ons regelt enz.

                Het individu zelf wil hier amper enige verantwoordelijkheid dragen in België.

                Ik ga meteen akkoord dat we minder belastingen moeten betalen, ik aanvaard dan ook wel dat ik mogelijk voor zaken die ik nu zogoed als kosteloos krijg, mogelijk een "kleine" bijdrage moet betalen. Ik vraag echt niet hoor, dat de overheid mij te pas en te onpas mijn handje gaat vasthouden.

                Ik lees bijna nergens ongenoegen van "echte" ondernemers, waarom niet. Omdat die auto voor hen bijzaak is, voor het ogenblik hoor en lees ik vooral misnoegde "dienstverleners" die hun auto als nodig beschouwden voor hun zaak en dit dan ook vaak hun enige echt grote aftrekpost was. Alleen ja, nu moet je als bestuurder daar dus fors gaan voor afdokken. Zat dit er aan te komen, ja. Manier waarop is discutabel natuurlijk.

                En ja, mogelijk moet je enkele duizenden € afdokken als het tegenvalt (ik lees hier dan wel dat het nogal over laat ons eerlijk zijn, geen te alledaagse auto's zijn), maar het zal nog steeds goedkoper zijn dan dat je gewoon partikulier bent en de volledige nieuwprijs mag slikken (die hebben immers totaal geen aftrek).
                Al die "nep bijdragen" hadden ze al jaren geleden moeten laten verdwijnen (of nooit met mogen beginnen). Sint Niklaas komt wel elk jaar terug maar niet voor iedereen. Als je dus niet zelf voor bepaalde zaken kan zorgen moet je er maar niet van profiteren, ook al wordt je dit aangeboden. Mensen vergeten nogal vlug hoe de staat aan al die premie's komt...
                Last edited by Metaxa; 28/12/2011, 13:27.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • Mijn Cayman zou mij ongeveer 2500 euro jaarlijks extra kosten door toedoen van de wallo-belgische regering en met behulp van de PVV, CVP en BSP. Hoe spijtig ook, maar dat wil ik ze niet gunnen.

                  Comment


                  • Denk dat er nog veel lobby werk is weggelegd voor Febiac. Waarom moet er zo een hoge cataloguswaarde officieel worden vermeld? Als alle invoerders en dealers al eens zouden beginnen met standard de prijzen 10% te verlagen voor zowel bedrijven/zelfstandige als partikulieren en geen gunst packs meer aan te bieden, de staat zou nogal een "klets" krijgen en zou het VAA drastisch zien terug vallen...
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                      Denk dat er nog veel lobby werk is weggelegd voor Febiac. Waarom moet er zo een hoge cataloguswaarde officieel worden vermeld? Als alle invoerders en dealers al eens zouden beginnen met standard de prijzen 10% te verlagen voor zowel bedrijven/zelfstandige als partikulieren en geen gunst packs meer aan te bieden, de staat zou nogal een "klets" krijgen en zou het VAA drastisch zien terug vallen...
                      Ik vrees dat Febiac er niet veel aan zal kunnen veranderen. De bodemloze put van 11,3 miljard moet nu eenmaal gevuld worden en de zelfstandigen en werknemers zijn de kop van jut.

                      Comment


                      • zopas 't overzicht van Kluwer gelezen en voor degene die VAA in zijn strot krijgt geramd is er wel nog een 'verlichtende omstandigheid': je kan 0,15€ per woon-werk km aftrekken van het betaalde VAA van je personenbelasting...
                        de mensen die écht een firmawagen nodig hebben(vertegenwoordiger, etc) kunnen dit echter niet want die hebben geen woon-werk..

                        dus conclusie: al degenen die geen firmawagen nodig hebben worden bevoordeeld tov die wel een firmawagen nodig hebben om hun job uit te oefenen, straf
                        mijn autootjes:

                        Volvo V60 D3 R-Design 2021
                        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                        Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Xaverius Bekijk Berichten
                          Mijn Cayman zou mij ongeveer 2500 euro jaarlijks extra kosten ... Hoe spijtig ook, maar dat wil ik ze niet gunnen.
                          Je bedoelt eigenlijk: "Dat heb ik er niet voor over".

                          Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                          Waarom moet er zo een hoge cataloguswaarde officieel worden vermeld? Als alle invoerders en dealers al eens zouden beginnen met standard de prijzen 10% te verlagen voor zowel bedrijven/zelfstandige als partikulieren
                          En dat zou ook gewoon de werkelijkheid veel beter weergeven.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                          je kan 0,15€ per woon-werk km aftrekken van het betaalde VAA van je personenbelasting...
                          de mensen die écht een firmawagen nodig hebben(vertegenwoordiger, etc) kunnen dit echter niet want die hebben geen woon-werk..

                          dus conclusie: al degenen die geen firmawagen nodig hebben worden bevoordeeld tov die wel een firmawagen nodig hebben om hun job uit te oefenen, straf
                          Dat is inderdaad wel héél straf...
                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                            zopas 't overzicht van Kluwer gelezen en voor degene die VAA in zijn strot krijgt geramd is er wel nog een 'verlichtende omstandigheid': je kan 0,15€ per woon-werk km aftrekken van het betaalde VAA van je personenbelasting...
                            de mensen die écht een firmawagen nodig hebben(vertegenwoordiger, etc) kunnen dit echter niet want die hebben geen woon-werk..

                            dus conclusie: al degenen die geen firmawagen nodig hebben worden bevoordeeld tov die wel een firmawagen nodig hebben om hun job uit te oefenen, straf
                            Klopt, zeker wij, als je wagen je inkomen is. Hoop dus op nog een speciale clausule voor onze sector.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                              Nux: ben gedeeltelijk akkoord

                              belastingen op zich vind ik persoonlijk geen probleem: ik heb hier bijna kosteloos onderwijs kunnen genieten, als ik ziek wordt ben ik ook doorgaans goed geholpen, er zijn wegen enz. Dus indien U belastingen betalen aan de staat geen goed idee vind, dan is het nu misschien de moment om al de centen die de maatschappij al in U gestoken heeft, meteen terug te geven en verder eigen plan te trekken en vooralles natuurlijk volle pot te betalen.

                              Dat ze mijn bijdrages niet altijd goed aanwenden, dat vind ik wel wraakroepend.

                              ps: mag volgend jaar +15k aan belastingen afdokken. Vind ik dat erg, ja en neen (ja indien ik dat puur egoistisch bekijk, neen: zie uitleg hierboven).

                              Probeert iedereen hier dan zo min mogelijk belastingen te betalen of zelfs op nul uit te komen. Ik vermoed van wel als ik dat hier zo lees oa.
                              Tip: je kan ook gewoon zorgen voor minder inkomsten, betaal je ook minder belastingen uiteraard.

                              Ik ben verre van socialist/communist of eender wat, maar elk moet ook een beetje serieus blijven.
                              Ik wil best mijn steentje bijdragen aan de maatschappij maar als je even de Belgische belastingsdruk gaat vergelijken met de rest van Europa dan kan je niet ander dan concluderen dat ons belastingsgeld niet zorgvuldig wordt aangewend. Dus probeer ik inderdaad zo min mogelijk belastingen te betalen want dan nog zit ik een pak hoger dan het Europees gemiddelde.

                              Comment


                              • Aftrek VAA

                                Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                                zopas 't overzicht van Kluwer gelezen en voor degene die VAA in zijn strot krijgt geramd is er wel nog een 'verlichtende omstandigheid': je kan 0,15€ per woon-werk km aftrekken van het betaalde VAA van je personenbelasting...
                                de mensen die écht een firmawagen nodig hebben(vertegenwoordiger, etc) kunnen dit echter niet want die hebben geen woon-werk..

                                dus conclusie: al degenen die geen firmawagen nodig hebben worden bevoordeeld tov die wel een firmawagen nodig hebben om hun job uit te oefenen, straf

                                Hmm ..ik lees dat toch anders hoor ...woon-werk verkeer heeft juist GEEN invloed op de VAA, en het zijn de "werkelijke beroepskosten" die kunnen afgetrokken worden van de VAA .. het komt er dus op neer veel werkelijke kosten te kunnen bewijzen om de VAA te drukken En "voyageurs" die héél veel kilometers doen gaan dus zowiezo geen VAA meer te betalen hebben vermoed ik.

                                Voordeel alle aard bedrijfswagen:
                                correlatie met aftrek werkelijke beroepskosten
                                Aantal km woon-werkverkeer GEEN invloed op VAA
                                Aftrek ‘werkelijke beroepskosten’ – 15 cent/km
                                (art. 66 en 66bis WIB92)
                                beperking beroepskosten tot bedrag VAA (+ persoonlijke bijdrage)
                                neveneffect: carpoolers verliezen aftrek 15 cent/km!
                                (aanpassing art. 66bis WIB92 viseert niet enkel bedrijfswagen)
                                Bron : http://www.taxworld.be/taxworld/uplo...?LangType=2067


                                Ik dacht ook dat er in 2009 een omzendbrief geweest is die stelt dat als een zelfstandige 40 dagen of meer op een jaar naar eenzelfde plaats gaat (bv IT-freelancer bij eenzelfde klant) dat wordt aanzien als "woon-werk" en niet als "werkelijke beroepskost". Dit had toen als impact dat deze kilometers dus niet werden meegeteld voor "vergoeding kilometers met eigen wagen" indien er met een eigen wagen gereden werd. Maar dat zou nu dus ook betekenen dat deze kilometers niet kunnen gebruikt worden voor aftrek VAA à 0.15€/km.

                                Comment


                                • Ok, vandaag tot de constatie gekomen dat bedrijfsleiders van eigen vennootschap mogen rekenen op een effectieve VAA van 98.3% van het VAA. Wil dus zeggen, reken VAA uit en 98.3% van dat bruto bedrag zal je effectief moeten neerdokken. Daarin zit dus alles, nl bedrijfsvoorheffing, stijging soc bijdrage, verworpen kosten, en vennootschapsbelasting.

                                  Kan mss wat lager, maar zal niet veel schelen.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Salokin Bekijk Berichten
                                    Ik wil best mijn steentje bijdragen aan de maatschappij maar als je even de Belgische belastingsdruk gaat vergelijken met de rest van Europa dan kan je niet ander dan concluderen dat ons belastingsgeld niet zorgvuldig wordt aangewend. Dus probeer ik inderdaad zo min mogelijk belastingen te betalen want dan nog zit ik een pak hoger dan het Europees gemiddelde.
                                    weet wat je bedoelt, maar uiteindelijk wat is zorgvuldig.

                                    Iemand die bv. niet de trein neemt, noemt dat weggegooid geld.
                                    Iemand die geen wagen heeft, vindt al die wegen niet nodig.

                                    En ik denk dat die belastingsdruk bij velen nogal lijkt mee te vallen als ik zie hoe creatief velen proberen te zijn.

                                    Begrijp mij niet verkeerd hé, betaal ook liefst zo weinig mogelijk maar als ik dan zie dat ze hun Cayman zouden wegdoen omdat dit hen jaarlijks 2500 € zo kosten, dan maak ik mij toch bedenkingen. Koop dat dan toch gewoonweg niet.

                                    Nogmaals: ik denk dat velen zich echt eens devolgende vraag moeten stellen: zou ik de wagen waarover ik nu beschik ook kopen/kunnen kopen indien ik deze gewoon partikulier zou moeten betalen (dus geen aftrekmogelijkheden of wat ook).

                                    Comment


                                    • al degene die niet roken, niet drinken en niet per auto rijden zijn vuile belastingsontduikers
                                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                                        weet wat je bedoelt, maar uiteindelijk wat is zorgvuldig.

                                        Iemand die bv. niet de trein neemt, noemt dat weggegooid geld.
                                        Iemand die geen wagen heeft, vindt al die wegen niet nodig.

                                        En ik denk dat die belastingsdruk bij velen nogal lijkt mee te vallen als ik zie hoe creatief velen proberen te zijn.

                                        Begrijp mij niet verkeerd hé, betaal ook liefst zo weinig mogelijk maar als ik dan zie dat ze hun Cayman zouden wegdoen omdat dit hen jaarlijks 2500 € zo kosten, dan maak ik mij toch bedenkingen. Koop dat dan toch gewoonweg niet.

                                        Nogmaals: ik denk dat velen zich echt eens devolgende vraag moeten stellen: zou ik de wagen waarover ik nu beschik ook kopen/kunnen kopen indien ik deze gewoon partikulier zou moeten betalen (dus geen aftrekmogelijkheden of wat ook).
                                        Net daar sla je de bal mis, ik neem nooit de trein en noem dit nochtans niet weggegooid geld wel ben ik overtuigd dat het beheer ervan een pak efficiënter kan.

                                        Back on topic zal ik in ieder geval de meest fiscaal interessantste oplossing te zoeken om auto's te behouden.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                                        al degene die niet roken, niet drinken en niet per auto rijden zijn vuile belastingsontduikers
                                        Jij altijd met je onvolwassen opmerkingen!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                                          al degene die niet roken, niet drinken en niet per auto rijden zijn vuile belastingsontduikers
                                          damn

                                          ik rook niet, drink niet (enfin toch niet veel alcohol), rijden doe ik dan weer wel (en dat zal het minverbruik van de rest wel compenseren )

                                          Comment

                                          Working...
                                          X