Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door 911PJ Bekijk Berichten
    Dit heeft in mijn opinie niets te maken met 'kunnen permitteren' maar eerder met het systeem zoals het is te benutten en er alle voordelen van aan te wenden. Indien beslist wordt om van de ene dag op de andere de spelregels te veranderen lijkt het mij logisch dat mensen trachten hieronderuit te geraken.
    volledig mee akkoord hoor.

    Regels kunnen altijd en ten alle tijde veranderen, wanneer de overheid een regel invoert die een voordeel inhoudt, dan staat er nochtans niemand meteen op de barricaden. Het gebruiken van het systeem om alle voordelen aan te wenden, heeft ons nu tot deze situatie gebracht.

    En net zoals de heer enkele posts terug (spijtig dat U al die fantastische wagens wegdoet uiteraard) ben ik vaak ook niet tevreden met het gevoerde beleid. Misschien velen hier toch maar eens overwegen om in de politiek te gaan, te beginnen met de gemeentepolitiek, want die gaan ook nog om geld komen schooien hoor.
    Last edited by ; 30/12/2011, 10:54.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door 911PJ Bekijk Berichten
      Dit heeft in mijn opinie niets te maken met 'kunnen permitteren' maar eerder met het systeem zoals het is te benutten en er alle voordelen van aan te wenden. Indien beslist wordt om van de ene dag op de andere de spelregels te veranderen lijkt het mij logisch dat mensen trachten hieronderuit te geraken.
      Als dan ook nog blijkt dat deze belastingen opgelegd worden door het socialistisch profitariaat denk ik dat we wel degelijk over jaloezietaks kunnen spreken.
      Geen probleem met het systeem ten volle te benutten, maar als je het spelletje speelt tot op de grens weet je ook dat de regels kunnen veranderen.

      Ik zie het niet als een jaloezietaks maar een taks die het statuut terug tracht te brengen naar de essentie. Voordelige belastingtarieven voor geld in de onderneming zijn er in de eerste plaats niet om speelgoed te kopen, maar om te ondernemen. Eigenlijk zouden echte ondernemers blij moeten zijn dat diegene die een vennootschap opzetten om in de pot te graaien en niet meer dan dat op deze manier gestimuleerd worden om het anders aan te pakken.

      Ik ben wel tegen de lastenverhoging dat dit uiteindelijk wel is, zowel voor werknemers als zelfstandigen, want dat raakt het ondernemen in ons land natuurlijk wel.
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door g003090 Bekijk Berichten
        Heb na 79 pagina's de moeite genomen om me toch maar te registreren.

        Een aantal persoonlijke opmerkingen nav sommige opmerkingen in dit forum:

        De nieuwe VAA is een ondoordachte noodoplossing van deze "rode" regering. Het enige wat ze zal bereiken is dat de inkomsten lager zullen zijn dan daarvoor. Ik heb de laatste dagen met de directies van Mercedes België, BMW, D'Ieteren (inclusief Porsche, Bently etc..) en landrover gesproken en ALLEMAAL geven ze me hetzelfde mee; het topsegment (lees de meest winstgevende wagens) wordt volledig gedecimeerd. Gemiddeld genomen bedragen de annulaties meer dan 35% en dit cijfer is zo laag omdat velen niet meer kunnen annuleren.

        Voor mij persoonlijk heeft de regel als effect dat ik een nieuwe G500 net heb laten annuleren, de RR Autobio is verkocht (11 maanden oud) en de E500 vliegt buiten. Dit is niet omdat ik het niet kan betalen, dit is gewoon omdat me dat plezier deze taksen niet meer waard is. Ik veranderde vroeger elk jaar een van de 3 wagens, nu zal dit niet meer zijn.

        Voor mij is de oplossing veel simpeler:

        Geen dividenden meer en om de 5 jaar vennootschap ontbinden. Dit kan perfect zolang je enige aandeelhouder bent en dan betaal je éénmalig 10% belasting op de opgebouwde reserves. En voor iemand zegt maar wat met mn onroerend goed; dat komt terug naar je privé en kost je 1% registratierecht! Heb je personeel, verkoop dan het handelsfonds naar een nieuwe vennootschap, betaal daar de belasting op (en schrijf het handelsfonds af in de nieuwe vennootschap) en doe dan de ontbinding.

        Voor de anderen hier op dit forum die een VAA probleem hebben op de woning; geen VAA aangeven maar boeken als een liberaliteit in de boekhouding. Opgelet, dit gaat enkel als je enig aandeelhouder bent. Als liberaliteit komt het VAA gedeelte in de verworpen uitgaven van de vennootschap dus toch nog steeds minder belasting dan in privé.

        Mijn plan is klaar. Ik heb geen probleem om belasting te betalen (meer dan 1M€ over de laatste 10 jaar) maar die belastingen moeten nuttig aangewend worden. Das natuurlijk een andere polemiek.

        Mijn inziens is deze maatregel eentje dat een heel aantal perverse neveneffecten creëert waardoor ze merkelijk minder inkomsten in BTW, vennootschapsbelasting en SZ gaan krijgen. Vergeet niet dat de 15% grootste wagens zorgen voor 80% vd inkomsten.

        Just my 2c
        Hier ga ik nog het meeste mee akkoord. Onderneming volproppen en liquideren.
        Hier stond eens mijn auto vermeld.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          Geen probleem met het systeem ten volle te benutten, maar als je het spelletje speelt tot op de grens weet je ook dat de regels kunnen veranderen.

          Ik zie het niet als een jaloezietaks maar een taks die het statuut terug tracht te brengen naar de essentie. Voordelige belastingtarieven voor geld in de onderneming zijn er in de eerste plaats niet om speelgoed te kopen, maar om te ondernemen. Eigenlijk zouden echte ondernemers blij moeten zijn dat diegene die een vennootschap opzetten om in de pot te graaien en niet meer dan dat op deze manier gestimuleerd worden om het anders aan te pakken.

          Ik ben wel tegen de lastenverhoging dat dit uiteindelijk wel is, zowel voor werknemers als zelfstandigen, want dat raakt het ondernemen in ons land natuurlijk wel.
          Zoals velen hier reeds schreven is een mooie wagen voor de meeste zaakvoerders iets wat ze zichzelf gunnen tegenover de vele inspanningen die ze zelf leveren binnen hun vennootschap ( 6 dagen van de 7 werken, 10u per dag werken e.d.)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door g003090 Bekijk Berichten
            Heb na 79 pagina's de moeite genomen om me toch maar te registreren.

            Een aantal persoonlijke opmerkingen nav sommige opmerkingen in dit forum:

            De nieuwe VAA is een ondoordachte noodoplossing van deze "rode" regering. Het enige wat ze zal bereiken is dat de inkomsten lager zullen zijn dan daarvoor. Ik heb de laatste dagen met de directies van Mercedes België, BMW, D'Ieteren (inclusief Porsche, Bently etc..) en landrover gesproken en ALLEMAAL geven ze me hetzelfde mee; het topsegment (lees de meest winstgevende wagens) wordt volledig gedecimeerd. Gemiddeld genomen bedragen de annulaties meer dan 35% en dit cijfer is zo laag omdat velen niet meer kunnen annuleren.

            Voor mij persoonlijk heeft de regel als effect dat ik een nieuwe G500 net heb laten annuleren, de RR Autobio is verkocht (11 maanden oud) en de E500 vliegt buiten. Dit is niet omdat ik het niet kan betalen, dit is gewoon omdat me dat plezier deze taksen niet meer waard is. Ik veranderde vroeger elk jaar een van de 3 wagens, nu zal dit niet meer zijn.

            Voor mij is de oplossing veel simpeler:

            Geen dividenden meer en om de 5 jaar vennootschap ontbinden. Dit kan perfect zolang je enige aandeelhouder bent en dan betaal je éénmalig 10% belasting op de opgebouwde reserves. En voor iemand zegt maar wat met mn onroerend goed; dat komt terug naar je privé en kost je 1% registratierecht! Heb je personeel, verkoop dan het handelsfonds naar een nieuwe vennootschap, betaal daar de belasting op (en schrijf het handelsfonds af in de nieuwe vennootschap) en doe dan de ontbinding.

            Voor de anderen hier op dit forum die een VAA probleem hebben op de woning; geen VAA aangeven maar boeken als een liberaliteit in de boekhouding. Opgelet, dit gaat enkel als je enig aandeelhouder bent. Als liberaliteit komt het VAA gedeelte in de verworpen uitgaven van de vennootschap dus toch nog steeds minder belasting dan in privé.

            Mijn plan is klaar. Ik heb geen probleem om belasting te betalen (meer dan 1M€ over de laatste 10 jaar) maar die belastingen moeten nuttig aangewend worden. Das natuurlijk een andere polemiek.

            Mijn inziens is deze maatregel eentje dat een heel aantal perverse neveneffecten creëert waardoor ze merkelijk minder inkomsten in BTW, vennootschapsbelasting en SZ gaan krijgen. Vergeet niet dat de 15% grootste wagens zorgen voor 80% vd inkomsten.

            Just my 2c
            Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
            Hier ga ik nog het meeste mee akkoord. Onderneming volproppen en liquideren.
            Ik dacht dat die 10% regel enkel aanvaard werd wanneer je alle economische activiteit stopzet, in heel specifieke gevallen zoals iemand die op pensioen gaat...En dat rijmt imo niet met het verkopen van het handelsfonds...
            Last edited by Individualizer; 30/12/2011, 11:37.
            My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door 911PJ Bekijk Berichten
              Zoals velen hier reeds schreven is een mooie wagen voor de meeste zaakvoerders iets wat ze zichzelf gunnen tegenover de vele inspanningen die ze zelf leveren binnen hun vennootschap ( 6 dagen van de 7 werken, 10u per dag werken e.d.)
              ik investeer vooral nog in het bedrijf zelf, daar gaan bij mij de meeste fondsen naar. Naar de uitbouw hiervan. Ik begrijp dat het natuurlijk moeilijker is als je een dienst aanbiedt (nl. jezelf).

              Ik doe dus beide (voltijds in de week consultancy en daarnaast nog een dienst die redelijk wat investeringen vereist zowel in materiaal, tijd als fysiek en eerlijk gezegd, die auto is het minste van mijn zorgen) en enkele maanden per jaar dus gewoon 7/7 met bitter weinig rust en dat als eenmanszaak.

              Ik geniet er al van als ik merk dat de inspanningen hun vruchten afwerpen, hoewel grote economische problemen zeker en vast een weerslag kunnen hebben op de activiteiten.

              Comment


              • Hoe zit het eigenlijk als je privé al een wagen hebt? Moet je dan nog VAA aangeven voor de firmawagen, en wat moet je eventueel als bewijzen op tafel gooien als el fiscus controle komt doen?
                ----------------------------------------------------------------------------------
                2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                Pictures here: BMW 7 Series
                1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                Pictures here: Diablo

                --------------------------------------------------------------------------------------------
                It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                It might need half a starsystem to turn around,
                but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                Cylons have respect for it...

                --------------------------------------------------------------------------------------------

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                  Ik dacht dat die 10% regel enkel aanvaard werd wanneer je alle economische activiteit stopzet, in heel specifieke gevallen zoals iemand die op pensioen gaat...
                  Je mag een bedrijf altijd ontbinden zolang je je schulden maar voldoet (tenzij faillissement natuurlijk)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door g003090 Bekijk Berichten
                    De nieuwe VAA is een ondoordachte noodoplossing van deze "rode" regering. Het enige wat ze zal bereiken is dat de inkomsten lager zullen zijn dan daarvoor.
                    Mee eens ! Heb dat ook al voorspeld. De hernormering januari volgend jaar gaat voor IEDEREEN pijnlijk zijn - ook voor polo en prius bezitters. Ik blijf hopen dat ze een terugkeer naar de oude formule gaan invoeren met verhoogde CO2 coefficient. Anders zal het gedaan zijn met de "inkomsten" uit firmawagens..
                    Ik heb de laatste dagen met de directies van Mercedes België, BMW, D'Ieteren (inclusief Porsche, Bently etc..) en landrover gesproken en ALLEMAAL geven ze me hetzelfde mee; het topsegment (lees de meest winstgevende wagens) wordt volledig gedecimeerd. Gemiddeld genomen bedragen de annulaties meer dan 35% en dit cijfer is zo laag omdat velen niet meer kunnen annuleren.
                    Is zeker aan te nemen. En het aantal nieuwe bestellingen zal ook enorm dalen. De formule is zeer marktverstorend want exponentieel.

                    Geen dividenden meer en om de 5 jaar vennootschap ontbinden. Dit kan perfect zolang je enige aandeelhouder bent en dan betaal je éénmalig 10% belasting op de opgebouwde reserves.
                    Toch 2 bedenkingen:
                    1) vennootschap ontbinden en direct heropstarten onder andere naam kan absoluut niet. In het verleden zijn er al mensen die het verschil van 15% in RV (10% liquidatiebonus vs 25% normaal dividend) achteraf hebben mogen dokken alsook het verschil in vennootschapsbelasting. Oppassen. Denk dat je minstens een jaari in loondienst zal moeten slijten (bij een bevriende collega desnoods, jaar erna wisselen...)
                    2) het verschil in RV 10% vs 25% is gewoon te groot geworden. Ik denk niet dat dit nog lang kan duren. Ik verwacht een serieuze verstrenging van de regels. Maar afgezien daarvan is dit momenteel ook mijn plan, met een horizon van 10-20 jaar dan.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door 911PJ Bekijk Berichten
                      Zoals velen hier reeds schreven is een mooie wagen voor de meeste zaakvoerders iets wat ze zichzelf gunnen tegenover de vele inspanningen die ze zelf leveren binnen hun vennootschap ( 6 dagen van de 7 werken, 10u per dag werken e.d.)
                      Totaal geen probleem, en die groep is ook niet diegene die je nu hard hoort roepen over dat VAA heb ik de indruk Als je goed boert dan kan je je die dingen veroorloven, liever op de vennootschap dan privé want dat is nog altijd voordeliger in veel gevallen.

                      Daar komt mijn haar dus van omhoog he, er zijn echt wel mensen die ook hard werken en geen zelfstandige zijn hoor Nog erger die jobs zijn vaak nog maar pover beloond .... Precies of een zelfstandige zijn inkomen moet verantwoorden met hard werken Mijn vader is 55 en die doet enkel nog van werk wat hij graag doet en heeft heel zijn leven als zelfstandige zijn creativiteit en zijn durf het werk laten doen. Hij heeft niet zo hard gewerkt als een metser of een verpleger, maar heeft het financieel beter, toch niks om beschaamd over te zijn?
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

                      Comment


                      • Zonet nog even naar mijn boekhouder gebelt met de vraag hoe het nu zit met de VAA op 2dehands voertuigen. (heb enkel een assistente aan de lijn gehad en die wist me te zeggen dat het niet zeker is dat ze dat op gefactureerde waarde doen. Ze hadden daar nog geen officieel bericht van gezien/ontvangen.)

                        Stel nu dat je een wagen koopt van 16 jaar oud. Aankoopprijs 4500 euro. Co2 van dik 240gram. Dan ga je toch het forfaitair minimum moeten betalen? Namelijk iets meer dan 800 euro per jaar of sla ik de bal mis.
                        U hoeft dit niet te lezen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                          Zonet nog even naar mijn boekhouder gebelt met de vraag hoe het nu zit met de VAA op 2dehands voertuigen. (heb enkel een assistente aan de lijn gehad en die wist me te zeggen dat het niet zeker is dat ze dat op gefactureerde waarde doen. Ze hadden daar nog geen officieel bericht van gezien/ontvangen.)

                          Stel nu dat je een wagen koopt van 16 jaar oud. Aankoopprijs 4500 euro. Co2 van dik 240gram. Dan ga je toch het forfaitair minimum moeten betalen? Namelijk iets meer dan 800 euro per jaar of sla ik de bal mis.
                          dat klopt..
                          My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door 911PJ Bekijk Berichten
                            Zoals velen hier reeds schreven is een mooie wagen voor de meeste zaakvoerders iets wat ze zichzelf gunnen tegenover de vele inspanningen die ze zelf leveren binnen hun vennootschap ( 6 dagen van de 7 werken, 10u per dag werken e.d.)
                            Veeg niet alle werknemers over dezelfde kam ... Er zijn er veel die 9 to 5 werken en braafjes de 38 uurtjes doen, maar er zijn er ook andere! Maar zoals steeds is 't gras bij iedereen altijd veel groener aan de overkant De zelfstandigen vinden dat de werknemers beter af zijn en vice versa.
                            Misschien moeten we allemaal eens wisselen voor een jaar? Dan spreken we tenminste met kennis van zaken.
                            Ik doe mijn job enorm graag, maar ik durf gerust zeggen dat ik heel veel mensen ken die 't geen week zouden uithouden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten
                              Mee eens ! Heb dat ook al voorspeld. De hernormering januari volgend jaar gaat voor IEDEREEN pijnlijk zijn - ook voor polo en prius bezitters. Ik blijf hopen dat ze een terugkeer naar de oude formule gaan invoeren met verhoogde CO2 coefficient. Anders zal het gedaan zijn met de "inkomsten" uit firmawagens..

                              Is zeker aan te nemen. En het aantal nieuwe bestellingen zal ook enorm dalen. De formule is zeer marktverstorend want exponentieel.


                              Toch 2 bedenkingen:
                              1) vennootschap ontbinden en direct heropstarten onder andere naam kan absoluut niet. In het verleden zijn er al mensen die het verschil van 15% in RV (10% liquidatiebonus vs 25% normaal dividend) achteraf hebben mogen dokken alsook het verschil in vennootschapsbelasting. Oppassen. Denk dat je minstens een jaari in loondienst zal moeten slijten (bij een bevriende collega desnoods, jaar erna wisselen...)
                              2) het verschil in RV 10% vs 25% is gewoon te groot geworden. Ik denk niet dat dit nog lang kan duren. Ik verwacht een serieuze verstrenging van de regels. Maar afgezien daarvan is dit momenteel ook mijn plan, met een horizon van 10-20 jaar dan.
                              Bemerking; Het enige goede aan de Europese instellingen is dat ze soms onrechtvaardigheden uit de markt helpen. Dit is er net zo een. Volgens EU regels kan de fiscus geen herkwalificatie doen zolang aan als alle belastingen toegepast zijn. Maw niets belet U de meest voordelige fiscale belasting te kiezen.

                              Als ik een andere vennootschap wens op te richten en een bestaande op te doeken op een correcte manier, dan kan de fiscus daar niets tegen beginnen. Een vennootschap is geen bestaansreden op zich en in het geval van een enige aandeelhouder is fiscale optimalisatie van je patrimonium naar mijn weten nog steeds toegelaten.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                                Hoe zit het eigenlijk als je privé al een wagen hebt? Moet je dan nog VAA aangeven voor de firmawagen, en wat moet je eventueel als bewijzen op tafel gooien als el fiscus controle komt doen?
                                Lukt tegenwoordig niet meer. Er zijn precedenten geweest in het verleden maar dat is al lang geleden.

                                Zoek anders maar eens het verhaal op van de 2 huisartsen met 2 Porsches en 1 BMW 7
                                U hoeft dit niet te lezen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                  Zonet nog even naar mijn boekhouder gebelt met de vraag hoe het nu zit met de VAA op 2dehands voertuigen. (heb enkel een assistente aan de lijn gehad en die wist me te zeggen dat het niet zeker is dat ze dat op gefactureerde waarde doen. Ze hadden daar nog geen officieel bericht van gezien/ontvangen.)

                                  Stel nu dat je een wagen koopt van 16 jaar oud. Aankoopprijs 4500 euro. Co2 van dik 240gram. Dan ga je toch het forfaitair minimum moeten betalen? Namelijk iets meer dan 800 euro per jaar of sla ik de bal mis.
                                  Ja, ik vind dat sommigen hier toch nogal hard van stapel lopen. Lees hier dat er al wagens holderdebolder verkocht zijn en zo, terwijl er eigenlijk nog niets echt vaststaat. Als ik de berekening maak voor mijn bedrijfswagen (Volvo V50), op basis van de nieuwwaarde, kom ik uit op +/- 500 euro extra per jaar (werkgever & werknemer samengeteld, want ik ben zelf mijn werkgever ). Doet pijn, maar een ramp is het ook niet. Als ik echter de factuurprijs neem (heb hem tweedehands gekocht, voor +/- 10.000 minder dan een nieuwe), kom ik uit op slechts +/- 85 euro extra te betalen. Dat is dus niks, en het lijkt me nu toch wel waarschijnlijker dat ze voor occasies níet de nieuwwaarde gaan nemen om van te starten, dat zou toch werkelijk op niets slaan . Ik wacht gewoon af.

                                  Comment


                                  • VAA is altijd minstens 1200/jaarbasis, zelfs al heb je iets met 0,0 uitstoot en gratis gekregen.
                                    En Igor, alles staat al vast hoor. Als je een V50 diesel rijdt, dan hoef je uiteraard niet "hard van stapel te lopen". Maar als je het VAA met factor 5 ziet vermenigvuldigen, dan is het maar normaal dat je actie onderneemt.
                                    2.0 JTDm

                                    Comment


                                    • Vergeet niet dat er ook heel wat zaakvoerders zijn die met privé kapitaal hun firma begonnen zijn of met privé investeringen van henzelf en/of familie staan waar ze vandaag staan. Vele zaakvoerders wonen ook bij/boven hun firma omwille van het gemak (je zal maar leveringen hebben op zon-en feestdagen of 's nachts) en omwille van veiligheid.

                                      Van dag op dag wordt bij uw firma wonen gestraft...erg toch?! Van dag op dag worden uw auto's zodanig hard belast dat het niet te betalen is... het zou absurd zijn voor zaakvoerders die met luxe-wagens rijden om deze bedragen nog neer te tellen.
                                      En dan goed weten dat vaak al het privé kaptitaal in de firma steekt... dus waarom zou via deze weg de zaakvoerder niet wat "voordeel" mogen hebben?
                                      Porsche 996 GT3 RS
                                      Porsche 964 RS
                                      BMW ///M3 e30
                                      Mercedes c250 CDI AMG
                                      www.flamebox.be

                                      Comment


                                      • Jaloezietaks is misschien wat ongelukkig uitgedrukt. Ik zou het omschrijven als een verkapte vermogensbelasting want de prijs die je betaald hebt voor je wagen is in de nieuwe formule bepalend voor het VAA. Met "het milieu" (wordt soms als verantwoording misbruikt) heeft het dus helemaal niets te maken. Los daarvan, ik ben niet akkoord met de stelling dat "je het maar had moeten zien aankomen" of "boven je stand leven". Iedereen haalt toch geld uit zijn vennootschap hoe hij/zij zelf wil?
                                        Sommigen hebben een duurdere wagen gekocht dan ze prive zouden gekocht hebben. Ja, so what? Heeft de staat daar al niet van geprofiteerd dan? Ja toch, hogere btw ontvangsten, biv, verkeersbelasting,... Waarom je daar nu nog eens extra voor boeten? Deze boomerang zal in hun gezicht terugslaan, zeker weten.
                                        2.0 JTDm

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                          Jaloezietaks is misschien wat ongelukkig uitgedrukt. Ik zou het omschrijven als een verkapte vermogensbelasting want de prijs die je betaald hebt voor je wagen is in de nieuwe formule bepalend voor het VAA. Met "het milieu" (wordt soms als verantwoording misbruikt) heeft het dus helemaal niets te maken. Los daarvan, ik ben niet akkoord met de stelling dat "je het maar had moeten zien aankomen" of "boven je stand leven". Iedereen haalt toch geld uit zijn vennootschap hoe hij/zij zelf wil?
                                          Sommigen hebben een duurdere wagen gekocht dan ze prive zouden gekocht hebben. Ja, so what? Heeft de staat daar al niet van geprofiteerd dan? Ja toch, hogere btw ontvangsten, biv, verkeersbelasting,... Waarom je daar nu nog eens extra voor boeten? Deze boomerang zal in hun gezicht terugslaan, zeker weten.
                                          zie jij iemand die zijn wagen privé betaald heeft zijn wagen al meteen wegdoen(dacht het niet), en die persoon heeft niks aftrek gehad, niks 50% recuperatie, ook BIV, verkeersbelasting, brandstof enz. Dus wat boet jij nu nog meer eigenlijk?

                                          Denk dat velen realiteitszin verloren zijn.

                                          Overheid van geprofiteerd, en wat doen velen denk je tgv het opzetten van al deze weliswaar legale construkties, evengoed profiteren.

                                          Feit is vooral dat velen (waaronder mezelf) niet akkoord gaan met het geldverslindend karakter van de politici. We kunnen echter zoveel zaniken op een forum als we willen, waarom gaan we niet op straat van ons oren maken. Voor het parlement bv. Alle fora staan vol met klaagzangen, aktie echter. Nopes, we verdienen eigenlijk niet beter, want ongeacht wat ze doen, we slikken toch en we zeggen dat we hen straffen bij volgende verkiezingen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X