Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door g003090 Bekijk Berichten
    Voor de anderen hier op dit forum die een VAA probleem hebben op de woning; geen VAA aangeven maar boeken als een liberaliteit in de boekhouding. Opgelet, dit gaat enkel als je enig aandeelhouder bent. Als liberaliteit komt het VAA gedeelte in de verworpen uitgaven van de vennootschap dus toch nog steeds minder belasting dan in privé.
    Daar heb ik nog niet van gehoord, maar ik wil wel eens weten hoe dat kan.

    Ik weet dat als je bijvoorbeeld overdrijft met de kledijkosten je het risico loopt dat men gaat eisen dat dat er een fiche wordt opgemaakt of dat men het bedrag corrigeert via rekening courant. Het voordeel is groter dan 250 € en de verkrijger is 100% te identificeren. Sinds dit jaar kan je het niet spontaan aangeven van die zaken niet meer langer regelen met een rekeningcourant boeking of een fiche; men gaat hier gewoon rechtstreeks naar de 309% taxatie.

    Je hoort wel eens dat er dikke kado's worden gekocht en dat men geen fiche wenst op te maken. In dat geval riskeert men als bedrijf een taxatie aan 309%. Er is een speciaal vak voorzien in de fiscale aangifte om zoiets spontaan aan te geven. Tja, dat gebruikt niemand denk ik.

    Volgens mij is boeken als liberaliteit geen oplossing en riskeer je bij controle met grote zekerheid een taxatie van 309%.

    Desalnietemin hoop ik dat je me kan overtuigen van mijn ongelijk.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten
      Eh voila de daad bij het woord:
      Free forum : Belgian forum to avoid ridiculous car taxes. Find a car similar to yours, swap it, and you both pay 20-80% less taxes.


      Registreren, kar te wissel zetten klaar is kees. Link doorsturen naar alle zelfstandigen die op zoek zijn naar een oplossing, of zij die nog niet weten dat er oplossingen bestaan !!!
      SUPER héhéhé

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door g003090 Bekijk Berichten
        Niet echt; je vastgoed kan overgedragen worden als je enige aandeelhouder bent aan jezelf en dit voor de kost van 1% registratierechten (ik ben nog een ander spoor aan't bekijken waarbij de transfer slechts 250€ zou kosten ongeacht de waarde van het onroerend goed).

        Die basis van 1% is gegarandeerd OK. Heb dit reeds afgetoetst met notaris en fiscus. Enige conditie: 1 aandeelhouder in de vennootschap wanneer ze ontbonden wordt (opgelet, dit kan je niet eventjes 2 dagen voor ontbinding doen want dan is er andere rechtspraak maar als je vennootschap reeds lang bestaat met 1 aandeelhouder, no palm)
        Je bedoelt allicht het vast recht van 25 euro en dat is inderdaad zoals,jij het beschrijft mogelijk.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door justinlacroix Bekijk Berichten
          Is het nu al 100% bevestigd dat deze VAA aanpassing vanaf 1.1.12 is? Ik dacht dat dit hiervoor voor 31.12.11 in het BS moest komen?


          Is dus wel degelijk "op tijd" verschenen in het staatsblad.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bartlibre Bekijk Berichten
            http://staatsbladclip.zita.be/staats...011021115.html

            Is dus wel degelijk "op tijd" verschenen in het staatsblad.
            Zucht ... daar zijn we dus al ... maar wordt dit van toepassing vanaf 1 maart of 1 januari ? Volgens het staatsblad vanaf 1 januari ... volgens anderen vanaf 1 maart.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door SkidRow Bekijk Berichten
              Zucht ... daar zijn we dus al ... maar wordt dit van toepassing vanaf 1 maart of 1 januari ? Volgens het staatsblad vanaf 1 januari ... volgens anderen vanaf 1 maart.
              VAA = 1januari
              BIV vlaanderen = 1 maart
              Eco premie: vervallen per 31/12/2011

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                VAA = 1januari
                BIV vlaanderen = 1 maart
                Eco premie: vervallen per 31/12/2011
                Dat het maar rap 1 maart is dan

                Comment


                • Wat ik mij feitelijk al heel de tijd afvraag is, WIE heeft deze regelgeving feitelijk uitgedokterd en in de oren van de nietsnutten geblazen. Wie zijn deze mensen feitelijk? Zouden zij een prettig einde-jaars-gevoel hebben?
                  Last edited by Metaxa; 31/12/2011, 15:33.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • Kan ik als bediende mijn auto op het werk laten en geen privé gebruik meer van maken?
                    Vrouw werkt op zelfde bedrijf dus zou ik (op papier) kunnen meerijden met haar (ik werk normaal +/- 12 uur en zij 8, maar haar wagen is privé)

                    Mijne c220 zou mij per jaar 5.800 gaan kosten.
                    Ik rijd gemiddeld 60.000 km per jaar waarvan misschien 6.000 privé (woon 5 km van het werk)

                    Of is er een mogelijkheid om mijzelf een factuur te maken per maand van het privé gebruik aan 0.33 Euro/km?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                      Wat ik mij feitelijk al heel de tijd afvraag is, WIE heeft deze regelgeving feitelijk uitgedokterd en in de oren van de nietsnutten geblazen. Wie zijn deze mensen feitelijk? Zouden zij een prettig einde-jaars-gevoel hebben?
                      Je moet zo denken:

                      - linksen (socialisten) willen altijd een grotere belasting (financieel gezien), omdat consumptie groter is bij grotere inkomens. Lees, rijkere mensen ... dus niet arbeiders en leefloners enzo. Simpel gezegd, het principe : neem wat van de rijken, en geef het aan de armen. Vooral de heel rijken zijn geviseerd, omdat bij heel rijken geen links gedachtengoed leeft.

                      - rechtsgezinden willen liever besparingen in bepaalde staatsuitgaven, omdat dat in de eerste plaats niet het loon aantast, maar wel het algemeen leefbeeld. En dat kan alles zijn, van hetvullen van putten in slechte wegen, tot het plaatsen van 2 kerstbomen ipv 3 op het kerkplein bij kerstmis. Rechts is eigenlijk kort gezegd het idee : ik, en de rest kan stikken.

                      Nu, een verhoging van verkeersbelasting ... ja, waar zit dat dan ?
                      En, het wegvallen van een premie ...

                      Het moet wel gezegd worden, premies zijn vaak tijdelijk in die zin dat ze mensen willen stimuleren, en vaak eindigt dat wel ergens.
                      Belastingen zijn meestal op heel lange termijn vastgelegd.

                      In de wijzigingen voor verkeersbelasting (en inschrijving), en premies zie ik zowel een belastingsverhoging als een besparing (dubbel winst dus), en dat is eigenlijk logisch : de huidige regering balanceert mooi tussen links en rechts, en dat is omdat de VLD (gelukkig) veel te zeggen heeft. Zij hebben al een regering laten vallen, en ze zullen dat opnieuw doen, als het nodig is.

                      Hopelijk heb je hiermee een antwoord

                      ps Het wegvallen van de Eco-premie is volgens mij omdat Groen ook uit de regering gevallen is, en niemand nog groene standpunten opneemt.
                      Last edited by ; 31/12/2011, 15:53.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door SkidRow Bekijk Berichten
                        Pfff ... Kan iemand me helpen ?
                        Ik heb enkele praktische vragen in de veronderstelling dat we onze wagen terug naar de prive brengen om die torenhoge VAA te ontlopen (of althans de pijn proberen te verzachten) .... Kwestie van te weten waar we aan toe zouden zijn.

                        1) Wat is het forfait per km dat we kunnen vragen ? Ik dacht ergens gelezen te hebben 0,34 eurocent (soms lees ik 0,15 ?).
                        2) Hoe ga je effectief kunnen bewijzen hoeveel km je voor de prive hebt afgelegd. Forfait van 5000 km nemen ? Ik bedoel daarmee dat ik heb geen zin om elke dag een dagboek aan te leggen van waar ik precies die dag geweest ben.
                        3) Wat is de aftrekbaarheid van deze forfaire kost ? 100% 75 % In functie van CO2 ? Dit bepaalt tamelijk veel.

                        THX
                        Kent echt niemand hierop het juiste antwoord ?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door forumgebruiker Bekijk Berichten
                          Je moet zo denken:

                          - linksen (socialisten) willen altijd een grotere belasting (financieel gezien), omdat consumptie groter is bij grotere inkomens. Lees, rijkere mensen ... dus niet arbeiders en leefloners enzo. Simpel gezegd, het principe : neem wat van de rijken, en geef het aan de armen. Vooral de heel rijken zijn geviseerd, omdat bij heel rijken geen links gedachtengoed leeft.

                          - rechtsgezinden willen liever besparingen in bepaalde staatsuitgaven, omdat dat in de eerste plaats niet het loon aantast, maar wel het algemeen leefbeeld. En dat kan alles zijn, van hetvullen van putten in slechte wegen, tot het plaatsen van 2 kerstbomen ipv 3 op het kerkplein bij kerstmis. Rechts is eigenlijk kort gezegd het idee : ik, en de rest kan stikken.

                          Nu, een verhoging van verkeersbelasting ... ja, waar zit dat dan ?
                          En, het wegvallen van een premie ...

                          Het moet wel gezegd worden, premies zijn vaak tijdelijk in die zin dat ze mensen willen stimuleren, en vaak eindigt dat wel ergens.
                          Belastingen zijn meestal op heel lange termijn vastgelegd.

                          In de wijzigingen voor verkeersbelasting (en inschrijving), en premies zie ik zowel een belastingsverhoging als een besparing (dubbel winst dus), en dat is eigenlijk logisch : de huidige regering balanceert mooi tussen links en rechts, en dat is omdat de VLD (gelukkig) veel te zeggen heeft. Zij hebben al een regering laten vallen, en ze zullen dat opnieuw doen, als het nodig is.

                          Hopelijk heb je hiermee een antwoord

                          ps Het wegvallen van de Eco-premie is volgens mij omdat Groen ook uit de regering gevallen is, en niemand nog groene standpunten opneemt.
                          Niet echt, ik bedoelde dus wie ECHT deze formules uitvinden. Kan moeilijk geloven dat er hier economen aan het werk waren/zijn. Wie bedenkt zoiets!!!
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door SkidRow Bekijk Berichten
                            Kent echt niemand hierop het juiste antwoord ?
                            0,3352€ is het max per afgelegde professionele km, ontvang je meer dan wordt je belast OF je moet adhv facturen aantonen dat de wagen boven dit bedrag per km kost(strenge controles erop, weinig kans dat ze alle kosten aanvaarden)
                            't moet via een rittenboek aangetoond worden(bvb vermelding datum en bezochte plaatsen)
                            aftrek is idem als firmawagen
                            indien je de 0,3352 hanteert, kan je wel nog forfaitare beroepskosten inbrengen
                            bij bewezen beroepskosten, moet je de ontvangen kmvergoeding aftrekken van je totaal bewezen beroepsonkosten
                            mijn autootjes:

                            Volvo V60 D3 R-Design 2021
                            Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                            Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bartlibre Bekijk Berichten
                              Kan ik als bediende mijn auto op het werk laten en geen privé gebruik meer van maken?
                              Vrouw werkt op zelfde bedrijf dus zou ik (op papier) kunnen meerijden met haar (ik werk normaal +/- 12 uur en zij 8, maar haar wagen is privé)

                              Mijne c220 zou mij per jaar 5.800 gaan kosten.
                              Ik rijd gemiddeld 60.000 km per jaar waarvan misschien 6.000 privé (woon 5 km van het werk)

                              Of is er een mogelijkheid om mijzelf een factuur te maken per maand van het privé gebruik aan 0.33 Euro/km?
                              De fiscus gaat d'office uit van dubbel gebruik, dus de bewijslast ligt bij jou. Je hebt in elk geval de samenwerking van je baas nodig (bv contract aanpassen dat je auto niet privé mag worden gebruikt, getuigenissen van collega's, treinticketjes van op de dagen dat je vrouw ziek is, bij een controle wordt het een discussiepunt dat je mits goede voorbereiding zult winnen (als je verliest zijn de boetes niet min -> 309%). Daarna zouden ze weleens bij je thuis kunnen komen kijken en zo of die auto nooit op je oprit staat. Dus enkel doen als je bereid bent het ook effectief strikt toe te passen. Ik denk dat het (ook weer in samenwerking met je baas) eenvoudiger is om de twee auto's op je vrouw haar naam te zetten. Je betaalt immers maar & keer VAA, nl. voor de duurste van de twee.

                              Comment


                              • ZEKER: tweedhands is factuurwaarde

                                Voor wie nog twijfelde: voor 2dehands geldt factuurwaarde. (artikel verschijnt morgen in lexfin)
                                En wet geldt vanaf vandaag.
                                Dus mijn 6 maanden full option A7 3.0 quattro zwier ik morgen op dat carforum.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door forumgebruiker Bekijk Berichten
                                  Je moet zo denken:

                                  - linksen (socialisten) willen altijd een grotere belasting (financieel gezien), omdat consumptie groter is bij grotere inkomens. Lees, rijkere mensen ... dus niet arbeiders en leefloners enzo. Simpel gezegd, het principe : neem wat van de rijken, en geef het aan de armen. Vooral de heel rijken zijn geviseerd, omdat bij heel rijken geen links gedachtengoed leeft.

                                  - rechtsgezinden willen liever besparingen in bepaalde staatsuitgaven, omdat dat in de eerste plaats niet het loon aantast, maar wel het algemeen leefbeeld. En dat kan alles zijn, van hetvullen van putten in slechte wegen, tot het plaatsen van 2 kerstbomen ipv 3 op het kerkplein bij kerstmis. Rechts is eigenlijk kort gezegd het idee : ik, en de rest kan stikken.
                                  Niet bepaald een objectieve visie. Je kan het ook anders zien. Egoisten zijn zij die alleen aan hun eigen pensioen denken en tegen de verhoging van de pensioenleeftijd zijn. Die uitzonderingen op het langer werken principe eisen voor hen alleen en die niet aan het sociaal systeem voor hun kinderen denken. In deze duidelijk de linkse vakbonden.
                                  Rechts probeert welvaart via de economie te creeeren, links probeert die te herverdelen.
                                  De socialisten willen de rijksten extra belasten, klinkt goed, maar omdat het onhaalbaar is (kapitaalvlucht) komen ze altijd bij de werkende klasse uit, die daardoor rechtster gaat stemmen.
                                  Eigenlijk hadden ze een vermogensbelaeting gewild, het bleek zoals iedereen al lang wist onhaalbaar, dus nu begint men te belasten op tekenen van rijkdom... net als elke andere vermogensbelasting verplaatsthet kapitaal zich om die te ontlopen.
                                  Maar bon is een beetje offtopic, kon het gewoon zo niet laten staan.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Niet echt, ik bedoelde dus wie ECHT deze formules uitvinden. Kan moeilijk geloven dat er hier economen aan het werk waren/zijn. Wie bedenkt zoiets!!!
                                    Idem. De formule is knoeiwerk en de tijd zal het bewijzen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                      Laat me een ander voorbeeld geven. Stel dat ze zwaar snijden in de hypotheekaftrek. Janneke en Mieke kunnen dus minder aftrekken voor hun woning. Je gaat nogal eens iets zien en horen. Hier betreft het een kleine groep getroffenen.Het is heeeeeel makkelijk om alles kapot te relativeren als je zelf geen betrokken partij bent. Terwijl het in se over exact hetzelfde gaat. Een ordinaire belastingverhoging. Ga je hier dan ook komen roepen dat zij die hun huis (en andere leningen) niet meer kunnen afbetalen boven hun stand geleefd hebben? Dat ze het maar moesten zien aankomen en minder geleend of een kleiner huis gekocht hebben?
                                      Ik kan me vergissen, maar ging de woonbonus niet dalen? Dat lijkt me toch snijden in de hypotheekaftrek...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                        Ik kan me vergissen, maar ging de woonbonus niet dalen? Dat lijkt me toch snijden in de hypotheekaftrek...
                                        Daalt 5% voor de hogere inkomens en stijgt serieus voor lage inkomens van bvb 25% naar 45%.
                                        Als ik het juist gelezen heb.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door data Bekijk Berichten
                                          Voor wie nog twijfelde: voor 2dehands geldt factuurwaarde. (artikel verschijnt morgen in lexfin)
                                          En wet geldt vanaf vandaag.
                                          Dus mijn 6 maanden full option A7 3.0 quattro zwier ik morgen op dat carforum.
                                          Je kan misschien wisselen met m'n vader zijn A7?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X