Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Eerst en vooral de beste wensen voor 2012 !
    De verwachtingen zijn niet ideaal maar kom, als we maar gezond blijven :-)

Ik verwacht dat deze wijziging van het VAA voor velen een zeer onaangename verrassing gaat zijn op de eerste loonbrief van 2012...
    Ik merk dat er nog heel wat mensen uit de lucht vallen als je erover begint...

Niet iedereen is zo car-minded als de gemiddelde bezoeker hier he :-)

Ik hoop alleszins dat de boekhouders met oplossingen komen !

Bij BMW zijn ze er toch niet zo gerust in voor het komende Autosalon in Brussel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Salokin Bekijk Berichten
      Je bedoelt allicht het vast recht van 25 euro en dat is inderdaad zoals,jij het beschrijft mogelijk.
      Waar vind ik daar meer info over ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten

Ik hoop alleszins dat de boekhouders met oplossingen komen !

Bij BMW zijn ze er toch niet zo gerust in voor het komende Autosalon in Brussel...
        Dat ligt nogal voor de hand denk ik :

Er zullen veel minder mensen nieuwe "luxe" wagens kopen op hun bedrijf.

We gaan allemaal naar Brussel om te kijken naar de niewe wagens .... die we dan binnen 2 jaar massaal 2e hands van Duitsland enzo gaan invoeren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ocram Bekijk Berichten
          Waar vind ik daar meer info over ?
          Artikel 129 wetboek der registratie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ocram Bekijk Berichten
            Dat ligt nogal voor de hand denk ik :

Er zullen veel minder mensen nieuwe "luxe" wagens kopen op hun bedrijf.

We gaan allemaal naar Brussel om te kijken naar de niewe wagens .... die we dan binnen 2 jaar massaal 2e hands van Duitsland enzo gaan invoeren.
            ... Luxewagen kopen en daarna apparte factuur laten opmaken voor montage opties ... ?
            AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• is een lichte vracht dan geen oplossing, heb dit jaren geleden gedaan met een Viano en dat was geen enkel probleem ...100 % aftrekbaar of eventueel Pick - up ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door marc1 Bekijk Berichten
                is een lichte vracht dan geen oplossing, heb dit jaren geleden gedaan met een Viano en dat was geen enkel probleem ...100 % aftrekbaar of eventueel Pick - up ?
                Nee, het VAA is identiek voor lichte vracht..
                My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                  Nee, het VAA is identiek voor lichte vracht..
                  wat dus wil zeggen dat elke camionete daar ook onder valt , das moeilijk te geloven .....

Comment

• Toch is het zo, behalve voor wie de camionette niet voor prive verplaatsingen gebruikt en dat kan bewijzen.

Comment

• heb mijn vraag zojuist ook in het topic "een auto invoeren vanuit duitsland" gepost, maar het past hier ook goed.

Ik zit met volgende vraag:

ook ik ben eens aan het kijken of ik me geen (jonge 2de hands) wagen kan aanschaffen van uit duitsland.

Sinds kort weten we dat de VAA voor een 2de hands berekend wordt op de factuurprijs en dus niet de catalogusprijs zoals voor nieuwe wagens

Stel dat ik hier in belgie een 2de hands wagen koop voor 20.000€ incl btw, dan is die 20.000 de factuurprijs en dus de basis voor de VAA.

Wanneer ik dezelfde wagen koop in duitsland 20.000 incl 19% btw, dan betaal ik het bedrag excl. btw aan de dealer en bij aankomst in belgie aan de duoane de belgische BTW.

dus 20.000€ -19% = 16200€

vraag:

ik veronderstel dat de dealer mij een factuur maakt van 16200euro ? maar is dit dan ook de basis van de VAA of moet de btw erbij geteld worden?

edit zegt me dat 1week geleden of 50 pagina's terug hier al kort is over gesproken, maar is er hier nu al wat duidelijkheid over?
                      Last edited by ; 01/01/2012, 21:48.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thibaut Bekijk Berichten
                        heb mijn vraag zojuist ook in het topic "een auto invoeren vanuit duitsland" gepost, maar het past hier ook goed.

Ik zit met volgende vraag:

ook ik ben eens aan het kijken of ik me geen (jonge 2de hands) wagen kan aanschaffen van uit duitsland.

Sinds kort weten we dat de VAA voor een 2de hands berekend wordt op de factuurprijs en dus niet de catalogusprijs zoals voor nieuwe wagens

Stel dat ik hier in belgie een 2de hands wagen koop voor 20.000€ incl btw, dan is die 20.000 de factuurprijs en dus de basis voor de VAA.

Wanneer ik dezelfde wagen koop in duitsland 20.000 incl 19% btw, dan betaal ik het bedrag excl. btw aan de dealer en bij aankomst in belgie aan de duoane de belgische BTW.

dus 20.000€ -19% = 16200€

vraag:

ik veronderstel dat de dealer mij een factuur maakt van 16200euro ? maar is dit dan ook de basis van de VAA of moet de btw erbij geteld worden?
                        Dat laatste heb ik me ook al afgevraagd, zo ja dan is import direct weer een pak interessanter!
                        My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                          Dat laatste heb ik me ook al afgevraagd, zo ja dan is import direct weer een pak interessanter!
                          Wel ik heb net winterbanden gekocht in duitsland, factuur excl BTW gekregen, maar bij de BTW afrekening wordt dat verrekend in de boekhouding alsof je 21% betaald had. Ik ga er van uit dat er een circulaire zal komen om dit geval toe te lichten.. ze gaan er volgens mij 21% bijtellen. Die 0% in het buitenland is geen cadeau, dat is om te vermijden dat je enkel om BTW redenen in het buitenland koopt.

Comment

• Aangezien er in België BTW betaald moeten worden, zal de VAA berekend worden op de netto factuurprijs vermeerderd het BTW-bedrag.
                            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              Aangezien er in België BTW betaald moeten worden, zal de VAA berekend worden op de netto factuurprijs vermeerderd het BTW-bedrag.
                              inderdaad.is toch klaar als een klontje? en ik hou mn hart vast voor mn eerste loonbrief van 2012 einde januarie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door data Bekijk Berichten
                                Voor wie nog twijfelde: voor 2dehands geldt factuurwaarde. (artikel verschijnt morgen in lexfin)
                                En wet geldt vanaf vandaag.
                                Dus mijn 6 maanden full option A7 3.0 quattro zwier ik morgen op dat carforum.
                                Mijne 7 gaat mijn geen geld kosten De 1M dan weer wel maar soit.
                                U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                                  ... Luxewagen kopen en daarna apparte factuur laten opmaken voor montage opties ... ?
                                  Dat werkt .. tot je eerstvolgende controle

het hoor namelijk bij de wagen. Vroegen dachen ze ook aan aantal slimmere te zijn dan de rest door hetzelfde toe te passen om zo 100% van de BTW terug te vorderen ipv 50%

Dat werkte ook zolang ze geen controle hadden gekregen

Ik heb het hier al eens geschreven maar niemand heeft het bevestigd. Onderhoudsfacturen worden ook aanzien als VAA toch of ben ik verkeerd?
                                  Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door data Bekijk Berichten
                                    eenvoudiger is om de twee auto's op je vrouw haar naam te zetten. Je betaalt immers maar & keer VAA, nl. voor de duurste van de twee.
                                    ??? dat denk ik niet... dan betaal je 2 keer VAA
                                    Porsche 996 GT3 RS
                                    Porsche 964 RS
                                    BMW ///M3 e30
                                    Mercedes c250 CDI AMG
                                    www.flamebox.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                                      ??? dat denk ik niet... dan betaal je 2 keer VAA
                                      Klopt je betaald tweemaal VAA!
                                      U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Stel, ik koop een nieuwe wagen op factuur voor 55.000 btw inclusief (op factuur, dus alle opties incluis en er staat geen korting vermeld). De catalogusprijs van de wagen is 70.000 euro btw inclusief.

Voor de berekening, welk bedrag moet ik gebruiken ? Die 55k of 70k ?

Volgens staatsblad denk ik de 55k ... maar sommige reacties hier doen mij twijfelen.
                                        AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                                          Stel, ik koop een nieuwe wagen op factuur voor 55.000 btw inclusief (op factuur, dus alle opties incluis en er staat geen korting vermeld). De catalogusprijs van de wagen is 70.000 euro btw inclusief.

Voor de berekening, welk bedrag moet ik gebruiken ? Die 55k of 70k ?

Volgens staatsblad denk ik de 55k ... maar sommige reacties hier doen mij twijfelen.
                                          55k, factuurwaarde bij 2e hands
                                          70k bij nieuwe eerste inschrijving
                                          ----------------------------------------------------------------------------------
                                          2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                                          2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                                          Pictures here: BMW 7 Series
                                          1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                                          Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                                          It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                                          It might need half a starsystem to turn around,
                                          but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                                          Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Working...
                                          X