Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door fromalk Bekijk BerichtenConcrete situatischets:
Stel ik bestel wagen x bij de leasingmaatschappij (via mijn werkgever). De wagen heeft een catalogusprijs van 50.000 waarvan ik 1000euro netto betaal om hem binnen budget te krijgen.
Op welk bedrag wordt mijn VAA berekend?U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door newlook Bekijk BerichtenDat wordt nog werk voor de marketing afdelingen om speciale "business" modellen te creëren met aangepaste catalogusprijs.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenOp de catalogusprijs. Namelijk 50 000 €
Reeds betaalde bijdrages mogen afgetrokken worden, dus eerste jaar (VAA-1000)/12 per maand
Daarna VAA/12----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
Pictures here: BMW 7 Series1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
Pictures here: Diablo
--------------------------------------------------------------------------------------------
It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk BerichtenFout
Reeds betaalde bijdrages mogen afgetrokken worden, dus eerste jaar (VAA-1000)/12 per maand
Daarna VAA/12
Het verschil zal marginaal zijn maar soit.U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Gaan autohandelaars binnekort nu niet met heel veel zwart geld zitten?
Ik bedoel , als je btwplichtig bent en je verkoopt je auto ga je toch liefst een 'laag' factuur hebben?
en als je je 2de handse auto aankoopt bij een handelaar en je vraagt een 'laag' factuur heb
je toch een leuke auto met laag VAA
de autohandelaar heeft lager inkomen, wordt minder belast en heeft wat zwart geld...
of zie ik hier iets over het hoofd?
(en ik heb onlangs een directeur van BMW hier over gesproken , die zei dat ze niet minder verkopen hadden of verwachten en dat ze niet denken dat dit gevolgen gaat hebben voor hun verkoop, wel dat ze gingen bekijken omminder kortingen zouden gaan geven en lagere cataloguswaarde.... misschien zei hij niet de waarheid ...)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichtenen als je je 2de handse auto aankoopt bij een handelaar en je vraagt een 'laag' factuur heb
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk BerichtenGaan autohandelaars binnekort nu niet met heel veel zwart geld zitten?
Ik bedoel , als je btwplichtig bent en je verkoopt je auto ga je toch liefst een 'laag' factuur hebben?
en als je je 2de handse auto aankoopt bij een handelaar en je vraagt een 'laag' factuur heb
de autohandelaar heeft lager inkomen, wordt minder belast en heeft wat zwart geld...
of zie ik hier iets over het hoofd?
(en ik heb onlangs een directeur van BMW hier over gesproken , die zei dat ze niet minder verkopen hadden of verwachten en dat ze niet denken dat dit gevolgen gaat hebben voor hun verkoop, wel dat ze gingen bekijken omminder kortingen zouden gaan geven en lagere cataloguswaarde.... misschien zei hij niet de waarheid ...)
bovendien zal er ook een systeem "à la Hollandaise" komen waar bvb de kosten rijklaar maken zal gefactureerd worden(is een dienst van de garage, geen meerwaarde/optie van de wagen, komt dus niet in aanmerking voor de VAA)mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichtenbovendien zal er ook een systeem "à la Hollandaise" komen waar bvb de kosten rijklaar maken zal gefactureerd worden(is een dienst van de garage, geen meerwaarde/optie van de wagen, komt dus niet in aanmerking voor de VAA)
Wat ze in NL ook vaak doen, de wagen zo standaard mogelijk bestellen en opties (lederen zetels, velgen, navigatie, audio, ...) naplaatsen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenGoed systeem, alle beetjes helpen!
Wat ze in NL ook vaak doen, de wagen zo standaard mogelijk bestellen en opties (lederen zetels, velgen, navigatie, audio, ...) naplaatsen.
en hangen aan 309% met terugwerkende kracht2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
wat is de kans om controle te krijgen, bestaan daar niet statistieken van ?
/edit:
In 2006 werden op 1 miljoen zelfstandigen en ondernemingen amper 40.262 gerichte controles uitgevoerd, of minder dan 4 procent. Dat aantal zou nog afnemen. Vooral wie in Antwerpen of Brussel woont, zou geen controle moeten vrezen.
/edit2:
Last edited by fblade; 02/01/2012, 15:19.Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichtenmaar bij een controle hang je als je dat niet aangeeft.
en hangen aan 309% met terugwerkende kracht
Wat verstaat men onder aangeven, telt dat op bij de factuurwaarde?
Wat als je na 1 jaar besluit om ander velgen en dergelijke te plaatsen, kan je dan de factuurwaarde zomaar herzien?
Indien je de factuurwaarde zomaar kan herzien, wat is dan nog het probleem eigenlijk?
Comment
-
VAA
Het is toch niet fair te noemen dat indien men een wagen destijds (2007) nieuw heeft aangekocht op vennootschap het VAA na bv. 5 jaar (2012) nog steeds op 100% van de initiële bruto aankoopprijs berekend wordt
Zeker gegeven het feit dat indien men deze wagen in 2012 tweedehands aankoopt tegen de marktwaarde het VAA slechts op factuurprijs/marktprijs berekend wordt terwijl het "genot" voor de gebruiker idem is...
Ben ik dan niet beter dat ik de wagen aan iemand verkoop en direct terugkoop tegen marktwaarde, of indien ik meerdere vennootschappen heb onderling verkoop?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk BerichtenStel, ik koop een nieuwe wagen op factuur voor 55.000 btw inclusief (op factuur, dus alle opties incluis en er staat geen korting vermeld). De catalogusprijs van de wagen is 70.000 euro btw inclusief.
Voor de berekening, welk bedrag moet ik gebruiken ? Die 55k of 70k ?
Volgens staatsblad denk ik de 55k ... maar sommige reacties hier doen mij twijfelen.AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.
Comment
-
Maar hoe gaan ze dat nu in de praktijk doen?
Ik rent zelf een tweedehands voertuig. In mijn boekhouding zit geen aankoopfactuur, alleen mijn maandelijkse rentingfactuur.
Gaan ze dit voor al die 800.000 autos nog moeten opvragen, ergens invoeren om dan zo de VAA opnieuw te berekenen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
ik zie alvast niet meer Porschen staan op autozone/autoscout
Ik heb toch al weet van een paar Porsche eigenaars die hun auto in December prive hebben overgekocht .
Comment
Comment