Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
    55k, factuurwaarde bij 2e hands
    70k bij nieuwe eerste inschrijving
    En wanneer de nieuwe wagen in de uk wordt aangekocht ? Cataloguswaarde van belgie of van uk ?
    AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Concrete situatischets:

Stel ik bestel wagen x bij de leasingmaatschappij (via mijn werkgever). De wagen heeft een catalogusprijs van 50.000 waarvan ik 1000euro netto betaal om hem binnen budget te krijgen.

Op welk bedrag wordt mijn VAA berekend?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fromalk Bekijk Berichten
        Concrete situatischets:

Stel ik bestel wagen x bij de leasingmaatschappij (via mijn werkgever). De wagen heeft een catalogusprijs van 50.000 waarvan ik 1000euro netto betaal om hem binnen budget te krijgen.

Op welk bedrag wordt mijn VAA berekend?
        Op de catalogusprijs. Namelijk 50 000 €
        U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Dat wordt nog werk voor de marketing afdelingen om speciale "business" modellen te creëren met aangepaste catalogusprijs.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door newlook Bekijk Berichten
            Dat wordt nog werk voor de marketing afdelingen om speciale "business" modellen te creëren met aangepaste catalogusprijs.
            Beter nog: misschien dé moment voor de invoerders om de catalogusprijs en optiepakketten op niveau te brengen van de UK en VS, al zal dat wel "wishful thinking" zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
              Op de catalogusprijs. Namelijk 50 000 €
              Fout

Reeds betaalde bijdrages mogen afgetrokken worden, dus eerste jaar (VAA-1000)/12 per maand
              Daarna VAA/12
              ----------------------------------------------------------------------------------
              2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
              2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
              Pictures here: BMW 7 Series
              1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
              Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
              It's like being in command of the Battlestar Galactica:
              It might need half a starsystem to turn around,
              but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
              Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                Fout

Reeds betaalde bijdrages mogen afgetrokken worden, dus eerste jaar (VAA-1000)/12 per maand
                Daarna VAA/12
                Ahzo.

Het verschil zal marginaal zijn maar soit.
                U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Gaan autohandelaars binnekort nu niet met heel veel zwart geld zitten?

Ik bedoel , als je btwplichtig bent en je verkoopt je auto ga je toch liefst een 'laag' factuur hebben?

en als je je 2de handse auto aankoopt bij een handelaar en je vraagt een 'laag' factuur heb
                  je toch een leuke auto met laag VAA

de autohandelaar heeft lager inkomen, wordt minder belast en heeft wat zwart geld...

of zie ik hier iets over het hoofd?

(en ik heb onlangs een directeur van BMW hier over gesproken , die zei dat ze niet minder verkopen hadden of verwachten en dat ze niet denken dat dit gevolgen gaat hebben voor hun verkoop, wel dat ze gingen bekijken omminder kortingen zouden gaan geven en lagere cataloguswaarde.... misschien zei hij niet de waarheid ...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichten
                    en als je je 2de handse auto aankoopt bij een handelaar en je vraagt een 'laag' factuur heb
                    Maar dan kan je ook minder aftrekken als je die niet privé koopt. Als het wel privé is, gebeurt dat dan nu ook al niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichten
                      Gaan autohandelaars binnekort nu niet met heel veel zwart geld zitten?

Ik bedoel , als je btwplichtig bent en je verkoopt je auto ga je toch liefst een 'laag' factuur hebben?

de autohandelaar heeft lager inkomen, wordt minder belast en heeft wat zwart geld...

of zie ik hier iets over het hoofd?

(en ik heb onlangs een directeur van BMW hier over gesproken , die zei dat ze niet minder verkopen hadden of verwachten en dat ze niet denken dat dit gevolgen gaat hebben voor hun verkoop, wel dat ze gingen bekijken omminder kortingen zouden gaan geven en lagere cataloguswaarde.... misschien zei hij niet de waarheid ...)
                      ik denk dat ze met nettoprijzen gaan werken voor businessmodellen dat de niet-houder van een BTWnummer dan niet kan kopen
                      bovendien zal er ook een systeem "à la Hollandaise" komen waar bvb de kosten rijklaar maken zal gefactureerd worden(is een dienst van de garage, geen meerwaarde/optie van de wagen, komt dus niet in aanmerking voor de VAA)
                      mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                        bovendien zal er ook een systeem "à la Hollandaise" komen waar bvb de kosten rijklaar maken zal gefactureerd worden(is een dienst van de garage, geen meerwaarde/optie van de wagen, komt dus niet in aanmerking voor de VAA)
                        Goed systeem, alle beetjes helpen!
                        Wat ze in NL ook vaak doen, de wagen zo standaard mogelijk bestellen en opties (lederen zetels, velgen, navigatie, audio, ...) naplaatsen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                          Goed systeem, alle beetjes helpen!
                          Wat ze in NL ook vaak doen, de wagen zo standaard mogelijk bestellen en opties (lederen zetels, velgen, navigatie, audio, ...) naplaatsen.
                          maar bij een controle hang je als je dat niet aangeeft.

en hangen aan 309% met terugwerkende kracht
                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• wat is de kans om controle te krijgen, bestaan daar niet statistieken van ?

/edit:

In 2006 werden op 1 miljoen zelfstandigen en ondernemingen amper 40.262 gerichte controles uitgevoerd, of minder dan 4 procent. Dat aantal zou nog afnemen. Vooral wie in Antwerpen of Brussel woont, zou geen controle moeten vrezen.

/edit2:

Van elke 1.000 zelfstandigen krijgen er per jaar maar 13 een grondige controle van hun fiscale aangifte. Al lopen de kansen uiteen. In Roeselare wordt 3,2% van de zelfstandigen grondig gecontroleerd, in Hoei amper 0,6%.
                            Last edited by fblade; 02/01/2012, 15:19.
                            Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                              maar bij een controle hang je als je dat niet aangeeft.

en hangen aan 309% met terugwerkende kracht
                              Tuurlijk aangeven, alles afschrijven!
                              Wat verstaat men onder aangeven, telt dat op bij de factuurwaarde?
                              Wat als je na 1 jaar besluit om ander velgen en dergelijke te plaatsen, kan je dan de factuurwaarde zomaar herzien?
                              Indien je de factuurwaarde zomaar kan herzien, wat is dan nog het probleem eigenlijk?

Comment

• VAA

Het is toch niet fair te noemen dat indien men een wagen destijds (2007) nieuw heeft aangekocht op vennootschap het VAA na bv. 5 jaar (2012) nog steeds op 100% van de initiële bruto aankoopprijs berekend wordt
                                Zeker gegeven het feit dat indien men deze wagen in 2012 tweedehands aankoopt tegen de marktwaarde het VAA slechts op factuurprijs/marktprijs berekend wordt terwijl het "genot" voor de gebruiker idem is...
                                Ben ik dan niet beter dat ik de wagen aan iemand verkoop en direct terugkoop tegen marktwaarde, of indien ik meerdere vennootschappen heb onderling verkoop?
                                Last edited by ; 02/01/2012, 15:22.

Comment

• scroll een kleine 86 paginas terug, iedereen denkt er ook zo over
                                  is bestaat al zelfs een heuse carswap website om hetgeen te doen waar jij aan denkt

ik zie alvast niet meer Porschen staan op autozone/autoscout
                                  Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                                    Stel, ik koop een nieuwe wagen op factuur voor 55.000 btw inclusief (op factuur, dus alle opties incluis en er staat geen korting vermeld). De catalogusprijs van de wagen is 70.000 euro btw inclusief.

Voor de berekening, welk bedrag moet ik gebruiken ? Die 55k of 70k ?

Volgens staatsblad denk ik de 55k ... maar sommige reacties hier doen mij twijfelen.
                                    Ik hoop natuurlijk 55k ....
                                    AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Maar hoe gaan ze dat nu in de praktijk doen?

Ik rent zelf een tweedehands voertuig. In mijn boekhouding zit geen aankoopfactuur, alleen mijn maandelijkse rentingfactuur.
                                      Gaan ze dit voor al die 800.000 autos nog moeten opvragen, ergens invoeren om dan zo de VAA opnieuw te berekenen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten

ik zie alvast niet meer Porschen staan op autozone/autoscout
                                        Komt missschien nog ...

Ik heb toch al weet van een paar Porsche eigenaars die hun auto in December prive hebben overgekocht .

Comment

Working...
                                        X