Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
    Komt missschien nog ...

Ik heb toch al weet van een paar Porsche eigenaars die hun auto in December prive hebben overgekocht .
    ze zouden beter aan mij verkopen ;-), ik zeg niet neen tegen een Q7 / Cayenne :p
    Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
      Ik hoop natuurlijk 55k ....
      Uiteraard aan 55K.
      Kan ook niet anders want het enige document dat telt is namelijk uw factuur en als daar geen korting op staat dan is dat je basis.

Bij een Mercedes garage waar ik al is kom factureren ze al jaar en dag aan nettoprijs, dus kortingen worden verrekend 'voor' factuur.
      Bij de BMW garage om de hoek daarentegen aan brutto met korting vermeld op factuur.

In bovenstaande gevallen betaald de MB rijder VAA op werkelijke betaalde prijs. De sukkel van een BMW rijder op de brutto catalogus prijs voor korting.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
        Uiteraard aan 55K.
        Kan ook niet anders want het enige document dat telt is namelijk uw factuur en als daar geen korting op staat dan is dat je basis.

Bij een Mercedes garage waar ik al is kom factureren ze al jaar en dag aan nettoprijs, dus kortingen worden verrekend 'voor' factuur.
        Bij de BMW garage om de hoek daarentegen aan brutto met korting vermeld op factuur.

In bovenstaande gevallen betaald de MB rijder VAA op werkelijke betaalde prijs. De sukkel van een BMW rijder op de brutto catalogus prijs voor korting.

Ik hoop ECHT dat je gelijk hebt 993s. Persoonlijk denk ik van wel maar sommigen hier denken er anders over ...
        AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

Ik hoop ECHT dat je gelijk hebt 993s. Persoonlijk denk ik van wel maar sommigen hier denken er anders over ...
          Voor één keer is 'hoop' niet nodig, de wet is klaar en duidelijk en is niet voor interpretatie vatbaar.
          Probleem is alleen dat het begrip 'cataloguswaarde' voor de wetgever anders is dan wij gewoon zijn.
          Vandaar de verwarring.
          Last edited by TT-911; 02/01/2012, 23:13.

Comment

Voor één keer is 'hoop' niet nodig, de wet is klaar en duidelijk en is niet voor interpretatie vatbaar.
            Probleem is aleen dat het begrip 'cataloguswaarde' voor de wetgever anders is dan wij gewoon zijn.
            Vandaar de verwarring.
            Inderdaad, de term "cataloguswaarde" mogen zij in feite niet gebruiken want in weze heeft het er niks mee te maken. Ze zouden het eigenlijk moeten vervangen door " bruttoprijs".
            Missie is duidelijk: twee of meerdere facturen vragen.
            1) factuur wagen met weinig opties
            2) factuur van opties bijv. Trekhaak, navigatie, lederen bekleding, enz.
            AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

Missie is duidelijk: twee of meerdere facturen vragen.
              1) factuur wagen met weinig opties
              2) factuur van opties bijv. Trekhaak, navigatie, lederen bekleding, enz.
              Voorzichtig, indien die 'factuur opties' in dezelfde periode valt dan vrees ik 309%.
              Zou me voor VAA op de opties niet te fel op glad ijs wagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                Tuurlijk aangeven, alles afschrijven!
                Wat verstaat men onder aangeven, telt dat op bij de factuurwaarde?
                Wat als je na 1 jaar besluit om ander velgen en dergelijke te plaatsen, kan je dan de factuurwaarde zomaar herzien?
                Indien je de factuurwaarde zomaar kan herzien, wat is dan nog het probleem eigenlijk?
                Idd, tuurlijk aangeven en aftrekken.
                Maar opties later toevoegen gaat volgens mij niks doen aan de VAA. Waarom denk je dat ze het zo doen bij de noorderburen. Er zijn er zelf bij die alles zelf doen, sjiek om te volgen.

Kan het niet lezen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  Vrees ervoor, zal niet lukken. Als ik me niet vergis zijn de dealers verplicht om de catalogusprijs op het factuur te zetten MET de korting er apart bij vermeld. Zou het anders ook wel leuk vinden, factuur verschil van
                  € 10000+ nu. Vraag me nu wel af wat ze met de UK ingevoerde voertuigen & facturen gaan doen...
                  Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  Denk dat er nog veel lobby werk is weggelegd voor Febiac. Waarom moet er zo een hoge cataloguswaarde officieel worden vermeld? Als alle invoerders en dealers al eens zouden beginnen met standard de prijzen 10% te verlagen voor zowel bedrijven/zelfstandige als partikulieren en geen gunst packs meer aan te bieden, de staat zou nogal een "klets" krijgen en zou het VAA drastisch zien terug vallen...
                  Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                  Uiteraard aan 55K.

Zo, en dat mag denk je? Waarom zou elke garage/handelaar dit dan niet doen?
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                    Zo, en dat mag denk je? Waarom zou elke garage/handelaar dit dan niet doen?
                    Tuurlijk mag dat, ik begrijp trouwens niet waarom jij anders zou denken. Ik had die posts van jou gelezen hoor maar dat klopt dus totaal niet.

En wees maar zeker dat vanaf nu de dealers netto prijzen gaan berekenen. (Tot nu was daar ook geen nood aan en maakte het niet uit)

Tenminste, diegenen die mee zijn wat de definitie 'catalogusprijs' betreft volgens de nieuwe wet.
                    Want de verkoper bij die MB dealer, die dus al jaar en dag aan netto prijzen facturen maakt, dacht dus ook dat de officiele catalogusprijs als basis voor VAA zou dienen en het geen verschil zou maken of hij al dan niet een netto prijs zou berekenen.
                    Last edited by TT-911; 02/01/2012, 23:13.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                      Komt missschien nog ...

Ik heb toch al weet van een paar Porsche eigenaars die hun auto in December prive hebben overgekocht .
                      Een westvlaamse BMW-garage heeft in december al 5 X6'en overgenomen van eigenaars, net omwille van de VAA regeling.
                      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• ik vraag mij echt af waar al die bakken dan te koop staan? want voor een 'prijzeke' upgraden ik mijn huidige ride zenne ...ik zou zeggen, links posten mannen !

Comment

• ik ga het volgende "proberen":

heb de wagen nieuw gekocht in de UK. Die wordt geleverd op Engelse exportplaten, daar rij ik 6 maanden mee rond om daarna da wagen op factuur te verkopen aan mezelf via een eenmanszaak op mijn naam gecreeerd met BTW nummer om die te kunnen recuperen. De wagen wordt dan of met kmvergoeding of geleast aan de vennootschap die initieel de wagen aankocht. Daar ben ik nog nie uit.

Alle commentaren zijn welkom..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                            ik vraag mij echt af waar al die bakken dan te koop staan? want voor een 'prijzeke' upgraden ik mijn huidige ride zenne ...ik zou zeggen, links posten mannen !
                            Toevallig interesse in een '09 Audi S5 cabrio full option met 22000km aan een prijsje ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pdewinter Bekijk Berichten
                              ik ga het volgende "proberen":

heb de wagen nieuw gekocht in de UK. Die wordt geleverd op Engelse exportplaten, daar rij ik 6 maanden mee rond om daarna da wagen op factuur te verkopen aan mezelf via een eenmanszaak op mijn naam gecreeerd met BTW nummer om die te kunnen recuperen. De wagen wordt dan of met kmvergoeding of geleast aan de vennootschap die initieel de wagen aankocht. Daar ben ik nog nie uit.

Alle commentaren zijn welkom..
                              Interessant al snap ik niet waarom je hem zou leasen?

Comment

Toevallig interesse in een '09 Audi S5 cabrio full option met 22000km aan een prijsje ?
                                Sorry ben niet cabrio minded :p. Ik dacht eerder aan A5 3/5 deurs, Q7, Cayenne ...

ik ga het volgende "proberen": ?
                                Ik heb een garage waar gemakkelijk 2 auto's in passen. Ik wil gerust de auto overkopen en stockeren voor 3 maanden zodat jullie hem kunnen overkopen van mij aan dezelfde orijs, na betaling van een kleine garagehuurprijs :p

Comment

Sorry ben niet cabrio minded :p. Ik dacht eerder aan A5 3/5 deurs, Q7, Cayenne ...

Ik heb een garage waar gemakkelijk 2 auto's in passen. Ik wil gerust de auto overkopen en stockeren voor 3 maanden zodat jullie hem kunnen overkopen van mij aan dezelfde orijs, na betaling van een kleine garagehuurprijs :p
                                  Ik vraag mij af vanaf welke termijn dat je een auto verkocht hebt en terugkocht het acceptabel wordt voor de fiscus.

Zou 3 maand voldoende zijn ? Anders ben ik alvast kandidaat... tijdelijk een avis-karretje huren.

Comment

• das een goeie vraag, geen idee om eerlijk te zijn; in iedere geval denk ik dat je problemen kan hebben indien je dezelfde auto aankoop tegen dezelfde prijs met hetzelfde aantal kilometer. Het valt namelijk op dat je die actie puur onderneemt om je VAA te verlagen (309% enzo). Maar ja, factuurwaarde is factuurwaarde natuurlijk. Ik wil zelfs een garagehuur factuur uitschrijven voor de auto's die hier geparkeerd worden zodat je die kan inbrengen :p. Al vraag ik mij nu luidop af of ze uberhaupt weten dat het om dezelfde auto gaat aangezien de 'eerste' nooit gezien hebben ?

In specifieke gevallen kan dan wel door de beugel (bijvoorbeeld lange aanwezigheid in het buitenland zoals in mijn geval) kan je zeggen dat je de auto verkocht omdat je hem niet nodig hebt en de kans gegrepen hebt om hem terug te kopen na het buitenlands project.. maar dan nog is het gevaarlijk spel

Nog beter zou zijn om gewoon te aan/verkopen tussen 2 zelfstandigen, er 3 of 6 maanden mee rondrijden zodat de auto gereden wordt en dus meer kilometers telt; en hem dan weer aan elkaar terug te verkopen onder het mom 'de mijne was beter om naar mijn klanten te rijden of goederen te vervoeren of image van het bedrijf, ....'

maar het blijft met vuur spelen, enige echte oplossing is betalen of kleinere auto kopen
                                    of gewoon je auto verkopen en dezelfde auto terug kopen van de dealer met andere opties
                                    dat zijn dan 2 verschillende auto's, verschillende VIN en als jij je nu beter voelt met een extra optie meer of minder denk ik niet dat ze daar iets tegen op kunnen brengen?
                                    Last edited by fblade; 02/01/2012, 22:35.

Comment

Tuurlijk mag dat, ik begrijp trouwens niet waarom jij anders zou denken. Ik had die posts van jou gelezen hoor maar dat klopt dus totaal niet.

En wees maar zeker dat vanaf nu de dealers netto prijzen gaan berekenen. (Tot nu was daar ook geen nood aan en maakte het niet uit)

Tenminste, diegenen die mee zijn wat de definitie 'catalogusprijs' betreft volgens de nieuwe wet.
                                      Want de verkoper bij die MB dealer, die dus al jaar en dag aan netto prijzen facturen maakt, dacht dus ook dat de officiele catalogusprijs al basis voor VAA zou dienen en het geen verschil zou maken of hij al dan niet een netto prijs zou berekenen.
                                      Ik mag het te hopen en zal het zeker aan mijn dealer zeggen. Met een berekening van -€10000 op je auto voor VAA kan ik leven...
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten
                                        Ik vraag mij af vanaf welke termijn dat je een auto verkocht hebt en terugkocht het acceptabel wordt voor de fiscus.

Zou 3 maand voldoende zijn ? Anders ben ik alvast kandidaat... tijdelijk een avis-karretje huren.
                                        Niet aan beginnen, wees maar gerust dat net daar de grote boetes zullen vallen. Verkopen en iets anders kopen.
                                        Op uw (oorspronkelijke) factuur staat het chassis nr , het zal de fiscus plezieren om u de 309% aan uw been te lappen als jij VAA berekent op een veel lager bedrag. Verkocht en teruggekocht of niet. Allemaal hetzelfde voor hen vrees ik.

Comment

das een goeie vraag, geen idee om eerlijk te zijn; in iedere geval denk ik dat je problemen kan hebben indien je dezelfde auto aankoop tegen dezelfde prijs met hetzelfde aantal kilometer. Het valt namelijk op dat je die actie puur onderneemt om je VAA te verlagen (309% enzo). Maar ja, factuurwaarde is factuurwaarde natuurlijk. Ik wil zelfs een garagehuur factuur uitschrijven voor de auto's die hier geparkeerd worden zodat je die kan inbrengen :p. Al vraag ik mij nu luidop af of ze uberhaupt weten dat het om dezelfde auto gaat aangezien de 'eerste' nooit gezien hebben ?

In specifieke gevallen kan dan wel door de beugel (bijvoorbeeld lange aanwezigheid in het buitenland zoals in mijn geval) kan je zeggen dat je de auto verkocht omdat je hem niet nodig hebt en de kans gegrepen hebt om hem terug te kopen na het buitenlands project.. maar dan nog is het gevaarlijk spel

Nog beter zou zijn om gewoon te aan/verkopen tussen 2 zelfstandigen, er 3 of 6 maanden mee rondrijden zodat de auto gereden wordt en dus meer kilometers telt; en hem dan weer aan elkaar terug te verkopen onder het mom 'de mijne was beter om naar mijn klanten te rijden of goederen te vervoeren of image van het bedrijf, ....'

maar het blijft met vuur spelen, enige echte oplossing is betalen of kleinere auto kopen
                                          of gewoon je auto verkopen en dezelfde auto terug kopen van de dealer met andere opties
                                          dat zijn dan 2 verschillende auto's, verschillende VIN en als jij je nu beter voelt met een extra optie meer of minder denk ik niet dat ze daar iets tegen op kunnen brengen?
                                          Dat zijn de hiaten die je moet gebruiken.. ik krijg de wagen met 0 km op de teller en als ik die dan zogezegd overkoop na 3 maanden of langer is dat zogezegd een directiewagen die nooit is ingeschreven maar met 10.000 m op de teller. En ik maak de factuur aan 80% van de Engelse prijs en niet de Belgische natuurlijk want daar heb ik de factuur vandaan..
                                          Ik denk dat import van luxewagens van 6 maanden oud gaat boomen de komende jaren. Waarom denk je dat bvb AG Insuranceineens ook een omnium gaat aanbieden op factuurwaarde en niet op cataloguswaarde!! Das eigenlijk dezelfde evolutie die omniumverzekeringen hebben doorgemaakt de laatste jaren...

Comment

Working...
                                          X