Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Zijn er hier nu nog altijd die niet geloven dat het de factuurprijs is die telt voor 2dehandswagens?
    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
      Zijn er hier nu nog altijd die niet geloven dat het de factuurprijs is die telt voor 2dehandswagens?
      Ik geloof het wel (staat zo in de Kamerverslagen).
      Ik denk alleen niet dat dat lang zal standhouden.
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

      Comment


      • Heeft er bij iemand zijn loon-secretariaat al iets concreets gevraagd??(factuur opgevraagd of type wagen) Momenteel beschikken ze toch enkel over onze co2. Ze gaan toch in actie moeten schieten voor de eerstvolgende loonberekeningen....

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk Berichten
          Zal me dus € 157,41/maand EXTRA kosten.
          Fijn dat Open-VLD, de partij die voor ons zou moeten opkomen, dit mee goedkeurt.
          Moest dit nu nog het enige zijn, zou ik er nog vrede mee nemen, niet dat ik er gelukkig mee ben. Maar het is alles tezamen dat me doet kokhalzen. En de auto (Skoda Octavia is nochtans geen dikke bak), en de woonst, gisteren email ontvangen dat digitale TV een beetje duurder wordt (maar een kleintje, maar toch weer een belastingsverhoging), de roerende voorheffing (gelukkig heb ik niet zoveel intrest en blijf ik onder de drempel voor spaarrekeningen, maar die paar obligaties die ik heb, gaan er weer aan), de gas, elektriciteit (die dan nog eens de nucleaire rente doorrekenen naar ons),...

          Iedereen moet inleveren, maar ik heb de indruk dat sommigen dat iets meer moeten doen dan de anderen. En neen, ik heb geen "sterke schouders".

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door delou Bekijk Berichten
            Heeft er bij iemand zijn loon-secretariaat al iets concreets gevraagd??(factuur opgevraagd of type wagen) Momenteel beschikken ze toch enkel over onze co2. Ze gaan toch in actie moeten schieten voor de eerstvolgende loonberekeningen....
            Is de wet al door het parlement gejaagd?

            Comment


            • Wat er zou moeten gebeuren, afslanken van het moddervette overheidsapparaat en de misbruiken in de sociale zekerheid aanpakken, zal niet gebeuren zolang de PS en hun nuttige idioten (heel terechte uitspraak van BDW) de plak zwaaien hier in België. Belastingen verhogen is oneindig veel gemakkelijker. In stand houden van het systeem en hun eigen privileges is de voornaamste doelstelling. Politici zijn al lang geen volksvertegenwoordigers meer maar vertegenwoordigers van hun eigen portefeuille.
              2.0 JTDm

              Comment


              • Ik nam ook e-mailgewijs contact met de VLD ivm de impact van Elio op de zelfstandigen/zaakvoerders. Kreeg ook een zeer arrogant antwoord met als kernboodschap: 'niemand blijf gespaard' en 'als ge het beter weet dan moet ge het maar zeggen'.

                Heerlijk helder niwaar.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                  Ik geloof het wel (staat zo in de Kamerverslagen).
                  Ik denk alleen niet dat dat lang zal standhouden.
                  Laatste geruchten: blijkbaar zou men voor tweedehandsvoertuigen toch de nieuwwaarde willen gebruiken.

                  Om dit praktisch te realiseren zal het ‘carpass’ systeem uitgebreid worden en gelinkt worden met een databanken van alle nieuwprijzen en opties (eurotax zou hier de gegevens kunnen leveren)

                  In de keuringscentra zal bij de eerste keuring een inventaris van het voertuig met al zijn opties in het carpass systeem ingebracht worden. Belangrijk hierbij is dat er geen rekening gehouden zal worden met ‘business editions’ en packs en andere voordeelpakketten maar dat de prijs van de som van de losse opties zal genomen worden. Ook voor ingevoerde voertuigen, zowel nieuw- als tweedehands zal men dit systeem gaan gebruiken.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Xaverius Bekijk Berichten
                    Ik nam ook e-mailgewijs contact met de VLD ivm de impact van Elio op de zelfstandigen/zaakvoerders. Kreeg ook een zeer arrogant antwoord met als kernboodschap: 'niemand blijf gespaard' en 'als ge het beter weet dan moet ge het maar zeggen'.

                    Heerlijk helder niwaar.
                    De jonge De Croo met zijn irritante stem wou per se meeregeren, welnu hij zit er, mission accomplished dus. Het kiesvee van Di Rupo wordt niet getroffen door de nieuwe maatregelen en de CD&V en VLD zijn al lang blij dat ze "mogen" meeregeren.
                    2.0 JTDm

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door swiebo Bekijk Berichten
                      Laatste geruchten: blijkbaar zou men voor tweedehandsvoertuigen toch de nieuwwaarde willen gebruiken.

                      Om dit praktisch te realiseren zal het ‘carpass’ systeem uitgebreid worden en gelinkt worden met een databanken van alle nieuwprijzen en opties (eurotax zou hier de gegevens kunnen leveren)

                      In de keuringscentra zal bij de eerste keuring een inventaris van het voertuig met al zijn opties in het carpass systeem ingebracht worden. Belangrijk hierbij is dat er geen rekening gehouden zal worden met ‘business editions’ en packs en andere voordeelpakketten maar dat de prijs van de som van de losse opties zal genomen worden. Ook voor ingevoerde voertuigen, zowel nieuw- als tweedehands zal men dit systeem gaan gebruiken.
                      ??
                      Hoe gaan ze dat doen ? Hebben ze nog de prijzen van de opties van 5 jaar geleden ??????
                      En de prijzen zijn verschillend in europa => vrije verkoop van goederen => daarmee naar het europ. gerecht.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door delou Bekijk Berichten
                        Heeft er bij iemand zijn loon-secretariaat al iets concreets gevraagd??(factuur opgevraagd of type wagen) Momenteel beschikken ze toch enkel over onze co2. Ze gaan toch in actie moeten schieten voor de eerstvolgende loonberekeningen....
                        Ik vroeg mij hetzelfde af.
                        Wellicht zullen we gewoon een geweldige correctie krijgen op onze afrekening in 2013.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten
                        Is de wet al door het parlement gejaagd?
                        Jaja, de donderdag (eigenlijk vrijdagochtend) voor Kerstmis zelfs denk ik.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                        zolang de PS ... de plak zwaaien hier in België.
                        De PS zwaait enkel de plak in het zuiden. De S.Pa is stilaan een marginale partij aan het worden.
                        Toch straf dat (centrum-)rechts in Vlaanderen zich zo in de luren heeft laten leggen.
                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door swiebo Bekijk Berichten
                          Laatste geruchten: blijkbaar zou men voor tweedehandsvoertuigen toch de nieuwwaarde willen gebruiken.

                          Om dit praktisch te realiseren zal het ‘carpass’ systeem uitgebreid worden en gelinkt worden met een databanken van alle nieuwprijzen en opties (eurotax zou hier de gegevens kunnen leveren)

                          In de keuringscentra zal bij de eerste keuring een inventaris van het voertuig met al zijn opties in het carpass systeem ingebracht worden. Belangrijk hierbij is dat er geen rekening gehouden zal worden met ‘business editions’ en packs en andere voordeelpakketten maar dat de prijs van de som van de losse opties zal genomen worden. Ook voor ingevoerde voertuigen, zowel nieuw- als tweedehands zal men dit systeem gaan gebruiken.

                          En geloof je dat nu zelf eigenlijk?
                          Van waar komen die "geruchten" dan?
                          2.0 JTDm

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door HansVDG Bekijk Berichten
                            ??
                            Hoe gaan ze dat doen ?
                            Dat vraag ik mij dus ook af. Ik kocht mijn Cayman in Duitsland, bouwjaar 2005. Staat op de aankoopfactuur alleen de aankoopprijs en geen originele bruto prijs.

                            Ze gaan toch niet verwachten dat mijn boekhouder 'spontaan' de originele catalogusprijs gaat vermelden, hij kent die bovendien niet ?
                            Last edited by Xaverius; 04/01/2012, 12:18.

                            Comment


                            • Hoe doen ze dat in Nederland?
                              Daar kan dat blijkbaar wel.

                              Allicht zouden ze dan de referentieprijs in België moeten gebruiken om het VAA te bepalen.
                              Op zich niet onlogisch.
                              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door HansVDG Bekijk Berichten
                                ??
                                En de prijzen zijn verschillend in europa => vrije verkoop van goederen => daarmee naar het europ. gerecht.
                                Dat heeft er toch niets mee te maken?
                                Het gaat om het VAA, een voordeel in natura, het voordeel dat jij als privépersoon geniet dankzij het gebruik van een wagen die voorzien wordt door jouw werkgever/firma.
                                Om dat voordeel in natura te bepalen is wat je werkgever/firma effectief betaald heeft in principe irrelevant. Wat wel relevant is, is het economische voordeel dat dit jou als privépersoon (ten opzichte van anderen) oplevert.
                                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door swiebo Bekijk Berichten
                                  Laatste geruchten: blijkbaar zou men voor tweedehandsvoertuigen toch de nieuwwaarde willen gebruiken.

                                  Om dit praktisch te realiseren zal het ‘carpass’ systeem uitgebreid worden en gelinkt worden met een databanken van alle nieuwprijzen en opties (eurotax zou hier de gegevens kunnen leveren)

                                  In de keuringscentra zal bij de eerste keuring een inventaris van het voertuig met al zijn opties in het carpass systeem ingebracht worden. Belangrijk hierbij is dat er geen rekening gehouden zal worden met ‘business editions’ en packs en andere voordeelpakketten maar dat de prijs van de som van de losse opties zal genomen worden. Ook voor ingevoerde voertuigen, zowel nieuw- als tweedehands zal men dit systeem gaan gebruiken.
                                  Lijkt me doenbaar.
                                  Maar als het er idd zo doorkomt dan moet de wet wel weer naar af want dan telt de cataloguswaarde=factuurwaarde niet meer.

                                  Betekent in één keer ook dat het dan geen rol meer speelt of je al dan niet aan nettoprijs (lees geen korting op factuur) een (nieuwe) wagen koopt/gekocht hebt.

                                  Dan wordt iedereen op de officiele cataloguswaarde+opties belast.

                                  Maar wat met al die jonge okkazies die hun keuring voor verkoop al achter de rug hebben ?
                                  En de nieuwe UK imports die pas na 4 jaar de keuring zien ??

                                  Jij/je boekhouder moet NU toch al een berekening kunnen maken. Waarschijnlijk iedereen langs gaan bij keuring om waarde te laten bepalen en in carpass databank te stoppen. Uiteraard tegen een vergoeding en weeral extra geld in de staatskas.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                    De PS zwaait enkel de plak in het zuiden. De S.Pa is stilaan een marginale partij aan het worden.
                                    Toch straf dat (centrum-)rechts in Vlaanderen zich zo in de luren heeft laten leggen.
                                    In theorie wel ja, vandaar de toevoeging nuttige (Vlaamse machtsgeile) idioten. Centrum rechts heeft zich niet in de luren laten leggen, ze zijn gewoon buitenspel gezet. Zal ook opnieuw gebeuren bij de gemeenteraadsverkiezingen. Je ziet het nu al gebeuren met al die ad-hoc kartels die worden gevormd. Zoiets kan natuurlijk alleen maar in een schijndemocratie.
                                    Last edited by Haddock; 04/01/2012, 12:21. Reden: verduidelijking :-)
                                    2.0 JTDm

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                      In theorie wel ja, vandaar de toevoeging nuttige (Vlaamse machtsgeile) idioten. Centrum rechts heeft zich niet in de luren laten leggen, ze zijn gewoon buitenspel gezet. Zal ook opnieuw gebeuren bij de gemeenteraadsverkiezingen. Je ziet het nu al gebeuren met al die ad-hoc kartels die worden gevormd.
                                      Euh, CD&V en OpenVLD zijn in principe toch ook centrum-rechts?
                                      De eersten zitten natuurlijk in de zak van het ACV, de tweeden gewoon machtsgeil?
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door delou Bekijk Berichten
                                        Heeft er bij iemand zijn loon-secretariaat al iets concreets gevraagd??(factuur opgevraagd of type wagen) Momenteel beschikken ze toch enkel over onze co2. Ze gaan toch in actie moeten schieten voor de eerstvolgende loonberekeningen....
                                        ik heb een sd workx communicé ontvangen dat het loon dat ik deze maand uitgekeerd zal krijgen te hoog zal zijn en me er dus van bewust dien te zijn dat er binnen x maanden nog een klets af zal gaan

                                        Comment


                                        • Ik neem aan dat dit een retorische vraag is?

                                          VLD is rechts of links naargelang het hen uitkomt om mee te mogen regeren...
                                          2.0 JTDm

                                          Comment

                                          Working...
                                          X