Zijn er hier nu nog altijd die niet geloven dat het de factuurprijs is die telt voor 2dehandswagens?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenZijn er hier nu nog altijd die niet geloven dat het de factuurprijs is die telt voor 2dehandswagens?
Ik denk alleen niet dat dat lang zal standhouden.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk BerichtenZal me dus € 157,41/maand EXTRA kosten.
Fijn dat Open-VLD, de partij die voor ons zou moeten opkomen, dit mee goedkeurt.
Iedereen moet inleveren, maar ik heb de indruk dat sommigen dat iets meer moeten doen dan de anderen. En neen, ik heb geen "sterke schouders".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door delou Bekijk BerichtenHeeft er bij iemand zijn loon-secretariaat al iets concreets gevraagd??(factuur opgevraagd of type wagen) Momenteel beschikken ze toch enkel over onze co2. Ze gaan toch in actie moeten schieten voor de eerstvolgende loonberekeningen....
Comment
-
Wat er zou moeten gebeuren, afslanken van het moddervette overheidsapparaat en de misbruiken in de sociale zekerheid aanpakken, zal niet gebeuren zolang de PS en hun nuttige idioten (heel terechte uitspraak van BDW) de plak zwaaien hier in België. Belastingen verhogen is oneindig veel gemakkelijker. In stand houden van het systeem en hun eigen privileges is de voornaamste doelstelling. Politici zijn al lang geen volksvertegenwoordigers meer maar vertegenwoordigers van hun eigen portefeuille.2.0 JTDm
Comment
-
Ik nam ook e-mailgewijs contact met de VLD ivm de impact van Elio op de zelfstandigen/zaakvoerders. Kreeg ook een zeer arrogant antwoord met als kernboodschap: 'niemand blijf gespaard' en 'als ge het beter weet dan moet ge het maar zeggen'.
Heerlijk helder niwaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenIk geloof het wel (staat zo in de Kamerverslagen).
Ik denk alleen niet dat dat lang zal standhouden.
Om dit praktisch te realiseren zal het ‘carpass’ systeem uitgebreid worden en gelinkt worden met een databanken van alle nieuwprijzen en opties (eurotax zou hier de gegevens kunnen leveren)
In de keuringscentra zal bij de eerste keuring een inventaris van het voertuig met al zijn opties in het carpass systeem ingebracht worden. Belangrijk hierbij is dat er geen rekening gehouden zal worden met ‘business editions’ en packs en andere voordeelpakketten maar dat de prijs van de som van de losse opties zal genomen worden. Ook voor ingevoerde voertuigen, zowel nieuw- als tweedehands zal men dit systeem gaan gebruiken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xaverius Bekijk BerichtenIk nam ook e-mailgewijs contact met de VLD ivm de impact van Elio op de zelfstandigen/zaakvoerders. Kreeg ook een zeer arrogant antwoord met als kernboodschap: 'niemand blijf gespaard' en 'als ge het beter weet dan moet ge het maar zeggen'.
Heerlijk helder niwaar.2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door swiebo Bekijk BerichtenLaatste geruchten: blijkbaar zou men voor tweedehandsvoertuigen toch de nieuwwaarde willen gebruiken.
Om dit praktisch te realiseren zal het ‘carpass’ systeem uitgebreid worden en gelinkt worden met een databanken van alle nieuwprijzen en opties (eurotax zou hier de gegevens kunnen leveren)
In de keuringscentra zal bij de eerste keuring een inventaris van het voertuig met al zijn opties in het carpass systeem ingebracht worden. Belangrijk hierbij is dat er geen rekening gehouden zal worden met ‘business editions’ en packs en andere voordeelpakketten maar dat de prijs van de som van de losse opties zal genomen worden. Ook voor ingevoerde voertuigen, zowel nieuw- als tweedehands zal men dit systeem gaan gebruiken.
Hoe gaan ze dat doen ? Hebben ze nog de prijzen van de opties van 5 jaar geleden ??????
En de prijzen zijn verschillend in europa => vrije verkoop van goederen => daarmee naar het europ. gerecht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door delou Bekijk BerichtenHeeft er bij iemand zijn loon-secretariaat al iets concreets gevraagd??(factuur opgevraagd of type wagen) Momenteel beschikken ze toch enkel over onze co2. Ze gaan toch in actie moeten schieten voor de eerstvolgende loonberekeningen....
Wellicht zullen we gewoon een geweldige correctie krijgen op onze afrekening in 2013.
Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk BerichtenIs de wet al door het parlement gejaagd?
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichtenzolang de PS ... de plak zwaaien hier in België.
Toch straf dat (centrum-)rechts in Vlaanderen zich zo in de luren heeft laten leggen.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door swiebo Bekijk BerichtenLaatste geruchten: blijkbaar zou men voor tweedehandsvoertuigen toch de nieuwwaarde willen gebruiken.
Om dit praktisch te realiseren zal het ‘carpass’ systeem uitgebreid worden en gelinkt worden met een databanken van alle nieuwprijzen en opties (eurotax zou hier de gegevens kunnen leveren)
In de keuringscentra zal bij de eerste keuring een inventaris van het voertuig met al zijn opties in het carpass systeem ingebracht worden. Belangrijk hierbij is dat er geen rekening gehouden zal worden met ‘business editions’ en packs en andere voordeelpakketten maar dat de prijs van de som van de losse opties zal genomen worden. Ook voor ingevoerde voertuigen, zowel nieuw- als tweedehands zal men dit systeem gaan gebruiken.
En geloof je dat nu zelf eigenlijk?
Van waar komen die "geruchten" dan?2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HansVDG Bekijk Berichten??
Hoe gaan ze dat doen ?
Ze gaan toch niet verwachten dat mijn boekhouder 'spontaan' de originele catalogusprijs gaat vermelden, hij kent die bovendien niet ?Last edited by Xaverius; 04/01/2012, 12:18.
Comment
-
Hoe doen ze dat in Nederland?
Daar kan dat blijkbaar wel.
Allicht zouden ze dan de referentieprijs in België moeten gebruiken om het VAA te bepalen.
Op zich niet onlogisch.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HansVDG Bekijk Berichten??
En de prijzen zijn verschillend in europa => vrije verkoop van goederen => daarmee naar het europ. gerecht.
Het gaat om het VAA, een voordeel in natura, het voordeel dat jij als privépersoon geniet dankzij het gebruik van een wagen die voorzien wordt door jouw werkgever/firma.
Om dat voordeel in natura te bepalen is wat je werkgever/firma effectief betaald heeft in principe irrelevant. Wat wel relevant is, is het economische voordeel dat dit jou als privépersoon (ten opzichte van anderen) oplevert.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door swiebo Bekijk BerichtenLaatste geruchten: blijkbaar zou men voor tweedehandsvoertuigen toch de nieuwwaarde willen gebruiken.
Om dit praktisch te realiseren zal het ‘carpass’ systeem uitgebreid worden en gelinkt worden met een databanken van alle nieuwprijzen en opties (eurotax zou hier de gegevens kunnen leveren)
In de keuringscentra zal bij de eerste keuring een inventaris van het voertuig met al zijn opties in het carpass systeem ingebracht worden. Belangrijk hierbij is dat er geen rekening gehouden zal worden met ‘business editions’ en packs en andere voordeelpakketten maar dat de prijs van de som van de losse opties zal genomen worden. Ook voor ingevoerde voertuigen, zowel nieuw- als tweedehands zal men dit systeem gaan gebruiken.
Maar als het er idd zo doorkomt dan moet de wet wel weer naar af want dan telt de cataloguswaarde=factuurwaarde niet meer.
Betekent in één keer ook dat het dan geen rol meer speelt of je al dan niet aan nettoprijs (lees geen korting op factuur) een (nieuwe) wagen koopt/gekocht hebt.
Dan wordt iedereen op de officiele cataloguswaarde+opties belast.
Maar wat met al die jonge okkazies die hun keuring voor verkoop al achter de rug hebben ?
En de nieuwe UK imports die pas na 4 jaar de keuring zien ??
Jij/je boekhouder moet NU toch al een berekening kunnen maken. Waarschijnlijk iedereen langs gaan bij keuring om waarde te laten bepalen en in carpass databank te stoppen. Uiteraard tegen een vergoeding en weeral extra geld in de staatskas.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenDe PS zwaait enkel de plak in het zuiden. De S.Pa is stilaan een marginale partij aan het worden.
Toch straf dat (centrum-)rechts in Vlaanderen zich zo in de luren heeft laten leggen.2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenIn theorie wel ja, vandaar de toevoeging nuttige (Vlaamse machtsgeile) idioten. Centrum rechts heeft zich niet in de luren laten leggen, ze zijn gewoon buitenspel gezet. Zal ook opnieuw gebeuren bij de gemeenteraadsverkiezingen. Je ziet het nu al gebeuren met al die ad-hoc kartels die worden gevormd.
De eersten zitten natuurlijk in de zak van het ACV, de tweeden gewoon machtsgeil?Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door delou Bekijk BerichtenHeeft er bij iemand zijn loon-secretariaat al iets concreets gevraagd??(factuur opgevraagd of type wagen) Momenteel beschikken ze toch enkel over onze co2. Ze gaan toch in actie moeten schieten voor de eerstvolgende loonberekeningen....
Comment
Comment