Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Xaverius Bekijk Berichten
    Dat vraag ik mij dus ook af. Ik kocht mijn Cayman in Duitsland, bouwjaar 2005. Staat op de aankoopfactuur alleen de aankoopprijs en geen originele bruto prijs.

Ze gaan toch niet verwachten dat mijn boekhouder 'spontaan' de originele catalogusprijs gaat vermelden, hij kent die bovendien niet ?
    Neen, als ' officiele cataloguswaarde + opties' erdoor komt moet jij je wagen bij de keuring aanbieden. Databanken met catalogusprijzen en opties bestaan. Die invoeren in het Carpass systeem is voor een IT'er geen probleem.
    De keurder overloopt al de opties (heeft lijstje in de hand) en voert ze in. Jij krijgt officieel Carpass document mee dat je aan de boekhouder geeft. En voila, uw probleem is opgelost.

Alleen zal dit niet op 1,2,3 kunnen, dus zal het toch voorlopig nog zijn zoals nu gestemt en misschien vanaf midden 12 iedereen naar keuring ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
      Neen, als ' officiele cataloguswaarde + opties' erdoor komt moet jij je wagen bij de keuring aanbieden. Databanken met catalogusprijzen en opties bestaan. Die invoeren in het Carpass systeem is voor een IT'er geen probleem.
      De keurder overloopt al de opties (heeft lijstje in de hand) en voert ze in. Jij krijgt officieel Carpass document mee dat je aan de boekhouder geeft. En voila, uw probleem is opgelost.

Alleen zal dit niet op 1,2,3 kunnen, dus zal het toch voorlopig nog zijn zoals nu gestemt en misschien vanaf midden 12 iedereen naar keuring ??
      Van waar komt die recentste info ?

Zou wel meest 'eerlijke' systeem zijn.
      En hoeven we dus geen moeite te doen om allerlei constructies op te zetten ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
        Ik neem aan dat dit een retorische vraag is?
        Dat is een goede aanname.
        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
          Hoe doen ze dat in Nederland?
          Daar kan dat blijkbaar wel.

Allicht zouden ze dan de referentieprijs in België moeten gebruiken om het VAA te bepalen.
          Op zich niet onlogisch.
          Wa gebeurd er als je in holland een wagen in het buitenland koopt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fromalk Bekijk Berichten
            ik heb een sd workx communicé ontvangen dat het loon dat ik deze maand uitgekeerd zal krijgen te hoog zal zijn en me er dus van bewust dien te zijn dat er binnen x maanden nog een klets af zal gaan
            Ja, er zullen er veel verrast worden hierdoor, communicé of niet...
            My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

• Graag bron vermelden!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HansVDG Bekijk Berichten
                BPM calculator en alle info welke nodig is voor het succesvol zelf importeren van een auto.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten

En geloof je dat nu zelf eigenlijk?
                  Van waar komen die "geruchten" dan?
                  Toogpraat via, via, .... maar blijkbaar toch al goed over nagedacht. Ik hoop dat het toogpraat blijft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pekm Bekijk Berichten
                    Graag bron vermelden!!!
                    Welkom op autoforum!!!!!!! !!!! !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                      ik vraag mij echt af waar al die bakken dan te koop staan? want voor een 'prijzeke' upgraden ik mijn huidige ride zenne ...ik zou zeggen, links posten mannen !
                      Ik zie op Autoscout al een 5-tal BMW M1's staan. Allen zo goed als nieuw en een paar zonder km op de teller. Er waren er zogezegd geen meer te krijgen. Hoe snel alles kan veranderen met uit uitvaardigen van een stomme taxatie... En wie weet zijn er ook bestellingen die al geannuleerd zijn omwille van de VAA.
                      Misschien ook de kans voor diegenen die het geld wel hebben om nu toe te happen. En zo is het zoals altijd : "de ene zijn brood.....
                      BMW M2 Coupé
                      Audi S5
                      Nobody is Perfect!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk Berichten
                        Ik zie op Autoscout al een 5-tal BMW M1's staan. Allen zo goed als nieuw en een paar zonder km op de teller.
                        Dat zullen dan wel 1M's zijn...
                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten

Dat staat er al in hoor, is niet "als"...

M.a.w. het niet vermelden van cataloguswaarde + optie-prijzen op het factuur en dus enkel het "te betalen" bedrag vermelden zal niet kunnen/aangenomen worden.

Iedere invoerder heeft de officiële catalogusprijzen nog van 10 jaar terug, daar ben ik zeker van.
                          Hetgeen ze dus feitelijk dringend moeten doen (zoals ik eerder al schreef) is de cataloguswaarden/prijzen met tenminste 10% verminderen. Denk enkel dat bvb D'ieteren zich als dove zal voordoen...
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HansVDG Bekijk Berichten
                            Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                            Eén van de redenen waarom de Nederlanders wel geintresseerd zijn in mijn voertuig maar het toch niet doen, of hij moest het zich privé gemakkelijk kunnen veroorloven. De meeste Nederlanders hebben het er toch niet voor over.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                              Dat staat er al in hoor, is niet "als"...

M.a.w. het niet vermelden van cataloguswaarde + optie-prijzen op het factuur en dus enkel het "te betalen" bedrag vermelden zal niet kunnen/aangenomen worden.

Iedere invoerder heeft de officiële catalogusprijzen nog van 10 jaar terug, daar ben ik zeker van.
                              Hetgeen ze dus feitelijk dringend moeten doen (zoals ik eerder al schreef) is de cataloguswaarden/prijzen met tenminste 10% verminderen. Denk enkel dat bvb D'ieteren zich als dove zal voordoen...
                              Fout maar ga niet blijven hetzelfde herkauwen , ook

Comment

• als we ervan uitgaan dat hetgeen in de kamer verteld werd correct is, namelijk 558 000 bedrijfswagens is de rekening snel gemaak

200 000 000 / 558 000 = dan weet je dat ze er niet zullen geraken en er dus meer belastingen staan aan te komen
                                Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Vooral omdat de winst vooral uit de duurdere bedrijfswagens moet gehaald worden, ik en zowat al mijn collega's moeten minder betalen met de nieuwe regeling. Als dan blijkt dat een pak bedrijfsleiders hun dure kar verkopen, dan gaan ze nooit aan hun 200 miljoen geraken.

Comment

• De oudere toch nog 'iets' laten betalen voor De Lijn
                                    Senaat afschaffen
                                    Lonen van politici ook linken met daling van de nationale schuld
                                    Het aantal politieke partijen verminderen (en dus ook betere verkiezingsresultaten)
                                    Loonlast laten dalen zodat investeringen terugkomen
                                    Dop degressief maken
                                    Doppers voor de gemeente laten werken want uiteindelijk betalen wij ze ook

genoeg andere manieren om geld te BESPAREN ipv belastingen te VERHOGEN

we zouden echt eens een eigen politieke partij moeten opstarten, we zouden nogal wa kiezers hebben zenne
                                    Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Kan er eens iemand de VAA uitrekenen voor deze 2 auto's ?

BMW M3 met een factuur van bv 40k co² van 295
                                      BMW 335i met een factuur van 60k co² van 169

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                        Kan er eens iemand de VAA uitrekenen voor deze 2 auto's ?

M3
                                        295-115 = 180/10 = 18% + 5.5% = 18% (maximum)
                                        40.000 x 18% x 6/7 = 6.171,42 VAA

335i
                                        169-115 = 54/10 = 5,4% + 5,5% = 10,9%
                                        60.000 x 10,9% x 6/7 = 5.605,71 VAA

Totaal 11.777,13 VAA geeft ongeveer 6.241 EUR belasting aan 53%, en binnen 3 jaar een stijging van de sociale lasten met 2.708 EUR

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                          Kan er eens iemand de VAA uitrekenen voor deze 2 auto's ?

BMWMB M3 kost je per jaar +/-300 euro netto meer. Dus geen groot verschil.
                                          Kan je hier zelf direct ingeven en resultaat zien:

Maar ik denk dat je de BTW vergeet te tellen op die 40K , zou dus worden 48K
                                          Dan wordt de meerkost voor de M3 rond de 1000 euro.
                                          Last edited by TT-911; 04/01/2012, 14:42.

Comment

Working...
                                          X