Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
    De oudere toch nog 'iets' laten betalen voor De Lijn
    Senaat afschaffen
    Lonen van politici ook linken met daling van de nationale schuld
    Het aantal politieke partijen verminderen (en dus ook betere verkiezingsresultaten)
    Loonlast laten dalen zodat investeringen terugkomen
    Dop degressief maken
    Doppers voor de gemeente laten werken want uiteindelijk betalen wij ze ook

    genoeg andere manieren om geld te BESPAREN ipv belastingen te VERHOGEN

    we zouden echt eens een eigen politieke partij moeten opstarten, we zouden nogal wa kiezers hebben zenne
    Zolang de de rode de macht overheersen in het zuiden des lands zal dat jammer genoeg niet gaan.
    Ze staken zelfs al voor maatregelen waar ze zelf bij waren toen ze onderhandeld werden.
    De totale ondergang van onze maatschappij. Velen vergeten dat, als er geen patroons meer zijn, er ook geen arbeiders meer zullen zijn.
    En het ergste van al is dan nog dat de blauwe en oranje hierin meelopen om een andere partij die het hoogst schoort in Vlaanderen opzij te zetten omdat ze er ondertussen de schrik des doods van hebben opgelopen.
    BMW M2 Coupé
    Audi S5
    Nobody is Perfect!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Kristof S. Bekijk Berichten
      M3
      295-115 = 180/10 = 18% + 5.5% = 18% (maximum)
      40.000 x 18% x 6/7 = 6.171,42 VAA

      335i
      169-115 = 54/10 = 5,4% + 5,5% = 10,9%
      60.000 x 10,9% x 6/7 = 5.605,71 VAA

      Totaal 11.777,13 VAA geeft ongeveer 6.241 EUR belasting aan 53%, en binnen 3 jaar een stijging van de sociale lasten met 2.708 EUR

      Ow ow , is niet de bedoeling om beide auto's te kopen hoor

      Thx

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
        BMWMB M3 kost je per jaar +/-300 euro netto meer. Dus geen groot verschil.
        Kan je hier zelf direct ingeven en resultaat zien:



        Maar ik denk dat je de BTW vergeet te tellen op die 40K , zou dus worden 48K
        Dan wordt de meerkost voor de M3 rond de 1000 euro.
        Was die link al vergeten , heb die ook staan ( ben klant deloitte)

        BTW is erbij ,
        is een particuliere auto vrij van BTW

        Comment


        • Dan is 300 euro geen reden om niet voor die M3 te gaan, tenminste indien je weinig belang hecht aan 'nieuw'.
          En een nieuwe 335i is zeker geen straf

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
            Dan is 300 euro geen reden om niet voor die M3 te gaan, tenminste indien je weinig belang hecht aan 'nieuw'.
            En een nieuwe 335i is zeker geen straf
            Voor 300€ zou ik het zeker niet laten neen , wel eerst eens vergelijken met wat mijn huidige 535d mij zal kosten in 2012 .
            Nieuw hoeft zeker niet voor mij , alhoewel ik het wel "leuk" zou vinden om toch nog eens een nieuw model auto te kopen

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
              Voor 300€ zou ik het zeker niet laten neen , wel eerst eens vergelijken met wat mijn huidige 535d mij zal kosten in 2012 .
              Nieuw hoeft zeker niet voor mij , alhoewel ik het wel "leuk" zou vinden om toch nog eens een nieuw model auto te kopen
              Hou de 535d nog even en koop dan nadien een nieuwe M3

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door HansVDG Bekijk Berichten
                ??
                Hoe gaan ze dat doen ? Hebben ze nog de prijzen van de opties van 5 jaar geleden ??????
                En de prijzen zijn verschillend in europa => vrije verkoop van goederen => daarmee naar het europ. gerecht.

                In Nederland worden alle gebruikte wagens door een 'Taxatie-dienst' gekeurd vooralleer ze weten hoevel BPM ze dienen te betalen (meestal voor import-wagens).
                Nederlandse wagens zijn in een database gekend betreffende catalogusprijs + optieprijzen.
                Wij hebben in t verleden wel ns een set 17 inch velgen gemonteerd, hardtop eraf gehaald en de navigatie uitgebouwd om de getaxeerde waarde naar beneden te krijgen en dus minder BPM te betalen .
                Soortgelijk systeem zou dus hier in belgië ook best kunnen toegepast worden aangezien ze hier te DOM zijn om zelf iets uit te dokteren en alles van de buurlanden moeten kopiëren!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                  Als dan blijkt dat een pak bedrijfsleiders hun dure kar verkopen, dan gaan ze nooit aan hun 200 miljoen geraken.
                  Ik heb in 2009 met enorm veel plezier en voldane jongensvreugde de Cayman S gekocht. Met evenveel triestheid zie ik 'm mij weldra verkopen, want de vraag is niet: kan ik de verhoging betalen, maar wil ik dat wel. Hoe zeer die auto mij aan het hart ligt, ik vrees dat ik de bende van Brussel dat plezier niet wil gunnen. En als ik rondom mij hoor, ben ik niet de enige (zaakvoerder) die er zo over denkt.

                  Comment


                  • Ik vraag me soms af of we niet te hard klagen... als zelfstandige kan je nog rekenen op fiscale voordelen, hoewel ze een aantal lucratieve constructies (al dan niet terecht, maar ik denk terecht) aan het dichttimmeren zijn. Hoeveel huizen staan (of stonden) op een vennootschap ('k hoef niet in detail te treden). Dat trekt de kostprijs van woningen de hoogte in, waardoor de niet-zelfstandige daar alle gevolgen van draagt. Een sportwagen inbrengen op de vennootschap... is legaal, en in zekere zin profiteren we daar allemaal van, maar of het ethisch verantwoord is, laat ik in het midden. Dat gaat toch op één of andere manier ten koste van de maatschappij. Als we niet allemaal een drang hadden om een ander de loef af te steken (zal het zo maar omschrijven), ware de algemene belastingdruk waarover we klagen ook lager geweest. Ge moet niet kwaad zijn op het rood strikske, ge moet kwaad zijn op uzelf. Risico's nemen, hard werken, allemaal blablabla. Stop met klagen, wordt werknemer of ambtenaar, wedden dat ge het niet kunt! Dat de VAA duurder wordt, waardoor die wagen van 80.000 lappen ook wat duurder uitvalt, boehoehoe. Als je al dat soort bedragen aan een wagen spendeert, kan de VAA er ook nog wel af. Geen medelijden mee!

                    Logic for president?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                      Ik vraag me soms af of we niet te hard klagen... als zelfstandige kan je nog rekenen op fiscale voordelen, hoewel ze een aantal lucratieve constructies (al dan niet terecht, maar ik denk terecht) aan het dichttimmeren zijn. Hoeveel huizen staan (of stonden) op een vennootschap ('k hoef niet in detail te treden). Dat trekt de kostprijs van woningen de hoogte in, waardoor de niet-zelfstandige daar alle gevolgen van draagt. Een sportwagen inbrengen op de vennootschap... is legaal, en in zekere zin profiteren we daar allemaal van, maar of het ethisch verantwoord is, laat ik in het midden. Dat gaat toch op één of andere manier ten koste van de maatschappij. Als we niet allemaal een drang hadden om een ander de loef af te steken (zal het zo maar omschrijven), ware de algemene belastingdruk waarover we klagen ook lager geweest. Ge moet niet kwaad zijn op het rood strikske, ge moet kwaad zijn op uzelf. Risico's nemen, hard werken, allemaal blablabla. Stop met klagen, wordt werknemer of ambtenaar, wedden dat ge het niet kunt! Dat de VAA duurder wordt, waardoor die wagen van 80.000 lappen ook wat duurder uitvalt, boehoehoe. Als je al dat soort bedragen aan een wagen spendeert, kan de VAA er ook nog wel af. Geen medelijden mee!

                      Logic for president?
                      Het gaat niet enkel om de zelfstandigen. Ook werknemers worden getroffen door deze nieuwe belasting en zij kunnen geen sportwagens, woningen, enz.... inbrengen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                        Ik vraag me soms af of we niet te hard klagen... als zelfstandige kan je nog rekenen op fiscale voordelen, hoewel ze een aantal lucratieve constructies (al dan niet terecht, maar ik denk terecht) aan het dichttimmeren zijn. Hoeveel huizen staan (of stonden) op een vennootschap ('k hoef niet in detail te treden). Dat trekt de kostprijs van woningen de hoogte in, waardoor de niet-zelfstandige daar alle gevolgen van draagt. Een sportwagen inbrengen op de vennootschap... is legaal, en in zekere zin profiteren we daar allemaal van, maar of het ethisch verantwoord is, laat ik in het midden. Dat gaat toch op één of andere manier ten koste van de maatschappij. Als we niet allemaal een drang hadden om een ander de loef af te steken (zal het zo maar omschrijven), ware de algemene belastingdruk waarover we klagen ook lager geweest. Ge moet niet kwaad zijn op het rood strikske, ge moet kwaad zijn op uzelf. Risico's nemen, hard werken, allemaal blablabla. Stop met klagen, wordt werknemer of ambtenaar, wedden dat ge het niet kunt! Dat de VAA duurder wordt, waardoor die wagen van 80.000 lappen ook wat duurder uitvalt, boehoehoe. Als je al dat soort bedragen aan een wagen spendeert, kan de VAA er ook nog wel af. Geen medelijden mee!

                        Logic for president?
                        Ik zou het zelf niet durven zeggen, kwestie van niet het halve forum achter mij te krijgen. Maar je hebt een punt. Wat doen een frituuruitbater of een metser met een bevoorbeeld een M3 of een Porsche op de zaak? Curryworsten halen voor ze ontdooien? Of snel een zakje cement halen? We moeten eerlijk zijn...das een hoop gezever. Dat zo mensen een degelijke citroen berlingo of een mercedes sprinter kopen en daar wat kosten van kunnen inbrengen vind ik niet meer dan normaal. Maar die echte dikke bakken die los staan van het beroepsgebruik is eigenlijk erover. En het is dan ook niet verwonderlijk dat ze alles een stuk duurder gaan maken. We leven in belgië hé, waar de bevolking achterpoortjes zoekt (en vindt) alvorens een wet goed en wel van start gaat. Niet verwonderlijk dat vroeg of laat ingegrepen wordt denk ik dan?

                        Ik wil nu zeker niemand persoonlijk tegen zijn kar rijden, maar we moeten eens in eigen bozem kijken. Let op, als ik het kon deed ik het zelf ook hoor, ik ben niet heilig. Maar mensen willen vaak teveel. Iedereen is zo.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door robert 2005 Bekijk Berichten
                          Ff twitteren met de VLD coryfeeën en die antwoorden dan dat iedereen moet inleveren. Voila probleem opgelost.
                          VLD trekt al lang de kaart niet meer van de middenstand en zelfstandigen. Heren krijgen dan ook al lang geen stem meer van mij.
                          We zitten opgescheept met die Henegouwer tot 2019.
                          Iedereen die werkt moet inleveren. Enkel werklozen krijgen een bonus van 600€ per jaar. Zelfs als je in een kutjob 10€ per uur verdient gaan je taksen omhoog.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk Berichten
                            Het gaat niet enkel om de zelfstandigen. Ook werknemers worden getroffen door deze nieuwe belasting en zij kunnen geen sportwagens, woningen, enz.... inbrengen.
                            Klopt, maar in verhouding blijft dat toch ergens hetzelfde ofniet?
                            Mijn vriendin heeft een firmawagen, een Ford Ka 1.2 benzine. Wij hoeven niet te vrezen voor een zware verhoging wat betreft de kosten voor een firmawagen. Iemand die echter een E280 CDi van de zaak rijdt zal het echter wel voelen. Maar die verdient dat ongetwijfeld ook wel een stuk meer dan mijn vriendin als huishoudhulp.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                              Ik vraag me soms af of we niet te hard klagen... als zelfstandige kan je nog rekenen op fiscale voordelen, hoewel ze een aantal lucratieve constructies (al dan niet terecht, maar ik denk terecht) aan het dichttimmeren zijn. Hoeveel huizen staan (of stonden) op een vennootschap ('k hoef niet in detail te treden). Dat trekt de kostprijs van woningen de hoogte in, waardoor de niet-zelfstandige daar alle gevolgen van draagt. Een sportwagen inbrengen op de vennootschap... is legaal, en in zekere zin profiteren we daar allemaal van, maar of het ethisch verantwoord is, laat ik in het midden. Dat gaat toch op één of andere manier ten koste van de maatschappij. Als we niet allemaal een drang hadden om een ander de loef af te steken (zal het zo maar omschrijven), ware de algemene belastingdruk waarover we klagen ook lager geweest. Ge moet niet kwaad zijn op het rood strikske, ge moet kwaad zijn op uzelf. Risico's nemen, hard werken, allemaal blablabla. Stop met klagen, wordt werknemer of ambtenaar, wedden dat ge het niet kunt! Dat de VAA duurder wordt, waardoor die wagen van 80.000 lappen ook wat duurder uitvalt, boehoehoe. Als je al dat soort bedragen aan een wagen spendeert, kan de VAA er ook nog wel af. Geen medelijden mee!

                              Logic for president?
                              Creatie van welvaart zit bij de ondernemingen, dus ja de maatschappij krijgt wel degelijk iets terug.
                              Schaf alle aftrekposten af en breng de belastingschaal op aanvaardbaar niveau. Deal?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk Berichten
                                Het gaat niet enkel om de zelfstandigen. Ook werknemers worden getroffen door deze nieuwe belasting en zij kunnen geen sportwagens, woningen, enz.... inbrengen.
                                De meeste werknemers met een gemiddelde wagen worden wel ontzien met deze maatregel hoor, die gaan misschien 25 € netto bijbetalen, maar met een indexering van 3,5% in januari gaan die dat al niet meer voelen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                  Ik vraag me soms af of we niet te hard klagen... als zelfstandige kan je nog rekenen op fiscale voordelen, hoewel ze een aantal lucratieve constructies (al dan niet terecht, maar ik denk terecht) aan het dichttimmeren zijn. Hoeveel huizen staan (of stonden) op een vennootschap ('k hoef niet in detail te treden). Dat trekt de kostprijs van woningen de hoogte in, waardoor de niet-zelfstandige daar alle gevolgen van draagt. Een sportwagen inbrengen op de vennootschap... is legaal, en in zekere zin profiteren we daar allemaal van, maar of het ethisch verantwoord is, laat ik in het midden. Dat gaat toch op één of andere manier ten koste van de maatschappij. Als we niet allemaal een drang hadden om een ander de loef af te steken (zal het zo maar omschrijven), ware de algemene belastingdruk waarover we klagen ook lager geweest. Ge moet niet kwaad zijn op het rood strikske, ge moet kwaad zijn op uzelf. Risico's nemen, hard werken, allemaal blablabla. Stop met klagen, wordt werknemer of ambtenaar, wedden dat ge het niet kunt! Dat de VAA duurder wordt, waardoor die wagen van 80.000 lappen ook wat duurder uitvalt, boehoehoe. Als je al dat soort bedragen aan een wagen spendeert, kan de VAA er ook nog wel af. Geen medelijden mee!

                                  Logic for president?



                                  Er zijn 42 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (21 leden en 21 gasten

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk Berichten
                                    Zolang de de rode de macht overheersen in het zuiden des lands zal dat jammer genoeg niet gaan.
                                    Ze staken zelfs al voor maatregelen waar ze zelf bij waren toen ze onderhandeld werden.
                                    De totale ondergang van onze maatschappij. Velen vergeten dat, als er geen patroons meer zijn, er ook geen arbeiders meer zullen zijn.
                                    En het ergste van al is dan nog dat de blauwe en oranje hierin meelopen om een andere partij die het hoogst schoort in Vlaanderen opzij te zetten omdat ze er ondertussen de schrik des doods van hebben opgelopen.
                                    Ik begrijp niet dat politici nog altijd denken dat België bestaat. Zelfs hun eigen partijen zijn al gesplitst, en zelfs de meest linkse progressieven Vlamingen en Walen kunnen mekaar niet meer vinden in mekaars partijstandpunten.

                                    En toch volharden in de boosheid.

                                    Niet dat ik een splitsing logisch vind; ik zou in dat geval als ik de file wil ontwijken een keer of 10 per dag een landsgrens overschrijden om naar mijn klant en terug te rijden... En onze vlaamse politici hebben al laten zien dat ze het niet beter kunnen.

                                    Het is tragisch om 60 jaar na datum te moeten vaststellen dat als Vlaanderen en Wallonië nu Deutsche Bundeslander waren, we beter af waren geweest...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                                      Ik zou het zelf niet durven zeggen, kwestie van niet het halve forum achter mij te krijgen. Maar je hebt een punt. Wat doen een frituuruitbater of een metser met een bevoorbeeld een M3 of een Porsche op de zaak? Curryworsten halen voor ze ontdooien? Of snel een zakje cement halen? We moeten eerlijk zijn...das een hoop gezever. Dat zo mensen een degelijke citroen berlingo of een mercedes sprinter kopen en daar wat kosten van kunnen inbrengen vind ik niet meer dan normaal. Maar die echte dikke bakken die los staan van het beroepsgebruik is eigenlijk erover. En het is dan ook niet verwonderlijk dat ze alles een stuk duurder gaan maken. We leven in belgië hé, waar de bevolking achterpoortjes zoekt (en vindt) alvorens een wet goed en wel van start gaat. Niet verwonderlijk dat vroeg of laat ingegrepen wordt denk ik dan?

                                      Ik wil nu zeker niemand persoonlijk tegen zijn kar rijden, maar we moeten eens in eigen bozem kijken. Let op, als ik het kon deed ik het zelf ook hoor, ik ben niet heilig. Maar mensen willen vaak teveel. Iedereen is zo.
                                      De frituuruitbater komt nog elke morgen uit zijn nest net als die metser en dragen ongetwijfeld ook een hoop belastingen/bedrijfsvoorheffing/sociale bijdragen af. Wat doen al die BMW's of Mercedes'en voor de deuren van sociale woningen? Of wat doet de werkloze, die gans zijn leven aan de dop heeft gestaan, voor zijn sollen?
                                      Trek die lijn dan ook maar direct door.

                                      Comment


                                      • Die werkloze wordt betaald om thuis te zitten, en verdient in het zwart bij om die auto toch te veroorloven. Op zich niet zo een slecht idee als je handig bent: betaald verlof wanneer je wilt, en lekker bruto bijverdienen wanneer je wilt. Enkel de bank betrouwt je zwarte inkomsten niet zo als je een lening wilt afsluiten, maar daarom huur je ook een sociale woning aan een peulschil van de marktprijs, bekostigd door de werkende gemeenschap.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door robert 2005 Bekijk Berichten
                                          De frituuruitbater komt nog elke morgen uit zijn nest net als die metser en dragen ongetwijfeld ook een hoop belastingen/bedrijfsvoorheffing/sociale bijdragen af. Wat doen al die BMW's of Mercedes'en voor de deuren van sociale woningen? Of wat doet de werkloze, die gans zijn leven aan de dop heeft gestaan, voor zijn sollen?
                                          Trek die lijn dan ook maar direct door.
                                          Zoals Logic aanhaalt: Niemand verbied het een zelfstandige om zijn zaak te verkopen, een tijdje als loontrekkende te gaan werken en dan nadien te profiteren van het sociale vangnet. Dan kan er evengoed een M3 voor de deur van de sociale woning staan die hij/zij huurt.
                                          Als dat effectief beter is dan zelfstandige zijn vraag ik me af waarom er nog zoveel zelfstandige zijn...

                                          Gras > Groener > andere kant.... je weet wel...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X