Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
    . Maar mijn beste josenjef, dat is toch ook gewoon hun eigen geld? Wat denk je, dat als je een vennootschap opricht, dat het de kaboutertjes zijn die je een kruiwagen vol met geld komen brengen?
    Mijn beste Igor zolang de staat niet langs de kassa is geweest is dat niet je eigen geld (buiten je opstartkapitaal)
    Dat is net het hele punt van optimaliseren dacht ik, van te zorgen dat ze niet te hard in de kassa graaien voordat de centjes van jou zijn ...
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
      wanneer ik investeer in goederen, dan is dat met het oog hier meer geld uit te halen dan ik er heb ingestoken. Een auto is dus naar mijn normen geen investeren.
      als je puur naar de waarde van de auto kijkt is het inderdaad geen goede investering maar je kan dit nooit in een meetbare eenheid kwantificeren.

      Vanuit mijn standpunt heb je als bedrijf bv 20 wagens rijden met je naam erop, je werknemers doen doorgaans de trajecten naar Brussel, Antwerpen en andere steden. Deze trajecten leg je af tijdens de spitsuren waarbij je bedrijfsnaam zichtbaar doorgaans zichtbaar wordt in een c tot b segment. Als je kan stellen dat elke medewerker 100x visibiliteit bekomt per dag heb je wel een goede investering tov de andere kanalen

      Als je als bedrijf dan weer bij grote multinationals terecht komt is een nette bedrijfswagen eerder een must. Program managers binnen dergelijke bedrijven hecten nu eenmaal initieel veel meer waarde aan de pre sales (eerste indruk) als de werkelijke sale

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
        Dus ik vind wel degelijk da ik 'bijdraag' aan de staat wetende dat mijn pensioen na een vol loopbaan 1008 euro is, een werknemer 1450 en staatsbediende 2000, allemaal afkomstig van MIJN bovenstaande aankopen/uitgaves.
        Volledig mee akkoord

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
          Heu ja, van wie anders?
          Je kan toch te allen tijde je vennootschap liquideren. En als je het goed voorbereidt zelfs zonder 10% liq. bonus. Dan is het geld ineens allemaal prive.
          Dus? Het is van 'iemand anders', namelijk die rechtspersoon.

          Op verschillende wijzen kan je geldstromen in de twee richtingen laten gebeuren, maar je kan het niet als het jouwe beschouwen.

          Comment


          • Het punt is, jij als privé persoon bent de uiteindelijke begunstigde van dat vennootschapsgeld.
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

            Comment


            • jamaar ho,

              nu praten jullie over de auto van de werknemer in het bedrijf. Ik ging uit van bedrijf zonder werknemers.

              Definieer trouwens nette wagen? Persoonlijk zal het mij worst wezen waarmee iemand komt aangereden zolang het werk maar behoorlijk is uitgevoerd en naar mijn normen.

              Een te dure auto kan een contract al kelderen nog voor het getekend is.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                jamaar ho,

                nu praten jullie over de auto van de werknemer in het bedrijf. Ik ging uit van bedrijf zonder werknemers.

                Definieer trouwens nette wagen? Persoonlijk zal het mij worst wezen waarmee iemand komt aangereden zolang het werk maar behoorlijk is uitgevoerd en naar mijn normen.

                Een te dure auto kan een contract al kelderen nog voor het getekend is.
                Belgische mentaliteit, you got to love it ... NOT

                De zin ervoor was "persoonlijk zal het mij worst wezen waarmee iemand komt aangereden zolang het werk maar behoorlijk is uitgevoerd en naar mijn normen.

                Maar owee als die vuilen wagen te groot is?

                Draai het om, je factureert een klant 500 euro per dag en komt aangereden met een Polo, klopt toch ook niet ? Mocht ik met de managers van Accenture / Deloitte gaan eten in een Polo zou ik nogal uitgelachen worden. Zij rijden 's avonds wel degelijk door met hun Porsche/5 reeks/A6 naar Sint Martens Latem, ik niet. Zij zijn bediende, ik zelfstandig.
                Hier stond eens mijn auto vermeld.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                  Geen idee waar jij mee lacht, of wat jouw repliek eigenlijk betekent.
                  Het is nochtans gewoon Nederlands. Wie kan het wat schelen wie zijn geld het is in juridische termen, als ik een 1-mansvennootschap opricht en er 50.000 euro eigen kapitaal in steek, en vijf jaar later heb ik daar 100.000 van gemaakt, dan lijkt mij het toch normaal dat ik zelf mag beslissen wat ik met dat geld doe, vermits het uiteindelijk toch "mijn" geld is, niet?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                    Belgische mentaliteit, you got to love it ... NOT

                    De zin ervoor was "persoonlijk zal het mij worst wezen waarmee iemand komt aangereden zolang het werk maar behoorlijk is uitgevoerd en naar mijn normen.

                    Maar owee als die vuilen wagen te groot is?

                    Draai het om, je factureert een klant 500 euro per dag en komt aangereden met een Polo, klopt toch ook niet ? Mocht ik met de managers van Accenture / Deloitte gaan eten in een Polo zou ik nogal uitgelachen worden. Zij rijden 's avonds wel degelijk door met hun Porsche/5 reeks/A6 naar Sint Martens Latem, ik niet. Zij zijn bediende, ik zelfstandig.
                    mijn beste,

                    ik rij desnoods met mijn Fiat Ducato naar een VOKA meeting. Als het om ter grootst moet, doen er weinigen dan beter, zelfs zelden qua paardekracht. Over laadvermogen zullen we het maar niet hebben zekers

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                      Draai het om, je factureert een klant 500 euro per dag en komt aangereden met een Polo, klopt toch ook niet ? Mocht ik met de managers van Accenture / Deloitte gaan eten in een Polo zou ik nogal uitgelachen worden. Zij rijden 's avonds wel degelijk door met hun Porsche/5 reeks/A6 naar Sint Martens Latem, ik niet. Zij zijn bediende, ik zelfstandig.
                      Dat snap ik dus echt niet die redeneringen, de enige manier om geloofwaardig te zijn is dus nog een dikkere auto dan die mannen hebben? De bedrijven die je daar noemt factureren trouwens aardig wat meer dan 500 per dag
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                        mijn beste,

                        ik rij desnoods met mijn Fiat Ducato naar een VOKA meeting. Als het om ter grootst moet, doen er weinigen dan beter, zelfs zelden qua paardekracht. Over laadvermogen zullen we het maar niet hebben zekers

                        ²²²²²
                        Hier stond eens mijn auto vermeld.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                          jamaar ho,

                          nu praten jullie over de auto van de werknemer in het bedrijf. Ik ging uit van bedrijf zonder werknemers.

                          Definieer trouwens nette wagen? Persoonlijk zal het mij worst wezen waarmee iemand komt aangereden zolang het werk maar behoorlijk is uitgevoerd en naar mijn normen.

                          Een te dure auto kan een contract al kelderen nog voor het getekend is.
                          Uiteindelijk ben je als zelfstandige ook gewoon een werknemer hé.
                          Nette wagen hangt dan weer af van de sector hé, in mijn sector en bij onze klanten is dat tussen de 30000 en 80000

                          Als ik een aannemer voor een huis zoek zou een te dure wagen het contract doen kelderen. Als meerdere account managers van verschillende bedrijven bij een multinational komen voor een request for quotation is het eerder omgekeerd

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door fromalk Bekijk Berichten
                            Uiteindelijk ben je als zelfstandige ook gewoon een werknemer hé.
                            Nette wagen hangt dan weer af van de sector hé, in mijn sector en bij onze klanten is dat tussen de 30000 en 80000

                            Als ik een aannemer voor een huis zoek zou een te dure wagen het contract doen kelderen. Als meerdere account managers van verschillende bedrijven bij een multinational komen voor een request for quotation is het eerder omgekeerd
                            niet akkoord, dat is iets dat velen willen geloven of zichzelf aanpraten.

                            Er is geen enkele regel die voorschrijft dat een bepaalde auto ergens bijhoort. Ik kan perfect als bedrijfsfilosofie hebben dat wagens niet onze bekommernis zijn (core business), en toch expert zijn in mijn vakgebied en ook zo gekend zijn in de bedrijfswereld. Trouwens, wanneer je parkeert op het terrein 3 blokken verder, wie heeft je auto dan gezien denk je. Of ga je tijdens het gesprek even vermelden dat je met wagen x rijdt.

                            Comment


                            • Vandaag eens gaan informeren bij de BMW-verdeler hoe ze dat gaan oplossen met die korting op de factuur. Ze stellen voor om de wagen zonder opties aan brutoprijs aan de firma te factureren, en de opties verminderd met de totaalkorting te factureren aan mij privé. Dat is inderdaad een mogelijkheid om de verkoopsfactuur wat lager te houden.
                              OO 00 OO

                              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door robert 2005 Bekijk Berichten
                                Creatie van welvaart zit bij de ondernemingen, dus ja de maatschappij krijgt wel degelijk iets terug.
                                Ondernemingen met personeel, bij de rest heb ik zo mijn bedenkingen. Hoeveel vennootschappen zijn er waar één persoon de vruchten plukt van gans het systeem?
                                Het maken van onkosten is misschien een impuls voor de economie, maar wat is de reële winst? De motivatie bestaat erin om zo weinig mogelijk belastingen te moeten betalen... dus in feite subsidieert de overheid en de maatschappij jouw onkosten die je vaak ook privé kan gebruiken. En dan nog, wat als je die onkosten beperkt tot het hoogst noodzakelijke? Wat als je een huis gaat inbrengen, doe je daarmee de economie een plezier? Prijzen op de huizenmarkt stijgen daardoor voor een stuk kunstmatig. De staat profiteert daar sowieso van, maar het tast eveneens de koopkracht van de gewone burger aan... dan maak je langs die kant weer verlies, want had de gewone burger meer koopkracht, draaide de economie sowieso beter.
                                Ik ben geen expert, kan zeker niet de gevolgen op grotere schaal inschatten, aangezien alles zo aan mekaar verbonden is. Maar waar ik mijn twijfels bij heb, is dat de zelfstandige redenen hebben tot klagen. Wat er met het belastinggeld gebeurt, daar moeten we over klagen. Daar moet iedereen over klagen. Daar moeten we zelfs voor op straat komen... voor niks anders. Wat ik niet begrijp is dat de vakbonden plots op straat komen wanneer ze aan hun pensioentje komen. Hallo, hoe 'n enge visie is me dat, niemand die naar het grotere plaatje kijkt en daar dan voor wil staken?

                                Iedereen kijkt maar naar z'n eigen situatie, zo kunnen we allemaal es klagen... we kunnen de fiscus te slim af zijn, dit of dat... maar het verandert juist niks aan de kern van het probleem.

                                Comment


                                • logic: gelieve wel een onderscheid te maken tussen een zelfstandige als eenmanszaak zonder rechtsvorm of een firma (rechtsvorm) en waar de werknemer = zaakvoerder = oprichter met het oog op belastingsoptimalisatie. Zolang je geen rechtsvorm aanneemt als zelfstandige valt er mijn insziens niet zoveel te optimaliseren behalve hier en daar een beetje morrelen.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                    Vandaag eens gaan informeren bij de BMW-verdeler hoe ze dat gaan oplossen met die korting op de factuur. Ze stellen voor om de wagen zonder opties aan brutoprijs aan de firma te factureren, en de opties verminderd met de totaalkorting te factureren aan mij privé. Dat is inderdaad een mogelijkheid om de verkoopsfactuur wat lager te houden.
                                    Interessant,

                                    dat moet ik dit weekend ook eens voorleggen bij mijn bmw-garage, want sta op punt om nieuwe 5 te kopen.

                                    Zouden ze eventueel ook meer kunnen bieden voor een privé-wagen die ze moeten overnemen ipv korting te geven op factuur?

                                    Comment


                                    • heb de indruk dat dit de verkeerde kant op gaat , dacht dat dit topic zou gaan over wat we best doen om de nieuwe regeling op een manier wat te omzeilen ....... maar het gaat hier meer over zelfstandigen (die nooit ziek zijn ) en gewoon werkvolk die wa jaloers zijn precies .....

                                      Comment


                                      • In 2008 bedroeg de belastingdruk in België 44,3% van het bbp, tegenover gemiddeld 39,7% in de hele EU. Enkel in Denemarken (48,2%) en Zweden (47,1%) ligt de druk hoger. Ook op het vlak van inkomstenbelasting staat België bovenaan de Europese lijst: met 42,6% in 2009, tegenover het Europees gemiddelde van 34,4%, staat België op een tweede plaats. Belgische burgers betalen gemiddeld 53,72% belastingen, 16,6% meer dan het Europees gemiddelde, en het op één na hoogste percentage in Europa. Wat vennootschapsbelasting betreft, staat België met 34% op een derde plaats (Europees gemiddelde: 23,5%).
                                        *

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door marc1 Bekijk Berichten
                                          heb de indruk dat dit de verkeerde kant op gaat , dacht dat dit topic zou gaan over wat we best doen om de nieuwe regeling op een manier wat te omzeilen ....... maar het gaat hier meer over zelfstandigen (die nooit ziek zijn ) en gewoon werkvolk die wa jaloers zijn precies .....
                                          Elk statuut heeft zo z'n voor- en nadelen.
                                          Feit is dat we allemaal getroffen worden door de jaloezietaks van Di Rupo en dat we inderdaad beter discussiëren hoe we dit kunnen omzeilen.
                                          Ik denk alleen niet dat het voor wat jij "gewoon werkvolk" noemt zo éénvoudig gaat zijn om dat te doen.

                                          M'n volgende wagen zal in elk geval een lichtere motorisatie zijn die ik dan achteraf wel zal laten chiptunen (dat hoeft de fiscus niet te weten en is ook niet onmiddelijk zichtbaar).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X