Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenIedereen kijkt maar naar z'n eigen situatie, zo kunnen we allemaal es klagen... we kunnen de fiscus te slim af zijn, dit of dat... maar het verandert juist niks aan de kern van het probleem.
Mochten er nu eens wat meer geluisterd worden naar het volk zelf, zou er toch veel moeten veranderen.
Maar het zou wel meer gerechtvaardigd zijn. Nu is het gewoon dwijlen met de kraan open.
En mij lijkt het logisch dat de mensen meer naar hun eigen situatie gaan zien, als ze zien wat er met hun geld eigenlijk gebeurd (zoals den dopper met de grote bakken voor de deur, die dragen genen z*k bij aan de maatschappij, alleen maar nemen) en er niks kunnen aan doen. Want stemmen heeft in mijn ogen geen zin meer, als een partij met de meeste stemmen niet aan macht komt omdat er andere partijen eerst meegaan en dan hun broek (letterlijk) afsteken en meelopertje worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenVandaag eens gaan informeren bij de BMW-verdeler hoe ze dat gaan oplossen met die korting op de factuur. Ze stellen voor om de wagen zonder opties aan brutoprijs aan de firma te factureren, en de opties verminderd met de totaalkorting te factureren aan mij privé. Dat is inderdaad een mogelijkheid om de verkoopsfactuur wat lager te houden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk BerichtenHet is nochtans gewoon Nederlands.
Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
Wie kan het wat schelen wie zijn geld het is in juridische termen,
Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichtenals ik een 1-mansvennootschap opricht en er 50.000 euro eigen kapitaal in steek, en vijf jaar later heb ik daar 100.000 van gemaakt, dan lijkt mij het toch normaal dat ik zelf mag beslissen wat ik met dat geld doe,
Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichtenvermits het uiteindelijk toch "mijn" geld is, niet?
Dat is het nadeel van het introduceren van een rechtspersoon. Dat is nu per definitie waar een vennootschap om draait. De risico's, en evengoed de opbrengsten, zijn voor die andere partij.
Jij kan inderdaad beslissen wat met het vermogen en de activa van die vennootschap gebeurt, aangezien jij de zaakvoerder/bestuurder bent, maar het is absoluut niet jouw geld. En dat gaat voorbij de enkel "juridische" definitie waar jij op doelt, maar dat is een heel erg praktisch gevolg. Velen lijken dit te negeren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenIk vraag me soms af of we niet te hard klagen... als zelfstandige kan je nog rekenen op fiscale voordelen, hoewel ze een aantal lucratieve constructies (al dan niet terecht, maar ik denk terecht) aan het dichttimmeren zijn. Hoeveel huizen staan (of stonden) op een vennootschap ('k hoef niet in detail te treden). Dat trekt de kostprijs van woningen de hoogte in, waardoor de niet-zelfstandige daar alle gevolgen van draagt. Een sportwagen inbrengen op de vennootschap... is legaal, en in zekere zin profiteren we daar allemaal van, maar of het ethisch verantwoord is, laat ik in het midden. Dat gaat toch op één of andere manier ten koste van de maatschappij. Als we niet allemaal een drang hadden om een ander de loef af te steken (zal het zo maar omschrijven), ware de algemene belastingdruk waarover we klagen ook lager geweest. Ge moet niet kwaad zijn op het rood strikske, ge moet kwaad zijn op uzelf. Risico's nemen, hard werken, allemaal blablabla. Stop met klagen, wordt werknemer of ambtenaar, wedden dat ge het niet kunt! Dat de VAA duurder wordt, waardoor die wagen van 80.000 lappen ook wat duurder uitvalt, boehoehoe. Als je al dat soort bedragen aan een wagen spendeert, kan de VAA er ook nog wel af. Geen medelijden mee!
Logic for president?
Edit: ik zie dat fblade de vraag al beter beantwoord heeft, maar het antwoord komt op hetzelfde neer.Last edited by charlesvdw; 04/01/2012, 20:39.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
In tijden waarbij iedereen zijn dure bedrijfswagen (noodgedwongen) verkoopt, heb ik vandaag beslist om uiteindelijk een nieuwe Touareg aan te schaffen in de UK. Ik heb wel enkele dure (overbodige) opties weggelaten en ik kom uiteindelijk op een jaarlijkse VAA-privekost van 3250 euro zuur geld voor mij maar .... ik heb geen keuze. Ergens in mei zal ik hem kunnen afhalen.AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk BerichtenDus ik vind wel degelijk da ik 'bijdraag' aan de staat wetende dat mijn pensioen na een vol loopbaan 1008 euro is, een werknemer 1450 en staatsbediende 2000, allemaal afkomstig van MIJN bovenstaande aankopen/uitgaves.Oorspronkelijk geplaatst door Xaverius Bekijk BerichtenVolledig mee akkoordPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Salokin Bekijk BerichtenIn 2008 bedroeg de belastingdruk in België 44,3% van het bbp, tegenover gemiddeld 39,7% in de hele EU. Enkel in Denemarken (48,2%) en Zweden (47,1%) ligt de druk hoger. Ook op het vlak van inkomstenbelasting staat België bovenaan de Europese lijst: met 42,6% in 2009, tegenover het Europees gemiddelde van 34,4%, staat België op een tweede plaats. Belgische burgers betalen gemiddeld 53,72% belastingen, 16,6% meer dan het Europees gemiddelde, en het op één na hoogste percentage in Europa. Wat vennootschapsbelasting betreft, staat België met 34% op een derde plaats (Europees gemiddelde: 23,5%).
*
De werknemers zagen in een decennium tijd hun belastingpercentage dalen van 42,4 naar 39,1 procent, vooral dankzij de fiscale hervorming van de eerste paarse regering. Bij de zelfstandigen steeg de fiscale druk van 10 naar 14 procent. Inclusief de sociale bijdragen stijgt de fiscale druk bij zelfstandigen zelfs van 29 naar 34 procent.
betaal als zelfstandige toch meer dan hetgeen ze hier zeggen hoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenVandaag eens gaan informeren bij de BMW-verdeler hoe ze dat gaan oplossen met die korting op de factuur. Ze stellen voor om de wagen zonder opties aan brutoprijs aan de firma te factureren, en de opties verminderd met de totaalkorting te factureren aan mij privé. Dat is inderdaad een mogelijkheid om de verkoopsfactuur wat lager te houden.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenIk vraag me soms af of we niet te hard klagen... als zelfstandige kan je nog rekenen op fiscale voordelen, hoewel ze een aantal lucratieve constructies (al dan niet terecht, maar ik denk terecht) aan het dichttimmeren zijn. Hoeveel huizen staan (of stonden) op een vennootschap ('k hoef niet in detail te treden). Dat trekt de kostprijs van woningen de hoogte in, waardoor de niet-zelfstandige daar alle gevolgen van draagt. Een sportwagen inbrengen op de vennootschap... is legaal, en in zekere zin profiteren we daar allemaal van, maar of het ethisch verantwoord is, laat ik in het midden. Dat gaat toch op één of andere manier ten koste van de maatschappij. Als we niet allemaal een drang hadden om een ander de loef af te steken (zal het zo maar omschrijven), ware de algemene belastingdruk waarover we klagen ook lager geweest. Ge moet niet kwaad zijn op het rood strikske, ge moet kwaad zijn op uzelf. Risico's nemen, hard werken, allemaal blablabla. Stop met klagen, wordt werknemer of ambtenaar, wedden dat ge het niet kunt! Dat de VAA duurder wordt, waardoor die wagen van 80.000 lappen ook wat duurder uitvalt, boehoehoe. Als je al dat soort bedragen aan een wagen spendeert, kan de VAA er ook nog wel af. Geen medelijden mee!
Logic for president?
En nog iets, een voorbeeld van vandaag. Ik heb 4 jaar lang een in België verblijvende pool in dienst gehad, die na 4 jaar zijn "zieke" moeder ging verzorgen en loopbaanonderbreking nam aan 400 euro per maand. Vandaag is die periode gedaan en komt hij zich aanmelden met de vraag om hem te ontslaan. Ik weiger waarop hij laat verstaan dat hij zijn werk matig zal uitvoeren. Maw ik zal hem moeten ontslaan daarna trekt hij dop op het appartement van zijn broer in Brussel.
Ik kan als mens en werkgever niets doen, meer nog als ik dit aanklaag krijg ik van de vakbond nog ongelijk ook. Uiteindelijk heb ik een compromis gemaakt hij geeft zijn ontslag en kan straks een leefloon krijgen. Ondertussen geniet die overigens vriendelijke man van de visvangst (als hobby) in Polen DAT mijn beste is de realiteit. Vergeet uw fabeltjes die twintig jaar geleden nog waar waren. Dit is 2012. En ik meen het van al wat ik hier zeg kan ik u alles op papier aantonen. Mijn excuses voor mijn fucked up antwoord, het is echt niet persoonlijk hoor. Btw 13 januari kan je live de sociale inspectie aanhoren alwaar ik boetes te horen krijg waar uw oren van tuuten wegens het niet "aangeven" van het VAA op portable pc en gsm.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof S. Bekijk BerichtenM3
295-115 = 180/10 = 18% + 5.5% = 18% (maximum)
40.000 x 18% x 6/7 = 6.171,42 VAA
335i
169-115 = 54/10 = 5,4% + 5,5% = 10,9%
60.000 x 10,9% x 6/7 = 5.605,71 VAA
Totaal 11.777,13 VAA geeft ongeveer 6.241 EUR belasting aan 53%, en binnen 3 jaar een stijging van de sociale lasten met 2.708 EUR
Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk BerichtenBMWMB M3 kost je per jaar +/-300 euro netto meer. Dus geen groot verschil.
Kan je hier zelf direct ingeven en resultaat zien:
Maar ik denk dat je de BTW vergeet te tellen op die 40K , zou dus worden 48K
Dan wordt de meerkost voor de M3 rond de 1000 euro.
M3 = volle pot = 18% van 40k *6/7 = € 6171 VAA per jaar = ca. € 280,- belasting per maand.
335i = 10,9% van 60k *6/7 = € 5605 VAA per jaar = ca. € 255,- belasting per maand.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichtenniet akkoord, dat is iets dat velen willen geloven of zichzelf aanpraten.
Er is geen enkele regel die voorschrijft dat een bepaalde auto ergens bijhoort. Ik kan perfect als bedrijfsfilosofie hebben dat wagens niet onze bekommernis zijn (core business), en toch expert zijn in mijn vakgebied en ook zo gekend zijn in de bedrijfswereld. Trouwens, wanneer je parkeert op het terrein 3 blokken verder, wie heeft je auto dan gezien denk je. Of ga je tijdens het gesprek even vermelden dat je met wagen x rijdt.
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenOndernemingen met personeel, bij de rest heb ik zo mijn bedenkingen. Hoeveel vennootschappen zijn er waar één persoon de vruchten plukt van gans het systeem?
Het maken van onkosten is misschien een impuls voor de economie, maar wat is de reële winst? De motivatie bestaat erin om zo weinig mogelijk belastingen te moeten betalen... dus in feite subsidieert de overheid en de maatschappij jouw onkosten die je vaak ook privé kan gebruiken. En dan nog, wat als je die onkosten beperkt tot het hoogst noodzakelijke? Wat als je een huis gaat inbrengen, doe je daarmee de economie een plezier? Prijzen op de huizenmarkt stijgen daardoor voor een stuk kunstmatig. De staat profiteert daar sowieso van, maar het tast eveneens de koopkracht van de gewone burger aan... dan maak je langs die kant weer verlies, want had de gewone burger meer koopkracht, draaide de economie sowieso beter.
Ik ben geen expert, kan zeker niet de gevolgen op grotere schaal inschatten, aangezien alles zo aan mekaar verbonden is. Maar waar ik mijn twijfels bij heb, is dat de zelfstandige redenen hebben tot klagen. Wat er met het belastinggeld gebeurt, daar moeten we over klagen. Daar moet iedereen over klagen. Daar moeten we zelfs voor op straat komen... voor niks anders. Wat ik niet begrijp is dat de vakbonden plots op straat komen wanneer ze aan hun pensioentje komen. Hallo, hoe 'n enge visie is me dat, niemand die naar het grotere plaatje kijkt en daar dan voor wil staken?
Iedereen kijkt maar naar z'n eigen situatie, zo kunnen we allemaal es klagen... we kunnen de fiscus te slim af zijn, dit of dat... maar het verandert juist niks aan de kern van het probleem.
Het onderste uit de kan halen is nooit een goed idee en zal op termijn zo zijn gevolgen hebben.
Wat niet wegneemt dat ik wel niet akkoord ben met de berekeningswijze op de volledige cataloguswaarde bij een nieuwe wagen.
Wanneer komt er hier feitelijk een einde aan dit topic...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk BerichtenElk statuut heeft zo z'n voor- en nadelen.
Feit is dat we allemaal getroffen worden door de jaloezietaks van Di Rupo en dat we inderdaad beter discussiëren hoe we dit kunnen omzeilen.
Ik denk alleen niet dat het voor wat jij "gewoon werkvolk" noemt zo éénvoudig gaat zijn om dat te doen.
M'n volgende wagen zal in elk geval een lichtere motorisatie zijn die ik dan achteraf wel zal laten chiptunen (dat hoeft de fiscus niet te weten en is ook niet onmiddelijk zichtbaar).Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten.....en dan haalt de fiscus het boekje boven (of tikt even op zijn laptop) met de officiële catalogusprjzen van de invoerder, niet dus. Goed geprobeerd maar vrees er voor.
Let op, ik twijfel ook aan deze regel. Volgende week eens aan mijn boekhouder vragen.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenSorry voor mijn uithaal mannen maar ik denk dat we niet altijd weten wat er nu aan het gebeuren is. Ik hoop elke dag dat ik het veel te zwart zie........
Als vakbondsmilitantje kunt ge lekker staken, wordt ge nog betaalt ook. Als die mannen iets nie aanstaat, staken ze, en de regering past alles aan.
Die "paar" zelfstandigen leveren hen toch nauwelijks stemmen op, dus geen kat die er naar luistert. Plus staken ze toch niet.
Denk dat die communist zwaar gaat opkijken als het aantal falingen dit jaar met 50% stijgt, en er 2x zoveel zaken sluiten...
Mijn ondernemingsplannen (paar miljoen investering, 10-15 man personeel) zijn alvast den diepvries in.----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
Pictures here: BMW 7 Series1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
Pictures here: Diablo
--------------------------------------------------------------------------------------------
It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenSorry voor mijn uithaal mannen maar ik denk dat we niet altijd weten wat er nu aan het gebeuren is. Ik hoop elke dag dat ik het veel te zwart zie........OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenEn waarom zou dat niet kunnen. Wat privé wordt betaald, wordt toch ook niet fiscaal ingebracht in de vennootschap. Op dat deel moet dus geen VAA verrekend worden.
Let op, ik twijfel ook aan deze regel. Volgende week eens aan mijn boekhouder vragen.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
Comment