Oorspronkelijk geplaatst door KidCool
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenOok daar gaat verandering in komen, had er jammer genoeg al moeten zijn feitelijk...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk BerichtenJokke, ge hebt gelijk jong.
Als vakbondsmilitantje kunt ge lekker staken, wordt ge nog betaalt ook. Als die mannen iets nie aanstaat, staken ze, en de regering past alles aan.
Die "paar" zelfstandigen leveren hen toch nauwelijks stemmen op, dus geen kat die er naar luistert. Plus staken ze toch niet.
Denk dat die communist zwaar gaat opkijken als het aantal falingen dit jaar met 50% stijgt, en er 2x zoveel zaken sluiten...
Mijn ondernemingsplannen (paar miljoen investering, 10-15 man personeel) zijn alvast den diepvries in.
Voor mij zijn de Roden zielige kuddedieren ofwel communisten ... nie meer en nie minder ....AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.
Comment
-
Kijk eh, d'r is hier gene enkele "normale" zelfstandige die er een probleem mee heeft om zwaar bij te dragen aan de staat, ter sponsoring van strikmans zijn wilde plannen, maar als elke vorm van succes afgestraft wordt, waarom zou ne mens nog moeite doen?
dit is puur communisme, sorry dat ik 't zeg, maar 't is zo.----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
Pictures here: BMW 7 Series1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
Pictures here: Diablo
--------------------------------------------------------------------------------------------
It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
Mijn ondernemingsplannen (paar miljoen investering, 10-15 man personeel) zijn alvast den diepvries in.
Al 1 projekt in de vuilbak
En voor mij persoonlijk bijstelling van langetermijndoelstelling
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk durf het zo zwart niet te zien. Dat het echter moeilijker gaat worden en blijven, dat besef ik maar al te goed. Jouw frustratie is ook mijn frustratie en die van zoveel andere zelfstandigen. Maar wat doen we eraan? Niks, nul, nougatbollen, njet... We blijven hardnekkig doorwerken en proberen te overleven. Waarom gaan wij als zelfstandigen eens niet staken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk BerichtenKijk eh, d'r is hier gene enkele "normale" zelfstandige die er een probleem mee heeft om zwaar bij te dragen aan de staat, ter sponsoring van strikmans zijn wilde plannen, maar als elke vorm van succes afgestraft wordt, waarom zou ne mens nog moeite doen?
dit is puur communisme, sorry dat ik 't zeg, maar 't is zo.AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenMee eens. Eerder al eens gemeld, het kan allemaal wel wat minder, of dit nu over auto's gaat of over woningen. Feit is dat er hier heel veel doen of ze hun laatste centen moeten gaan afgeven om hun "status cymbool" = heilige koe, te kunnen behouden. Als je € 500/dag kan/mag factureren kan je het VAA nog wel betalen hoor medunkt.
Het onderste uit de kan halen is nooit een goed idee en zal op termijn zo zijn gevolgen hebben.
Wat niet wegneemt dat ik wel niet akkoord ben met de berekeningswijze op de volledige cataloguswaarde bij een nieuwe wagen.
Wanneer komt er hier feitelijk een einde aan dit topic...
Ik heb een monovolume die ik op 10 jaar wilde oprijden ; gewoon een 2L diesel. Als ik zie wat ik nu meer moet gaan betalen op de resterende periode dan wordt ik daar niet vrolijk van. Ik probeer een relationele keuze te maken op lange termijn en ineens moet ik elke maand een dag extra gaan werken voor DiRupo. En waarom ? Omdat ik een veilige wagen wil voor mijn gezin en er 10 jaar mee wil rijden.
Als je een wagen koopt op de firma dan schat je dat in over pakweg 5 jaar. Nu veranderen ze ineens de regels en ben je de pineut zonder dat je je kon aanpassen. Bij de vorige regeling had je een overgangsperiode zodat iedereen desnoods zijn wagen kon inruilen over een redelijke periode naar een andere.
Als je een huis koopt (geheel of gedeeltelijk) op de firma dan schat je dat in over pakweg 15 jaar. Zelfde stijl hier : vanaf 1/1/2012 ben je ineens de pineut. De woonkredieten in de personenbelasting zitten vol met oude en nieuwe regelingen die gewoon blijven doorlopen naast elkaar terwijl de oude regelingen op termijn wel uitdoven.
Dit gaat gewoon te snel en vraagt soms gewoon om een even aggressief antwoord ...
Een uitdoofscenario zou hier ook wel mogen ...
Comment
-
Weet perfect wat Jokke en andere bedoelen.
Ik ben sinds oktober in ondernemerstaking .
Aanbevolen lectuur voor iedereen hier: Atlas Shrugged van Ayn Rand
Boek is van 1957 maar ongelooflijk actueel (vergeet de film want dit is een flauw afkooksel).
Lees dit open minded en het zal (hopelijk) de ogen openen + dan weet je ook meteen wat ik met ondernemerstaking bedoel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door robert 2005 Bekijk BerichtenJokke heeft overschot van gelijk. Men beseft hier nog niet half wat er aan het gebeuren is in dit land/ons te wachten staat. Ik werk wekelijks oa met Amerikanen, Indiërs en Chinezen. De economische situatie is razendsnel aan het veranderen.
Ik heb al van verschillende collega's gehoord waar de werknemers mooie wagens hebben dat zij nu opslag vragen omdat hun netto-inkomen, uiteraard, afneemt. En de werkgever zit met de gebakken peren: ofwel ongelukkige werknemers, ofwel een pak extra kosten waar niemand, buiten de overheid, iets aan heeft.
En datzelfde is waar voor de VAA van de woning. Daar kan je helemaal als zelfstandige niet mee weg. x2 rekent natuurlijk gemakkelijk bij het opstellen van de begroting. En volgend jaar nog eens? Voor heel wat mensen is het voordeel geen voordeel meer maar een kost.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk BerichtenKijk eh, d'r is hier gene enkele "normale" zelfstandige die er een probleem mee heeft om zwaar bij te dragen aan de staat, ter sponsoring van strikmans zijn wilde plannen, maar als elke vorm van succes afgestraft wordt, waarom zou ne mens nog moeite doen?
dit is puur communisme, sorry dat ik 't zeg, maar 't is zo.
Comment
-
Vind ook dat er best wel een overgangsperiode had mogen zijn.
Neem nu die eco premie's voor voertuigen. Hoeveel mensen waren zich niet aan het verheugen op het komende autosalon om daar een wagen aan te kopen. Neen, strikmans beslist daar ineens anders over en die mensen kunnen naar de garage lopen en hopen dat er in de stock nog iets staat dat naar hun zin is OF een stuk meer betalen...
Belgen zijn te braaf, zo simpel is hé. Anderen komen ONS land afbreken omdat er bij hun iets loos is. Wij durven dat niet hoor...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten.....en dan haalt de fiscus het boekje boven (of tikt even op zijn laptop) met de officiële catalogusprjzen van de invoerder, niet dus. Goed geprobeerd maar vrees er voor.
Probeer 'cataloguswaarde' is te bezien als een nieuw woord dat u tot nu toe nog niet gehoord hebt en lees dan de wettekst. Want de wetgever geeft uitleg wat ze bedoelen met 'cataloguswaarde'.
Maar stel dat je gelijk hebt, wat gaat er dan gebeuren met de grijze import auto's a la Cardoen ?
Die mannen hebben alleen netto prijzen en die liggen nog is een stuk onder een officiele catalogusprijs minus korting.
Moeten de boekhouders van bvba's, waarvan zaakvoerders met Cardoen auto's rijden, dan gaan opzoeken wat een gelijkaardige wagen officieel kost in B ?? Of mogen die wel VAA berekenen aan 'factuurwaarde' ?
En wagens die hier niet eens officieel verkocht worden, een mooie nieuwe Ford Mustang bv, wat doe je daarmee ?
De fiscus kan ons of boekhouders niet verplichten om van een nieuwe auto een officiele cataloguswaarde te weten. Vandaar dat de wetgever zelf verwijst naar de factuur, en ja ook de facturen van Cardoen
Mijn post is nogal off-topic geworden, de laatste pagina's gaan over andere dingen dan hoe VAA te berekenen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenVerschiet er wel van hoeveel vertegenwoordigers met een firmawagen nog niet weten van deze nieuwe wetgeving
De meesten (en niet enkel vertegenwoordigers) hebben gewoon geen flauw benul van wat er allemaal aan het gebeuren is.
Niet enkel wat het VAA betreft trouwens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenGij zegt het beter dan ik, helemaal eens met je conclusie. Ik wil ook graag meer betalen maar dit is een hold up op mensen die niet staken en ik spreek hier ook voor de werknemers van KMO's die staan dikwijls kort bij hun meewerkende werkgever en zitten in hetzelfde schuitje. Het is de volledige privé sector die een hold up krijgt. En dan kom je bij uw uitspraak van communisme welke ik ook weer volledig onderschrijf.AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenSorry voor mijn uithaal mannen maar ik denk dat we niet altijd weten wat er nu aan het gebeuren is. Ik hoop elke dag dat ik het veel te zwart zie........
Idem met de pensioenen, en dat telt voor ons allen, hoe bereik je ooit een 45 jarige loopbaan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk BerichtenM'n volgende wagen zal in elk geval een lichtere motorisatie zijn die ik dan achteraf wel zal laten chiptunen (dat hoeft de fiscus niet te weten en is ook niet onmiddelijk zichtbaar).Oorspronkelijk geplaatst door Ocram Bekijk BerichtenWaarin ??Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk BerichtenVerleden week nog de beveiligingsfirma Securitas buitengezet uit de firma. Niet van te moeten ... alleen uit wraak voor alles .OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenVerschiet er wel van hoeveel vertegenwoordigers met een firmawagen nog niet weten van deze nieuwe wetgeving
Dit zal dus voor drama's zorgen. Binnen een maand of 3 krijgen de bedienden met firmawagen hun "correctie", en eind volgend jaar vallen doden bij de zelfstandigen die dan pas door hebben wat strikske & company gedaan hebben..
MAAR! Deze regering zal zeker met gepaste maatregelen komen. Vanaf 2013 zullen autohandelaars verplicht zijn om de VAA per model te vermelden (zoals vandaag de CO²). Daarnaast ook op beide zijden van de auto foto's aanbrengen van mensen die dakloos geworden zijn na een faillissement (zoals op de pakskes sigaretten).My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5
Comment
Comment