Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Ik durf het zo zwart niet te zien. Dat het echter moeilijker gaat worden en blijven, dat besef ik maar al te goed. Jouw frustratie is ook mijn frustratie en die van zoveel andere zelfstandigen. Maar wat doen we eraan? Niks, nul, nougatbollen, njet... We blijven hardnekkig doorwerken en proberen te overleven. Waarom gaan wij als zelfstandigen eens niet staken?
    Waar en wanneer?!

    Comment


    • En ik dacht dat ik al tekeer ging met mijn schamele omzet lol.

      Welcome back big boys!

      Aangezien we allen werken, waarom niet eens denken aan een online petitie gewoon al om media aandacht te krijgen? Wijpikkenditniet.be ofzo

      Anonien zeggen welke besparingen wij zullen doorvoeren en een tellerke dat optelt hoeveel diruppo NIET krijgt...we laten de cijfers voor zich spreken...genoeg ITers hier om een site te maken ;-).
      Hier stond eens mijn auto vermeld.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
        De fiscus kan en mag niks boven halen behalve uw aankoopfactuur, wat daar op staat, en alleen dat, telt voor berekening VAA.

        Probeer 'cataloguswaarde' is te bezien als een nieuw woord dat u tot nu toe nog niet gehoord hebt en lees dan de wettekst. Want de wetgever geeft uitleg wat ze bedoelen met 'cataloguswaarde'.

        Maar stel dat je gelijk hebt, wat gaat er dan gebeuren met de grijze import auto's a la Cardoen ?
        Die mannen hebben alleen netto prijzen en die liggen nog is een stuk onder een officiele catalogusprijs minus korting.
        Moeten de boekhouders van bvba's, waarvan zaakvoerders met Cardoen auto's rijden, dan gaan opzoeken wat een gelijkaardige wagen officieel kost in B ?? Of mogen die wel VAA berekenen aan 'factuurwaarde' ?
        En wagens die hier niet eens officieel verkocht worden, een mooie nieuwe Ford Mustang bv, wat doe je daarmee ?

        De fiscus kan ons of boekhouders niet verplichten om van een nieuwe auto een officiele cataloguswaarde te weten. Vandaar dat de wetgever zelf verwijst naar de factuur, en ja ook de facturen van Cardoen

        Mijn post is nogal off-topic geworden, de laatste pagina's gaan over andere dingen dan hoe VAA te berekenen.
        Uit het staatsblad: Onder cataloguswaarde wordt verstaan de gefactureerde waarde inclusief opties en belasting over de toegevoegde waarde, zonder rekening te houden met enige korting, vermindering, rabat of restorno.

        Voor Cardoen & tweedehandswagens wordt gewoon het factuurbedrag genomen, leasing is "cataloguswaarde" althans zo lees ik het...

        Nee hoor, eindelijk terug on-topic.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • Hier in België is het enige wat ge verwacht wordt van te doen:

          -1- hard werken en risico nemen
          -2- uwen teut houden en alles slikken (als zelfstandige/kmo toch)
          -3- vooral betalen
          -4- nog wa harder werken om u eige te compenseren voor hetgeen ze nog maar is extra afnemen

          -5- oh ja; had ik al gezegd dat we niks mochten zeggen en alles gewoon moeten doorslikken?

          Probleem in heel dat scenario is dat er van -1- (zij die nog werken en durven investeren) steeds minder en minder beginnen rond te lopen... Ben is benieuwd wat ze gaan doen als de mosterdpot leeggeraakt...

          Just my 2 cents...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            Uit het staatsblad: Onder cataloguswaarde wordt verstaan de gefactureerde waarde inclusief opties en belasting over de toegevoegde waarde, zonder rekening te houden met enige korting, vermindering, rabat of restorno.

            Voor Cardoen & tweedehandswagens wordt gewoon het factuurbedrag genomen, leasing is "cataloguswaarde" althans zo lees ik het...

            Nee hoor, eindelijk terug on-topic.
            Ok, so far so good, voor Cardoen (en okkazie) is factuurwaarde. Waarom niet voor andere nieuwe wagens verkocht door dealers die aan netto prijzen factureren?
            Wat is dan het verschil tussen hen en Cardoen?

            Deze vraag stel ik in de veronderstelling dat je tot nu toe nog nooit het woord 'cataloguswaarde' hebt gehoord en je je dus alleen kan baseren op de door jou geciteerde wettekst om te weten waar ze het over hebben.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
              Idem hier
              Al 1 projekt in de vuilbak
              En voor mij persoonlijk bijstelling van langetermijndoelstelling

              Hier ook, hoor. Heb ook bedrijf in Nederland, zelfde activiteit, per kop sowieso al 400 euro per maand goedkoper. Vlamingen iets productiever, maar door indexeringen verdwijnt dat productievoordeel stilaan. Staat nu al vast dat er in België niemand nog bijkomt. Nieuwe aanwervingen enkel in Nederland. Heb ook nooit misbruik gemaakt van notionele interestaftrek, maar vanaf volgend jaar wel (dit jaar was te laat om nog geregeld te krijgen).
              Heb in principe zelfs niet echt iets tegen verhoging VAA, wél tegen het hold-up gehalte van de maatregel.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                Ik nodig je uit om 13 januari eens een dagje mee te lopen met een zelfstandige en dan deze post nogmaals te plaatsen je krijgt inzage in alles wat je wil. En dat is geen grap. Fuck man wat jij hier verkondigt is pure waanzin. Ik log met jou in op mijn inkomsten als privé persoon. Btw ik betaal meer dan 850 000 euro aan de overheid via het bedrijf, mijn privé loon heb ik keuze of met het nieuwe verdien ik letterlijk onvoldoende om mijn privé te betalen of ik MOET nu even geen auto nemen en er ene van max 30 000 nemen. Makker dat is de realiteit. En weet je wat ik volg je raad op, ik verkoop alvast een van de bedrijven en betaal minder belastingen, stel minder mensen te werk en egoïst als ik ben maak ik me niet e veel zorgen meer als individu. DAT mijn beste is realiteit en hiervoor nodig ik je hartelijk uit om een kijkje te komen nemen of dit juist is of niet.
                Respect dat jij hier nog in Belgenlandje zit! Ik begrijp uw frustraties, het zijn evengoed mijn frustraties als die van elke andere zelfstandige en de actieve bevolking in het algemeen (hoop ik toch ten zeerste!!).

                Heb desondanks alles nog steeds mijn bedenkingen: - waarom krijgt een werknemer niet dezelfde aftrekposten? (Men begint te lullen over hoe ze als zelfstandige de economie draaiende houden met aftrekposten, geef dan iedereen diezelfde aftrekposten, dan houden nog meer mensen de economie *zogezegd* draaiende)

                - vennootschapsbelasting is sowieso al lager dan de personenbelasting.

                - sommige regels bestaan om vennootschappen meer ademruimte te bieden in hun professionele activiteiten. Wat in sommige gevallen toch ruim wordt opgevat louter voor privé doeleinden. Dergelijke achterpoortjes zijn dan een verworven recht geworden?

                Enfin, ik heb mijn stokje gesmeten, als iemand tussen de lijnen door niet wil begrijpen wat ik bedoel, so be it! En natuurlijk loop ik graag een dagje met u mee, zowat alles wat ik zal zien gaat mij interesseren.
                Last edited by ; 05/01/2012, 04:20.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                  Respect dat jij hier nog in Belgenlandje zit! Ik begrijp uw frustraties, het zijn evengoed mijn frustraties als die van elke andere zelfstandige en de actieve bevolking in het algemeen (hoop ik toch ten zeerste!!).

                  Heb desondanks alles nog steeds mijn bedenkingen: - waarom krijgt een werknemer niet dezelfde aftrekposten? (Men begint te lullen over hoe ze als zelfstandige de economie draaiende houden met aftrekposten, geef dan iedereen diezelfde aftrekposten, dan houden nog meer mensen de economie *zogezegd* draaiende)

                  - vennootschapsbelasting is sowieso al lager dan de personenbelasting.

                  - sommige regels bestaan om vennootschappen meer ademruimte te bieden in hun professionele activiteiten. Wat in sommige gevallen toch ruim wordt opgevat louter voor privé doeleinden. Dergelijke achterpoortjes zijn dan een verworven recht geworden?

                  Enfin, ik heb mijn stokje gesmeten, als iemand tussen de lijnen door niet wil begrijpen wat ik bedoel, so be it! En natuurlijk loop ik graag een dagje met u mee, zowat alles wat ik zal zien gaat mij interesseren.
                  Al eens uitgerekend wat werkgever betaald boven hetgeen werknemer ontvangt? Op het loon dat de zaakvoerder ontvangt betaald hij evenzeer personenbelasting als hij dan ook nog eens aandeelhouder is dan mag hij als 'eigenaar' van deze ook nog eens vennootschapsbelasting betalen. Als een werknemer bij ons iets nodig heeft voor zijn werk dan wordt dit door vennootschap betaald en uiteraard in kosten gebracht. Probleem zit hem niet in de aftrekbaarheid van kosten door vennootschappen maar in het verschil tussen hetgeen werkgever betaald en werker ontvangt.

                  Comment


                  • Jokke is één van de vele zelfstandigen die het eens geprobeerd hebben met personeel... Mijn kapster heeft recent na +10 jaar iemand kunnen laten vertrekken. +10 jaar lang iemand moeten bijsturen en betalen, maar eigenlijk bleef er net minder geld plakken dan dat ze alleen zou werken. Mijn motordealer is zo dom geweest om eerst een luilak aan te nemen die ook meer kostte dan dat ie op bracht, en na een jaar de luilak te ontslaan. Cadeau van de wetgever: graag 9K storten aan ontslagvergoedingen, RSZ en andere taksen als dankuwel voor het beëindigen van een arbeiderscontract van onbeperkte duur. En dan is er nog de zonnepaneel-installateur die keer op keer gemotiveerde kandidaten aanneemt die vervolgens na een paar weken ziek worden en niet meer komen opdagen. Maar niet ontslagen kunnen worden. Degenen die toch komen werken, doen per huis 3 dagen erover, terwijl twee zelfstandigen met een camionette panelen en bedrading kunnen plaatsen op een dag.

                    Dus ja. Ik beginnen met personeel? Ben je gek!?

                    Het is een beetje zielig dat ik door met een stomme camion rond te rijden in Canada meer geld zou kunnen verdienen dan in België mijn kloten af te draaien, zelfs in een belastingen-geoptimaliseerde maar wel volledig witte en Belgische vennootschap. Enkel kut dat scholing en gezondheidszorg hier nog goedkoop en goed zijn.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                      - waarom krijgt een werknemer niet dezelfde aftrekposten?
                      Voor zover ik weet kan een werknemer ook zijn reële kosten inbrengen in zijn belastingaangifte. Niet veel mensen doen dat. Want dat kost heel wat werk om zo een administratie bij te houden. Een beetje zoals een firma hebben dus. En verzelfstandigen is dan de logische stap als je niet de vrijheid hebt van je werkgever om al je kosten, opbrengsten, investeringen en taksen te optimaliseren.

                      Zo waren voor mij opleiding en inbrengbaarheid van kosten en investeringen van IT-materiaal een grote reden om voor een zelfstandig statuut te gaan. In plaats van een nieuwe leasewagen met beperkte opties koos ik voor een tweedehands auto met meer opties, en in plaats van de anderhalve account manager bij mijn werkgever die me wel of niet een geschikt project kon vinden, kon ik als zelfstandige een hele reeks van recruteringsbedrijven contacteren op zoek naar een project dat in lijn ligt van mijn persoonlijke doelen. En toen bleek dat een motorfiets me veel beter uit kwam als vervoer naar projecten en klanten dan een auto, kon ik als zelfstandige het nodige regelen om met een motorfiets te rijden ipv met een leasewagen met het rest van het plebs in de file te staan. Probeer maar eens een firma te vinden waar je dat allemaal kan vinden...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                        Ik nodig je uit om 13 januari eens een dagje mee te lopen met een zelfstandige en dan deze post nogmaals te plaatsen je krijgt inzage in alles wat je wil. En dat is geen grap. Fuck man wat jij hier verkondigt is pure waanzin. Ik log met jou in op mijn inkomsten als privé persoon. Btw ik betaal meer dan 850 000 euro aan de overheid via het bedrijf, mijn privé loon heb ik keuze of met het nieuwe verdien ik letterlijk onvoldoende om mijn privé te betalen of ik MOET nu even geen auto nemen en er ene van max 30 000 nemen. Makker dat is de realiteit. En weet je wat ik volg je raad op, ik verkoop alvast een van de bedrijven en betaal minder belastingen, stel minder mensen te werk en egoïst als ik benmaak ik me niet e veel zorgen meer als individu. DAT mijn beste is realiteit en hiervoor nodig ik je hartelijk uit om een kijkje te komen nemen of dit juist is of niet.

                        En nog iets, een voorbeeld van vandaag. Ik heb 4 jaar lang een in België verblijvende pool in dienst gehad, die na 4 jaar zijn "zieke" moeder ging verzorgen en loopbaanonderbreking nam aan 400 euro per maand. Vandaag is die periode gedaan en komt hij zich aanmelden met de vraag om hem te ontslaan. Ik weiger waarop hij laat verstaan dat hij zijn werk matig zal uitvoeren. Maw ik zal hem moeten ontslaan daarna trekt hij dop op het appartement van zijn broer in Brussel.
                        Ik kan als mens en werkgever niets doen, meer nog als ik dit aanklaag krijg ik van de vakbond nog ongelijk ook. Uiteindelijk heb ik een compromis gemaakt hij geeft zijn ontslag en kan straks een leefloon krijgen. Ondertussen geniet die overigens vriendelijke man van de visvangst (als hobby) in Polen DAT mijn beste is de realiteit. Vergeet uw fabeltjes die twintig jaar geleden nog waar waren. Dit is 2012. En ik meen het van al wat ik hier zeg kan ik u alles op papier aantonen. Mijn excuses voor mijn fucked up antwoord, het is echt niet persoonlijk hoor. Btw 13 januari kan je live de sociale inspectie aanhoren alwaar ik boetes te horen krijg waar uw oren van tuuten wegens het niet "aangeven" van het VAA op portable pc en gsm.
                        Spijtig genoeg Jokke..dat je dit moet neerschrijven maar het is helaas de waarheid.... Soms heb ik ook goesting om al die slimmeriken eens een maand in mijn( of andere ) plaats te laten presteren.... ben benieuwd wat hun reactie zou zijn....

                        Comment


                        • Ikzelf zal dus GEEN personeel aannemen, ik heb besloten van beide activiteiten beheersbaar te houden in mijn eentje of zeer beperkte hulp.

                          Investeren in personeel is niet lonend gewoonweg omdat veel klanten daar niet voor willen betalen. Produkten worden dan plotseling te duur en gaan ze het liever halen bij iemand die het na zijn uren doet aan een kwart van de prijs of ze voeren het in vanuit HongKong desnoods, want hola dat was ook goedkoper. Als je dan vraagt of zij er bij stil staan hoe heel dat circus hier moet betaald worden als iedereen in het buitenland gaat shoppen ipv zijn geld op de interne markt te spenderen, dan zeggen ze dat de ondernemers hier te hard profiteren. Excuse me. Velen gaan het hier pas snappen als elke vorm van economie hier bijna verdwenen is. Ik ga alvast patatten op mijn grond zetten .

                          Ik zal ook bekijken wat ik effectief nodig heb om iets beter dan gemiddeld te kunnen leven met MIJN gezin. Een superdeluxe auto past niet meer in dat plaatje want dan moet ik eigenlijk harder werken. België is geen land meer om grotere ondernemingen/kmo's uit de grond te stampen. Te complex. Nochtans het werkvolk dat ik nodig heb voor 1 van de activiteiten hoeft echt niet hooggeschoold te zijn en werklast is zeer beperkt. Echter loonkosten zijn te hoog hier. Vaste kosten zullen nog meer afgebouwd worden.

                          Ben ik tevreden met de huidige politici: verre van. Verschil is dat wij het allemaal laten gebeuren en weet je waarom, omdat hier bijna de helft van de bevolking of zelfs meer, direct of indirect afhankelijk is van de overheid. Die gaan echt niet tegen zichzelf protesteren.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                            Daarnaast ook op beide zijden van de auto foto's aanbrengen van mensen die dakloos geworden zijn na een faillissement (zoals op de pakskes sigaretten).
                            Grappig maar jammer genoeg zit er iets in hé.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                              - vennootschapsbelasting is sowieso al lager dan de personenbelasting.
                              Nu ga je gemakkelijkheidshalve voorbij aan het feit dat het geld dan nog in de vennootschap zit.
                              De roerende voorheffing is ondertussen ook verhoogd dus om het geld er uit te krijgen onder de vorm van een dividend ben je evenveel kwijt dan voor loon en privékosten maken op de zaak is ook al geen goed idee meer met de boetes van 309%.

                              De overheid en belastingsadministratie worden strenger omdat ze niet genoeg geld binnenkrijgen, aan besparen wordt hier blijkbaar niet gedacht. Een citroen kan je maar zolang uitpersen dat er sap in zit...
                              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                              Comment


                              • Hier zit meer dan voldoende kwaliteit van mensen, maar het wordt gewoon veel te duur voor een KMO om de personeelskost nog te torsen. Flexibiliteit die je nodig hebt, is op geen enkele manier te regelen. Stimuleer nu toch eens die ondernemingen ipv verder te belasten! We zijn ons los in de voet aan het schieten dankzij SPa/CD&V en O-VLD.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                  In bovenstaande... 1,5 j geleden heeft BrunoL dit hier al eens haarfijn uit de doeken gedaan. Alles ligt klaar, is er enkel nog niet dankzij de lange regeringsvorming...
                                  Heb je meer info waar ik dat kan vinden op dit forum ? Ik heb gezocht op trefwoorden, gebruikersnaam, een combinatie van data enzo maar ik zie het bos door de bomen niet. BrunoL is vrij actief en er zijn zeer veel post.

                                  Als ik het goed begrijp dan zou het gaan over hoe ze chiptuning in de toekomst aan banden willen leggen zodat chippen geen oplossing meer zou bieden.

                                  Comment


                                  • aangezien we toch off topic zitten - op wie gaan jullie stemmen dan?

                                    Want tot nu toe krijgt iedereen er van langs ...

                                    Voor de VAA, zouden ze de belastingen durven terugtrekken of enkel 1 jaar in voege laten? Is dat uberhaupt mogelijk?
                                    En het probleem is gewoon dat er met onze voeten gespeeld wordt omdat wij nooit op straat komen, zo gemakkelijk is het. We hebben het aan onzelf te danken.
                                    Hier stond eens mijn auto vermeld.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door robert 2005 Bekijk Berichten
                                      Hier zit meer dan voldoende kwaliteit van mensen, maar het wordt gewoon veel te duur voor een KMO om de personeelskost nog te torsen. Flexibiliteit die je nodig hebt, is op geen enkele manier te regelen. Stimuleer nu toch eens die ondernemingen ipv verder te belasten! We zijn ons los in de voet aan het schieten dankzij SPa/CD&V en O-VLD.
                                      een rotverwend kind kun je ook van vandaag op morgen niet veranderen. Dat zal zelfs heel hard tegen Uw schenen komen schoppen en zeggen dat je een egoïst bent. Dat je niet wil delen enz enz. En velen zullen hem nog gelijk geven ook, want dat zijn ook verwende kinderen.

                                      Comment


                                      • morgen beslissen we wat we met ons investeringsbudget doen: Belgie of Nederland. Ik heb alvast beslist...

                                        en 't gaat mij niet om het stomme VAA op een auto, want die daalt zelfs voor mij (zoals eerder gezegd, ik rij als eigenaar en zaakvoerder van een KMO MET personeel in een tweedehands gekochte 116d).

                                        Gemiddelde loonkost in NL op dit moment 17 tot 21% goedkoper, en dat was VOOR de verplichte loonsverhoging van 3,5% op 1 januari (en ik hou daarbij al rekening met de hogere netto lonen voor hetzelfde type werknemer. O, en had ik al gezegd dat het leven in NL ondertussen ook al goedkoper is dan in Belgie?)

                                        Zoals Kidcool zegt: wat ons in Belgie houdt is gezondheidszorg en onderwijs. Gezondheidszorg is ondertussen in zowet heel Europa top, dus schiet nog onderwijs over. En de gemiddelde kwaliteit van een woning.

                                        Comment




                                        • Definitie cataloguswaarde
                                          Vanaf 2012 wordt het voordeel alle aard op bedrijfswagens berekend door de CO2-coëfficiënt toe te passen op 6/7e van de cataloguswaarde van de wagen.

                                          Deze cataloguswaarde wordt in de wetgeving als volgt gedefinieerd: de gefactureerde waarde, inclusief opties en BTW, zonder rekening te houden met enige korting of vermindering,...

                                          Deze definitie is zowel van toepassing op nieuwe wagens als op tweedehandswagens of wagens in leasing.
                                          Wat bij tweedehandswagens?
                                          Er was tot nu toe wat onduidelijkheid over hoe dit begrip moet ingevuld worden. Dit geldt zeker voor tweedehandswagens.

                                          Het verslag van de fiscale kamercommissie brengt meer duidelijkheid. Minister van Financiën Steven Vanackere gaf tijdens de besprekingen in die commissie immers mee dat voor tweedehandswagens de door de werkgever betaalde gefactureerde waarde geldt, met inbegrip van opties en BTW, zonder rekening te houden met eventuele kortingen, rabats en ristorno's.

                                          Voorbeeld
                                          Een werkgever koopt een wagen met een oorspronkelijke nieuwwaarde van 30.000 euro (incl. opties en BTW, zonder korting) van de eerste eigenaar. De factuurprijs van de wagen (eveneens incl. opties en BTW, zonder korting) bedraagt 20.000 euro. Indien de werkgever deze wagen kosteloos ter beschikking stelt voor privaat gebruik aan een werknemer, wordt vanaf 2012 het voordeel alle aard bepaald op basis van 20.000 euro - de gefactureerde waarde met andere woorden.


                                          Bron: Wetsontwerp houdende diverse bepalingen, verslag namens de commissie voor de financiën en de begroting, www.dekamer.be, document 53 1952/010.

                                          * http://margeregeling.be/cijfers-inde...nclusief-2012/
                                          Personenwagens: nieuwe berekening vanaf 2012
                                          Wie een auto ook voor zijn privé gebruikt dient hierop een voordeel alle aard te rekenen. Vanaf 2012 is de berekening (alweer!) aangepast. De nieuwe berekening gebeurd op basis van de catalogusprijs en CO2 uitstoot (staat vermeld op de roze kaart). Onder cataloguswaarde wordt verstaan de gefactureerde waarde inclusief opties en belasting over de toegevoegde waarde, zonder rekening te houden met enige korting, vermindering, rabat of restorno. Deze definitie is zowel van toepassing op nieuwe wagens, als op tweedehands wagens of wagens in leasing.


                                          En toch blijft er onenigheid daar de tweedehandsdealer hier om de hoek er blijkbaar ook niet gerust in is.

                                          Man man man, hoe kan ik nu een deftige beslissing nemen voor nieuwe/tweedehandswagen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X