voor mijn mede-ondernemers die NL als optie beschouwen: er bestaat in NL een bijzonder interessant statuut van het 0-urencontract: dat is iemand die je onder contract hebt, met vaste voorwaarden, in loondienst, maar je betaalt enkel de uren die gepresteerd worden. Over flexibiliteit gesproken!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichtenvoor mijn mede-ondernemers die NL als optie beschouwen: er bestaat in NL een bijzonder interessant statuut van het 0-urencontract: dat is iemand die je onder contract hebt, met vaste voorwaarden, in loondienst, maar je betaalt enkel de uren die gepresteerd worden. Over flexibiliteit gesproken!
Comment
-
Het probleem zit 'm volgens mij niet zozeer in de VAA. Het gevoel dat ik heb en volgens mij vele zelfstandigen is dat ons land zware herstructurering nodig heeft en niet extra belasting. En de extra belasting is het eerste waar ze mee uitpakken!
We lopen met de economie recht de afgrond in, iedereen hier ziet het. In Brussel zien ze het maar niemand heeft de moed om er iets te doen. En iemand die het zegt zoals het is (Bart De Wever bvb) die schuiven ze dan aan de kant. Ik heb er geen problemen mee om wat extra bij te dragen. Maar alleen als er ook structureel iets verandert! Politiek, justitie zijn een drama verandert niets. Werkloosheid, asiel, migratie al jaren wordt het erger en erger en niemand die iets onderneemt. Subsidiëring, eco cheques, bepampering, overheidsbedrijven (lijn, nmbs) dit alles kan gigantisch veel beter en efficiënter. Neen wat doen ze. Die wat nu al het meeste bijdragen gaan ze nog wat extra "straffen en pesten". Toch logisch dat daar reactie op komt.
Comment
-
En Voka, Unizo, VBO heulen mee met al deze zaken. Ik heb persoonlijk naar al deze verenigingen geschreven en de antwoorden zijn ronduit bedroevend !!!
Het probleem is dat onze politiekers recht van de schoolbanken "politieker" worden. De mensen die dan toch uit de praktijk ooit in dit spel stappen keren meestal binnen het jaar gedegouteerd terug of worden uitgespuugd.........
Als ik mijn schoolbank idealen vergelijk met de praktijk een paar jaar later.....dat is totaal tegengesteld.
Maw de politiek heeft echt geen voeling met de realiteit. Wij denken soms die mannen weten dat, maar doen niets. Ik denk dat de realiteit erger is. Zowel Ir_Fuel als ik hebben meermaals gecommuniceerd met de politieke partijen en uit de antwoorden leer je dat de politiekers de mensen echt voor domme mensen houden. De antwoorden die we krijgen zijn gelijklopend. Naast de kwestie en denkend dat al de kiezers, welke ook, DOM zijn.
Ik dacht dat het een spel was, maar ik vrees dat het realiteit is.
Neem iemand van de schoolbanken en zet die direct aan het hoofd van een middelgroot bedrijf. In 95% van de gevallen ben je failliet. Projecteer dat nu op het politieke bestel en denk even na..........
Zelf heb ik het debat rond VAA en pensioenen in de kamer gevolgd (tot 5.30 in de ochtend) en heb ook nog eens een ander beeld gekregen. Er was eigenlijk maar 1 persoon die nagels met koppen sloeg. Ik heb er nooit voor gestemd, eigenlijk ook geen sympathie voor gehad (misschien ook door de beeldvorming van de de media) maar dat was Dedecker. Het is ook de enige die voor de "zelfstandigen en KMO's" is opgekomen. Als de rest was ronduit BEDROEVEND. Het VB had het over de dotaties van de Koning en zijn entourage die niet werden aangepakt. Het NVA over Wallonië en Vlaanderen. En de rest klopte zichzelf, als redder van het vaderland op de borst. De hautaine lach en dat misplaatst "redder van het vaderland" lachje bij de "meerderheid" staat op mijn netvlies gebrand
De groenen hadden het er zelfs over dat de huidige aanpak nefast is voor de economie en dat het draaiende houden hiervan essentieel is (no kidding !).
Ik wacht op actie van zelfstandigen om me er bij aan te sluiten. Staken kunnen de mensen van KMO's en zelfstandigen niet, want hun bedrijf loopt enorme schade op. Maar er zijn zeker andere middelen. Stel een paar "eisen" zoals ook vakbonden dat doen en plaats tussen 2 en 5% van de belastingen die afgedragen moeten worden van alleen maar 1 maand, op een aparte gezamelijke rekening, doe dit met een 5000 bedrijven samen.
Op die manier doe je er geen profijt mee, beschadig je je het bedrijf niet en doe je de overheid nadenken. Het zou zowat de enige manier zijn dat zelfstandigen en KMO's daadwerkelijk is op tafel kunnen kloppen. Burgerlijk ongehoorzaamheid als drukkingsmiddel. Enige voorwaarde: met voldoende mensen aan 1 zeel trekken.Last edited by Jokke_vlo; 05/01/2012, 11:26.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenDe groenen hadden het er zelfs over dat de huidige aanpak nefast is voor de economie en dat het draaiende houden hiervan essentieel is (no kidding !).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenDat is wel straf, op wie of wat moet een mens nog stemmen tegenwoordig?Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenGij zegt het beter dan ik, helemaal eens met je conclusie. Ik wil ook graag meer betalen maar dit is een hold up op mensen die niet staken en ik spreek hier ook voor de werknemers van KMO's die staan dikwijls kort bij hun meewerkende werkgever en zitten in hetzelfde schuitje. Het is de volledige privé sector die een hold up krijgt. En dan kom je bij uw uitspraak van communisme welke ik ook weer volledig onderschrijf.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Een crisis moet je oplossen met gezond boerenverstand en de dingen DURVEN aanpakken. Het probleem is wel dat je maar 4 jaar krijgt en je met zekerheid niet herverkozen wordt. Dat is de andere kant van de medaille
Als je morgen de pensioenen wat gelijker gaat trekken (de excessen er uit). Waarom moeten er zo een extreme verschillen zijn in pensioen. Eens op pensioen vind ik niet dat ene persoon zoveel meer te betekenen heeft dan de andere het is een moment dat je niet meer bijdraagt aan de staat, dus waarom in godsnaam die EXTREME verschillen?( Ben ik als bandarbeider zoveel minder waard dan een onderwijzer eens op pensioen?) Een verslaggever van het vlaams parlement (die mannen die notities opstellen van de debatten, krijgt later een een pensioen van +4000 euro)
Het migratie probleem deftig aanpakt (systeem met groene arbeidskaart zoals in de US bv).
De senaat en al die kabinetten er rond afschaft.
Iedereen % gelijk (hierbij betalen de grote inkomsten nominatief ook een pak meer dan mindere inkomens) laat minder verdienen dus geen ongelijke aanpak zoals nu en ja ook de ambtenaren !!!
De werkloosheidsuitkeringen per direct (want dit staat in het regeerakkoord maar is uitgesteld naar 2015/2017, dus na de nieuwe verkiezingen) aanpakt, zoals de huidige wetten.
Ziekenhuizen alleen nog toelaat alleen nog Belgen en officieel in België verblijvenden te verzorgen.
Het VAA voor iedereen 10% laat stijgen.
De gezinsherenigingen beperkt tot de eerste lijn.
En nog een paar heel simpele, met boerenverstand genomen beslissingen, doordrukt. Krijg je dat nooit verkocht.
Nochtans lijken dit me dingen die helemaal niet dramatisch zijn en uiterst efficiënt.Last edited by Jokke_vlo; 05/01/2012, 12:15.
Comment
-
Volledig mee eens, helaas moeten boerenverstand en common sense het steeds meer afleggen tegen het "grote gelijk"...Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenEen crisis moet je oplossen met gezond boerenverstand en de dingen DURVEN aanpakken. Het probleem is wel dat je maar 4 jaar krijgt en je met zekerheid niet herverkozen wordt. Dat is de andere kant van de medaille
Als je morgen de pensioenen wat gelijker gaat trekken (de excessen er uit).
Het migratie probleem deftig aanpakt (systeem met groene arbeidskaart zoals in de US bv).
De senaat en al die kabinetten er rond afschaft.
Iedereen % gelijk (hierbij betalen de grote inkomsten nominatief ook een pak meer dan mindere inkomens) laat minder verdienen dus geen ongelijke aanpak zoals nu en ja ook de ambtenaren !!!
De werkloosheidsuitkeringen per direct (want dit staat in het regeerakkoord maar is uitgesteld naar 2015/2017, dus na de nieuwe verkiezingen) aanpakt, zoals de huidige wetten.
Ziekenhuizen alleen nog toelaat alleen nog Belgen en officieel in België verblijvenden te verzorgen.
Het VAA voor iedereen 10% laat stijgen.
En nog een paar heel simpele, met boerenverstand genomen beslissingen, doordrukt. Krijg je dat nooit verkocht.
Nochtans lijken dit me dit dingen die helemaal niet dramatisch zijn en uiterst efficiënt.
Wat je zegt, klopt allemaal en voel hetzelf ook zo aan.
Maar zoals ik eerder ook al schreef: er zijn teveel partijen direct en indirect afhankelijk van de overheid. En hoe pak je de internationale politiek aan, want die is in hetzelfde bedje ziek hoor.
Comment
-
Ik snap het hier allemaal niet meer in Belgie Democratie zeggen ze.....de kiezer beslist! Wij beslissen hier juist geen bal! De Wever....meeste stemmen maar waar is hij? Ze zetten die mens gewoon buitenspel!2014 Bmw 118d Estorill //M
2000 Bmw 320d
2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.)
https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje...
http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929
Comment
-
al altijd goed gevonden, maar oh zo waar
An Obituary printed in the London Times
Today we mourn the passing of a beloved old friend, Common Sense, who has been with us for many years. No one knows for sure how old he was, since his birth records were long ago lost in bureaucratic red tape. He will be remembered as having cultivated such valuable lessons as:
- Knowing when to come in out of the rain;
- Why the early bird gets the worm;
- Life isn't always fair;
- and maybe it was my fault.
Common Sense lived by simple, sound financial policies (don't spend more than you can earn) and reliable strategies (adults, not children, are in charge).
His health began to deteriorate rapidly when well-intentioned but overbearing regulations were set in place. Reports of a 6-year-old boy charged with sexual harassment for kissing a classmate; teens suspended from school for using mouthwash after lunch; and a teacher fired for reprimanding an unruly student, only worsened his condition.
Common Sense lost ground when parents attacked teachers for doing the job that they themselves had failed to do in disciplining their unruly children.
It declined even further when schools were required to get parental consent to administer sun lotion or an aspirin to a student; but could not inform parents when a student became pregnant and wanted to have an abortion.
Common Sense lost the will to live as the churches became businesses; and criminals received better treatment than their victims.
Common Sense took a beating when you couldn't defend yourself from a burglar in your own home and the burglar could sue you for assault.
Common Sense finally gave up the will to live, after a woman failed to realize that a steaming cup of coffee was hot. She spilled a little in her lap, and was promptly awarded a huge settlement.
Common Sense was preceded in death, by his parents, Truth and Trust, by his wife, Discretion, by his daughter, Responsibility, and by his son, Reason.
He is survived by his 4 stepbrothers;
I Know My Rights
I Want It Now
Someone Else Is To Blame
I'm A Victim
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dragon Bekijk BerichtenIk snap het hier allemaal niet meer in Belgie Democratie zeggen ze.....de kiezer beslist! Wij beslissen hier juist geen bal! De Wever....meeste stemmen maar waar is hij? Ze zetten die mens gewoon buitenspel!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk BerichtenJokke for pres.. aangezien hij toch een van zijn zaken verkoopt komt er tijd vrij :p
Jos, je hebt overschot van gelijk dat de het west-vlaamse boerenverstand van Dedecker uiteindelijk de nuchterste analyse kan voortbrengen van alle politiekers op dit moment. Ik hoor hem graag bezig! Maar toch zal de beste man nooit een stem van me krijgen, want dat is gewoon een druppel op een hete plaat.
Wat we dan wel moeten doen, weet ik ook niet. We kunnen misschien beginnen met een actie op het autosalon net wanneer er veel pers aanwezig is? Stickers gaan kleven op duurdere modellen:
"Deze auto kost u dankzij DI RUPO & CO jaarlijks XXXX euro netto EXTRA".
Of onze eigen auto's voor de ingang zetten met de nodige tekst er op aangebracht
Als je hoort dat er mensen vandaag gelokt worden met mooie voorwaarden voor een Range Rover V8, om dan daags na de aankoop pas te horen te krijgen wat die als gevolgen zal hebben. Sorry maar dat is misleiding door de garage imo. Toen ik jaren geleden mijn 330cd kocht heeft die verkoper (P. Emond - Arlon) me heel mooi uitgelegd dat dit meer kostte dan een 320cd. En de boekhouder die geen bezwaar had tegen de aankoop, die is daar zwaar in de fout gegaan! Van mij stond hem binnen de 24u op straat!
Het is bijna onze plicht om dit onderwerp in het daglicht te gaan stellen...My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door robert 2005 Bekijk BerichtenWeinig respons, heel duidelijk voor mij Bart de Wever - NVA.
LDD eveneens, maar te weinig invloed op de moment.
Wel zielig van Decroo: die komt van de zakenwereld dacht ik en is precies al veel vergeten...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk BerichtenWe kunnen maar 1 ding doen en maken dat die nog meer stemmen heeft.
Wel zielig van Decroo: die komt van de zakenwereld dacht ik en is precies al veel vergeten...
Maar om die af te schaffen, weet ik nu al dat er daar een hele hoop gaan steigeren.
Decroo van de zakenwereld, van de haute finance en de koninklijke entourage ja
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk BerichtenWe kunnen maar 1 ding doen en maken dat die nog meer stemmen heeft.
Decroo is gewoon te jong voor zijn postje, maar wil absoluut in de speeltuin blijven. Ik denk zelfs niet dat die al schaamhaar heeftMy Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5
Comment
-
website opzetten, www.watwijechtwillen.be
met onze eisen, lol
mss dat ze dan begrijpen wat we willen?
/edit
Ik zal het maar doen want anders kunnen we blijven klagen maar geen acties ondernemen, we zien waar het zal eindigen, #twitter generatie aan de macht!
Ik koop gerust de URL, kan iemand de website maken?
Gewoon een Inleidende tekst, een lijst van 'eisen' die we hier samen opstellen en aan manier op de petitie te tekenen met email adres / naam en mss uitleggen waarom we nu niet stemmem op de huidige regering ...Last edited by fblade; 05/01/2012, 13:07.Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichtenwebsite opzetten, www.watwijechtwillen.be
met onze eisen, lol
mss dat ze dan begrijpen wat we willen?
/edit
Ik zal het maar doen want anders kunnen we blijven klagen maar geen acties ondernemen, we zien waar het zal eindigen, #twitter generatie aan de macht!
Ik koop gerust de URL, kan iemand de website maken?
Gewoon een Inleidende tekst, een lijst van 'eisen' die we hier samen opstellen en aan manier op de petitie te tekenen met email adres / naam en mss uitleggen waarom we nu niet stemmem op de huidige regering ...
Ik zit op een punt dat ik niet meer veel kan groeien zonder personeel aan te nemen. Heb het dus overwogen maar snel weer opgeborgen. De jeugd van tegenwoordig... Kandidaat wilde 3.000 bruto, firmawagen, alle verzekeringen, onkostenvergoeding, gsm, laptop, internet, ... de hele rim-ram. Als je dan kijkt wat dat kost aan RSZ, bedrijfsvoorheffing, ... was het snel over want als hij een paar keer ziek is steek je er nog aan toe en je kan ze niet buitengooien.
Heb hier 2 collega's die zelfstandig geweest zijn, de ene met 10-man personeel en de andere met 4-man. Beiden boeken mogen toe doen door pipo's die lange tijd ziek zijn en dan even komen werken en weer ziek zijn, ... en je krijgt ze dus niet buiten zonder gigantische bedragen op tafel te leggen hé!
't is hier om zeep en in Brussel doen ze lekker verder. Als ze maar hun postje hebben en hun dikke pree!
Comment
Comment