Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Van Hool heeft het ook al gesnapt:

geen gevolgen in Belgie. Nee, NOG geen gevolgen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
      Dat heeft geen zin want dat interesseert die sossen niet.
      En dus blijven niets doen? Zo gaan we zeker nergens geraken. Al is het maar om een punt te maken. Ze zullen wel draaien eens er duizenden de site ondertekend hebben want dat zijn ook hun kiezers.

Als je ziet hoeveel ze achter staan in de peilingen op de NVA gaan ze toch IETS moeten ondernemen om ons over de streep te trekken om op hun te stemmen ...

en daar gaat het uiteindelijk om, stemmen, want dan pas hebben ze hun pre

/edit en Di rupo heeft schrik van de NVA want anders kan hij niet aanblijven tot 20XX
      Last edited by fblade; 05/01/2012, 13:29.
      Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
        En dus blijven niets doen? Zo gaan we zeker nergens geraken. Al is het maar om een punt te maken. Ze zullen wel draaien eens er duizenden de site ondertekend hebben want dat zijn ook hun kiezers.

Als je ziet hoeveel ze achter staan in de peilingen op de NVA gaan ze toch IETS moeten ondernemen om ons over de streep te trekken om op hun te stemmen ...

en daar gaat het uiteindelijk om, stemmen, want dan pas hebben ze hun pre

/edit en Di rupo heeft schrik van de NVA want anders kan hij niet aanblijven tot 20XX
        ze zullen het pas snappen wanneer we het hen in timmeren, iedereen weet dat de klagende burger toch niet buiten komt.

en anders sturen ze U achteraf wel het faktuur, sta je daar mooi. Politiek is gewoon verziekt, was ook de ondergang van het Romeinse rijk trouwens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
          Van Hool heeft het ook al gesnapt:

Geen gevolgen? Hmm.
          Geen AFBOUW van de bestaande werkgelegenheid, OK.
          Maar het feit dat een Belgische firma producten in het buitenland gaat produceren omwille van de loonkosten, zijn dat dan geen gevolgen misschien?
          My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
            Geen gevolgen? Hmm.
            Geen AFBOUW van de bestaande werkgelegenheid, OK.
            Maar het feit dat een Belgische firma producten in het buitenland gaat produceren omwille van de loonkosten, zijn dat dan geen gevolgen misschien?
            Geen gevolgen, tuurlijk niet.
            De huidige jobs blijven gespaard, MAAR
            die 100'den jobs in het buitenland worden hier nooit gecreeerd.
            maar zo te zien gaan de vakbonden akkoord want zijn willen enkel jobs behouden en geen creeren

bij mij staat het ook al vast. Auto behouden en ik betaal mijzelf geen loon (40K) meer uit.
            Ze krijgen geen cent teveel ook al gaathet om kleine bedragen vn mijne kant uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
              We kunnen maar 1 ding doen en maken dat die nog meer stemmen heeft.

Wel zielig van Decroo: die komt van de zakenwereld dacht ik en is precies al veel vergeten...
              Grootgebracht met rijstpap met gouden lepeltjes. Wat kent die van de realiteit?

Comment

• Er zijn hier geen liberalen meer. Mij hebben ze altijd verteld dat de liberalen de verdedigers waren van rechten van de zelfstandige... Niks is nog minder waar. En het is al begonnen toen Verhofstad paars ging. De regeringen van het gratische...
                En wat De Croo betreft, die man en zijn vader zijn te koningsgezind en mikken op de postjes. Besluit : als zelfstandige moet je al lang niet meer blauw stemmen, want dat bestaat niet meer.
                BMW M2 Coupé
                Audi S5
                Nobody is Perfect!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                  bij mij staat het ook al vast. Auto behouden en ik betaal mijzelf geen loon (40K) meer uit.
                  Ze krijgen geen cent teveel ook al gaathet om kleine bedragen vn mijne kant uit.
                  Dat wou ik ook voorleggen aan mijn boekhouder.
                  Geen of zeer weinig loon, aangevuld met 16k VAA voor woning + wagen. Dit zowel voor mijn vrouw als mezelf...
                  Het verschil in "echt loon" oplossen met uitkering dividend.

Alleen nog even bekijken wat dit betekent voor onze pensioenen, voor de verlaagde vennootschapsbelasting (tellen die VAA bedragen mee voor de 36000 bezoldigingen??), sociale bijdragen, enz...

Dit zou een manier zijn om toch bepaalde zaken op de bvba te laten, en al zeker als het VAA gedeelte van de auto's dan plots een 100% aftrekbare post wordt voor de vennootschap... Het zou ook betekenen dat we niet MOETEN verhuizen!!

Comment

Alleen nog even bekijken wat dit betekent voor onze pensioenen, voor de verlaagde vennootschapsbelasting (tellen die VAA bedragen mee voor de 36000 bezoldigingen??), sociale bijdragen, enz...
                    Dat van die verlaagde vennootschapsbelasting interesseert mij geen hol. Daarmee kan je max een €3600 aan belastingen uitsparen, aangezien die 25% enkel geldt op de eerste schijf van 25k€ belastbaar.

Je loon enkel optrekken of hoog houden om toch aan die minimum bezoldiging te raken, kost meer.

Comment

Geen of zeer weinig loon, aangevuld met 16k VAA voor woning + wagen. Dit zowel voor mijn vrouw als mezelf...

Dit zou een manier zijn om toch bepaalde zaken op de bvba te laten, en al zeker als het VAA gedeelte van de auto's dan plots een 100% aftrekbare post wordt voor de vennootschap... Het zou ook betekenen dat we niet MOETEN verhuizen!!
                      Ik heb het gemakkelijk, ik heb 2000+ per maand aan per diems (buitenlandse vergoedingen) en heb dus mijn loon niet nodig. Minder loon = minder sociale lasten, maar ook minder pensioen en minder storten in groepsverzekering enzomeer, dus goed over nadenken.
                      Verlaagd Venootschasbelasting is een grote farce want je spaart uitendelijk maar een 3000 euro uit, laat u niet vangen.

Sowieso blijft het geld in de bvba na 33,99% belastingen en 'spaar' je dus 16% ... je verdikt gewoon uw onkostenvergoeding maar wat meer om het geld eruit te halen, factuur van krantenwinkel, drank, resto, frituur, koffie, snoepgoed, ... you name it Allemaal rechtstreeks 100% erug te vorderen.

Maar ik zei het al, waarom veel in de pot steken om er 1000 euro pensioen uit halen? Koop u een appartement, verhuurt het en tegen dat je op pensioen bent heb je 1000 euro huurinkomsten e 100% waardestijging van je appartment zonder elk jaar 50% vn je loon aan de staat te moeten geven, zo zal ik het alvast doen

Fok them all.

/edit ICM heeft het verlaagd VB ook al uitgelegd, niet laten vangen !
                      /Edit 2 : Ja VAA telt mee als bezoldiging, zowel auto als woning.
                      Last edited by fblade; 05/01/2012, 15:07.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
                        Van Hool heeft het ook al gesnapt:

Dit is vergelijkbaar met onze situatie. Wij hebben ook 2 jaar geleden beslist om een gedeelte van de productie over te brengen naar het buitenland, wegens lagere loonkosten. Maar, net als VanHool, worden daar enkel standaard producten gebouwd, producten die in seriewerk gebouwd kunnen worden. Het maatwerk blijven wij in onze werkplaatsen bouwen. Dit heeft voorlopig idd geen negatieve gevolgen, zolang er genoeg maatwerk zal blijven. Wat men vergeet is dat er ook wel geen groei meer mogelijk zal zijn in België. De productie in België zal zelfs afnemen als maatwerk minder wordt, of als ze in het buitenland zich ook gaan richten op dat maatwerk...
                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Moest het u toch interesseren, die VAA be it auto of woning tellen mee om aan die 36k te komen.
                          Als je aan IPT doet enzo, is het toch belangrijk dat je een deftig jaarwedde hebt (uiteraard rekening houdend met VAA woonst en auto.

Stel 10k VAA woning + 15k VAA auto dan moet je nog maar 1100 per maand uitkeren om aan die 36k te komen :-)

Comment

Hier wordt soms gezegd dat Di Rupo door deze regel net minder in het laatje zal krijgen. Dat zal dus niet het geval zijn. Zelfs als 70% van de inkomsten komt van de dikke bakken, en zal de helft daarvan beslissen om een 'lichtere' wagen te kopen, dan nog zullen we met z'n allen meer betalen. Want de 'lichtere' wagen zal vandaag in de meeste gevallen nog meer gaan kosten dan de 'zware' auto voordien. Het is minder winst, maar nog steeds winst.
                            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              Hier wordt soms gezegd dat Di Rupo door deze regel net minder in het laatje zal krijgen. Dat zal dus niet het geval zijn. Zelfs als 70% van de inkomsten komt van de dikke bakken, en zal de helft daarvan beslissen om een 'lichtere' wagen te kopen, dan nog zullen we met z'n allen meer betalen. Want de 'lichtere' wagen zal vandaag in de meeste gevallen nog meer gaan kosten dan de 'zware' auto voordien. Het is minder winst, maar nog steeds winst.
                              Tuurlijk dat. Een werknemer kan ook niet zijn bedrijfswagen verkopen, hij kan enkel de meerkost betalen op het einde van het jaar. Doe eens dezelfde rondvraag hier op het forum of bij zelfstandige...

Het punt gaat ook al lang niet over het VAA, het gaat over die graaicultuur van de politici. Van Hool weg, X bedrijven weg, X minder belastingen, X minder jobs, X meer uitkeringen enzomeer. Ik iwl gerust meer betalen maar niet plots 5 harder gepakt worden in mijn gat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
                                Moest het u toch interesseren, die VAA be it auto of woning tellen mee om aan die 36k te komen.
                                Als je aan IPT doet enzo, is het toch belangrijk dat je een deftig jaarwedde hebt (uiteraard rekening houdend met VAA woonst en auto.

Stel 10k VAA woning + 15k VAA auto dan moet je nog maar 1100 per maand uitkeren om aan die 36k te komen :-)
                                Als je met 2 in de bvba zit, dan kom ik er in mijn geval al bijna: 27k VAA woning + 7k VAA voor de beide auto's... Dan nog elk 1000 euro loon per jaar en we zijn er

Comment

• voor veel leasingcontracten (operationele leasing) verwacht ik trouwens nog pittige discussies ivm eindecontractschade (ook al zullen ze ontkennen dat deze dient om hun minwaarde op de verkoopprijs te compenseren). Heb het de afgelopen jaren telkens van kwaad naar erger zien gaan (12 jaar geleden gaf je een auto vol met krassen desnoods binnen, geen probleem, nu janken ze over elke kras op de velg desnoods en rekenen ook nieuwe velg aan want van herstellen hebben ze nooit gehoord).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                                    Heb het de afgelopen jaren telkens van kwaad naar erger zien gaan (12 jaar geleden gaf je een auto vol met krassen desnoods binnen, geen probleem, nu janken ze over elke kras op de velg desnoods en rekenen ook nieuwe velg aan want van herstellen hebben ze nooit gehoord).
                                    Het business model van de leasingmaatschappijen is bewust daarvoor gemodelleerd om scherpe tarieven te kunnen hanteren bij het afsluiten van de contracten, en een stuk marge achteraf te nemen/recupereren via de inleverschade. No shit.

Comment

• Je merkt stilaan dat de onderstroom in de maatschappij aan het veranderen is. Steeds meer mensen hebben het gevoel dat er "iets" niet klopt. Het gaat al lang niet meer enkel over dit VAA bedrijfswagens. Voorlopig komt er daar nog weinig van aan de oppervlakte maar sommige commentaren in dit topic zijn toch een duidelijke illustratie. De zwijgende massa hersendoden zal altijd wel in de meerderheid zijn maar dit is altijd zo geweest.

Over de politiek: verwacht daar maar geen heil van: nu niet en nooit niet. Vroeger gingen de slimste jongetjes/meisjes van de klas in de politiek, vaak zelfs na een doctoraat. Tegenwoordig is het allemaal nepotisme of tweede keus dat ze binnengooien. Wat verwacht je dan? Probeer eens een gesprek te voeren met een politicus over een ernstig onderwerp, het niveau is dat van de conversaties op de lokale pensenkermis (waar ze uiteraard ook prominent aanwezig zijn).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                        Het business model van de leasingmaatschappijen is bewust daarvoor gemodelleerd om scherpe tarieven te kunnen hanteren bij het afsluiten van de contracten, en een stuk marge achteraf te nemen/recupereren via de inleverschade. No shit.
                                        weet het, herinner mij laatste gesprek nog met de leasingmaatschappij van mijn eigen wagen. Ja meneer 150 € voor dat stukje, natuurlijk wordt dat ook afgeschreven over die leaseperiode, maar blijftkleine som te betalen. Mijn antwoord: heb net naar garage gebeld: onderdeel kost welgeteld 37,5 € + 5 minuten werk. Zaten ze daar met hun mond vol tanden. Stamelen ze: ja, maar onze experten blabla. Antwoord van mij: ik raad U dringend aan andere experten te raadplegen.

Discussiëren met iemand die totaal niet op de hoogte is van de automarkt, niet te doen. Zelfde discussie herhaalde zich trouwens ivm de velgen. Herstellen hadden zij nog nooit van gehoord (oppervlakkige krassen).

U een beetje voorbereiden en ze vallen meteen door de mand.

Toch zullen ze bij velen hun minwaarde halen. Bandenpost is trouwens nog zo'n leukerd als het niet echt frequente maat is, haal je best gewoon eruit. Bespaard je enkele duizenden Euro's.

Comment

Working...
                                        X