We moeten ook asap weten wat ze met de jaarlijkse verkeersbelasting van plan zijn. Eigenlijk is dit nog belangrijker dan BIV want die is maar 1-malig en de verkeerstaks moet je jaarlijks dokken. Voorlopig nog op basis van fiskale pk (dus cilinderinhoud) maar dat zal ook veranderen. De trend van downsizing is nl. nadelig voor de fiscus want die kleine turbomotortjes betalen nauwelijks taks.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenWe moeten ook asap weten wat ze met de jaarlijkse verkeersbelasting van plan zijn. Eigenlijk is dit nog belangrijker dan BIV want die is maar 1-malig en de verkeerstaks moet je jaarlijks dokken. Voorlopig nog op basis van fiskale pk (dus cilinderinhoud) maar dat zal ook veranderen. De trend van downsizing is nl. nadelig voor de fiscus want die kleine turbomotortjes betalen nauwelijks taks.
wie rijdt/vervuilt betaald: eerlijkste methode
evenuteel een bijkomende aftrek voor beroeps-rijders
maar ja, 't zal weer "pak de poen show" zijn zekerst,
pokkeduur voor de belastingbetaler/slecht georganiseerd®elementeerd
pffff, communisme, not my cup of tea
Comment
-
Bron: Fleet&Business
Sinds 1 januari 2012 worden bedrijfswagens zwaarder belast. Tot zover niets nieuws onder de zon maar welke maatregelen worden precies getroffen ? Voor alle duidelijkheid zetten we ze nog even op een rijtje. De grote lijnen van al deze maatregelen liggen vast maar weet wel dat belangenorganisaties FEDERAUTO, FEBIAC en Renta nog in onderhandeling zijn met het kabinet van de Minister van Financiën om nog heersende onduidelijkheden uit te klaren en dat de genomen maatregelen dus nog onderhevig kunnen zijn aan amendementen.
Comment
-
Ik ben het hier grotendeel met Kidcool en josenstef eens.......
Nu heb ik toevallig gisteren met mijn boekhoudster gesproken en die zei me dat op t einde van de rit je nog altijd voordeel doet met je auto in de vennotschap te stoppen.
en dan over of dure auto's klanten afschrikken....
Vorige maand heb ik 2 lokale tuinontwerpers/leggers laten komen. De eerste kwam tijdens 'kantooruren' met zijn spliksplinter nieuwe blinkende Range Rover in kostuum. De 2de kwam 's avonds vlak na 'zijn werk' met een nissan pickup en nog zwarte handen.
Raad eens wie ik het contract heb gegeven? En sommige onder jullie mogen dat afgunst noemen. In denk persoonlijk dat ik een eerlijkere prijs zal krijgen van een hardwerkende kleine zelfstandige.
Persoonlijk vind ik dat bedrijfsleiders geen porsche nodig hebben. Maakt dat mij afgunstig? Misschien. Misschien koop ik er zelf ooit nog eentje (2dehands) Hebben vertegenwoordigers die de hele dag op de baan zitten een goed uitgeruste audi A4/A6 nodig , ja dat vind ik wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk BerichtenRaad eens wie ik het contract heb gegeven? En sommige onder jullie mogen dat afgunst noemen. In denk persoonlijk dat ik een eerlijkere prijs zal krijgen van een hardwerkende kleine zelfstandige.
Misschien verdient die met de Range meer, omdat hij de goedkoopste is en dus meer werk heeft. Misschien is zijn werk beter.
Comment
-
oh en btw , ik heb vorige verkiezingen socialistisch gestemd....
en weet je waarom ik België nog steeds 1 van de beste plaatsen van de wereld vind....omdat de kloof tussen arm en rijk hier nog steeds relatief klein is. Met hard werken/met inventief zijn kan je nog steeds een goed de kost verdienen. Van mij mag iemand 3,4 misschien zelfs 10 keer zoveel verdienen als iemand anders die gewoon zijn uren klopt. Maar wanneer je spreekt over 100 keer zoveel verdienen en dat nog de fiscale wetgeving daarvoor gebruikt dan is er volgens mij iets mis. Ik vind dit een heel goede wetgeving (alleen moet een 2de handse natuurlijk lager VAA hebben). Moet ik nu ook meer betalen, ja. Vind ik dat vervelend, ja. Zal ik volgende aankoop er rekening mee houden ? HELL ja.
Comment
-
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
voila, het begint al
ze moeten nog maar even 2 milj vinden ...
sjonge sjonge, en dat brief was 'geheim', van een democratie gesproken he ...Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
@dak: inderdaad verkeerde manier van denken!
Bij mij was het zo voor de ramen, ene kwam toe met zijn camionnette en de ander in een BMX X5 5.0i
Ik wist toen al wie de duurste ging zijn en het was ook zo maar mij kan dan niet schelen met welke auto ze rijden. Vloerder kwam toe met een 335i coupé maar die mens werkt daar ook voor hé!
En inderdaad, hoop dat ze nu de boel niet veranderen omdat ze nog 2 miljard nodig hebben!
Comment
-
De Europese Commissie vindt de Belgische begroting voor 2012 onvoldoende. Op basis van berekeningen van de Europese Commissie bedraagt het tekort 3,25 procent en niet 2,8 procent zoals de regering-Di Rupo berekende.
Als het van eurocommissaris Olli Rehn afhangt, mag de regering Di Rupo haar huiswerk opnieuw doen. (foto belga)
HOOFDZAKELIJK
De brief van Olli Rehn aan Ste…
Uit een brief van Europees Commissaris Olli Rehn (zie hieronder) blijkt dat België het mes op de keel wordt gezet. België moet 'in de komende dagen' maatregelen nemen om de begroting onder de 3 procent te brengen. Volgens de commmissie gaat het om maatregelen van 0,3 tot 0,5 procent bbp of 1,2 tot 2 miljard euro.
Als dat niet zou lukken stelt Rehn een alternatief voor. In dat geval moet België een aantal uitgaven bevriezen. Bij de begrotingscontrole in februari kan een en ander opnieuw herbekeken worden. Uiterlijk tegen maandagmorgen wil de Europese Commissie duidelijkheid welk spoor de regering wil bewandelen. Om 11 uur komt het federale kernkabinet bijeen om zich te beraden over mogelijke maatregelen.
België moet in de komende dagen maatregelen nemen
Olli Rehn
Europees Commissaris
Rehn dreigde er eind vorig jaar al mee België een boete op te leggen omdat een begroting voor 2012 uitbleef. Rehn schrijft in zijn brief aan vicepremier Steven Vanackere (CD&V) dat hij het apprecieert dat er een begroting is. Maar tegelijk oordeelt Rehn dat de maatregelen onvoldoende zijn. De Maastrichtnorm van 3 procent wordt overschreden.
In plaats van een tekort van 2,8 procent, gaat de Commissie er van uit dat er zonder extra maatregelen de begroting dit jaar zal afsluiten met een tekort van 3,25 procent. Een aantal maatregelen worden overschat, voor 0,3 procent bbp of 1,2 miljard. Het gaat om de opbrengst uit de hervorming van de notionele intrestaftrek, de opbrengst uit de verhoging van roerende voorheffing op dividenden en intresten, een deel van de besparingen in de gezondheidszorg en de opbrengst van de strijd tegen de fiscale fraude.
Voort is de economische groeiprognose volgens de Commissie te optimistisch. De regering gaat uit van een groei van 0,8 procent, maar dat zal volgens de Commissie niet gehaald worden. Daardoor is een bijkomende inspanning nodig van 0,15 procent bbp.
Belga, Tijd
rekening houdend met:
Wie bijvoorbeeld met een BMW3 Touring 318D rijdt en meer dan 25 kilometer van het werk woont, heeft een belastbaar voordeel dat ruim 46 euro lager ligt, een besparing op jaarbasis van 276 euro.Last edited by fblade; 06/01/2012, 14:51.Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk BerichtenSjonge sjonge
De economische groei zal trouwens nog meer tegenvallen dankzij de belastingsverhogingen.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door justinlacroix Bekijk BerichtenHet enige 'faire' is altijd de nieuwprijs te hanteren en op leeftijd korting te geven. 5j => 50% etc..Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk BerichtenJa, en dan?
Denk je dat Di Pippo zelf niet weet (beseft) dat dit "land" en zijn economie op een dood spoor zitten? Naar zichzelf en zijn achterban toe heeft hij wél z'n slag thuisgehaald. Het is niet op hem dat je moet schieten maar wel op degene die het mogelijk hebben gemaakt dat het zover is kunnen komen. Zonder Vlaamse collaboratie geen scheeftrekking in nieuwe lasten/besparingen.
Over "das Mädchen" (dixit H. Kohl) geen kwaad woord trouwens.
Zonder haar was het hier al lang Griekenland.BMW M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk BerichtenEigenlijk moeten we hier niet kappen op de socialisten want die doen voor wat ze al lang gekend zijn. Het halen bij de zelfstandigen. Het zijn de liberalen en de tsjeven die al jaren met hen scheep gaan die gans de boel om zeep geholpen hebben. En die zijn de schuldigen van al dat onheil..Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HansVDG Bekijk Berichtenwaarom moet de korting eraf?
prive krijgt men soms meer krting.
Natuurlijk, de grote fleet kortingen niet inbegrepen.
Ze zouden een korting mogen toelaten van max 8%
Voor iemand die een firmawagen mag gebruiker maakt het niet uit hoeveel korting zijn werkgever al dan niet gekregen heeft.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenHier wordt soms gezegd dat Di Rupo door deze regel net minder in het laatje zal krijgen. Dat zal dus niet het geval zijn. Zelfs als 70% van de inkomsten komt van de dikke bakken, en zal de helft daarvan beslissen om een 'lichtere' wagen te kopen, dan nog zullen we met z'n allen meer betalen. Want de 'lichtere' wagen zal vandaag in de meeste gevallen nog meer gaan kosten dan de 'zware' auto voordien. Het is minder winst, maar nog steeds winst.
Ik denk dat het met de dikke bakken in de vennootschappen helemaal gedaan zal zijn. De echte liefhebbers zullen die buiten hun vennootschap houden, en de mensen die dat kochten "om kosten te maken" zullen dat simpelweg niet meer doen. Dat gaat dus flink in de fiscale opbrengsten schelen. En bij de werknemers met bedrijfsauto (die sowieso al naar eco-bakjes geduwd werden de laatste jaren) zal den Elio ook niet veel extra halen. Die gaan in de toekomst nog veel meer ecodinges krijgen, en wellicht ook een maatje kleiner moeten nemen (dat of zelf zwaarder dokken, waardoor er geen VAA meer is en geen extra-VU voor de werkgever).
Tel daar de dalende BTW-ontvangsten bij (de autoverkoop gaat hier een flinke terugval tegemoet, dat is onvermijdelijk), en den Elio zal wellicht nog voor de zomer van 2012 de belastingdruk op het VAA moeten opdrijven naar het niveau dat hij oorspronkelijk voorstelde.
Een land dat al een te hoge belastingdruk heeft, moet niet extra-belasten, want dat levert averechtse resultaten op. Zo'n land moet bezuinigen.
Comment
Comment