Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
Bekijk Berichten
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
Bekijk Berichten
Teveel is teveel. Als ze nu met een nde belastingsverhoging afkomen voor die 2 miljard, dan stop ik gewoon mijn zaak en zal wel slaafs gaan werken en elke 3 maanden opslag gaan vragen 'omdat het allemaal zo duur geworden is en de staatsschuld zo groot is'
Weet je:
Een van mijn broers woon en werkt in Dubai. Daar is geen democratie. Daar kan de sjiek 's morgens opstaan en de wetten aanpassen zonder boe of ba, klink het bekend in de oren? Dat hebben ze hier OOK gedaan, en wij leven dan in een democratie ... sjonge sjonge.
Voorbeeld:
Ik factureer 100 Euro aan mijn klant.
Ik betaal mijzelf dan 100 euro loon = 50 EUro netto over 50 naar de staat (ze pikken dus al 50%)
Met 30 Euro, ga ik boodschappen doen, daar gaat 21% BTW van naar de staat (ondertussen hebben ze al 50+(21% vn 30 euro) gepikt van mijn 100 euro, oftewel 57%
De restenrende 20 euro zet ik op mijn rekening, en ik heb de pech dat ik veel spaargeld heb.
De staat komt nog eens 25% Roerende voorheffing stele op het einde van het jaar.
En met de resterende eurocenten dien de bankkosten voor mijn spaar en zichtrekening te betalen en het geld is op.
Vind je dat normaal?
of vind je dat normaal?
Comment