Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    Ik vraag mij enkel af waarom hier moord en brand wordt geschreeuwd, in Nederland is soortgelijk systeem al enkel jaren ingevoerd. Zo slecht lijkt de gemiddelde Nederlander het niet te hebben, zelf de zelfstandige kees niet!
    Tuurlijk niet.. Ze betalen dan ook maar 35% belastingen onder de streep. Wij betalen er 60%. Wie denk je dan er dan beter af is? Zij kunnen hun interesten over de voltallige lening inbrengen in hun personen belasting, hier toppen ze de woonbonus af, zij hebben perfect onderhouden wegen, wij hebben 4X4 nodig op Oostende-Brussel te doen ... ik heb mijn punt wel gemaakt denk ik.

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    Is dit niet wat strerk overdreven?
    Ik zou hetzelfde doen. Het is de moeite niet om mijn wagen in te wisselen, maar betaal mijzelf minder loon uit, zal met mijn R/C werken en interesten vragen aan mijn zaak, AL mijn onkosten bijhouden en ingeven, enzomeer. Ik keek uit naar een grotere wagen zelf, doe ik nu ook niet. Mijn Ipad 3 koop ik wel in de US binnen twee maanden en hier niet. in het kort, achter mijn geld kunnen ze fluiten.

Teveel is teveel. Als ze nu met een nde belastingsverhoging afkomen voor die 2 miljard, dan stop ik gewoon mijn zaak en zal wel slaafs gaan werken en elke 3 maanden opslag gaan vragen 'omdat het allemaal zo duur geworden is en de staatsschuld zo groot is'

Weet je:

Een van mijn broers woon en werkt in Dubai. Daar is geen democratie. Daar kan de sjiek 's morgens opstaan en de wetten aanpassen zonder boe of ba, klink het bekend in de oren? Dat hebben ze hier OOK gedaan, en wij leven dan in een democratie ... sjonge sjonge.

Voorbeeld:

Ik factureer 100 Euro aan mijn klant.
    Ik betaal mijzelf dan 100 euro loon = 50 EUro netto over 50 naar de staat (ze pikken dus al 50%)
    Met 30 Euro, ga ik boodschappen doen, daar gaat 21% BTW van naar de staat (ondertussen hebben ze al 50+(21% vn 30 euro) gepikt van mijn 100 euro, oftewel 57%

De restenrende 20 euro zet ik op mijn rekening, en ik heb de pech dat ik veel spaargeld heb.
    De staat komt nog eens 25% Roerende voorheffing stele op het einde van het jaar.
    En met de resterende eurocenten dien de bankkosten voor mijn spaar en zichtrekening te betalen en het geld is op.

Vind je dat normaal?
    of vind je dat normaal?
    Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Wij komen met z'n allen uit waarschijnlijk de meest welvarende periode in de geschiedenis.

Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
      Met 30 Euro, ga ik boodschappen doen, daar gaat 21% BTW van naar de staat (ondertussen hebben ze al 50+(21% vn 30 euro) gepikt van mijn 100 euro, oftewel 57%

De restenrende 20 euro zet ik op mijn rekening, en ik heb de pech dat ik veel spaargeld heb.
      De staat komt nog eens 25% Roerende voorheffing stele op het einde van het jaar.
      En met de resterende eurocenten dien de bankkosten voor mijn spaar en zichtrekening te betalen en het geld is op.

Vind je dat normaal?
      of vind je dat normaal?
      Jaja. Je vergeet nog wat er gebeurt als je doodvalt.

Ik tik straks nog wel eens wat. Wat een negatieve toestanden hier.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
        Waarom dat? Ik heb altijd met een kleine wagen gereden en hard gewerkt. Na 15 jaar opbouwen mijn droom gekocht en veel plezier gehad. Het motiveerde me ook om hard te blijven werken. Ik hou van auto rijden en een Megane (RS) geef me meer plezier dan een (duurdere) A4 diesel of iets gelijkaardigs. Ik koop geen auto voor de luxe maar vooral om te genieten tijdens de verplaatsing.. Dat kan dus ook met minder maar als je de baas of zelfstandige doet inleveren omdat het "minder" kan dan kan dat ook voor de medewerkers. Ik neem risico investeer draag verantwoordelijkheid en moet zwaar inleveren. In verhouding moet dat dan ook op andere vlakken. Behalve voor medewerkers die even veel uren kloppen, met de glimlach krijgen ze dezelfde wagen als de mijne
        Bij mij idem, maar op een bepaald ogenblik moet je durven in je leven eens een ballans opmaken over al hetgeen je bijéén gespaard hebt. Als werknemer/gever moet je eens inschatten hoe je financiële slagkracht zal zijn op je 60 ste.
        Ik ben er zeker van dat vele werknemers/gevers met een enorm plezier en (over)moed hun werkopdracht voltooien maar dikwijls rood uitslaan wanneer zij "de financiële ballans" opmaken van t'verleden/toekomst. Dit vanwege de hoge belastingsdruk.
        Velen worden hierdoor meer en meer gedegouteerd.

Werken als een gelukkig paard maar uiteindelijk niks overhouden. This is the future !
        AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
          Jaja. Je vergeet nog wat er gebeurt als je doodvalt.

Ik tik straks nog wel eens wat. Wat een negatieve toestanden hier.
          Ja ik ben heel negatief. Hopelijk voor ons allemaal ben ik verkeerd, maar ik heb er ook genoeg van en een forum is de ideale plaats om dat uit te schrijven toch?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
            Euh, die 25% betaal je wel niet van die 20 euro he, die betaal je enkel op de intrest die je op die € 20 verdient...
            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Besparen besparen besparen dat doen ze zeker. Ze laten bedrijven besparen (om hun hogere kosten te kunnen betalen) maar of dat uiteindelijk de besparing is die nodig is durf ik te betwijfelen........ Dit is gewoon geen structurele aanpak en daar schuilt het grote gevaar van deze blinde aanpak.

Enfin ik ben bang dat de zwart geld economie eigenlijk gaat gemotiveerd worden. Onze aanpak is die van de Romaanse landen ipv de Germaanse om het allemaal maar wat zwart wit te stellen en dat is het probleem.

Vraag me gewoon 5% van mijn inkomen in te leveren en ik ga akkoord maar blind komen graaien bij mensen die zich niet kunnen verzetten is de oplossing niet. Natuurlijk verkneukelen velen mensen zich dat men de middenklasse gaat pakken maar de effecten worden niet ingeschat.

Ik ben echt bang dat deze maatregelen hun doel volledig zullen missen.

My2cents......

Een slaatje gaan eten bij de Mcdo ipv de plaatselijke taverne gaat de economie heus niet helpen. Maar je gaat wel besparen

Comment

En toch is het zo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                  Euh, die 25% betaal je wel niet van die 20 euro he, die betaal je enkel op de intrest die je op die € 20 verdient...
                  Dat zeg ik toch niet ;-). Maar als er 19 euro overblijft op 100 euro... Die 19 euro, daarmee kom ik zelfs niet toe om mijn bank kosten betalen....mijn punt is gewoon dat de staat al genoeg 'afpakt'. Waarom moeten ze RV heffen op spaargeld? Dat is toch gewoon een verdoken tax maar mensen denken daar niet aan. Ik doe mijn best, spaar en wordt er op afgestraft, wtf?

Anyway, zoals Jokke, just my 2 cent, ik heb in deze thread al genoeg gezeverd.

/edit

Oe en btw, nog maar een voorbeeld. De BE staat heeft 2 miljard te kort of we krijgen een boete in FEB. Wat doen ze, ze bevriezen 1 miljard aan uitgaves (allo, 2 weken geleden ging dat niet en werd het VAA verhoogd?) en wachten tot de volgende begrotingscontrole... er is sowieso 1 miljard tekort (!), ze weten ervan en ze ondernemen niets, omdat ze beter weten, das toch niet normaal?. Actie ondernemen? dat kennen ze hier niet, wel blijven stilstaan, dat kunnen ze hier HEEL goed . Zoek mij 1 zelfstandige die op elke euro die gespaard moet worden er effectief 0.5 spaart en hoop op een betere uitkomst 2 maanden later...
                  Last edited by fblade; 06/01/2012, 20:06.

Comment

En toch is het zo.
                    Hij bedoelt met zijn dat hij slapend rijk is geworden
                    2.0 JTDm

Comment

Besparen besparen besparen dat doen ze zeker. Ze laten bedrijven besparen (om hun hogere kosten te kunnen betalen) maar of dat uiteindelijk de besparing is die nodig is durf ik te betwijfelen........ Dit is gewoon geen structurele aanpak en daar schuilt het grote gevaar van deze blinde aanpak.

Enfin ik ben bang dat de zwart geld economie eigenlijk gaat gemotiveerd worden. Onze aanpak is die van de Romaanse landen ipv de Germaanse om het allemaal maar wat zwart wit te stellen en dat is het probleem.

Vraag me gewoon 5% van mijn inkomen in te leveren en ik ga akkoord maar blind komen graaien bij mensen die zich niet kunnen verzetten is de oplossing niet. Natuurlijk verkneukelen velen mensen zich dat men de middenklasse gaat pakken maar de effecten worden niet ingeschat.

My2cents......
                      Mja, ik ben akkoord maar we moeten nu de Duitse toestand ook niet verheerlijken. Het is al meerdermalen in de media gezegd dat de Duitse arbeider op dit moment slechts voor 6 à 8 euro aan het werken is. De economie draait daarom goed maar de bevolking is daar wel serieus aan t'verarmen. De financiële toestand van de Duitse staat is allesbehalve goed om niet te zeggen zeer slecht.

Iets anders nu: Op de VW TOUAREG geven ze in de UK nu plotseling 2400 euro korting bovenop ! Worden de luxe-voituren nu uiteindelijk goedkoper ? We leven op hoop.

Comment

Ik deel jouw idee en mening.

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                        Ik ben verheugd dat men maatregelen treft, de vorige generatie politici liet begaan, het resultaat is wat wij de komende jaren zullen doormaken. De maatregelen inzake VAA zijn niet deugdelijk omdat zij, zoals jij terecht stelt, niet zal renderen op lange termijn. Er zal een verschuiving plaatsvinden tot opnieuw een evenwicht is bereikt. Termijn hiervoor: twee jaar, drie jaar maximum?

En dan zit Di Rupo opnieuw met een probleem.

Ondanks dat blijf ik bij mijn standpunt. Een zelfstandige kan en mag zich na hard labeur een Q7 permiteren. Het is jammer dat hij daar nu zwaar zal moeten voor betalen. Maar noodzakelijk is het niet.

Dat deze dikke wagen een zelfstandige motiveert kan ik begrijpen maar daar blijft het ook bij. Als de hoofdmotivatie om zelfstandig actief te zijn je dikke kar is, ben je verkeerd bezig in mijn ogen.
                        Last edited by ; 06/01/2012, 20:07.

Comment

En toch is het zo.
                          Tja. Ik heb nu alleszins geen neger meer om mijn marmeren wc-bril op te warmen.

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                          Hij bedoelt met zijn dat hij slapend rijk is geworden
                          Not quite.

Comment

Dat deze dikke wagen een zelfstandige motiveert kan ik begrijpen maar moeilijk aanvaarden. Als de hoofdmotivatie om zelfstandig actief te zijn je dikke kar is, ben je verkeerd bezig in mijn ogen.
                            Niemand wordt zelfstandig om een duurdere wagen te kunnen permiteren maar om 1) geen opperhoofd te hebben 2) betere levenstandaard te crieëren en/of 3) uit noodzaak omdat ie te oud is om werk te vinden of what ever.

Ik heb een goedkope Q7 te koop. Interesse ? Koetswerk = onberispelijk, niks blutsen en grijsmetallic, full option, 85.000 km's en dus goedkoop !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                              Niemand wordt zelfstandig om een duurdere wagen te kunnen permiteren maar om 1) geen opperhoofd te hebben 2) betere levenstandaard te crieëren en/of 3) uit noodzaak omdat ie te oud is om werk te vinden of what ever.
                              Als ik sommige reacties lees blijkt dat met stip de eerste motivatie te wezen. Al kan dat ook met 't forum te maken hebben.

Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                              Ik heb een goedkope Q7 te koop. Interesse ? Koetswerk = onberispelijk, niks blutsen en grijsmetallic, full option, 85.000 km's en dus goedkoop !
                              Als werknemer beschik ik over een bedrijfswagen, middenklasse-wagen waarmee ik eveneens mijn priveverkeer verzorg. Als ik al zo'n wagen privé zou kopen opteer ik liever voor de Q5.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                Is het al niet genoeg dan?
                                Heb je wat spaargeld, zitten ze daar ook nog eens aan. En waarom? Omdat er mensen bijzitten die rijk worden van aandelen en bonussen van 200k? Dat ze daar eerst eens beginnen zien.

Jaja, binnen 10 jaar kennen we geen middenstand niet meer, het zullen de armen en de rijken zijn, let op mijn woorden. En de rijken zullen zij zijn die nu aan de macht zijn! En daar moeten we een stokje voor steken.
                                De rijken die echt werken mogen gerust genieten van hun loon, maar die zeveraars of gattelikkers in de wetstraat mogen vertrekken van mij, liefst zo vlug mogelijk.

Comment

Tja. Ik heb nu alleszins geen neger meer om mijn marmeren wc-bril op te warmen.

.

Moet je die van"ons" efkes gebruiken?

Comment

• Toere zijn bijdragen aan dit topic zijn toch altijd
                                    2.0 JTDm

Comment

Ik ben verheugd dat men maatregelen treft, de vorige generatie politici liet begaan, het resultaat is wat wij de komende jaren zullen doormaken. De maatregelen inzake VAA zijn niet deugdelijk omdat zij, zoals jij terecht stelt, niet zal renderen op lange termijn. Er zal een verschuiving plaatsvinden tot opnieuw een evenwicht is bereikt. Termijn hiervoor: twee jaar, drie jaar maximum?

En dan zit Di Rupo opnieuw met een probleem.

Ondanks dat blijf ik bij mijn standpunt. Een zelfstandige kan en mag zich na hard labeur een Q7 permiteren. Het is jammer dat hij daar nu zwaar zal moeten voor betalen. Maar noodzakelijk is het niet.

Dat deze dikke wagen een zelfstandige motiveert kan ik begrijpen maar daar blijft het ook bij. Als de hoofdmotivatie om zelfstandig actief te zijn je dikke kar is, ben je verkeerd bezig in mijn ogen.
                                      Kan ik volgen ! ........maar waar de ene voor een appartementje aan zee of zijn eerste huis spaart, de ander voor de laatste nieuwe fiets, nog een ander voor een zeilboot of zijn telegeleide boot. Iedereen heeft zo zijn doelen toch wat. Als je dat dan hebt en van de ene dag op de andere verplichten ze je dat af te geven.......niet omdat je niet hard werkt, niet omdat het extra opbrengsten zijn.......tja

Persoonlijk: Voor mij is autosport een hobby en gaat het niet om die dikke kar.

De toekomst zal nog dit brengen: Maak van dat appartement een staancaravan nadat je een jaar geleden eindelijk dat appartement had. Waarom? Door een absurd hoge plotse en niet te betalen taks op je tweede huis. Dit begint ergens op een afgunstmaatschappij te lijken ipv noodzakelijke besparingen of zijn die politiekers echt dom?

Je moet mensen motiveren om bij te dragen en niet demotiveren. Mits wat denkwerk lukt dat.

Comment

• bij dexia noemen bonussen van 45K motiveren van hun mensen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                          Toere zijn bijdragen aan dit topic zijn toch altijd

Vriendin van ons waar we nu zitten zegt geen problemen te geven met al die nieuwe maatregelen van de regering :

Heeft toch geen auto
                                          werkt niet
                                          Geen spaargeld
                                          Leefloon

Gelukkig heeft ze een laptop en INTERNET zodat ik wa kan forummen

Comment

Working...
                                          X