Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
vraagje , zou de nieuwe taks ook van toepassing zijn als zelfstandige thuisverpleging ?
Marc
Ja. Iedereen die zijn wagen ook privé kan/mag gebruiken, heeft prijs.
Ik vind dat ze trouwens elke DHL-bus en flikkenauto ook VAA mogen aansmeren, die doen evengoed hun inkopen in d'n Delhaize met de firmakar.
----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver 2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
-------------------------------------------------------------------------------------------- It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Ja. Iedereen die zijn wagen ook privé kan/mag gebruiken, heeft prijs.
Ik vind dat ze trouwens elke DHL-bus en flikkenauto ook VAA mogen aansmeren, die doen evengoed hun inkopen in d'n Delhaize met de firmakar.
al die zatte bouwvakkers die een hele vrijdagavond op café hebben gezeten...om dan met het bedrijfsbusje als zwalpend naar huis te sleuren.
Ik factureer 100 Euro aan mijn klant.
Ik betaal mijzelf dan 100 euro loon = 50 EUro netto over 50 naar de staat (ze pikken dus al 50%)
Met 30 Euro, ga ik boodschappen doen, daar gaat 21% BTW van naar de staat (ondertussen hebben ze al 50+(21% vn 30 euro) gepikt van mijn 100 euro, oftewel 57%
De restenrende 20 euro zet ik op mijn rekening, en ik heb de pech dat ik veel spaargeld heb.
De staat komt nog eens 25% Roerende voorheffing stele op het einde van het jaar.
En met de resterende eurocenten dien de bankkosten voor mijn spaar en zichtrekening te betalen en het geld is op.
Vind je dat normaal?
of vind je dat normaal?
Ben ik nu de enigste hier die dit vreemd vindt, als je een factuur van € 100 maakt aan je klant en jezelf een loon van €100 uitkeerd, ben je toch in de korste keren failliet?...Voor de rest klopt het allemaal wel hoor.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
wat ik niet begrijp aan die rooie rakkers is dat ze niet willen besparen. Zijn dat nu ezels of wat scheelt er met hun?
ik heb als kleine ondernemer altijd geleerd,
Er zijn twee manieren om een bedrijf die in moeilijkheden zit ( nv belgie) er terug bovenop te helpen.
1) meer inkomsten zoeken, dit is de moeilijkste manier zeker in tijden van crisis en heeft meestal een averechts effect.
2) snoeien in uw uitgaven, stop aub eens met alles gratis uit te delen, gratis bus, isolatiepremies, eco premies,regenwaterpremies, etc.
- schaf het kindergeld aub af voor die 90€ per maand per kind, degenen die het nodig hebben moeten maar minder kinders maken of zorgen dat ze die eten kunnen geven.
- voer aub het vinjet in voor iedereen die onze autostrades gebruikt. zie zwitserland
- geef maximaal 6 maand werkloosheidsuitkering in één stuk ,
tegen dan vind iedereen die wil werk. met een max van 2 jaar totale werloosheidsuitkering op uw volledige loopbaan
- iedere werkloze is verplicht om elke werkdag in de gemeente 8 u klussen uit te voeren gras maaien, papier opruimen wathever. 1 dag niet aanwezig zonder reden geen dop voor 1 week. en als het u niet aanstaat zoek werk.
- zorg ervoor dat die zogezegde fucking eendagszieken( vooral ma en vr) 2 dagen geen loon krijgen
- voor migratie voer het canadese systeem in; kunnen we u gebruiken eventueel voor bepaalde tekorten op de arbeidsmarkt in ja, welkom indien nee bol het af.
luiaards hebben we hier zelf genoeg
- voor mobiliteit stimuleer het bezit van wagens ( goed voor de economie) en hef tax op het gebruik per km desnoods via de carpas of brandstof veel duurder maken.
- ocmw enkel mogelijk voor mensen die hier al minimaal 10 jaar bijgedragen hebben aan het systeem.
- kerk en geloof dienen zichzelf maar financieël te behelpen dat ze lidgeld invoeren
- senaat en alle randpostjes afschaffen die handel.
mochten ze dit toepassen hebben we volgend jaar een begrotingsoverschot, ik weet het off topic maar het lucht op.
en al degenen die hier te zitten zagen over anderen hun dikke bedrijfswagen, als het zo steekt niemand houd u tegen om ook zelfstandig te worden he de meesten die een dikkere car hebben doen iets meer dan van 9 to 5 werken het zou eigenlijk maar erg zijn dat deze groep zich dan niet iets maar mag veroorloven en ja deels op kosten van de firma.
Dankzij die hun extra inzet kan de firma meer winst maken ( dus meer mensen aan werk helpen+ extra belastingen betalen) dus mag de firma voor deze af en toe eens iets extra doen ook.
Als men deze groep zelfstandigen/bedrijfsleiders ontmoedigt waarom zouden deze nog meer werken ??? Waarom zouden ze niet de helft van hun personeel op straat zetten en zo dus de helft minder stres hebben?
Wel se, moeste gij politieker zijn en uw partij in wording heeft dergelijk programma; ik zou direct op u stemmen
Behalve dan voor uw punt ivm carpass/brandstof verhoging. Hier worden dan weeral nog maar eens de professionele rijders de dupe van. (bestel/vrachtvervoer en bv vertegenwoordigers etc...)
t'Is te zeggen: deze meerkost zal gewoon in de produktprijs opgenomen worden zodat de consument meer gaat betalen.
Oh btw, as ge ooit van plan zijt om effectief die partij op te richten,...mag ik dan deel uitmaken van uw kabinet zodak eindelijk ook is een dikke pree verdien?
Inderdaad, klopt gelijk een bus, alleen dat van uw mobiliteit zou ik aanpassen. Ben grote voorstander om een Co2 meter vast in de wagen te laten installeren van 't fabriek uit. Is voor iedereen dan hetzelfde, zelfstandige, bedrijfsleider, werknemer, grote bak, old timer, eco-rijder, hard-rijder, onderhoud, enz...
Heb je al een naam voor je partij?
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Voor gehuwden en wettelijk samenwonenden is het trouwens x 2.
@Nux & fblade:
De roerende voorheffing op intresten op spaarboekjes blijft trouwens ongewijzigd op 15%!!
Niet te vroeg bleiten dus, of toch niet om lekstokken die men niet afpakt.
Klopt, het is alleen op de intresten, maar ik vind dat erg dat, wat ge na alle kosten en belastingen en btw en dergelijke, als ge nog iets overhoudt, dat ge dan nog moet betalen.
Onze intrest is al zo laag de laatste tijd.
Al gemerkt dat dit topic grotendeels gaat over politiek dan over VAA?
Boekhouder heeft net gebeld. Die is er van overtuigd dat het nog een half jaar gaat duren eer ze alles in de puntjes uitgewerkt hebben, maar dat ze met terugwerkende kracht gaan werken naar 1 jan 2012 toe.
Weet er trouwens iemand eigenlijk welke prijs ge moet gebruiken voor VAA als je uw privé wagen verhuurt aan uw vennootschap?
vraagje , zou de nieuwe taks ook van toepassing zijn als zelfstandige thuisverpleging ?
Marc
Als je wagen op naam van een bedrijf staat zal dat zo wel zijn.
Bij mij (kinesitherapie) is het al altijd zo geweest dat in de onkosten van je wagen er slechts een gedeelte als werkverkeer wordt aanvaard. Afschrijving van de wagen en de kosten eraan worden volgens een andere formule berekend. Maar dat is materie voor mijn boekhouder.
wat ik niet begrijp aan die rooie rakkers is dat ze niet willen besparen. Zijn dat nu ezels of wat scheelt er met hun?
ik heb als kleine ondernemer altijd geleerd,
Er zijn twee manieren om een bedrijf die in moeilijkheden zit ( nv belgie) er terug bovenop te helpen.
1) meer inkomsten zoeken, dit is de moeilijkste manier zeker in tijden van crisis en heeft meestal een averechts effect.
2) snoeien in uw uitgaven, stop aub eens met alles gratis uit te delen, gratis bus, isolatiepremies, eco premies,regenwaterpremies, etc.
- schaf het kindergeld aub af voor die 90€ per maand per kind, degenen die het nodig hebben moeten maar minder kinders maken of zorgen dat ze die eten kunnen geven.
- voer aub het vinjet in voor iedereen die onze autostrades gebruikt. zie zwitserland
- geef maximaal 6 maand werkloosheidsuitkering in één stuk ,
tegen dan vind iedereen die wil werk. met een max van 2 jaar totale werloosheidsuitkering op uw volledige loopbaan
- iedere werkloze is verplicht om elke werkdag in de gemeente 8 u klussen uit te voeren gras maaien, papier opruimen wathever. 1 dag niet aanwezig zonder reden geen dop voor 1 week. en als het u niet aanstaat zoek werk.
- zorg ervoor dat die zogezegde fucking eendagszieken( vooral ma en vr) 2 dagen geen loon krijgen
- voor migratie voer het canadese systeem in; kunnen we u gebruiken eventueel voor bepaalde tekorten op de arbeidsmarkt in ja, welkom indien nee bol het af.
luiaards hebben we hier zelf genoeg
- voor mobiliteit stimuleer het bezit van wagens ( goed voor de economie) en hef tax op het gebruik per km desnoods via de carpas of brandstof veel duurder maken.
- ocmw enkel mogelijk voor mensen die hier al minimaal 10 jaar bijgedragen hebben aan het systeem.
- kerk en geloof dienen zichzelf maar financieël te behelpen dat ze lidgeld invoeren
- senaat en alle randpostjes afschaffen die handel.
mochten ze dit toepassen hebben we volgend jaar een begrotingsoverschot, ik weet het off topic maar het lucht op.
en al degenen die hier te zitten zagen over anderen hun dikke bedrijfswagen, als het zo steekt niemand houd u tegen om ook zelfstandig te worden he de meesten die een dikkere car hebben doen iets meer dan van 9 to 5 werken het zou eigenlijk maar erg zijn dat deze groep zich dan niet iets maar mag veroorloven en ja deels op kosten van de firma.
Dankzij die hun extra inzet kan de firma meer winst maken ( dus meer mensen aan werk helpen+ extra belastingen betalen) dus mag de firma voor deze af en toe eens iets extra doen ook.
Als men deze groep zelfstandigen/bedrijfsleiders ontmoedigt waarom zouden deze nog meer werken ??? Waarom zouden ze niet de helft van hun personeel op straat zetten en zo dus de helft minder stres hebben?
Ik ga niet quoten op BART7457 anders word het hier wel erg lang maar hij vergeet nog de afschaf van het gehele koningshuis met hun aanhang, dat de familie Van Saxen Coburg is hun eigen boterham gaan verdienen. Of is BART7457 te koningsgezind
Trouwens ik ben ook een kleine zelfstandige met als hobby ( lees eerder ziekte ) het regelmatig wissellen van wagens
Maar niet elk nadeel hoeft een nadeel te zijn!! Wij mannen willen toch wel eens op tijd een nieuw speeltje op wielen dan toch dus er zijn er dan wel die nu stevig doorklagen maar hoeveel maken nu van deze nieuwe regel geen misbruik tegenover hun vrouw om maar een nieuwe auto te kopen?
Wat weet ons vrouw er nu van hoeveel onze auto in de berekening kost qua co² , we weten het zelf amper. Dus het is weer eens autosalon en we hebben een goed excuus om weer een nieuw speeltje te gaan uitkiezen, Met dank aan Dhr. DiRupo
Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......
wat met de opel ampera , die heeft heel weinig co2 uitstoot (44 g) is dit niet interessant voor de VAA
Niet echt aangezien de aankoopprijs enorm hoog is, en met een CO2 uitstoot < 100gr is er voor benzinewagens geen voordeel meer te halen. Een Prius is goedkoper, maar minimaal VAA is 1200€ per jaar.
Klopt, het is alleen op de intresten, maar ik vind dat erg dat, wat ge na alle kosten en belastingen en btw en dergelijke, als ge nog iets overhoudt, dat ge dan nog moet betalen.
Onze intrest is al zo laag de laatste tijd.
Al gemerkt dat dit topic grotendeels gaat over politiek dan over VAA?
Boekhouder heeft net gebeld. Die is er van overtuigd dat het nog een half jaar gaat duren eer ze alles in de puntjes uitgewerkt hebben, maar dat ze met terugwerkende kracht gaan werken naar 1 jan 2012 toe.
Weet er trouwens iemand eigenlijk welke prijs ge moet gebruiken voor VAA als je uw privé wagen verhuurt aan uw vennootschap?
Ik ga niet quoten op BART7457 anders word het hier wel erg lang maar hij vergeet nog de afschaf van het gehele koningshuis met hun aanhang, dat de familie Van Saxen Coburg is hun eigen boterham gaan verdienen. Of is BART7457 te koningsgezind
Trouwens ik ben ook een kleine zelfstandige met als hobby ( lees eerder ziekte ) het regelmatig wissellen van wagens
Maar niet elk nadeel hoeft een nadeel te zijn!! Wij mannen willen toch wel eens op tijd een nieuw speeltje op wielen dan toch dus er zijn er dan wel die nu stevig doorklagen maar hoeveel maken nu van deze nieuwe regel geen misbruik tegenover hun vrouw om maar een nieuwe auto te kopen?
Wat weet ons vrouw er nu van hoeveel onze auto in de berekening kost qua co² , we weten het zelf amper. Dus het is weer eens autosalon en we hebben een goed excuus om weer een nieuw speeltje te gaan uitkiezen, Met dank aan Dhr. DiRupo
Inderdaad ...juist ....das dan het leuke . Maar was eigenlijk wel content met huidige wagen (espace ) Heb nogal groot gezin en die moet nu de deur uit , moet zo een 2000 € meer betalen en dat vind ik dan wel stom eigenlijk .
Heb boekhouder gehoord en lichte vracht blijkt geen probleem te zijn (heb die in verleden ook al gehad zonder probleem ) dus een Viano of pick-up komen meer en meer in aanmerking ....100 % aftrekbaar en geen VAA
Niet echt aangezien de aankoopprijs enorm hoog is, en met een CO2 uitstoot < 100gr is er voor benzinewagens geen voordeel meer te halen. Een Prius is goedkoper, maar minimaal VAA is 1200€ per jaar.
anderzijds wel een heel laag verbruik of zelf praktisch geen verbruik bij korte afstanden .....
Comment