Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [quote=BART7457;4807940]
    Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichten

als je je kind moet opvoeden met 90€ per maand , zal het gene vette zijn, dus of je die dan hebt of niet zou het zoveel uitmaken?
    Dus moesten ze dit afschaffen kan jij je kind geen eten meer kunnen geven?

ik zou het afschaffen enkel en alleen omdat men er teveel misbruik van maakt. ge moet ergens op sparen he.

en als je perse meerdere kinderen wil moet je inderdaad maar zien dat je die kan betalen, je kan toch niet willen dat de alle andere werkende mensen voor uw nageslacht opdraaien.Er zijn al meer dan mensen genoeg op deze wereld.

Iedere keuze die ik persoonlijk maak weeg ik af tegenover mijn budget, met mijn budget kan ik me geen hoop kinderen permiteren , waarom zou de gemeenschap mij dan moeten sponseren? omdat ik er wel veel zou kunnen kopen???? Wat is het voordeel voor de gemeenschap hiervan?
    leer gewoon es te zaaien naar de zak zonder altijd geld te willen van de gemeenschap.
    ik vind deze gang van zaken allemaal verre van normaal .
    ik dacht dat iedere mens het recht had naar geluk te streven en persoonlijk vind ik dat kinderen meer bijdragen tot geluk dat een 'dikke' auto. en als jij vindt dat de staat eerder u moet sponseren en een 'dikke auto' zoveel mogelijk aftrek te geven en dat dan anderen hun kinderen geen goed leven meer kunnen geven.....
    ik vind als jij uw auto niet meer kan betalen dat gij gewoon wat harder moet gaan werken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
      snap de reacties over kindergeld ergens wel: als je subsidie nodig hebt om een kind groot te kunnen brengen, is er toch iets grondig mis
      Dan is er inderdaad iets grondig mis! Wat er dan juist mis is? Dat vul je maar zelf in.

Comment

• [quote=Dak;4807972]
        Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten

ik dacht dat iedere mens het recht had naar geluk te streven en persoonlijk vind ik dat kinderen meer bijdragen tot geluk dat een 'dikke' auto. en als jij vindt dat de staat eerder u moet sponseren en een 'dikke auto' zoveel mogelijk aftrek te geven en dat dan anderen hun kinderen geen goed leven meer kunnen geven.....
        Hey DAK ... het is hier geen forum voor OCMW'ers hé ...
        Last edited by ANTONIO; 07/01/2012, 18:15.
        AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
          Sorry, ik ben geen fiscalist en/of boekhouder maar mag ik er toch iets aan toevoegen ?
          - wat als je 100% uw bedrijfvoertuig gebruikt voor t'bedrijf (dus geen VAA betaald), kan je dan uw bedrijfswagen huren voor privé ?

Graag reacties aub en alvast bedankt voor de interessante vragen van droppenpikker.
          Niemand een antwoord hiervoor ???

Comment

Hey Bartje ... het is hier geen forum voor OCMW'ers hé ...
            Ge zijt tegen de verkeerde bezig...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Ge zijt tegen de verkeerde bezig...
              Thanks, ik heb het ondertussen rechtgezet.

Comment

• ga stoppen met de topic vervuiling

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dropperpinker Bekijk Berichten
                  Maar ligt de bewijslast niet bij de fiscus?
                  Das het straffe aan het worden!!! De controleurs hebben het recht u te beschuldigen, jij moet bewijzen dat je onschuldig bent. Onwaarschijnlijk maar waar je bent schuldig tot het tegendeel bewezen is.

Comment

• @ DAK

nog één keer om het af te leren

ieder mens heeft het recht op geluk maar ik vind dat ge dat zelf moet betalen.
                    zowel kinderen als nen dikken auto
                    ik heb geen probleem met het minderen van aftrek van een auto, heb wel een probleem dat men het steeds bij dezelfden het gaat halen.
                    het eerlijkste zou zijn VOOR IEDEREEN volgend jaar jaarlijkse verkeersbelasting +25% of +50% van mijn part

en ik vind dat als jij je kinderen niet kan betalen ge maar een extra jobke moet zoeken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten

en ik vind dat als jij je kinderen niet kan betalen ge maar een extra jobke moet zoeken

Of als ze oud genoeg zijn in het werk te steken potverdorie !!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                        Das het straffe aan het worden!!! De controleurs hebben het recht u te beschuldigen, jij moet bewijzen dat je onschuldig bent. Onwaarschijnlijk maar waar je bent schuldig tot het tegendeel bewezen is.
                        Inderdaad. Jat je een wagen of word je opgepakt met verboden wapens dan is de maatschappij verplicht jou een advocaat ter beschikking te stellen, of er is geen en dan kan je rustig beschikken in Brussel tot nader info. Het is dan maar aan het parket om de aanklacht(en) hard te maken. Werk je hier je kloten af tot en met, en krijg je een stuk controleur over de vloer die je smoel niet kan zien dan kan dat je een pak geld kosten. Best dat je er allemaal niet te veel bij stilstaat, want je gaat dingen doen waar je achteraf spijt van zou kunnen krijgen. Achterlijke pampermaatschappij.

Comment

• Ge moet niet altijd je onschuld bewijzen. Soms moet je enkel een uitleg geven en meestal loodst de boekhouder je wel door zo'n controle. Soms krijg ik de indruk dat diegenen die zo hun beklag doen echt veel te verbergen hebben. En de kans op zo'n controle is nog steeds behoorlijk klein in België.

Comment

• @ Bart,

ik behoor tot de 0.3% best verdienende belgen en als jij meer verdient dan mij met hard te werken of inventief te zijn dan gun ik u dat van harte. Maar als jij een auto belangrijker vindt dan iemand anders zijn kind een kans te geven op een goede opleiding of een iets beter leven tja....

het europese idee van HERVERDELING van rijkdom is gewoon onovertroffen op deze planeet. Maken er mensen misbruik van? Ja , is dat de reden om het overboord te gooien ? NEE , alleen om het te verfijnen, meer op punt te stellen. Ik begrijp dat dit een autoforum is en dat de mensen die hier zitten iets meer van auto's houden dan anderen. Had nu niet verwacht dat ze meer van auto's houden dan van mensen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                              Ge moet niet altijd je onschuld bewijzen. Soms moet je enkel een uitleg geven en meestal loodst de boekhouder je wel door zo'n controle. Soms krijg ik de indruk dat diegenen die zo hun beklag doen echt veel te verbergen hebben. En de kans op zo'n controle is nog steeds behoorlijk klein in België.
                              Dat hangt allemaal af van de controleur. En daar heb je er redelijke tussenzitten en daar zitten anderen ook tussen. Al gehoord van de 309% aanslag regel? Maar dat zal wel allemaal normaal zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichten
                                @ Bart,

ik behoor tot de 0.3% best verdienende belgen en als jij meer verdient dan mij met hard te werken of inventief te zijn dan gun ik u dat van harte. Maar als jij een auto belangrijker vindt dan iemand anders zijn kind een kans te geven op een goede opleiding of een iets beter leven tja....

het europese idee van HERVERDELING van rijkdom is gewoon onovertroffen op deze planeet. Maken er mensen misbruik van? Ja , is dat de reden om het overboord te gooien ? NEE , alleen om het te verfijnen, meer op punt te stellen. Ik begrijp dat dit een autoforum is en dat de mensen die hier zitten iets meer van auto's houden dan anderen. Had nu niet verwacht dat ze meer van auto's houden dan van mensen.
                                Ongelooflijk wijze post!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door robert 2005 Bekijk Berichten
                                  Inderdaad. Jat je een wagen of word je opgepakt met verboden wapens dan is de maatschappij verplicht jou een advocaat ter beschikking te stellen, of er is geen en dan kan je rustig beschikken in Brussel tot nader info. Het is dan maar aan het parket om de aanklacht(en) hard te maken. Werk je hier je kloten af tot en met, en krijg je een stuk controleur over de vloer die je smoel niet kan zien dan kan dat je een pak geld kosten. Best dat je er allemaal niet te veel bij stilstaat, want je gaat dingen doen waar je achteraf spijt van zou kunnen krijgen. Achterlijke pampermaatschappij.

het is niet zooo duur om die controleurs met hun klikken en klakken hardhandig op straat te kieperen (ik heb voorbeelden van bij kennissen) dat kost u smaad aan een ambtenaar in functie + iets van een 500€ incl kledingschade dacht ik, plezier kost nu eenmaal iets

de volgende keer dat ze komen zijn ze al veel rustiger en met een ei in hun broek iedere keer ge recht staat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
                                    het is niet zooo duur om die controleurs met hun klikken en klakken hardhandig op straat te kieperen (ik heb voorbeelden van bij kennissen) dat kost u smaad aan een ambtenaar in functie + iets van een 500€ incl kledingschade dacht ik, plezier kost nu eenmaal iets

de volgende keer dat ze komen zijn ze al veel rustiger en met een ei in hun broek iedere keer ge recht staat.
                                    Enkel voor de lol 500 euro afdokken. Slimme kennissen zijn het alvast niet. Plaatsen genoeg waar irriterende kereltjes rondlopen die je gratis op hun smoel kunt kloppen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                      Ge moet niet altijd je onschuld bewijzen. Soms moet je enkel een uitleg geven en meestal loodst de boekhouder je wel door zo'n controle. Soms krijg ik de indruk dat diegenen die zo hun beklag doen echt veel te verbergen hebben. En de kans op zo'n controle is nog steeds behoorlijk klein in België.
                                      Je zit nog in 1965 denk ik daar zou dit wel kloppen.

"dom" voorbeeld: als de sociale inspectie zegt dat alle GSM's en laptops onder het VAA vallen moet jij bewijzen dat dat zo niet is. Boete 309% en jij gaat me niet zeggen dat elke kleine KMO weet hoe hij dit moet aanpakken. Zelfs een papier laten tekenen helpt niet. Ik heb nog zo talloze voorbeelden. Als je het zo bekijkt is er idd veel te verbergen.

Maar het hangt altijd af van de controleur ja en dat zit ook fout de macht die zo ene controleur heeft, is enorm groot aan het worden. Hij heeft het recht u te beschuldigen en boetes op te leggen jij moet bewijzen dat hij ongelijk heeft. Zelf heb ik zo twee straffe rechtszaken tegen de staat lopen die u heel veel geld aan advocaten kosten, stress en uw werk negatief beïnvloeden.

En je moet niet denken dat ik fantaseer Bruno RS en IR_fuel weten over wat ik het heb.....

Er werd een nieuwe fabriek gebouwd, de oude gronden verkopen we aan een projectontwikkelaar onder de opschortende voorwaarde van een stedenbouwkundige vergunning. Stedebouw krijgt op al die tijd drie verschillende bazen, je moet een mobiliteitsplan indienen, rekening houden met 101 opmerkingen (projectontwikkelaar zit al aan 54 000 euro architectkosten) dus duurt nu al 4 jaar.
                                      Het kadaster beweert dat we een constructie hebben opgezet om kadastraal inkomen op leegstand te vermijden. Btw de eigendom en gebouwen liggen aan een ZEER drukke steenweg dus huurders geen probleem. Echter ik heb een verkoop met opschortende voorwaarde en MOET het gebouw dus leeg laten staan. We hebben geprobeerd om die mensen tot inzicht te brengen zonder resultaat. Je moet dan maar naar de rechtbank stappen was het antwoord. Wat ik dan ook moet doen. Resultaat is een boete van 28 000 euro die je op je balans trouwens nog eens als reserve moet aanleggen. Sorry maar dit is niet leer normaal. Laat die ambtenaar ook naar het proces komen en geef hem ook een straf want dit lijkt mij enkel en alleen pesten. De bewijzen zijn groot genoeg om zeker te weten dat dit ter goeder trouw is, bovendien is de locatie van die aard dat er geen enkele redenen zou zijn om daar een gebouw te laten verkommeren.

Betreft de rechtszaak, voorgekomen september 2011, direct uitgesteld naar december 2012......

Sta me toe dat opmerkingen zoals de jouwe me dan doen koken. Echt waar hoor de laatste jaren is het niet normaal meer !!!! Alleen spijtig dat het zo makkelijk is om zelfstandigen en bedrijven als oneerlijke veel verdienende mensen te zien. Misschien is er ook reden tot klagen? Beter zo dan mensen die er de brui aan geven en eieren voor hun geld kiezen want die gaan de economie niet verder doen draaien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichten
                                        @ Bart,

ik behoor zeker niet tot de 0.3 % best verdienende vlamingen in tegendeel ,en ik vind een auto zeker niet belangrijker dan een kind, je begrijpt het niet.

ik heb een probleem met HERVERDELING, waarom zou ik nog werken als het niet veel meer opbrengt dan ganse dagen op cafe te zitten en voor den tv te hangen. een dopper krijgt 1100 a 1300€ voor wat te doen??? Je krijgt kindergeld voor wat te doen??? ( toen je het maakte wist je dat het later geld ging kosten, en als je het te duur vind trek uw conclusies, of bespaar op iets anders) verantwoordelijkheid noemen ze dit.

Ik bedoel men herverdeelt alles van mensen die werken, voor wie? doppers, profiteurs etc
                                        ik heb de school verlaten en de dag erna was ik aan het werk, idem voor al mn kennissen.( dus geen schoolverlaterspremies en al diene bullshit)
                                        ik ken mensen van 45 jaar die hun job zijn verloren, de week erna werkten ze ergens anders .
                                        dus al die sociale bepampering die ons veel geld kost is nergens voor nodig.
                                        Last edited by BARTVDS; 07/01/2012, 20:07.

Comment

Niemand een antwoord hiervoor ???
                                          Toch wel, u kan in plaats van belast te worden op VAA dit laatste ook integraal aan uw vennootschap betalen.
                                          Dan hebt u geen voordeel van andere aard.
                                          Maar vertellen dat u soms de wagen huurt van uw vennootschap en er voor de rest geen gebruik van maakt wordt niet aanvaard en terecht, maar dat weet u zelf ook wel.

Off-topic : Ben geen hevige poster, in deze topic post ik al is wat in de hoop mensen te informeren. Maar zou toch graag willen zeggen dat sommigen hier wat meer moeten nadenken voor ze egoistische stellingen innemen. Voor veel mensen is 90 euro 2 weken voedsel.
                                          En de kinderen die nu voordeel hebben van kindergeld worden bijna allemaal belastingbetalers. Dus kan je het ook bekijken als een investering.

Comment

Working...
                                          X