Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo
Bekijk Berichten
Dat hele systeem, met massa's regels en uitzonderingen, is alleen maar in het nadeel van mensen die effectief willen ondernemen. In ons land staat of valt je onderneming niet met je lef, durf, creativiteit, doorzettingsvermogen, ... maar stomweg met een goede boekhouder ... . Als je dan nog is iemand wil aannemen kom je weer in een oerwoud van regeltjes terecht, die je op het einde van de rit nog een pak geld kunnen kosten.
Ik begrijp dat dat ongezond en frustrerend is, maar ik begrijp ook dat die verwevenheid van een rechtspersoon en een privé persoon voor een buitenstaander moeilijker te vatten is. Dat is volgens mij geen afgunst, maar gewoon te weinig kennis van heel ons fiscale systeem om dat te begrijpen.
Zeg nu zelf, voor iemand die ons fiscaal systeem niet goed kent is volgende situatie gewoon raar:
Zelfstandige in de dienstensector met een prijzige woning (KI 4000 euro) en een wagen van 80000 euro op de zaak. Met een loon dat niet hoger ligt dan het leefloon en dus bepaalde voordelen die daar ook aan vasthangen ... . Uiteraard krijg je van deze man te horen dat hij risico's neemt en een laag pensioen krijgt en alle andere stereotiepe argumenten ... Als je dit niet begrijpt, ben je dan afgunstig?
Comment