Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Net een brief gekregen van acerta met vraag om catalogusprijs mee te delen.
    De visie van acerta:

    Comment


    • Aha , hopelijk zijn de twijfelaars nu ook overtuigd.

      Oorspronkelijk geplaatst door acerta
      Er wordt een factuur opgesteld en de cataloguswaarde is daaruit af te leiden.
      Veel kan ook afhangen hoe de vermelding op de factuur gebeurt: indien eventuele systematische kortingen niet apart vermeld worden, maar reeds automatisch in de catalogusprijs verwerkt worden, zal men deze korting wel kunnen verwerken in de te gebruiken cataloguswaarde.
      Last edited by TT-911; 09/01/2012, 21:43.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten
        Net een brief gekregen van acerta met vraag om catalogusprijs mee te delen.
        De visie van acerta:
        http://www.acerta.be/klantenzone/inf...genseen-update
        Ligt het aan mij of is dat weer een andere formule?
        Hier spreken ze van 4% (ipv 5%) en bij diesel te vertrekken vanaf 80gr tov 95gr.

        Uitkomst blijft precies wel gelijk...
        Last edited by ; 09/01/2012, 22:00.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
          Ligt het aan mij of is dat weer een andere formule?
          Hier spreken ze van 4% (ipv 5%) en bij diesel te vertrekken vanaf 80gr tov 95gr.
          Komt op exact hetzelfde neer, alleen kun je nu lager dan de 95g diesel of 115g benzine.
          My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

          Comment


          • Om het nog pijnlijker te maken, de bijdragen die de werknemers nu reeds betalen staan LOS van de nieuwe VAA regel

            Oorspronkelijk geplaatst door acerta
            Het gros van de werkgevers met een bedrijfswagenpark, voorzien eigen werknemersbijdragen uit het nettoloon voor het privé gebruik van de bedrijfswagen. Hierdoor betaalt de werknemer voor het privé gebruik van de bedrijfswagen en daalt het belastbaar voordeel met de corresponderende eigen bijdrage van de werknemer.
            In principe staat deze bijdrage los van het fiscale voordeel: het bedrag kan lager of hoger zijn dan het werkelijke fiscale voordeel van alle aard; dit kan vrij door de werkgever bepaald worden in zijn car policy.
            Maar vaak zal deze eigen bijdrage geënt zijn op het fictieve fiscaal voordeel van alle aard. Een wijziging in de formule voor de berekening van het fiscaal voordeel van alle aard, houdt logischerwijze ook een aanpassing in van de eigen bijdragen van de werknemer.
            Zelfstandigen bepalen zelf hun car policy en die zullen ze baseren op de Steve Stevaer(t) politiek..
            My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Ocram Bekijk Berichten
              !..

              Misschien een idee om de vraag te lanceren wat volgens iemand een interessante wagen is in een bepaalde klasse.
              [/COLOR]
              Ik heb mijn A7-droom (3.0 TDI quattro 245 PK) opgeborgen. Misschien binnen één of twee jaar een 520D touring, efficient dynamics, ook al had ik graag een zescilinder gehad.
              2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
              2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
              2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

              Comment


              • Ik heb vernomen dat er een partij naar de Raad van Staten zou gestapt zijn om de hele nieuwe regeling voor het VAA op auto's aan te vechten?

                Dit op grond van het feit dat men als consument niet de mogelijkheid had om bij aankoop in te schatten dat er dermate veel belastingen op betaald moesten worden, en ik kan me nog wel enkele andere voorbeelden indenken.

                Zo blijf ik het dégoetant vinden dat 2 mensen met identiek dezelfde wagen een compleet ander VAA betalen:
                - Iemand die de wagen nieuw kocht aan 100.000 EUR en ondertss 2j oud is
                - Iemand die dezelfde wagen occasie koopt aan 50.000 EUR op 2 jarige leeftijd

                Heeft iemand weet wie deze procedure aangepannen heeft en hoe we deze kunnen opvolgen?

                Comment


                • My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door FiberOptic Bekijk Berichten

                    Dit op grond van het feit dat men als consument niet de mogelijkheid had om bij aankoop in te schatten dat er dermate veel belastingen op betaald moesten worden, en ik kan me nog wel enkele andere voorbeelden indenken.
                    Op die basis kun je veel maatregelen aanvechten hoor. Bij een woning is het nog veel erger (stel dat je er eentje met een hoog KI kocht in 2011 geheel of gedeeltelijk op de vennootschap). Een auto kun je nog relatief makkelijk van af als je het VAA niet wil slikken, bij een woning is dit een pak minder evident. Dan zwijgen we nog over de vaste kosten (registratie, notaris, etc. ) die je sowieso kwijt bent.
                    2021 Taycan 4S
                    2021 Lexus UX250h

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                        Hahaha.
                        Het is net voor deze mensen dat er iets als VAA bestaat.
                        Voor hen is die wagen écht een verkapte vorm van loon en dus, niet geheel onterecht, onderhevig aan een inkomensbelasting. Daar heb ik echt geen medelijden mee.
                        Behalve dat ie die A6 kreeg omdat het duurder is om iemand een evenwaardig netto-loon te geven, dankzij onze overheid.

                        De huidige VAA-plannen betekenen dus een stevige loonsverlaging voor mensen die in het verleden verloond werden in degelijke natura. Hahaha, want iemand moet plots enkele honderden euro's per maand inleveren?

                        Wat kan het logische gevolg zijn? De goede profielen gaan een stevige loonsverhoging eisen, loonkost gaat omhoog, dat moet terugverdiend worden of is een incentive voor werkgevers om hun productie te verhuizen, wat netto betekent dat het aankopen van hun producten duurder wordt, of er minder mensen een echt loon gaan verdienen omdat ze een C4 krijgen. In beide gevallen ga ook jij de gevolgen voelen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Behalve dat ie die A6 kreeg omdat het duurder is om iemand een evenwaardig netto-loon te geven, dankzij onze overheid.

                          De huidige VAA-plannen betekenen dus een stevige loonsverlaging voor mensen die in het verleden verloond werden in degelijke natura. Hahaha, want iemand moet plots enkele honderden euro's per maand inleveren?

                          Wat kan het logische gevolg zijn? De goede profielen gaan een stevige loonsverhoging eisen, loonkost gaat omhoog, dat moet terugverdiend worden of is een incentive voor werkgevers om hun productie te verhuizen, wat netto betekent dat het aankopen van hun producten duurder wordt, of er minder mensen een echt loon gaan verdienen omdat ze een C4 krijgen. In beide gevallen ga ook jij de gevolgen voelen.
                          vergeet ook niet dat diegenen met een tankkaart zich bij elke prijsstijging van de diesel, zich ook een loonsopslag toeëigenen. Dat vergeten er velen al eens. Daar wordt maar vanuit gegaan dat het ook voor de baas is. Nochtans toen het leasecontract is aangegaan stond er mogelijk een heel andere prijs. Is natuurlijk meer variabel, dat wel. Dalen kan in principe ook, maar dat ben ik tijdens de laatste 10 jaar niet veel tegengekomen (dat de diesel er nog echt goedkoper op werd, trend is/was stijgen.

                          Comment


                          • [quote=FiberOptic;4809721
                            Zo blijf ik het dégoetant vinden dat 2 mensen met identiek dezelfde wagen een compleet ander VAA betalen:
                            - Iemand die de wagen nieuw kocht aan 100.000 EUR en ondertss 2j oud is
                            - Iemand die dezelfde wagen occasie koopt aan 50.000 EUR op 2 jarige leeftijd

                            Heeft iemand weet wie deze procedure aangepannen heeft en hoe we deze kunnen opvolgen?[/quote]
                            Dat heb ik in dit topic al een keer of tien aangehaald maar daar is precies weinig bijval voor...
                            Ik heb ook al een paar keer gezegd dat dat volgens mij niet lang zal standhouden en door één of andere betrokkene (of partij) voor de rechter gebracht zou worden.
                            Ik ben ook benieuwd naar meer details!
                            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                              Dat heb ik in dit topic al een keer of tien aangehaald maar daar is precies weinig bijval voor...
                              Ik heb ook al een paar keer gezegd dat dat volgens mij niet lang zal standhouden en door één of andere betrokkene (of partij) voor de rechter gebracht zou worden.
                              Ik ben ook benieuwd naar meer details!
                              En dan snijden we in onze eigen vingers want stel nu dat de rechter zegt: Ja jongens dat kan niet, leeftijd mag geen rol spelen in bepaling VAA.
                              Iedereen gelijk voor de wet en VAA wordt bepaald op nieuwprijs (fijn voor diegene die hun nieuwe nu verkocht hebben om een zelfde wagen terug te kopen maar dan van een jaar oud).
                              En dan gaan klagen dat dat ook niet eerlijk is gaat dan ook weer niet meer want de rechter heeft dat zo gezegd (en de ministers blijven buiten schot want in 1ste instantie hielden ze rekening met de mensen die geen nieuwe wagen (kunnen) kopen).

                              Jammer dat sommige mensen niet verder nadenken over de gevolgen want winnen kunnen ze in dit geval nooit ook al krijgen ze gelijk

                              Comment


                              • Mij lijkt het ook niet echt eerlijk om leeftijd te laten meespelen voor het VAA.. Mijn boekhouder gaat er momenteel vanuit dat het de nieuwprijs is die telt. Niet heel tof voor diegenen die een lager VAA willen bekomen door een 2de hands te kopen, maar vroeger kon je ook geen lager VAA krijgen met een 2e hands want enkel de CO2 was van tel, en daarbij zijn oudere auto's in het nadeel.

                                Waarom kunnen we deze regel (catalogusprijs) nu niet gewoon "aanvaarden" (afgezien van de manier waarop deze zo bruusk wordt ingevoerd), en in functie daarvan een (nieuwe) auto kiezen? Je kan nog steeds besparen door een 2de hands te kopen, alleen gaat dat voor het VAA niet uitmaken. Nieuwe auto's geven nog steeds een VAA voordeel, de auto's die nu nieuw op de markt komen hebben alweer wat minder CO2 dan die van een jaar geleden en dat speelt een grote rol.

                                Comment


                                • Allez bon, wat doen de autofabrikanten nu om deze Di Rupo taks te verlichten?

                                  Ik zou:
                                  - de catalogusprijzen verlagen tot wat ze reëel aanbieden aan elke klant. Als ik de dealer lastig val, krijg ik zelfs zonder zagen al een korting. Ik vind dat een valse korting, dat is pure commercie. Kortingen moet je achter zagen, al de rest is de feitelijke catalogusprijs. Autosalons niet meegerekend natuurlijk, of toch?
                                  - veel aftermarket pakketten aanbieden: lederen bekleding, trekhaken,... In Nederland is dit echt wel gemeengoed om de bijtelling te ontlopen.

                                  Het is nog wat vroeg natuurlijk, maar ik zie geen enkele constructeur initiatief nemen. En dat zal nochtans hard nodig zijn, vooral de luxemerken zullen uit hun sloffen moeten schieten.

                                  Comment


                                  • HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
                                    Hier stond eens mijn auto vermeld.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten
                                      Het is nog wat vroeg natuurlijk, maar ik zie geen enkele constructeur initiatief nemen. En dat zal nochtans hard nodig zijn, vooral de luxemerken zullen uit hun sloffen moeten schieten.
                                      Sinds dit weekend staan er op de directlease.be nieuwe catalogusprijzen voor de meeste modellen van Mercedes. Deze liggen een paar duizend euro lager, de packs zijn wel uit de optielijsten verdwenen.

                                      Comment


                                      • Actie!

                                        Oorspronkelijk geplaatst door FiberOptic Bekijk Berichten
                                        Ik heb vernomen dat er een partij naar de Raad van Staten zou gestapt zijn om de hele nieuwe regeling voor het VAA op auto's aan te vechten?

                                        Dit op grond van het feit dat men als consument niet de mogelijkheid had om bij aankoop in te schatten dat er dermate veel belastingen op betaald moesten worden, en ik kan me nog wel enkele andere voorbeelden indenken.
                                        Heb je hiervan ook een bron vermelding?

                                        Zelf hebben we 2 luxewagens in onze vennootschap, een '10 Range Rover Sport TDV6 en een '11 Aston V12. Je kan al raden dat VAA exponentieel kunnen uitdraaien ! Uiteraard gebruiken vennootschappen alle mogelijke -wettelijke- middelen om inkomsten, uitgaven, vermogen en belastingen te optimaliseren.
                                        Dat er ruimte is voor een noodzakelijke correctie zal ik zeker niet ontkennen. De VAA aanpassing van Elio-I resulteren in ons geval in een VAA x factor 6, en dat met onmiddellijke ingang!?

                                        De VAA formule in de huidige vorm voor de "dure" en "vervuilende" wagens is ronduit onrealistisch. Met enige tegenzin doch met begrip ben ik - en vele anderen in hetzelfde schuitje - bereid om extra bij te dragen. Extra wil echter niet zeggen x6 !!

                                        In zijn huidige vorm is de VAA op bedrijfswagens een heksenjacht. Privé rijden we ook nog met een kleine stadswagen, deze stoot per jaar veel meer CO2 uit dan de Aston, welke slechts sporadisch gebruikt wordt.

                                        Mogelijke alternatieven voor de berekening:

                                        - Plafoneer VAA bedrijfswagens tot een maximum bedrag, net als de BIV, zelfs al is het x2
                                        - Zorg voor een overgangsmaatregel. Ik geloof niet dat luxe- en exclusieve merken een successvol 2012 tegemoetgaan. Dit is niet alleen een hak voor de consument maar ook voor de autoindustrie.
                                        - Wagens berekenen aan factuurprijs / degressief tov leeftijf of boekwaarde voertuig

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door SeaDreamer Bekijk Berichten
                                          Heb je hiervan ook een bron vermelding?

                                          Zelf hebben we 2 luxewagens in onze vennootschap, een '10 Range Rover Sport TDV6 en een '11 Aston V12. Je kan al raden dat VAA exponentieel kunnen uitdraaien ! Uiteraard gebruiken vennootschappen alle mogelijke -wettelijke- middelen om inkomsten, uitgaven, vermogen en belastingen te optimaliseren.
                                          Dat er ruimte is voor een noodzakelijke correctie zal ik zeker niet ontkennen. De VAA aanpassing van Elio-I resulteren in ons geval in een VAA x factor 6, en dat met onmiddellijke ingang!?

                                          De VAA formule in de huidige vorm voor de "dure" en "vervuilende" wagens is ronduit onrealistisch. Met enige tegenzin doch met begrip ben ik - en vele anderen in hetzelfde schuitje - bereid om extra bij te dragen. Extra wil echter niet zeggen x6 !!

                                          In zijn huidige vorm is de VAA op bedrijfswagens een heksenjacht. Privé rijden we ook nog met een kleine stadswagen, deze stoot per jaar veel meer CO2 uit dan de Aston, welke slechts sporadisch gebruikt wordt.

                                          Mogelijke alternatieven voor de berekening:

                                          - Plafoneer VAA bedrijfswagens tot een maximum bedrag, net als de BIV, zelfs al is het x2
                                          - Zorg voor een overgangsmaatregel. Ik geloof niet dat luxe- en exclusieve merken een successvol 2012 tegemoetgaan. Dit is niet alleen een hak voor de consument maar ook voor de autoindustrie.
                                          - Wagens berekenen aan factuurprijs / degressief tov leeftijf of boekwaarde voertuig
                                          +1 als er zo'n partij is, dan schrijf ik mij direct in om mijn support te geven, zoals vele anderen.
                                          Hier stond eens mijn auto vermeld.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X