Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Net op het nieuws dat sommige merken 30-40% geven met het salon nu.

    Belangrijke onderhandelingspost zal het al dan niet vermelden van korting op de factuur worden.
    Kan je dan 30-40% VAA mee uitsparen.
    Toch klote voor zij die net een nieuwe wagen hebben waar wel een korting op de factuur stond.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
      Ik hoef in niets te geloven, de wet is klaar en duidelijk. De link die jij aanhaalt doet niet terzake.
      De fiscus gaat daar niet naar kijken want hij heeft daar niets aan en kan het niet gebruiken, hij is gebonden aan de factuur.

      Ik kan er toch niet aan doen dat jij en nog een paar anderen maar niet kunnen begrijpen wat de wetgever met 'catalogusprijs' bedoelt. Maar ik moet daar niet mee lachen, ik moet begrip hebben en vandaar blijf ik hetzelfde herhalen.

      Wel een beetje grappig dat er geopperd wordt dat de catalogusprijzen nu maar is moeten aangepast worden.
      Doet helemaal niet terzake, dealers zijn groot en wijs genoeg om netto facturen te maken.
      Als je de pagina van Acerta leest, kan je zelf zien dat men voor een tweedehandswagen de prijs vermeld op de factuur bedoelt.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten
        Net op het nieuws dat sommige merken 30-40% geven met het salon nu.

        Belangrijke onderhandelingspost zal het al dan niet vermelden van korting op de factuur worden.
        Kan je dan 30-40% VAA mee uitsparen.
        Toch klote voor zij die net een nieuwe wagen hebben waar wel een korting op de factuur stond.
        Ik verblijf in Duitsland op dit moment, weet je toevallig wie zulke extreme kortingen geeft ?
        Want als VAA slachtoffer 'moet' ik nieuwe auto's kopen en ga volgende week naar het salon.

        Comment


        • Heeft er iemand al meer info omtrent sale & lease back om je eigen wagen te verkopen en opnieuw terug te leasen en op het eind de aankoopoptie uit te oefenen ?

          Volgens mij mag de fiscus hier niet uitgaan van de redenering dat die handeling enkel en alleen werd uitgevoerd om belastingen te ontwijken want het is een operatie met serieuze impact op de balans van een onderneming (geen eigendom wagen meer, weg schulden, alles in kosten) en de fiscus mag geen opportuniteitsbeoordelingen maken. Daarenboven betaal je extra belasting op inverkeersstelling.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Als je de pagina van Acerta leest, kan je zelf zien dat men voor een tweedehandswagen de prijs vermeld op de factuur bedoelt.
            Que ?? Zeg ik dan iets anders of wat

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
              Ik verblijf in Duitsland op dit moment, weet je toevallig wie zulke extreme kortingen geeft ?
              Want als VAA slachtoffer 'moet' ik nieuwe auto's kopen en ga volgende week naar het salon.
              citroen en renault denk ik.. anderen ook maar iets lager.
              kan je 't niet bekijken op deredactie.be videozone? hoofdpunt van het nieuws 19u

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                Onze noorderburen zijn hier al lang zeer bedreven in. http://www.groenopweg.nl/zoekopcriteria.php helpt je al een heel eind verder. De prijzen zijn hoger door de BPM en ze hebben ook "schalen" om de bijtelling te berekenen, maar uiteindelijk komt het op hetzelfde neer. Alles wat hybride, BlueMotion, EfficientDynamics, E-HDI, drive, econetic/ecoboost is, is goed eigenlijk.
                goeie site eigenlijk ; weer wat nieuwe wagens ontdekt waar ik niet aan had gedacht.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                  Ik verblijf in Duitsland op dit moment, weet je toevallig wie zulke extreme kortingen geeft ?
                  Want als VAA slachtoffer 'moet' ik nieuwe auto's kopen en ga volgende week naar het salon.
                  Laat je geen zand in de ogen strooien, ze tellen ook de overnaprijs voor je oude wagen mee, zo komen ze aan dergelijke hoge %.
                  2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                  2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                  2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                  Comment


                  • Ik ben accountant en net een seminarie gevolgd over deze materie.

                    Beknopt:

                    - Berekeningsbasis is nog niet definitief bij tweedehandswagen. Want er is reeds een tweede nota verschenen waar opnieuw cataloguswaarde gebruikt werd. De fiscus is nog aan't overleggen met febiac en zal haar antwoord voor de start van het autosalon laten geworden. Maar ik vrees ervoor, alle verkopen van wagens tot nu toe om VAA te ontwijken kunnen zinloos geweest zijn, tenzij aan de privé.
                    - In de formule staat 6/7: m.a.w. 6/7de dient door de WN/ZV privé gedragen te worden en 1/7 door de vennootschap (zie supra).
                    - Er zal 17% van het VAA bij opgenomen dienen te worden in de verworpen uitgaven van de vennootschap en die zal ook effectief belast dienen te worden. Andere bewerkingen in de aangifte venb. en verlies mogen hier niet in rekening gebracht worden. Dus sowieso venb. betalen ook al is er overdraagbaar fiscaal verlies,... !!!
                    - De extra 17% VU kan vermeden worden indien er een effectieve terugbetaling van het VAA door de genieter is (boeking R/C of facturatie vanuit de vennootschap). Noot: bij deze actie mag het VAA niet in mindering gebracht worden van de VU in de vennootschap.

                    Ik heb hier niet alles gelezen maar hoop de forumgangers iets bijgebracht te hebben!
                    sigpic

                    Comment


                    • [quote=KBK Racing;4810643]Ik ben accountant en net een ...
                      quote]

                      Even OT: 24 en al accountant , heb jij jaren overgeslagen?

                      Comment


                      • Goh quasi, reeds zelfstandig: enkel nog eindexamen, dus mits wat geluk de jongste in spé... Zoniet reeds actief plan B(IBF) .
                        sigpic

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door KBK Racing Bekijk Berichten
                          - Berekeningsbasis is nog niet definitief bij tweedehandswagen. Want er is reeds een tweede nota verschenen waar opnieuw cataloguswaarde gebruikt werd. De fiscus is nog aan't overleggen met febiac en zal haar antwoord voor de start van het autosalon laten geworden.
                          ... 't salon is al begonnen...

                          Voor zover ik lees gebruikt de wetgever wel "cataloguswaarde" maar bepaalt verder wat de betekenis van dit woord is... In het geval van nieuwe wagen de factuurwaarde van de auto + opties + btw, zonder de korting. In het geval van een tweedehandswagen is dit ook dezelfde formule maar zelden gaat men op de factuur de opties en korting apart berekenen van een tweedehandswagen.
                          Last edited by ; 11/01/2012, 09:12.

                          Comment


                          • Hogere belasting op bedrijfswagens wordt omzeild

                            © belga
                            Tienduizenden gebruikers van een bedrijfsauto zullen dit jaar hun wagen inruilen. Dat stellen fiscalisten, die koortsachtig op zoek zijn naar achterpoortjes om hogere belastingen op bedrijfswagens te omzeilen. De verwachte extra inkomsten voor de overheid, circa 200 miljoen, dreigen zo te verdampen, schrijft De Morgen vandaag.

                            Koen Van Duyse, verloningsfiscalist bij het advocatenkantoor Tyberghien, voorspelt in de krant dat veel werknemers die vandaag nog in het bezit zijn van een bedrijfswagen, op een privéwagen zullen overschakelen. Vanaf 20.000 kilometer per jaar immers wordt de kilometervergoeding zowel voor werkgever als werknemer financieel interessanter, zegt de topfiscalist.

                            De Tijd wijst er dan weer op dat de autosector zich razendsnel aanpast aan de extra belastingen op bedrijfswagens. De luxewagenmerken bieden speciale, goedkopere series aan om de impact van de nieuwe belasting voor de bestuurders te verminderen.
                            Werknemers zullen minder dure auto's kiezen en afzien van dure opties.

                            "Dat zal tot heel wat minder omzet leiden, én dus tot lagere btw-ontvangsten voor de overheid", zegt Christian Lambert, de verkoopdirecteur van BMW Belux, in de krant. De extra belasting op bedrijfswagens zou dus voor een groot deel tenietgedaan worden door minder btw-inkomsten. Volgens Lambert kan dat oplopen tot meer dan 100 miljoen euro. (belga/adv)
                            bron: http://www.hln.be/hln/nl/6096/Autosa...-omzeild.dhtml

                            Comment


                            • Volgende persconferentie van Di Rupo: "Comment on ose!"

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                Volgende persconferentie van Di Rupo: "Comment on ose!"

                                c"est du sabotage des sales flamands!

                                Comment


                                • Dat is wat Dedecker zei in het parlement hé. Heel dat gedoe gaat NIKS opbrengen, dit is simpelweg een AFGUNSTtaks. Niet meer niet minder.

                                  Ondertussen is de weg vrijgemaakt om de echte taksen aan te brengen in een tweede fase.

                                  - wegenvignet (waarom dan nog rijtaks heffen?) (op langere termijn moet je datdan nog kopen voor Vlaanderen, Wallonië en Brussel )
                                  - rijtaks.

                                  Groetjes van Madamme Soleil.
                                  Last edited by Jokke_vlo; 11/01/2012, 10:31.

                                  Comment




                                  • zegt genoeg.
                                    Hier stond eens mijn auto vermeld.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                      Ondertussen is de weg vrijgemaakt om de echte taksen aan te brengen in een tweede fase.

                                      - wegenvignet (waarom dan nog rijtaks heffen?)
                                      - rijtaks.
                                      Wegenvignet en rijtaks zijn idd een dubbele belasting ... in FR betaal je péages, maar daar zijn die wegen dan ook van privaatfirma's. De wegentaks ligt ook véél lager dan in BE.

                                      Blijft de vraag welke richting ze zullen uitgaan ... wegenvignet met vast bedrag per jaar ongeacht het gebruik (zoals in zwitserland), of kilometerheffing ? Dat laatste dan enkel op snelwegen ??? In NL waren ze ook vertrokken van het idee van een kilometerheffing, maar zijn van dat idee afgestapt want te moeilijk te implementeren in hun toch véél betere infrastructuur dan de onze ...
                                      Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten
                                        Net op het nieuws dat sommige merken 30-40% geven met het salon nu.

                                        Belangrijke onderhandelingspost zal het al dan niet vermelden van korting op de factuur worden.
                                        Kan je dan 30-40% VAA mee uitsparen.
                                        Toch klote voor zij die net een nieuwe wagen hebben waar wel een korting op de factuur stond.
                                        Onze BMW verkoper zei dat ze verplicht zijn om de bruto prijs en de korting op de factuur te vermelden, kwestie boekhoudkundig in orde te zijn.
                                        OO 00 OO

                                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                          Ik geloof dit niet.
                                          Als we naar de minder dure wagens kijken zullen mensen eerder zoeken naar een wagen met lagere CO2, maar de aankoopprijs zal niet dalen omdat niemand graag met minder auto rijdt. Hier zal de BTW dus op peil blijven.
                                          In de duurdere klasse zal er ook wel gekeken worden naar de priijs en zullen er wel wat minder BTW-inkomsten zijn, maar er zal dan ook minder fiscaal afgeschreven worden. Dit betekent meer winst, dus ook weer meer belastingen. Ik praat hier met veel mensen over, en velen doen hun auto niet weg omdat ze minder dan € 100 per maand belastingen moeten bijbetalen. Ikzelf overweeg om mijn M3 weg te doen voor wat anders, maar die andere wagen zal nog steeds meer kosten dan onze M3.
                                          OO 00 OO

                                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X