Oorspronkelijk geplaatst door josenjef
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenDe extra centen die je over houdt in je bvba gaan uiteindelijk de overheid ook geld opleveren, dus op het einde van de rit gaan diegene die gaan downsizen ook bijdragen.
En VAA op een 520D... dan mag ik al een leuke kiezen om boven het VAA van 2011 van mijn M3 te komen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk BerichtenEuh... mijn M3 was slechts 50% aftrekbaar. Als ik een andere wagen koop zal die minstens 80% aftrekbaar zijn. Op het niet aftrekbare deel betaal ik nu ook al belasting. Dus als de staat rijker zal worden doordat ik mijn M3 omruil voor een 2de handse 520D uit duitsland betwijfel ik.
En VAA op een 520D... dan mag ik al een leuke kiezen om boven het VAA van 2011 van mijn M3 te komen'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matthiaz Bekijk BerichtenHier zal dus ook de man in de straat zijn steentje mogen bijdragen aan onze welvaartstaat.
-Kwaliteit van de openbare dienstverlening: slecht
-Kwaliteit van ons onderwjs: zwaar overrated
-Kwaliteit van onze sociale zekerheid: idem
-De officiële werkloosheidcijfers: underrated
-De officiële inflatiecijfers: idem2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk BerichtenMisschien zijn er wel mensen die zo ver gaan dat ze hun Cayenne gaan parkeren in Anderlecht met een koevoet op de motorkap en/of de sleutels in het slot.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk BerichtenWas vast van plan 50K te vragen maar dan zit ik ongeveer waar al de rest ook zit. Met 5000 onder de prijs denk ik hem, zoals gezegd, te kunnen verkopen in het voorjaar.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenDe extra centen die je over houdt in je bvba gaan uiteindelijk de overheid ook geld opleveren, dus op het einde van de rit gaan diegene die gaan downsizen ook bijdragen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenHeeft Toere eentje op het oog?
Oorspronkelijk geplaatst door Matthiaz Bekijk Berichten
Geruchten in de wandelgangen zijn dat de rijtaks vanaf 2013 berekend zal worden adh van de CO2 waardes van een auto.
bv taks M3 , 20 fiscale Pk = 1900€
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenNiet noodzakelijk, om er één voorbeeldje uit te pikken... een managementvennootschap kan relatief gemakkelijk kosten verschuiven naar een andere aftrekpost die fiscaal interessanter is. In dat geval is de eindbalans van de bijkomende VAA taks zelfs negatief.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenIs het een 4.2 v8 of al een 3.0 tfsi?OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIs een S5 als cabrio niet altijd een 3.0?
Ik vind die 230g nog wel meevallen dan hoewel het vooral de hoge aankoopprijs is die je nekt.
Aan 45k zal dit vaa al een stuk beter meevallen.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenMisschien
Zal toch niet nog meer zijn dan wat het nu is voor bepaalde auto's zeker?
bv taks M3 , 20 fiscale Pk = 1900€
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenJe gaat toch iets moeten doen met het kapitaal dat je gaat overhouden in je BVBA door die goedkopere wagen ook ?
Een 320 of 520 kost 1.5k per jaar aan naft, 400 euro aan jaarlijkse wegentaks en 1.4k aan insurance en "slechts" 2.5k VAA per jaar. --> 4.5k kosten per jaar (running costs)
Dat is al 15k dat ik uitspaar aan running costs. Dan nog wat extra aan 80% aftrekbaar ipv 50% aftrekbaar. Idd zonder extra kosten te doen dat de bvba meer winst zal hebben en dus meer zal moeten afdragen. Maar als ik dat zo tel zal die extra belasting een stukje minder zijn dan de VAA mij gaat kosten als ik de wagen zou houden. En nogmaals het gaat mij niet over niet kunnen betalen. Maar zoals voor velen staat deze wagen in de week in de garage en komt hij alleen in het weekend buiten. En dan zijn het dure kilometers. Iets te duur naar mijn goesting :-)
Hoe dan ook blijft er op het einde van de rit nog een leuke cent over voor mij :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichtenbiv is ook voor wagens vanaf 240gr van 5000 euro naar 10000 euro gestegen in de nieuwe regelgeving. Kan me wel ergens voorstellen dat ze helaas hetzelfde gaan doen met de wegentaks binnen x aantal jaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenZou wel kunnen, ben niet zo thuis in de Audi-modellen
Ik vind die 230g nog wel meevallen dan hoewel het vooral de hoge aankoopprijs is die je nekt.
Aan 45k zal dit vaa al een stuk beter meevallen.
Comment
Comment