Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
    Ik voel de bui ook hangen. Dankzij Federauto (= officiele invoerders) gaat iedereen VAA betalen op nieuwwaarde.

    Want daar gaat het op neerkomen tussen onderhandelaars regering en lobby Federauto : kiezen tussen iedereen de volle pot of factuurwaarde. En dan kiest de lobby van Federauto voor iedereen volle pot.

    Maar dan rest ons alleen de mogelijkheid onze gebruikte auto's te verkopen aan particulier of in het buitenland, overname aan 2keer niks buiten beschouwing gelaten.
    Zal de verkoop van nieuwe wagens ook geen deugd doen vrees ik, een nieuwe kopen en de oude moeten 'dumpen' zal het budget hoe dan ook beinvloeden, niet ?

    En volle pot (= cataloguswaarde), hoe gaan ze dat berekenen op tweedehandsauto's en nieuwe wagens uit andere lidstaten van de EU? Aan de Belgische cataloguswaarde? En wat met auto's die in die specifieke samenstelling nooit in een Belgische catalogus gestaan hebben?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
      En volle pot (= cataloguswaarde), hoe gaan ze dat berekenen op tweedehandsauto's en nieuwe wagens uit andere lidstaten van de EU? Aan de Belgische cataloguswaarde?
      Waarschijnlijk zeker? Het voordeel voor de gebruiker is ook hetzelfde, of die nu uit België of Turkije komt.

      Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
      En wat met auto's die in die specifieke samenstelling nooit in een Belgische catalogus gestaan hebben?
      Dat is een ander probleem natuurlijk...
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
        Waarschijnlijk zeker? Het voordeel voor de gebruiker is ook hetzelfde, of die nu uit België of Turkije komt.

        Niet echt, hé. Het voordeel bestaat erin dat je een auto krijgt van je BVBA of je werkgever die je zelf niet betaald hebt. De werkelijke prijs van het voertuig is dus de waarde van het voordeel dat je op die manier doet.

        Als je BVBA nu een auto die hier 50.000 EUR kost in het VK voor 42.000 EUR kan vinden, dan had je dat in privé ook gekund. Wanneer de staat nu zegt dat die cadeau van 42.000 EUR in fiscalibus een cadeau van 50.000 EUR is, omdat de controleur bij de tandarts een oude editie van de Autogids heeft gelezen waar dat zo instaat, waar zijn we dan mee bezig? Juist, met regelrechte gelegaliseerde zakkenvullerij door een failliete staat.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
          En volle pot (= cataloguswaarde), hoe gaan ze dat berekenen op tweedehandsauto's en nieuwe wagens uit andere lidstaten van de EU? Aan de Belgische cataloguswaarde? En wat met auto's die in die specifieke samenstelling nooit in een Belgische catalogus gestaan hebben?
          Ze vinden wel iets, onze regering kan altijd inspiratie opdoen bij onze noorderburen om het systeem uit te dokteren. Daar hebben ze een waterdicht systeem om het VAA van elke 2e hands auto tot 15 jaar oud op Nederlandse nieuwprijs + BPM te berekenen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
            Niet echt, hé. Het voordeel bestaat erin dat je een auto krijgt van je BVBA of je werkgever die je zelf niet betaald hebt. De werkelijke prijs van het voertuig is dus de waarde van het voordeel dat je op die manier doet.

            Als je BVBA nu een auto die hier 50.000 EUR kost in het VK voor 42.000 EUR kan vinden, dan had je dat in privé ook gekund. Wanneer de staat nu zegt dat die cadeau van 42.000 EUR in fiscalibus een cadeau van 50.000 EUR is, omdat de controleur bij de tandarts een oude editie van de Autogids heeft gelezen waar dat zo instaat, waar zijn we dan mee bezig? Juist, met regelrechte gelegaliseerde zakkenvullerij door een failliete staat.
            Die laatste zin klopt.

            Het eerste echter niet hé.
            Als je die lijn wil doortrekken moet je voor iedereen de goedkoopste waarde kiezen.
            En eigenlijk doet dat er zelfs niet toe.
            Je betaalt geen VAA over de volledige werkelijk (afschrijvings-)waarde van het voertuig dat je mag gebruiken.
            Die waarde is niet meer dan een, weliswaar belangrijke, factor in de berekening waarop percentages en ander coëfficiënten op toegepast worden.
            Om die reden is de werkelijk betaalde prijs niet relevant voor de bepaling van het VAA. De "catalogusprijs" geldt enkel als een soort van schaal en die schaal zou voor voor iedereen gelijk moeten zijn, niet?
            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
              Die laatste zin klopt.

              Het eerste echter niet hé.
              Als je die lijn wil doortrekken moet je voor iedereen de goedkoopste waarde kiezen.
              En eigenlijk doet dat er zelfs niet toe.
              Je betaalt geen VAA over de volledige werkelijk (afschrijvings-)waarde van het voertuig dat je mag gebruiken.
              Die waarde is niet meer dan een, weliswaar belangrijke, factor in de berekening waarop percentages en ander coëfficiënten op toegepast worden.
              Om die reden is de werkelijk betaalde prijs niet relevant voor de bepaling van het VAA. De "catalogusprijs" geldt enkel als een soort van schaal en die schaal zou voor voor iedereen gelijk moeten zijn, niet?
              De catalogusprijs is het basisgegeven waar de berekening van vertrekt. Voorlopig zijn ze nog zo "vriendelijk" om er eerst 6/7de van de te nemen en er dan een percentage in functie van de CO2-uitstoot op toe te passen. Maar als je vennootschap of je werkgever - gebruik makend van het vrij verkeer van goederen - in een andere lidstaat dezelfde auto goedkoper aankoopt, dan is het "cadeau" dat je krijgt, minder waard.

              Waar haalt de Belgische staat dan het recht om een cataloguswaarde te hanteren die ze zelf ook maar uit de brochuurtjes van de Belgische importeurs geplukt heeft? Het is goed te begrijpen dat de medeplichtigenorganisatie Febiac dat zeer zal toejuichen, want die zien niet graag dat mensen in Hull en Dover gaan shoppen, maar het is een zoveelste geval van la Belgique dat in woorden de meest pro-Europese lidstaat aller tijden is, maar in daden de EU bij iedere gelegenheid als prison bitch behandelt. En het zal de zoveelste kletterende veroordeling van la Belgique opleveren bij het Hof van Justitie, over een paar jaar. Maar dan is Elio al lang op pensioen en mag iemand anders de troep opkuisen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                De catalogusprijs is het basisgegeven waar de berekening van vertrekt. Voorlopig zijn ze nog zo "vriendelijk" om er eerst 6/7de van de te nemen en er dan een percentage in functie van de CO2-uitstoot op toe te passen. Maar als je vennootschap of je werkgever - gebruik makend van het vrij verkeer van goederen - in een andere lidstaat dezelfde auto goedkoper aankoopt, dan is het "cadeau" dat je krijgt, minder waard.

                Waar haalt de Belgische staat dan het recht om een cataloguswaarde te hanteren die ze zelf ook maar uit de brochuurtjes van de Belgische importeurs geplukt heeft?
                Ik vrees dat we wat naast elkaar aan het praten zijn.
                Als ik als werknemer een BMW 3 krijg en jij krijgt van je werkgever net dezelfde met dezelfde opties (laat ons for teh sake of the argument efkes van twee nieuwe voertuigen uitgaan), is het dan niet logisch dat wij hetzelfde voordeel in natura aangerekend krijgen?
                Jouw privé-voordeel van die wagen is toch niet groter dan dat van mij omdat één van die twee werkgevers zijn voertuig elders gekocht of een grotere korting van zijn dealer bedongen heeft?
                Jij zou het normaal vinden dat jij voor je 3-serie even zwaar belast wordt als ik voor mijn 5-serie omdat mijn patron het voertuig in de UKgekocht heeft en de jouwe niet eens een korting gevraagd heeft bij de dealer?
                Nee toch.
                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                Comment


                • Er kan toch niet een gelijk VAA aangerekend worden als de ene wagen goedkoper is dan de andere, hoewel ze voor de rest niet verschillen?

                  Bovendien, als je oppert dat twee identieke wagens hetzelfde VAA zouden moeten vertegenwoordigen, dan opper ik dat in dat geval de twee identieke wagens ook een identiek aantal jaarlijkse kilometers privé en professioneel moeten doen. En ook dezelfde muziek op de radio. Het kan niet dat één van de twee bestuurders meer kan rijden of van betere muziek kan genieten dan de andere, enkel omdat ie meer rijdt of een betere smaak heeft.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                    Ik vrees dat we wat naast elkaar aan het praten zijn.
                    Als ik als werknemer een BMW 3 krijg en jij krijgt van je werkgever net dezelfde met dezelfde opties (laat ons for teh sake of the argument efkes van twee nieuwe voertuigen uitgaan), is het dan niet logisch dat wij hetzelfde voordeel in natura aangerekend krijgen?
                    Jouw privé-voordeel van die wagen is toch niet groter dan dat van mij omdat één van die twee werkgevers zijn voertuig elders gekocht of een grotere korting van zijn dealer bedongen heeft?
                    Jij zou het normaal vinden dat jij voor je 3-serie even zwaar belast wordt als ik voor mijn 5-serie omdat mijn patron het voertuig in de UKgekocht heeft en de jouwe niet eens een korting gevraagd heeft bij de dealer?
                    Nee toch.
                    Je hebt gelijk. Echter moeten we allemaal de wet volgen en daarin staat nu catalogusprijs = factuurprijs inclusief opties, btw en exclusief korting. En dit veroorzaakt oneerlijke praktijken. Ben ik volledig mee akkoord.

                    Waar komt het op neer: Ze hebben veel te rap iets willen implementeren ZONDER overgangsmaatregel. Zorg eerst dat je de nodige backbone in orde hebt en dat je alles correct kan afhandelen of worst case hier en daar nog een detail moet aanpassen. Maar nee hoor dit is Belgie... het land van de prutsers aan de top. We implementeren iets en zien achteraf wel wat het wordt. Mensen die kunnen, gaan weer het grijze pad op. Mensen die de keuze niet hebben kijken met afgunst naar die mensen die het wel kunnen. Tweestrijd onder de bevolking (buurmand die klaagt over zonnepanelen van de buren waar hij voor moet dokken terwijl de stroomproducenten miljarden verdienen op kap van iedereen).

                    Dat we meer voor een bedrijfswagen moeten betalen cava... maar werk eerst iets deftigs uit en implementeer het dan. Werk een overgangsmaatregel uit etc... neenee in belgie gaat alles omgekeerd.

                    Als ik via een website/brochure kan opvragen hoeveel een wagen mij kost aan alle belastingen (BIV/wegentaks/VAA) kan ik uiteindelijk een keuze maken gebaseerd op werkelijke kosten. Echter die website/brochure is er niet... er zijn nog veel onduidelijkheden om nog maar te zwijgen van een ontbrekende overgangsmaatregel. Mensen die de afgelopen jaren een wagen gekocht / gekozen hebben als firma wagen hebben geen keus... dokken... en that's what it's all about in belgie. En juist dat maakt iedereen zo pissed :-)

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Er kan toch niet een gelijk VAA aangerekend worden als de ene wagen goedkoper is dan de andere, hoewel ze voor de rest niet verschillen?

                      Bovendien, als je oppert dat twee identieke wagens hetzelfde VAA zouden moeten vertegenwoordigen, dan opper ik dat in dat geval de twee identieke wagens ook een identiek aantal jaarlijkse kilometers privé en professioneel moeten doen. En ook dezelfde muziek op de radio. Het kan niet dat één van de twee bestuurders meer kan rijden of van betere muziek kan genieten dan de andere, enkel omdat ie meer rijdt of een betere smaak heeft.
                      Das ook weer waar natuurlijk. Iemand die er elk jaar 20k km prive mee doet heeft meer genot van die firmaslet dan iemand die slechts 5k per jaar prive mee doet. Maar goed je kan niet iets uitvinden dat voor iedereen goed/eerlijk is denk ik dan.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Peba
                        De catalogusprijs is het basisgegeven waar de berekening van vertrekt. Voorlopig zijn ze nog zo "vriendelijk" om er eerst 6/7de van de te nemen en er dan een percentage in functie van de CO2-uitstoot op toe te passen. Maar als je vennootschap of je werkgever - gebruik makend van het vrij verkeer van goederen - in een andere lidstaat dezelfde auto goedkoper aankoopt, dan is het "cadeau" dat je krijgt, minder waard.

                        Waar haalt de Belgische staat dan het recht om een cataloguswaarde te hanteren die ze zelf ook maar uit de brochuurtjes van de Belgische importeurs geplukt heeft?
                        Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie
                        Ik vrees dat we wat naast elkaar aan het praten zijn.
                        Als ik als werknemer een BMW 3 krijg en jij krijgt van je werkgever net dezelfde met dezelfde opties (laat ons for teh sake of the argument efkes van twee nieuwe voertuigen uitgaan), is het dan niet logisch dat wij hetzelfde voordeel in natura aangerekend krijgen?
                        Jouw privé-voordeel van die wagen is toch niet groter dan dat van mij omdat één van die twee werkgevers zijn voertuig elders gekocht of een grotere korting van zijn dealer bedongen heeft?
                        Jij zou het normaal vinden dat jij voor je 3-serie even zwaar belast wordt als ik voor mijn 5-serie omdat mijn patron het voertuig in de UKgekocht heeft en de jouwe niet eens een korting gevraagd heeft bij de dealer?
                        Nee toch.

                        ik volg hier schussboelie in.

                        Wat hier vaak vergeten wordt, is dat je op het GEBRUIK van de wagen belast wordt, je krijgt dat ding niet cadeau, het blijft eigendom van de werkgever (of leasemaatschappij). Dat (prive) gebruik houdt meestal ook in dat je zelf de brandstof van je prive verplaatsingen niet moet betalen, die wordt ook door de werkgever betaald. Voor een gemiddelde wagen is de netto belasting per maand niet hoger dan de prijs van 1 tankbeurt.

                        De catalogusprijs is eerder een maat om uit te drukken hoe groot en sjiek de wagen is, en niet zozeer wie er de slimste deal met de aankoop (korting, UK, tweedehands, ... ) gedaan heeft.

                        In dat opzicht vind ik persoonlijk de berekening vrij eerlijk.

                        Wat NIET eerlijk is, is dat beide parameters (CO2 en prijs) met elkaar vermenigvuldigd worden, zo bekom je een kwadratische stijging als beide parameters evenredig omhoog gaan, met excessen tot gevolg voor de echt dikke bakken. De parameters optellen (met een bepaald gewicht) zou veel beter zijn, dan zou er waarschijnlijk voor de gemiddelde wagen iets meer betaald moeten worden maar het zou nog steeds "betaalbaar" zijn om een dikke bak in de zaak te hebben.
                        Last edited by sunking; 12/01/2012, 16:05.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                          Wat NIET eerlijk is, is dat beide parameters (CO2 en prijs) met elkaar vermenigvuldigd worden, zo bekom je een kwadratische stijging als beide parameters evenredig omhoog gaan, met excessen tot gevolg voor de echt dikke bakken. De parameters optellen (met een bepaald gewicht) zou veel beter zijn, dan zou er waarschijnlijk voor de gemiddelde wagen iets meer betaald moeten worden maar het zou nog steeds "betaalbaar" zijn om een dikke bak in de zaak te hebben.
                          Wat NIET eerlijk is, is dat persoon A 20k km per jaar prive doet en persoon B 5k km prive per jaar en dat ze toch beiden evenveel moeten betalen.

                          Persoon B is dan de dommerik en kan beter vaker de wagen nemen want hij betaalt er toch voor...

                          Hoe je die prive km's zou moeten gaan controleren is een andere zaak maar zoals ik al eerder zei kan je niet voor iedereen goed doen.

                          Echter is het de staat enkel om de centen te doen.

                          Comment


                          • Ik weet dat het tijd wordt dat ze beslissen want heb zicht op nen A4 allroad in occasie

                            Comment


                            • het aantal prive kilometers is natuurlijk een heel ander verhaal... het forfait gebaseerd op woon-werk afstand was ook niet eerlijk. Om hier een eerlijker systeem in te verkrijgen, zou je idd de kilometers moeten gaan bijhouden, maar wordt dat nu niet gedaan omdat het "te moeilijk" is. Misschien moet er op een andere manier paal en perk gesteld worden aan de tankkaarten die onbeperkt prive gebruikt kunnen worden, of een andere maatregel zoals de fiscale aftrek op brandstof verlagen. Bv. enkel de brandstofkost voor de professionele verplaatsingen aftrekbaar maken, en laten bewijzen dat die beroepsmatige verplaatsingen echt gemaakt zijn. Maar ook dat is weer rompslomp.

                              Maar ik dacht dat de discussie hier vooral ging over hoe de waarde van de wagen bepaald wordt?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                                Ik weet dat het tijd wordt dat ze beslissen want heb zicht op nen A4 allroad in occasie
                                ik heb zo den indruk dat de uitverkoop al volle bak bezig is als ik op autoscout24.be wat rondzoek naar A4's e.d...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                  Er kan toch niet een gelijk VAA aangerekend worden als de ene wagen goedkoper is dan de andere, hoewel ze voor de rest niet verschillen?
                                  En waarom niet? Als jij twee gelijkaardige appartementen hebt ga je die toch aan dezelfde prijs verhuren al heb je het ene misschien goedkoper kunnen kopen dan een ander?
                                  Moet de prijs van de ene occasie Ford lager zijn dan de andere omdat de eigenaar van de eerste bij Ford werkt en de andere niet?

                                  Jouw redenering houdt als het gaat om lasten die berekend worden op de aankoop/afschrijving van dat voertuig, zoals de BTW. Voor al de rest is dat compleet irrelevant.

                                  Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                  Bovendien, als je oppert dat twee identieke wagens hetzelfde VAA zouden moeten vertegenwoordigen, dan opper ik dat in dat geval de twee identieke wagens ook een identiek aantal jaarlijkse kilometers privé en professioneel moeten doen.
                                  Daar ben ik het volledig mee eens.
                                  Het VAA zou zelfs VOORAL van de privé-kilometers moeten afhangen.
                                  Nu worden in mijn ogen mensen zoals vertegenwoordigers, die hun firmawagen, inclusief het nodige comfort (=dure opties?) nodig hebben voor de uitoefening van hun beroep benadeeld.
                                  Dat van die radio is wel wat zever he.

                                  Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
                                  Je hebt gelijk. Echter moeten we allemaal de wet volgen en daarin staat nu catalogusprijs = factuurprijs inclusief opties, btw en exclusief korting. En dit veroorzaakt oneerlijke praktijken. Ben ik volledig mee akkoord.

                                  Waar komt het op neer: Ze hebben veel te rap iets willen implementeren ZONDER overgangsmaatregel. Zorg eerst dat je de nodige backbone in orde hebt en dat je alles correct kan afhandelen of worst case hier en daar nog een detail moet aanpassen. Maar nee hoor dit is Belgie... het land van de prutsers aan de top. We implementeren iets en zien achteraf wel wat het wordt. Mensen die kunnen, gaan weer het grijze pad op. Mensen die de keuze niet hebben kijken met afgunst naar die mensen die het wel kunnen. Tweestrijd onder de bevolking (buurmand die klaagt over zonnepanelen van de buren waar hij voor moet dokken terwijl de stroomproducenten miljarden verdienen op kap van iedereen).

                                  Dat we meer voor een bedrijfswagen moeten betalen cava... maar werk eerst iets deftigs uit en implementeer het dan. Werk een overgangsmaatregel uit etc... neenee in belgie gaat alles omgekeerd.
                                  Volledig mee eens.

                                  Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
                                  Das ook weer waar natuurlijk. Iemand die er elk jaar 20k km prive mee doet heeft meer genot van die firmaslet dan iemand die slechts 5k per jaar prive mee doet. Maar goed je kan niet iets uitvinden dat voor iedereen goed/eerlijk is denk ik dan.
                                  Dat zou nochtans juister zijn en daar is ook even sprake van geweest maar dat bleek moeilijk te realiseren.
                                  Alhoewel, laat gewoon alle professionele km's declareren/verantwoorden in een soort van logboek en al de rest is privé. Simpel maar nodigt allicht te veel uit tot gesjoemel.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                  Comment


                                  • Nieuwe regeling slaat hier ook hard toe, VAA gaat x4 naar een kleine 8.500EUR/jaar.

                                    Het is spijtig, heb de kar nog maar sinds September en ben er supertevreden van, maar heb het nodige in gang gezet: als'k er het juiste bedrag voor krijg zal ie ingewisseld worden voor iets veel minders.
                                    Het is echt een draak van een belastingswet en begrijp eigenlijk niet goed dat er, buiten op plaatsen zoals dit forum, geen heviger protest te merken is.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                      Het VAA zou zelfs VOORAL van de privé-kilometers moeten afhangen.
                                      Nu worden in mijn ogen mensen zoals vertegenwoordigers, die hun firmawagen, inclusief het nodige comfort (=dure opties?) nodig hebben voor de uitoefening van hun beroep benadeeld.
                                      Dat van die radio is wel wat zever he.
                                      Daar zeg je wat! Wij rijden hier echt haast niets privé met het voertuig. (zou niet weten wanneer met al dle km's) Toch zal er hier privé extra mogen gedokt worden. M.a.w. wij mogen opdraaien voor de mensen die met hun bedrjfsvoertuig op winter/vakantie gaan, weekend tripjes maken enz...
                                      En dat van de radio dat Wooter aanhaald...toch niet echt ongegrond. Wij mogen hier sinds december SABAM betalen omdat dit (de wagen) de werkvloer is. Privé hoef je al lang geen radio taks te betalen, niet tegenstaande er sommige privé ook ettelijke duizende km's mee rondtoeren, nee toch... Laten we het over eerlijkheid maar verder niet hebben...
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door phadmijet Bekijk Berichten
                                        Nieuwe regeling slaat hier ook hard toe, VAA gaat x4 naar een kleine 8.500EUR/jaar.

                                        Het is spijtig, heb de kar nog maar sinds September en ben er supertevreden van, maar heb het nodige in gang gezet: als'k er het juiste bedrag voor krijg zal ie ingewisseld worden voor iets veel minders.
                                        Het is echt een draak van een belastingswet en begrijp eigenlijk niet goed dat er, buiten op plaatsen zoals dit forum, geen heviger protest te merken is.
                                        Veel mensen weten het nog niet eens. Die gaan achter 3 maand uit de lucht vallen als alle sociaal secretariaten bijgebeend zijn :-)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                          En dat van de radio dat Wooter aanhaald...toch niet echt ongegrond. Wij mogen hier sinds december SABAM betalen omdat dit (de wagen) de werkvloer is. Privé hoef je al lang geen radio taks te betalen, niet tegenstaande er sommige privé ook ettelijke duizende km's mee rondtoeren, nee toch... Laten we het over eerlijkheid maar verder niet hebben...
                                          Sabam is de maffia...
                                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X