Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Pro: je rijdt goedkoper.
    Contra: je rijdt Lexus/Toyota.

    Dan toch liever meer betalen .
    Een Lexus is inderdaad niet de meest opwindende wagen om mee te rijden, maar een BMW 3 of 5 rijdt niet sportiever dan een IS300 of GS300. De Lexus rijdt na 200000km wel nog altijd even goed als toen hij de fabriek verliet, iets wat van die BMW niet kan gezegd worden.
    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

    Comment


    • Het is wat Lexus-rijders altijd blijven zeggen, maar het is en blijft een Toyota. Je kijkt er gewoon dwars doorheen. Lexus breekt nergens potten, behalve in prijs en blandness... En dat ligt aan het feit dat Lexus te rationeel is, en in weze de markt volgt ipv de markt creëert. Gedrochten als de 5GT, R-klasse of X6 worden gewoon niet bedacht door Lexus/Toyota, maar verkopen wel. En als het dan om een M3/M5/eender welke AMG gaat is er ook geen rationele uitleg te vinden en bijgevolg is Lexus daar ook niet de risiconemer om een krachtige auto voor veel geld neer te zetten, maar volgen ze wat de rest van de markt doet.

      Bijgevolg trekt Lexus de pinnigaard aan, de chauffeur die liefst niet gezien wordt. En toch popt er regelmatig een Lexus-rijder op die zelfbevestiging wil zien door zijn rationelere keuze te vergelijken met gedrochten van concurrenten... Eigenaardig... Een beetje de Android-reflex .

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
        Een Lexus is inderdaad niet de meest opwindende wagen om mee te rijden, maar een BMW 3 of 5 rijdt niet sportiever dan een IS300 of GS300. De Lexus rijdt na 200000km wel nog altijd even goed als toen hij de fabriek verliet, iets wat van die BMW niet kan gezegd worden.
        Was dat niet vooral met de vorige Lexus'en?

        De huidige lijken me te soft en teveel op comfort afgesteld, welke concurrent hebben ze nu eigenlijk voor ogen?
        In het verleden was het duidelijk: target = bmw. Nu zou ik het eerder zeggen target = audi = vlees noch vis..

        Comment


        • De gustibus et coloribus...

          En gelukkig maar he. Anders reden er nog meer bmw's rond :-)
          Last edited by ; 15/01/2012, 22:30.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Pro: je rijdt goedkoper.
            Contra: je rijdt Lexus/Toyota.

            Dan toch liever meer betalen .


            zo droog

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              Er is toch een verschil tussen tanken met bruto inkomsten of nettoloon hé.
              Helemaal niks tegen zelfstandigen, maar als je bedrijfszaken gebrukt in je priveleven, dan levert dat een belastbaar voordeel op.

              Mijn vrouw was vroeger zelfstandige, en wij probeerden toch te vermijden dat we die 2 rekeningen door elkaar haalt. Je wil wel bijhouden wat op het eind van de rit al belast is, en wat niet.
              De grootste fout van beginners is dat ze hun omzet als netto zien, en te laat inschatten wat ze nog aan de fiscus en de sz moeten betalen.
              Je moet 2 petten opzetten en een gespleten persoonlijkheid hebben :
              1) je mag uren kloppen om als zelfstandige geld binnen te brengen in je firma om zo de rekeningen van de firma te betalen. Met het geld dat je zelf binnengebracht hebt koopt de firma de wagen die je nodig hebt om je activiteit uit te voeren
              2) privé moet je dan nog eens betalen voor de wagen waarvoor je initieel zelf hebt gewerkt en welke de firma heeft gekocht.
              3) omdat je maar 1 firma hebt die je loon betaalt zal je zelf moeten gaan werken zodat je eigen firma je eigen loon kan betalen omdat je privé ook rondrijdt met de wagen waarvoor je ook zelf al hebt gewerkt.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                Ok, weer een kost die ik moet incalculeren
                Waar stopt het?
                Thx 4 the info!
                Volgens mij is de solidariteitsbijdrage gewoon een RSZ bijdrage en zit dit mee in de rest. De kost moet volgens mij niet uitgesplitst worden volgens de co2 van de bedrijfswagen.

                Als je twijfelt kan je altijd eens horen bij het sociaal secretariaat omdat deze dan ook wel die gegevens zullen moeten gaan aanreiken.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                  Was dat niet vooral met de vorige Lexus'en?

                  De huidige lijken me te soft en teveel op comfort afgesteld, welke concurrent hebben ze nu eigenlijk voor ogen?
                  In het verleden was het duidelijk: target = bmw. Nu zou ik het eerder zeggen target = audi = vlees noch vis..
                  Welk merk heeft er wel nog karakter? Tenzij je echt voor de dure modellen van BMW en Audi gaat (M / RS), willen hun modellen ook alles voor iedereen zijn: zuinig, krachtig, veilig, makkelijk te rijden, comfortabel, goed uitziende, etcetc. ... Maar ondertussen zijn de BMW's wel hun sportiviteit en ziel kwijt (enkel hun uiterlijk wil er nog sportief wat uitzien, wat duidelijk aangeeft waar het bij een BMW-rijder om gaat... "Hebdemij gezien?")

                  Als het dan toch is om een saaie auto te hebben, doe er dan maar eentje waar ik niet om de x kilometer ambras mee heb en er niet in uitzie als haantje-met-ingebouwde-bluetoothkit .

                  Of de huidige Lexussen teveel op comfort zijn afgesteld, weet ik niet, maar de oude waren zeker daarop afgesteld. De zachtheid waarmee die dingen draaiden, gecombineerd met hun weergaloze bouwkwaliteit maken er echt uitstekende wagens van.
                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ocram Bekijk Berichten
                    Je moet 2 petten opzetten en een gespleten persoonlijkheid hebben :
                    1) je mag uren kloppen om als zelfstandige geld binnen te brengen in je firma om zo de rekeningen van de firma te betalen. Met het geld dat je zelf binnengebracht hebt koopt de firma de wagen die je nodig hebt om je activiteit uit te voeren
                    2) privé moet je dan nog eens betalen voor de wagen waarvoor je initieel zelf hebt gewerkt en welke de firma heeft gekocht.
                    3) omdat je maar 1 firma hebt die je loon betaalt zal je zelf moeten gaan werken zodat je eigen firma je eigen loon kan betalen omdat je privé ook rondrijdt met de wagen waarvoor je ook zelf al hebt gewerkt.

                    Je maakt dezelfde fout als velen blijkbaar.

                    Die firma is iemand anders hé. Je hebt er een derde bij betrokken als rechtspersoonlijkheid waardoor jij een beperkte aansprakelijkheid geniet. De risico's, maar ook de baten zijn in ruil voor die derde.

                    Je werkt dus inderdaad als een soort werknemer voor je eigen bedrijf. Als zaakvoerder/bestuurder mag je enkel beslissen wat met de middelen van het bedrijf gebeurt, maar het zijn de jouwe niet.

                    Dus:

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ocram Bekijk Berichten
                    1) je mag uren kloppen om als zelfstandige geld binnen te brengen in je firma om zo de rekeningen van de firma te betalen. Met het geld dat je zelf binnengebracht hebt koopt de firma de wagen die je nodig hebt om je activiteit uit te voeren
                    Letterlijk, ja.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ocram Bekijk Berichten
                    2) privé moet je dan nog eens betalen voor de wagen waarvoor je initieel zelf hebt gewerkt en welke de firma heeft gekocht.
                    Dat is net het "voordeel alle aard" hé. Je geniet een voordeel doordat iemand anders een wagen voor je ter beschikking stelt.


                    Oorspronkelijk geplaatst door Ocram Bekijk Berichten
                    3) omdat je maar 1 firma hebt die je loon betaalt zal je zelf moeten gaan werken zodat je eigen firma je eigen loon kan betalen omdat je privé ook rondrijdt met de wagen waarvoor je ook zelf al hebt gewerkt.
                    Ja, je moet werken voor je eigen loon. Ja, je kan beslissen dat de firma jou geld geeft om dat VAA te betalen. Nee, je hebt niet gewerkt voor die auto, je hebt gewerkt om de firma geld te laten verdienen waar jij een loon voor in ruil krijgt. Je hebt ook nog het voordeel dat je die andere (de firma) kan opdragen een auto voor je te kopen.

                    Een werknemer heeft dat voordeel niet.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                      Een werknemer heeft dat voordeel niet.
                      Ervan uitgaande dat de werknemer geen firmawagen opgedrongen krijgt, is er toch weinig verschil: beide de zaakvoerder en werknemer beslissen in functie van het voorhande budget welke wagen ze willen. De werknemer moet daarbij rekening houden met wat er op zijn rekening staat, de zaakvoerder met een collectie parameters op niveau van de vennootschap maar ook op niveau van de zaakvoerder zelf. En als de zaakvoerder door het bos de bomen niet meer ziet, kan hij ook beslissen om de wagen net zoals een werknemer gewoon privé te kopen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                        Ervan uitgaande dat de werknemer geen firmawagen opgedrongen krijgt, is er toch weinig verschil: beide de zaakvoerder en werknemer beslissen in functie van het voorhande budget welke wagen ze willen. De werknemer moet daarbij rekening houden met wat er op zijn rekening staat, de zaakvoerder met een collectie parameters op niveau van de vennootschap maar ook op niveau van de zaakvoerder zelf. En als de zaakvoerder door het bos de bomen niet meer ziet, kan hij ook beslissen om de wagen net zoals een werknemer gewoon privé te kopen.
                        De werknemer heeft toch duidelijk minder keuzevrijheid bij het bepalen van de uitgaven van de vennootschap. Uiteraard heeft de zaakvoerder/bestuurder ook beperkingen.

                        Comment


                        • Als de werknemer beslissingsrechten wil verkrijgen in de uitgaven van een vennootschap, moet ie promotie maken of zijn eigen vennootschap oprichten .

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Als de werknemer beslissingsrechten wil verkrijgen in de uitgaven van een vennootschap, moet ie promotie maken of zijn eigen vennootschap oprichten .
                            voila

                            Comment


                            • nog iets :
                              ik dacht dat men (volgens de wet) géén belasting mag nemen op reeds betaalde belasting.
                              Dus zou factuur moeten zijn zonder btw

                              Comment


                              • Gentlemen, ik heb eens raad nodig.

                                Ben onlangs overgegaan van EMZ naar vennootschap en heb mijn een wagen welke ik privé gekocht heb. Maar ik gebruik die natuurlijk ook voor naar de klanten te gaan. Wat doe ik nu heb best?
                                Auto ter beschikking stellen maar dan zo dat de vennootschap alle kosten betaald?
                                De auto is 7jaar oud en heeft een co2 van 140g, dus ik zou verwachten dat ik dan het min mag nemen.

                                Of doen zoals bij een EMZ en de kosten van de wagen voor maar 50% inbrengen.

                                Wat stellen jullie voor?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                                  Gentlemen, ik heb eens raad nodig.

                                  Ben onlangs overgegaan van EMZ naar vennootschap en heb mijn een wagen welke ik privé gekocht heb. Maar ik gebruik die natuurlijk ook voor naar de klanten te gaan. Wat doe ik nu heb best?
                                  Auto ter beschikking stellen maar dan zo dat de vennootschap alle kosten betaald?
                                  De auto is 7jaar oud en heeft een co2 van 140g, dus ik zou verwachten dat ik dan het min mag nemen.

                                  Of doen zoals bij een EMZ en de kosten van de wagen voor maar 50% inbrengen.

                                  Wat stellen jullie voor?
                                  Kilometervergoeding lijkt me het beste met een afbetaalde wagen.
                                  Ter beschikking stellen (huren aan de vennootschap) betaal je ook VAA
                                  Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door HansVDG Bekijk Berichten
                                    nog iets :
                                    ik dacht dat men (volgens de wet) géén belasting mag nemen op reeds betaalde belasting.
                                    Dus zou factuur moeten zijn zonder btw
                                    Maar nee!!!
                                    Dat is geen belasting op belasting!
                                    Het concept voordeel alle aard ontgaat velen precies toch.
                                    VAA is een privébelasting, in hoeverre heb jij privé al belasting betaald op die wagen?
                                    En dan nog, het is geen belasting op een goed, het is een belasting op (niet-geldelijk) inkomen.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                    Comment


                                    • nog zo ne slimme

                                      Meer lezen Meer lezen Meer lezen Meer lezen Meest recente  autonieuws Meer lezen Meer lezen Meer lezen Meer lezen Meer lezen Meer lezen Bekijk nog meer autonieuws Interessante  video’s Meer lezen Meer lezen Meer lezen Ontdek alle video’s Interessante  nieuwigheden Meer lezen Meer lezen Meer lezen Meer artikels
                                      Hier stond eens mijn auto vermeld.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door HansVDG Bekijk Berichten
                                        nog iets :
                                        ik dacht dat men (volgens de wet) géén belasting mag nemen op reeds betaalde belasting.
                                        Dus zou factuur moeten zijn zonder btw
                                        Mag wel. Als je gaat tanken betaal je BTW over het bedrag incl accijnzen.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                        Maar nee!!!
                                        Dat is geen belasting op belasting!
                                        Het is een belasting op basis van een bedrag incl belasting.

                                        Zoals brandstoffen, 3% crisisbelasting bij vennootschappen etc.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                                          Kilometervergoeding lijkt me het beste met een afbetaalde wagen.
                                          Ter beschikking stellen (huren aan de vennootschap) betaal je ook VAA
                                          Met km vergoeding kom ik er niet, want ik heb klanten waar ik meer dan 40dagen ben, en kan dus maar 0.15€ rekenen ipv 0.33. En daarmee kom ik er dus niet ...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X