Oorspronkelijk geplaatst door wooter
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
-
Het is wat Lexus-rijders altijd blijven zeggen, maar het is en blijft een Toyota. Je kijkt er gewoon dwars doorheen. Lexus breekt nergens potten, behalve in prijs en blandness... En dat ligt aan het feit dat Lexus te rationeel is, en in weze de markt volgt ipv de markt creëert. Gedrochten als de 5GT, R-klasse of X6 worden gewoon niet bedacht door Lexus/Toyota, maar verkopen wel. En als het dan om een M3/M5/eender welke AMG gaat is er ook geen rationele uitleg te vinden en bijgevolg is Lexus daar ook niet de risiconemer om een krachtige auto voor veel geld neer te zetten, maar volgen ze wat de rest van de markt doet.
Bijgevolg trekt Lexus de pinnigaard aan, de chauffeur die liefst niet gezien wordt. En toch popt er regelmatig een Lexus-rijder op die zelfbevestiging wil zien door zijn rationelere keuze te vergelijken met gedrochten van concurrenten... Eigenaardig... Een beetje de Android-reflex .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenEen Lexus is inderdaad niet de meest opwindende wagen om mee te rijden, maar een BMW 3 of 5 rijdt niet sportiever dan een IS300 of GS300. De Lexus rijdt na 200000km wel nog altijd even goed als toen hij de fabriek verliet, iets wat van die BMW niet kan gezegd worden.
De huidige lijken me te soft en teveel op comfort afgesteld, welke concurrent hebben ze nu eigenlijk voor ogen?
In het verleden was het duidelijk: target = bmw. Nu zou ik het eerder zeggen target = audi = vlees noch vis..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenPro: je rijdt goedkoper.
Contra: je rijdt Lexus/Toyota.
Dan toch liever meer betalen .
zo droog
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenEr is toch een verschil tussen tanken met bruto inkomsten of nettoloon hé.
Helemaal niks tegen zelfstandigen, maar als je bedrijfszaken gebrukt in je priveleven, dan levert dat een belastbaar voordeel op.
Mijn vrouw was vroeger zelfstandige, en wij probeerden toch te vermijden dat we die 2 rekeningen door elkaar haalt. Je wil wel bijhouden wat op het eind van de rit al belast is, en wat niet.
De grootste fout van beginners is dat ze hun omzet als netto zien, en te laat inschatten wat ze nog aan de fiscus en de sz moeten betalen.
1) je mag uren kloppen om als zelfstandige geld binnen te brengen in je firma om zo de rekeningen van de firma te betalen. Met het geld dat je zelf binnengebracht hebt koopt de firma de wagen die je nodig hebt om je activiteit uit te voeren
2) privé moet je dan nog eens betalen voor de wagen waarvoor je initieel zelf hebt gewerkt en welke de firma heeft gekocht.
3) omdat je maar 1 firma hebt die je loon betaalt zal je zelf moeten gaan werken zodat je eigen firma je eigen loon kan betalen omdat je privé ook rondrijdt met de wagen waarvoor je ook zelf al hebt gewerkt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk BerichtenOk, weer een kost die ik moet incalculeren
Waar stopt het?
Thx 4 the info!
Als je twijfelt kan je altijd eens horen bij het sociaal secretariaat omdat deze dan ook wel die gegevens zullen moeten gaan aanreiken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk BerichtenWas dat niet vooral met de vorige Lexus'en?
De huidige lijken me te soft en teveel op comfort afgesteld, welke concurrent hebben ze nu eigenlijk voor ogen?
In het verleden was het duidelijk: target = bmw. Nu zou ik het eerder zeggen target = audi = vlees noch vis..
Als het dan toch is om een saaie auto te hebben, doe er dan maar eentje waar ik niet om de x kilometer ambras mee heb en er niet in uitzie als haantje-met-ingebouwde-bluetoothkit .
Of de huidige Lexussen teveel op comfort zijn afgesteld, weet ik niet, maar de oude waren zeker daarop afgesteld. De zachtheid waarmee die dingen draaiden, gecombineerd met hun weergaloze bouwkwaliteit maken er echt uitstekende wagens van.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ocram Bekijk BerichtenJe moet 2 petten opzetten en een gespleten persoonlijkheid hebben :
1) je mag uren kloppen om als zelfstandige geld binnen te brengen in je firma om zo de rekeningen van de firma te betalen. Met het geld dat je zelf binnengebracht hebt koopt de firma de wagen die je nodig hebt om je activiteit uit te voeren
2) privé moet je dan nog eens betalen voor de wagen waarvoor je initieel zelf hebt gewerkt en welke de firma heeft gekocht.
3) omdat je maar 1 firma hebt die je loon betaalt zal je zelf moeten gaan werken zodat je eigen firma je eigen loon kan betalen omdat je privé ook rondrijdt met de wagen waarvoor je ook zelf al hebt gewerkt.
Die firma is iemand anders hé. Je hebt er een derde bij betrokken als rechtspersoonlijkheid waardoor jij een beperkte aansprakelijkheid geniet. De risico's, maar ook de baten zijn in ruil voor die derde.
Je werkt dus inderdaad als een soort werknemer voor je eigen bedrijf. Als zaakvoerder/bestuurder mag je enkel beslissen wat met de middelen van het bedrijf gebeurt, maar het zijn de jouwe niet.
Dus:
Oorspronkelijk geplaatst door Ocram Bekijk Berichten1) je mag uren kloppen om als zelfstandige geld binnen te brengen in je firma om zo de rekeningen van de firma te betalen. Met het geld dat je zelf binnengebracht hebt koopt de firma de wagen die je nodig hebt om je activiteit uit te voeren
Oorspronkelijk geplaatst door Ocram Bekijk Berichten2) privé moet je dan nog eens betalen voor de wagen waarvoor je initieel zelf hebt gewerkt en welke de firma heeft gekocht.
Oorspronkelijk geplaatst door Ocram Bekijk Berichten3) omdat je maar 1 firma hebt die je loon betaalt zal je zelf moeten gaan werken zodat je eigen firma je eigen loon kan betalen omdat je privé ook rondrijdt met de wagen waarvoor je ook zelf al hebt gewerkt.
Een werknemer heeft dat voordeel niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenEen werknemer heeft dat voordeel niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenErvan uitgaande dat de werknemer geen firmawagen opgedrongen krijgt, is er toch weinig verschil: beide de zaakvoerder en werknemer beslissen in functie van het voorhande budget welke wagen ze willen. De werknemer moet daarbij rekening houden met wat er op zijn rekening staat, de zaakvoerder met een collectie parameters op niveau van de vennootschap maar ook op niveau van de zaakvoerder zelf. En als de zaakvoerder door het bos de bomen niet meer ziet, kan hij ook beslissen om de wagen net zoals een werknemer gewoon privé te kopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenAls de werknemer beslissingsrechten wil verkrijgen in de uitgaven van een vennootschap, moet ie promotie maken of zijn eigen vennootschap oprichten .
Comment
-
Gentlemen, ik heb eens raad nodig.
Ben onlangs overgegaan van EMZ naar vennootschap en heb mijn een wagen welke ik privé gekocht heb. Maar ik gebruik die natuurlijk ook voor naar de klanten te gaan. Wat doe ik nu heb best?
Auto ter beschikking stellen maar dan zo dat de vennootschap alle kosten betaald?
De auto is 7jaar oud en heeft een co2 van 140g, dus ik zou verwachten dat ik dan het min mag nemen.
Of doen zoals bij een EMZ en de kosten van de wagen voor maar 50% inbrengen.
Wat stellen jullie voor?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk BerichtenGentlemen, ik heb eens raad nodig.
Ben onlangs overgegaan van EMZ naar vennootschap en heb mijn een wagen welke ik privé gekocht heb. Maar ik gebruik die natuurlijk ook voor naar de klanten te gaan. Wat doe ik nu heb best?
Auto ter beschikking stellen maar dan zo dat de vennootschap alle kosten betaald?
De auto is 7jaar oud en heeft een co2 van 140g, dus ik zou verwachten dat ik dan het min mag nemen.
Of doen zoals bij een EMZ en de kosten van de wagen voor maar 50% inbrengen.
Wat stellen jullie voor?
Ter beschikking stellen (huren aan de vennootschap) betaal je ook VAADo not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HansVDG Bekijk Berichtennog iets :
ik dacht dat men (volgens de wet) géén belasting mag nemen op reeds betaalde belasting.
Dus zou factuur moeten zijn zonder btw
Dat is geen belasting op belasting!
Het concept voordeel alle aard ontgaat velen precies toch.
VAA is een privébelasting, in hoeverre heb jij privé al belasting betaald op die wagen?
En dan nog, het is geen belasting op een goed, het is een belasting op (niet-geldelijk) inkomen.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
nog zo ne slimme
Meer lezen Meer lezen Meer lezen Meer lezen Meest recente autonieuws Meer lezen Meer lezen Meer lezen Meer lezen Meer lezen Meer lezen Bekijk nog meer autonieuws Interessante video’s Meer lezen Meer lezen Meer lezen Ontdek alle video’s Interessante nieuwigheden Meer lezen Meer lezen Meer lezen Meer artikelsHier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HansVDG Bekijk Berichtennog iets :
ik dacht dat men (volgens de wet) géén belasting mag nemen op reeds betaalde belasting.
Dus zou factuur moeten zijn zonder btw
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenMaar nee!!!
Dat is geen belasting op belasting!
Zoals brandstoffen, 3% crisisbelasting bij vennootschappen etc.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk BerichtenKilometervergoeding lijkt me het beste met een afbetaalde wagen.
Ter beschikking stellen (huren aan de vennootschap) betaal je ook VAA
Comment
Comment