Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Het is hier inderdaad niet ZO slecht. Het probleem is meer dat het van goed naar kwaad gaat. Terwijl andere landen vooruit gaan, gaan wij enkel achteruit. Dat kan niemand ontkennen denk ik .. zelfs de SP'er niet. En laat dat net het probleem zijn. Ik ben PRO democratie en liefst nog een democratie met een sterke hand. Waarmee ik bedoel een staat die luistert naar de kiezers maar ook durft de mening van enkelen te verwaarlozen om het algemeen belang van het VOLK te verdedigen.

    Het kan gewoon niet dat we er 20 jaar over doen om te kiezen tussen een brug of tunnel, waarom? Omdat ocharme 1000 mensen tegen zijn. Er staan wel een MILJOEN mensen per dag in de files hierdoor.
    Het kan gewoon niet dat we Zaventem niet mogen uitbreiden of de vliegtuigen bepaalde routes opleggen terwijl een luchthaven een motor is voor de groei van een land. Waarom? Omdat enkelen tegen zijn terwijl ze wel goedkoop een huis hebben kunnen kopen dicht bij de startbaan en er liefst 500% winst op halen bij verkoop.

    Maar we zijn wel de eerste om te protesteren als DHL zijn centrum verhuis naar Duitsland of SN Brussels airlines failliet gaat of andere maatschappijen liever op Charles De Gaulle vliegen en een trein inleggen tussen BXL en CDG.

    Algemeen belang moet primeren, niet eigen belang of enkele kiezers. Dat hebben ze hier nog niet begrepen.

    Uitwijken naar een ander land, ik heb er al zoveel over nagedacht en het komt wel. Beide broers genieten van hun jaarlijkse onbelaste bonussen in Dubai en Singapore (origineel enkel 3 jaar, snelle geld en dan terug, nu wonen ze daar al 10 jaar), beter leven, duurder leven, beter klimaat, technologisch vooruitstrevende landen maar wel weg van familie. Niettegenstaande zien we elkaar meerdere keren per jaar. Ik werk nu al buiten België maar dat is toeval, maar wel goed meegenomen, ik sta niet in de files .

    3 jaar geleden bijna verhuisd naar Dubai, net voor de crisis, maar vriendin wou toen niet mee (chance!). Toen voor de liefde gekozen en niet voor het geld. Volgende keer, dan ist aan haar om de kiezen, LOL. Het is altijd groener aan de andere kant, maar het is aan ieder van ons om te kiezen waar het groen genoeg is om zich goed te voelen. Maar persoonlijk wil ik vooruit en niet achteruit en dat kan niet in België, spijtig.

    Het is ook niet een VAA geld probleem, maar de meeste hier hebben een probleem tegen de graaicultuur van de staat, de manier van politiek voeren, het altijd achter de feiten aanlopen van onze politici, het gebrek aan lange termijn, enzovoort. Echte liefhebbers vinden wel een manier. De ene kleiner en sneller, de andere groter en hybride, we passen ons wel aan. Uiteindelijk moet er ook genoten worden van het leven. We passen ons wel aan. De een in CO2, de andere in taal en land.

    Dat is het enige dat ik kan onthouden van een 129 pagina groot topic :p
    Hier stond eens mijn auto vermeld.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
      Het kan gewoon niet dat we Zaventem niet mogen uitbreiden of de vliegtuigen bepaalde routes opleggen terwijl een luchthaven een motor is voor de groei van een land. Waarom? Omdat enkelen tegen zijn terwijl ze wel goedkoop een huis hebben kunnen kopen dicht bij de startbaan en er liefst 500% winst op halen bij verkoop.

      Maar we zijn wel de eerste om te protesteren als DHL zijn centrum verhuis naar Duitsland
      touchée , hier erger ik mij ook al lang aan

      Comment


      • er is gewoon een probleem met rechtszekerheid. In het oude systeem was je een "goeie" als je een Tesla roadster kocht want die wagen was milieuvriendelijk en het systeem was gebaseerd op co2 uitstoot. Diegene met die Tesla zijn nu serieus genaaid wegens de berekening waarbij de cataloogprijs de doorslaggevende faktor is. Onze overheid heeft een onuitputtelijke honger naar inkomsten. De bedrijfswagens moeten 200 miljoen euro opbrengen maar het is geen probleem om een miljard euro aan belastingsgeld te spenderen om te Arco aandeelhouders te redden. Dit is niet zelfstandigen tegen werknemers, door deze overheid worden we allemaal genaaid. Als je werkt moet je vooral uitgemolken worden, maakt niet uit of je zelfstandige, bediende of arbeider bent.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
          ...
          Eerst en vooral gaat dat ding van 5000 Euro BIV naar 270 Euro BIV, een besparing van 1500 Euro per jaar voor een lease van 3 jaar. En dat maakt de lease goedkoper.
          ...
          .
          toch effe lichtjes nuanceren (ok ja en wat nitpicken): de nieuwe BIV regeling is alleen van toepassing als je'm zelf inschrijft, als de leasemaatschappij inschrijft zoals bvb bij een operationele lease, dan geldt de oude regeling.

          Comment


          • Even een vraagje. Er zijn veel werknemers die boven hun leasebudget gaan. Hiervoor betalen ze (net zoals ik) extra op hun brotoloon. In feite kan je dit dus een priveinvestering noemen die je maakt voor die wagen. Deze extra opties zouden bijgevolg niet meegerekend mogen worden in de berekening van de nieuwe VAA 2012. Hebben ze aan dit scenario gedacht? Of denken ze dat werknemers steeds binnen hun leasebudget blijven?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
              Dat dopsysteem wordt ook door dat ganse systeem (dat jullie trouwens hebben gestemd) in stand gehouden. Laten we eens beginnen met het hele systeem te vereenvoudigen en alle syndicaten, CAO's, indexeringen, 13de maand en vakantiegeldsystemen eruit te gooien. Je krijgt een jaarlijks loon, betaald in 12 stukken en je wordt daar volgens een simpele belastingsvoet op belast.
              Zelfs de sociale zekerheid mogen ze afschaffen. Waarom moet er RSZ en Belasting betaald worden? Gooi die twee bij mekaar, 't is toch één pot waaruit de overheidsuitgaven moeten betaald worden. Dan spaar je ook nog eens een pak volk uit dat zich moet bezig houden met de transfers tussen de potten.

              Je noemt dit ook juist een jaloezietaks. Alleen, die jaloezie is er in de Belgische bedrijfswereld echt wel gekomen sinds de ganse kak rond bedrijfswagens is begonnen. Men kijkt niet meer naar het loon, men kijkt naar "welke bedrijfswagen krijg je". Da's toch gewoon ziek !
              Kom terug, van mij mag je ergens gaan zetelen, Vlaamse parlement of whatever, lever dan wel 15% van je loon in i.p.v. de 5% (waar ze ons met willen paaien) en je hebt al zeker mijn stem.

              Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
              Misschien vind jij het normaal dat er duizenden mensen (ook werkende) een gratis bus of treinabonnement krijgen mede betaald door de belastingbetaler. Ik niet. Als je met de trein of bus wilt reizen koop u dan een kaartje zoals iedereen.
              Sluit mij hier bij aan. Er worden TE veel eieren onder gelegd.

              Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
              Zucht, dat heeft toch allemaal niets te maken met de VAA en met dikke nekken? Die vind je overal hoor.
              Ik ken nu iemand die werkloos geworden is op zijn 55ste. Hij wordt af en toe gebeld voor interims maar hij weigert ze nu. Hij verdient 2x zoveel op 1 dag als hij dopt dan dat hij gaat werken maar owee als de PS dat ooit zou moeten toegeven hoor.

              Jij bent hier vertrokken en dat is je recht maar wij zijn hier nog en ondervinden dagelijks hoe ze dit land naar de knoppen aan het helpen zijn. Het mooiste bewijs was de nieuwjaarstoespraak van Open VLD.
              Daar moet je niet voor doppen hoor, ik ken een Belgisch bedrijf (met vakbonden en al) dat deel uitmaakt van een internationale super groep en de Belgische groep mensen werkt maar 16,3 weken per jaar. (zijn dan wel ook van huis weg). De rest zijn ze gewoon thuis. Weet je wat je met die vrije tijd alle maal kan doen, moet er geen tekeningske bij maken zeker...Werken (deze gelukkig nog wel) officieel dus maar om inorde te zijn met alles.

              Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Zweed, het vereenvoudigen van de belastingen zou betekenen dat hopen ambtenaren nog minder te doen zouden hebben.

              Het ingewikkeld houden van de belastingen is een reden voor de staat om zo groot te blijven.
              Het probleem is wat je met die mensen zou doen als je ze van hun vakantiebestemming weg haalt. Zou jij ze in de privé willen te werk stellen, Ik dacht het niet!

              Nog een voorbeeldje, NMBS- mede"werker", iets meer dan 30 jaren dienst, kon kiezen voor 4/5de. Hij heeft dit met beide handen aangenomen. Dit jaar 16 volle weken thuis + 35 dagen "verlof" + heeft ie nog 10 dagen laten staan voor volgend jaar. Inlevering? € 70/ maand op het netto loon, dit om "anderen" de kans te geven ook ambtenaar te kunnen worden.
              Hij lacht zich een kriek met deze situatie, als ze het je aanbieden, waarom zou je het dan niet aannemen zei ie me.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                Het is hier inderdaad niet ZO slecht. Het probleem is meer dat het van goed naar kwaad gaat. Terwijl andere landen vooruit gaan, gaan wij enkel achteruit. Dat kan niemand ontkennen denk ik .. zelfs de SP'er niet. En laat dat net het probleem zijn. Ik ben PRO democratie en liefst nog een democratie met een sterke hand. Waarmee ik bedoel een staat die luistert naar de kiezers maar ook durft de mening van enkelen te verwaarlozen om het algemeen belang van het VOLK te verdedigen.

                Het kan gewoon niet dat we er 20 jaar over doen om te kiezen tussen een brug of tunnel, waarom? Omdat ocharme 1000 mensen tegen zijn. Er staan wel een MILJOEN mensen per dag in de files hierdoor.
                Het kan gewoon niet dat we Zaventem niet mogen uitbreiden of de vliegtuigen bepaalde routes opleggen terwijl een luchthaven een motor is voor de groei van een land. Waarom? Omdat enkelen tegen zijn terwijl ze wel goedkoop een huis hebben kunnen kopen dicht bij de startbaan en er liefst 500% winst op halen bij verkoop.

                Maar we zijn wel de eerste om te protesteren als DHL zijn centrum verhuis naar Duitsland of SN Brussels airlines failliet gaat of andere maatschappijen liever op Charles De Gaulle vliegen en een trein inleggen tussen BXL en CDG.

                Algemeen belang moet primeren, niet eigen belang of enkele kiezers. Dat hebben ze hier nog niet begrepen.

                Uitwijken naar een ander land, ik heb er al zoveel over nagedacht en het komt wel. Beide broers genieten van hun jaarlijkse onbelaste bonussen in Dubai en Singapore (origineel enkel 3 jaar, snelle geld en dan terug, nu wonen ze daar al 10 jaar), beter leven, duurder leven, beter klimaat, technologisch vooruitstrevende landen maar wel weg van familie. Niettegenstaande zien we elkaar meerdere keren per jaar. Ik werk nu al buiten België maar dat is toeval, maar wel goed meegenomen, ik sta niet in de files .

                3 jaar geleden bijna verhuisd naar Dubai, net voor de crisis, maar vriendin wou toen niet mee (chance!). Toen voor de liefde gekozen en niet voor het geld. Volgende keer, dan ist aan haar om de kiezen, LOL. Het is altijd groener aan de andere kant, maar het is aan ieder van ons om te kiezen waar het groen genoeg is om zich goed te voelen. Maar persoonlijk wil ik vooruit en niet achteruit en dat kan niet in België, spijtig.

                Het is ook niet een VAA geld probleem, maar de meeste hier hebben een probleem tegen de graaicultuur van de staat, de manier van politiek voeren, het altijd achter de feiten aanlopen van onze politici, het gebrek aan lange termijn, enzovoort. Echte liefhebbers vinden wel een manier. De ene kleiner en sneller, de andere groter en hybride, we passen ons wel aan. Uiteindelijk moet er ook genoten worden van het leven. We passen ons wel aan. De een in CO2, de andere in taal en land.

                Dat is het enige dat ik kan onthouden van een 129 pagina groot topic :p
                Ik kan er niet meer aan toevoegen.
                Het graai effect van de staat om hun eigen onbenul te betalen, dat steeks verdomd tegen.
                En als autoliefhebber ga ik nog steeds kijken naar een Audi A4 allroad, gewoon omdat ik die mooi vind.
                Zal er wel voor betalen. aar zal dan ook andere dingen zoeken om dat te compenseren.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                  Vele druppels maken een emmer. Ook ik heb pas energiezuinig gebouwd, op het randje van passief.
                  En ik ken wel meer mensen die zo bouwen. Die allemaal samen zullen zeker een impact hebben.
                  En trouwens, het moet ergens beginnen, met uw redenatie gebeurt er dan helemaal niets.
                  In verhouding tot de bevolkingsexplosie en de welvaartstijging elders in de wereld is de impact minder dan nul. Vooral dan als je de overdreven bebouwde oppervlakte, materiaalverspilling, regendouches met hoog debiet en madame die overal instant warm water uit de kraan wil, enz. in rekening brengt al helemaal een mythe. En dan nog een 993S voor de deur? Ik wil hier niemand persoonlijk lastigvallen, maar beetje relativeringsvermogen kan geen kwaad wat CO2 betreft.

                  Ik vind de focus een beetje raar hier, fortuinen besteden aan water naar de CO2-zee dragen terwijl de kroonjuwelen hier verkocht worden aan het buitenland, straks al onze KMO's in handen van Aziaten met dikke SUVs en dan sta je daar met uw passief huis. Licht overdreven but your mileage may vary

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                    Eerst en vooral gaat dat ding van 5000 Euro BIV naar 270 Euro BIV, een besparing van 1500 Euro per jaar voor een lease van 3 jaar. En dat maakt de lease goedkoper.
                    Oorspronkelijk geplaatst door phadmijet Bekijk Berichten
                    toch effe lichtjes nuanceren (ok ja en wat nitpicken): de nieuwe BIV regeling is alleen van toepassing als je'm zelf inschrijft, als de leasemaatschappij inschrijft zoals bvb bij een operationele lease, dan geldt de oude regeling.
                    En BIV is ook maar éénmalig, niet jaarlijks.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • Ik had zo dit weekend nog een aanvaring met een trutwijf in een Carrefour... Blijkbaar hebben ze daar selfscan uitgerold. Nu, in een Albert Heijn in Nederland scan je zelf je rommel met een handscanner, en bij de checkout hang je de scanner in een laadslot, betaal je met kaart en off you go. Niet in de Carrefour, waar zo een trutwijf uw aankopen ter controle nog eens zelf inscant. Dit terwijl ze druk in gesprek is met een collega. Dus vlot gaat dat niet.

                      Dus ik "waarom moet ik zelf scannen als ge mijn werk overdoet? Dit is toch niet sneller?" Trutwijf: "ge zout dankbaar moeten zijn dat er nog menselijke interactie is... stelt u voor als we allemaal op de dop zouden staan" Ik: "dan zouden mijn inkopen al goedkoper zijn omdat ik uw loon niet moet betalen".

                      Volgende keer terug inkopen doen bij AH. De Pepsi en mexicaans voer is deze week 2 halen, 1 betalen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                        Ik denk dat de helft hier nog altijd niet goed weet wat die VAA precies is. Het is een jaloezietaks en heeft niets met het milieu te maken.
                        Zelfstandig zijn geeft je geen recht om idiote uitspraken te doen. De staat mag het recht op mobiliteit niet aantasten. Maar alles wat daar bovenuit stijgt mogen ze logischerwijze belasten. Dat valt nl. onder de noemer "luxeproduct". Met jaloezie heeft dat niets te maken, dat is toogpraat.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Dus ik "waarom moet ik zelf scannen als ge mijn werk overdoet? Dit is toch niet sneller?" Trutwijf: "ge zout dankbaar moeten zijn dat er nog menselijke interactie is... stelt u voor als we allemaal op de dop zouden staan" Ik: "dan zouden mijn inkopen al goedkoper zijn omdat ik uw loon niet moet betalen".
                          My hero Maar ja, wie gaat er nu ook naar de Carefour...

                          Comment


                          • Een paar uur uit een vliegtuig en met jetlag doet vreemde dingen met een mens .

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door SeaDreamer Bekijk Berichten
                              Klopt, en ik zal niet ontkennen dat de invoering ecologisch ook zinvol is. Doch de wetgeving is met onmiddellijke ingang van kracht zonder enige ruimte van aanpassing. CO2 en KM-stand in de formule 100% mee akkoord. Cataloguswaarde/factuurwaarde in de formule is onzin.
                              De nieuwe regeling maakt dat de VAA voor mijn wagens ong. 25% (1 blijft hetzelfde de andere met een hogere co2 wordt de helft goedkoper)goedkoper worden dan VAA bij de oude regeling. Reden is de aankoopprijs waarbij ik de wagens (die beiden boven de 200g co2 zitten) 2de hands heb aangekocht. Dus ecologisch zinvol deze regeling, ik denk het niet.

                              Comment


                              • En dat gaat goed tot iemand door heeft dat de invoerders geen firmawagens meer gaan verkopen, en de regel wordt aangepast.

                                Het is heel moeilijk om nu een advies te geven... Een auto met lage CO2 en lage prijs is volgens mij het enige advies dat bestand is tegen de meest gekke ideeën van onze overheid.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Steven DS Bekijk Berichten
                                  Even een vraagje. Er zijn veel werknemers die boven hun leasebudget gaan. Hiervoor betalen ze (net zoals ik) extra op hun brotoloon. In feite kan je dit dus een priveinvestering noemen die je maakt voor die wagen. Deze extra opties zouden bijgevolg niet meegerekend mogen worden in de berekening van de nieuwe VAA 2012. Hebben ze aan dit scenario gedacht? Of denken ze dat werknemers steeds binnen hun leasebudget blijven?
                                  Ik dacht dat de eigen bijdrage van het VAA afgetrokken mag worden.
                                  Volgens mij was dat voorheen ook al het geval.
                                  Kan er iemand dit bevestigen dan wel tegenspreken?

                                  Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                                  De nieuwe regeling maakt dat de VAA voor mijn wagens ong. 25% (1 blijft hetzelfde de andere met een hogere co2 wordt de helft goedkoper)goedkoper worden dan VAA bij de oude regeling. Reden is de aankoopprijs waarbij ik de wagens (die beiden boven de 200g co2 zitten) 2de hands heb aangekocht.
                                  Yeah right. Keep on dreaming...
                                  Vandaag is dat op papier nog wel zo maar zoek maar eens een sociaal secretariaat of een fiscaal jurist die dat hard voor je op papier zet.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                  Comment


                                  • VAA wordt toch berekent op factuur prijs ? (ivm occasie's )

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                      Excuseer?
                                      De doppers leven op overheidsgeld hoor, niet de zaakvoerders die een Porsche kopen en BTW blablabla betalen...
                                      Ik denk dat de helft hier nog altijd niet goed weet wat die VAA precies is. Het is een jaloezietaks en heeft niets met het milieu te maken.

                                      Zoals al 10.000x gezegd, laat ze ons maar belasten op de CO² waarde maar neen, ze moesten perse de catalogusprijs eraan koppelen zodat ze ons kunnen straffen.
                                      Ik heb iemand in de familie die ambtenaar is,....... geloof me, doppers zijn het minst van je zorgen als het gaat over overheidsgeld, daar zit echt het grote verlies niet.

                                      Comment


                                      • Ik geloof nooit dat de grotere /duurdere bedrijfswagens evenveel verkopen.
                                        Meer offerte is niet hetzelfde als meer verkopen.
                                        Een merk als Land Rover gaat volgens mij bloeden.
                                        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                          Het is hier inderdaad niet ZO slecht. Het probleem is meer dat het van goed naar kwaad gaat. Terwijl andere landen vooruit gaan, gaan wij enkel achteruit. Dat kan niemand ontkennen denk ik .. zelfs de SP'er niet. En laat dat net het probleem zijn. Ik ben PRO democratie en liefst nog een democratie met een sterke hand. Waarmee ik bedoel een staat die luistert naar de kiezers maar ook durft de mening van enkelen te verwaarlozen om het algemeen belang van het VOLK te verdedigen.

                                          Het kan gewoon niet dat we er 20 jaar over doen om te kiezen tussen een brug of tunnel, waarom? Omdat ocharme 1000 mensen tegen zijn. Er staan wel een MILJOEN mensen per dag in de files hierdoor.
                                          Het kan gewoon niet dat we Zaventem niet mogen uitbreiden of de vliegtuigen bepaalde routes opleggen terwijl een luchthaven een motor is voor de groei van een land. Waarom? Omdat enkelen tegen zijn terwijl ze wel goedkoop een huis hebben kunnen kopen dicht bij de startbaan en er liefst 500% winst op halen bij verkoop.

                                          Maar we zijn wel de eerste om te protesteren als DHL zijn centrum verhuis naar Duitsland of SN Brussels airlines failliet gaat of andere maatschappijen liever op Charles De Gaulle vliegen en een trein inleggen tussen BXL en CDG.

                                          Algemeen belang moet primeren, niet eigen belang of enkele kiezers. Dat hebben ze hier nog niet begrepen.

                                          Uitwijken naar een ander land, ik heb er al zoveel over nagedacht en het komt wel. Beide broers genieten van hun jaarlijkse onbelaste bonussen in Dubai en Singapore (origineel enkel 3 jaar, snelle geld en dan terug, nu wonen ze daar al 10 jaar), beter leven, duurder leven, beter klimaat, technologisch vooruitstrevende landen maar wel weg van familie. Niettegenstaande zien we elkaar meerdere keren per jaar. Ik werk nu al buiten België maar dat is toeval, maar wel goed meegenomen, ik sta niet in de files .

                                          3 jaar geleden bijna verhuisd naar Dubai, net voor de crisis, maar vriendin wou toen niet mee (chance!). Toen voor de liefde gekozen en niet voor het geld. Volgende keer, dan ist aan haar om de kiezen, LOL. Het is altijd groener aan de andere kant, maar het is aan ieder van ons om te kiezen waar het groen genoeg is om zich goed te voelen. Maar persoonlijk wil ik vooruit en niet achteruit en dat kan niet in België, spijtig.

                                          Het is ook niet een VAA geld probleem, maar de meeste hier hebben een probleem tegen de graaicultuur van de staat, de manier van politiek voeren, het altijd achter de feiten aanlopen van onze politici, het gebrek aan lange termijn, enzovoort. Echte liefhebbers vinden wel een manier. De ene kleiner en sneller, de andere groter en hybride, we passen ons wel aan. Uiteindelijk moet er ook genoten worden van het leven. We passen ons wel aan. De een in CO2, de andere in taal en land.

                                          Dat is het enige dat ik kan onthouden van een 129 pagina groot topic :p

                                          Ik wil u mee in mijn politieke partij. Ik weet niet wat ge hier allemaal hebt neergezet (te lui om alles te lezen), maar het ziet er goed uit


                                          Oorspronkelijk geplaatst door phadmijet Bekijk Berichten
                                          toch effe lichtjes nuanceren (ok ja en wat nitpicken): de nieuwe BIV regeling is alleen van toepassing als je'm zelf inschrijft, als de leasemaatschappij inschrijft zoals bvb bij een operationele lease, dan geldt de oude regeling.
                                          Class ! Belgische policy op z'n best !


                                          Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                          En BIV is ook maar éénmalig, niet jaarlijks.
                                          Erm, die 1500 Euro was ook al de 4500 Euro besparing gedeeld door drie (aannemend dat de lease over drie jaar is, zoals aangegeven in mijn post)
                                          'k Wil wel de politiek in, maak regelmatig een dt fout, maar ik wel nog altijd tellen

                                          Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Ik had zo dit weekend nog een aanvaring met een trutwijf in een Carrefour... Blijkbaar hebben ze daar selfscan uitgerold. Nu, in een Albert Heijn in Nederland scan je zelf je rommel met een handscanner, en bij de checkout hang je de scanner in een laadslot, betaal je met kaart en off you go. Niet in de Carrefour, waar zo een trutwijf uw aankopen ter controle nog eens zelf inscant. Dit terwijl ze druk in gesprek is met een collega. Dus vlot gaat dat niet.

                                          Dus ik "waarom moet ik zelf scannen als ge mijn werk overdoet? Dit is toch niet sneller?" Trutwijf: "ge zout dankbaar moeten zijn dat er nog menselijke interactie is... stelt u voor als we allemaal op de dop zouden staan" Ik: "dan zouden mijn inkopen al goedkoper zijn omdat ik uw loon niet moet betalen".

                                          Volgende keer terug inkopen doen bij AH. De Pepsi en mexicaans voer is deze week 2 halen, 1 betalen.


                                          Alleen al voor het creatieve taalgebruik, wil ik u ook op de lijst.

                                          Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                                          Ik heb iemand in de familie die ambtenaar is,....... geloof me, doppers zijn het minst van je zorgen als het gaat over overheidsgeld, daar zit echt het grote verlies niet.
                                          We hebben al 4 leden voor de politieke partij.

                                          Hoeveel moet ge d'r hebben om te mogen meedoen?
                                          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                          Comment

                                          Working...
                                          X