Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
    ik denk dat de politiekers die deze zever hebben beslist het zelf niet meer weten. Om het debiele van de situatie nog eens te illustreren. Ik rij met een Audi A4, nieuwprijs was 34000 euro 4 jaar terug. Mijn VAA gaat fors de hoogte in (+90%). Volgens de 2de hands richtprijzen is mijnen bak nog zo'n 18000 euro waard. Als ik dus mijnen auto verkoop en ik koop die als okkazie terug voor die prijs dan moet ik zelfs MINDER VAA betalen dan in het oude systeem. Ze kunnen het zo debiel niet bedenken. Als er duidelijkheid komt en het blijft zo (okkazie = faktuur bedrag) dan gaat de mijne de deur uit en koop ik een okkazie van rond de 20k euro in dezelfde klasse. Ik moet wel terug BIV betalen maar ben privé een stuk goedkoper af. Vadertje staat zal uiteindelijk minder belastingen van mij krijgen. Ge kunt ook al van ver zien dat er zal gebrikoleerd worden met fakturen op de okkaziemarkt (schrijf mij een faktuurke van 15000 euro en we regelen dan nog een apart faktuurke dat zogezegd niets met die verkoop te maken heeft achteraf). Invoerders gaan ook reageren, misschien kunt ge binnen 6 maanden een totaal gestripte Audi kopen aan 20k officiële prijs, de lederen zetels, nav unit, radio, en al de rest komt op een aparte faktuur van 15k en monteren we achteraf. Resultaat een lage VAA want berekend op 20k. Of misschien een faktuur van 20k en een heel duur eerste onderhoud van 15k. Ge kunt het zo gek niet bedenken maar er zal gebrikoleerd worden om de officiële faktuur waarop de VAA berekend wordt zo laag mogelijk te houden.
    90% hoe doe je dat? Voor onze TDIe, dus een interessante VAA vroeger door lage CO2 gaan we van 120 naar 233, dat is toch wel heel ver van die 90% af?
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
      90% hoe doe je dat? Voor onze TDIe, dus een interessante VAA vroeger door lage CO2 gaan we van 120 naar 233, dat is toch wel heel ver van die 90% af?
      120 + 90% ( 108 ) = 228
      hoezo niet ver van die 90% af?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        90% hoe doe je dat? Voor onze TDIe, dus een interessante VAA vroeger door lage CO2 gaan we van 120 naar 233, dat is toch wel heel ver van die 90% af?
        Dat is toch ook +/- 90% meer in uw geval

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door phadmijet Bekijk Berichten
          bron?
          dacht dat het alleen de maandelijkse bijdrage die je eventueel betaalt, was.
          Dit was vroeger al zo... In het huidige voorstel staat iets in de aard van "de eigen bijdrage van de werknemer mag afgetrokken worden van het VAA". Er staat niets over maandelijkse bijdrage...
          ----------------------------------------------------------------------------------
          2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
          2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
          Pictures here: BMW 7 Series
          1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
          Pictures here: Diablo

          --------------------------------------------------------------------------------------------
          It's like being in command of the Battlestar Galactica:
          It might need half a starsystem to turn around,
          but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
          Cylons have respect for it...

          --------------------------------------------------------------------------------------------

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
            Dit was vroeger al zo... In het huidige voorstel staat iets in de aard van "de eigen bijdrage van de werknemer mag afgetrokken worden van het VAA". Er staat niets over maandelijkse bijdrage...
            mja, dan nog is het onduidelijk he... Het mag gewoon integraal afgetrokken worden van het VAA? Dat is dan gewoon 1 keer neem ik aan?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door phadmijet Bekijk Berichten
              120 + 90% ( 108 ) = 228
              hoezo niet ver van die 90% af?
              Ja, ok ben mee, ik had het anders gelezen Dan gaat het hier om 600 euro ongeveer extra op jaarbasis, dan doe hij nog steeds geen slechte deal met die wagen op de zaak te hebben ... Dat zijn minder dan tien volle naftbakken ...
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

              Comment


              • mag je auto verkopen vanuit de zaak naar uw prive,maar dan heeeel sterk onder de waarde ?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door HansVDG Bekijk Berichten
                  mag je auto verkopen vanuit de zaak naar uw prive,maar dan heeeel sterk onder de waarde ?
                  Dat mag je zeker maar of de fiscus dat zal aanvaarden is een andere vraag

                  Comment


                  • heb wel gelezen dat ik dan wel de btw op de aankoopwaarde moet betalen.
                    dus hoge btw + 1 euro

                    Comment


                    • De Vlaamse oppositiepartijen Open Vld, Vlaams Belang, LDD en Groen dienen een motie van wantrouwen in tegen Vlaams minister van Financiën Philippe Muyters (N-VA). Die heeft zich woensdag in het Vlaams Parlement verontschuldigd voor zijn communicatie rond de hervorming van de Belasting op Inverkeerstelling (BIV). In een mail had het kabinet-Muyters de schuld voor het uitstel van die hervorming in de schoenen van de oppositie geschoven.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                        Dat mag je zeker maar of de fiscus dat zal aanvaarden is een andere vraag

                        De fiscus heeft al langs verschillende kanalen laten weten dat ze al die constructies tussen vennootschap en zaakvoerder en tussen onderling gerelateerde vennootschappen (moeder-dochter, zusters,...) de totale oorlog zullen verklaren. En als ze iets willen vinden, dan zullen ze dat ook vinden, iedereen heeft lijken in zijn kast .

                        Wie niet onmiddellijk van zijn huidige wagen weg kan (bv. omwille van de enorme penalties bij voortijdig beëindigen van de leasing), zal de eerstkomende jaren niet aan Di Ripoff ontsnappen. Van zodra je de huidige auto kan lozen, koop je dan een goedkoop krel in de vennootschap of iets anders privé.

                        Dat weet Di Ripoff ook wel, maar dat doet er niet toe: het komt erop aan om de begrotingen 2012, 2013 en 2014 op te smukken, zodat deze regering haar legislatuur kan uitdoen zonder dat de Europese Commissie een soort curator aanstelt over de faillissementsboedel van de NV België. Wat na 2014 komt (het moment waarop de meerderheid van de VAA-gevoelige auto's weggewerkt zal zijn), zijn zorgen voor later in de Wetstraat.

                        Comment


                        • Dankzij die debiel van een Muyters die denkt dat hij het warm water heeft uitgevonden verliest NVA massaal stemmen. Bart De Wever zou daar beter eens twee keer over gaan nadenken.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                            De fiscus heeft al langs verschillende kanalen laten weten dat ze al die constructies tussen vennootschap en zaakvoerder en tussen onderling gerelateerde vennootschappen (moeder-dochter, zusters,...) de totale oorlog zullen verklaren. En als ze iets willen vinden, dan zullen ze dat ook vinden, iedereen heeft lijken in zijn kast .

                            Wie niet onmiddellijk van zijn huidige wagen weg kan (bv. omwille van de enorme penalties bij voortijdig beëindigen van de leasing), zal de eerstkomende jaren niet aan Di Ripoff ontsnappen. Van zodra je de huidige auto kan lozen, koop je dan een goedkoop krel in de vennootschap of iets anders privé.

                            Dat weet Di Ripoff ook wel, maar dat doet er niet toe: het komt erop aan om de begrotingen 2012, 2013 en 2014 op te smukken, zodat deze regering haar legislatuur kan uitdoen zonder dat de Europese Commissie een soort curator aanstelt over de faillissementsboedel van de NV België. Wat na 2014 komt (het moment waarop de meerderheid van de VAA-gevoelige auto's weggewerkt zal zijn), zijn zorgen voor later in de Wetstraat.
                            In alle eerlijkheid, nog liever met de vennootschap een verlies bij verkoop van mn huidige wagen erbij nemen dan vanuit de prive een veelvoud daarvan aan de staat te moeten afdragen de komende 4 jaar.

                            Comment


                            • weet er eigenlijk iemand wat de admin. boete is bij vroegtijdig stopzetten van een leasecontract ( ing car lease - alphabet ) ? Heb de vraag ook gesteld aan mijn werkgever en die zei me toch nog even af te wachten tot alles bekend is, maar wist zelf geen bedragen van vroegtijdige verbreking ). Er komt dan wel een ander lease contract in de plaats ... weet niet of dit meespeelt

                              Het is de afweging waard als de boete niet te hoog is.

                              tx!
                              Audi A6 Avant 2.0 tdie - Avonturienblauw - 2010

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door rolelael Bekijk Berichten
                                weet er eigenlijk iemand wat de admin. boete is bij vroegtijdig stopzetten van een leasecontract ( ing car lease - alphabet ) ? Heb de vraag ook gesteld aan mijn werkgever en die zei me toch nog even af te wachten tot alles bekend is, maar wist zelf geen bedragen van vroegtijdige verbreking ). Er komt dan wel een ander lease contract in de plaats ... weet niet of dit meespeelt

                                Het is de afweging waard als de boete niet te hoog is.

                                tx!
                                Zal verschillen van leasingmaatschappij tot leasingmaatschappij denk ik.
                                Ik zit zelf bij KBC Lease met de wagen en zij rekenen 3% herbeleggingsvergoeding in het geval dat er een nieuw contract in de plaats komt, anders wordt dat 7%.
                                KBC Autolease zou volgende voorwaarden gebruiken:

                                Indien de klant verzoekt om het contract vroegtijdig stop te zetten, zijn er twee mogelijkheden: de klant wenst de wagen in te leveren of over te kopen.

                                Bij inlevering van het voertuig zijn verbrekingskosten verschuldigd. Deze bedragen:
                                het verschil tussen de openstaande boekwaarde en de marktwaarde (volgens Eurotax, Comaubel of bepaald door de dienst Remarketing te Londerzeel);
                                een verbrekingsvergoeding (voor full-service leasing: 3% en voor financiële leasing: 5%, tenzij het contract wordt vervangen.
                                In dit laatste geval worden enkel de administratiekosten forfaitair aangerekend: 200,00 €).
                                (van hier: https://www.kbclease.lu/infozone/BE/services/eindec.cfm)

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door phadmijet Bekijk Berichten
                                  In alle eerlijkheid, nog liever met de vennootschap een verlies bij verkoop van mn huidige wagen erbij nemen dan vanuit de prive een veelvoud daarvan aan de staat te moeten afdragen de komende 4 jaar.

                                  Als je het verlies neemt bij een verkoop aan een echte derde, is er fiscaal ook niets aan de hand. Enfin, ze gaan het dan toch veel moeilijker hebben om dat aan te vallen, want dan zouden ze langs de aansprakelijkheid van de bestuurder/zaakvoerder moeten aanvallen (nl. het veroorzaken van schade aan het verhaalsobject van de vennootschapsschuldeisers door het onoordeelkundig verkopen met verlies van een actiefbestanddeel; niet simpel en vooral: het sop is voor de fiscus de kool niet waard om daar lang over te gaan procederen).

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                                    Als je het verlies neemt bij een verkoop aan een echte derde, is er fiscaal ook niets aan de hand. Enfin, ze gaan het dan toch veel moeilijker hebben om dat aan te vallen, want dan zouden ze langs de aansprakelijkheid van de bestuurder/zaakvoerder moeten aanvallen (nl. het veroorzaken van schade aan het verhaalsobject van de vennootschapsschuldeisers door het onoordeelkundig verkopen met verlies van een actiefbestanddeel; niet simpel en vooral: het sop is voor de fiscus de kool niet waard om daar lang over te gaan procederen).
                                    Klopt. Als je dan niet (te ver) buiten de geldende prijzen op de tweedehandsmarkt voor jouw wagen blijft, heeft de fiscus sowieso al geen verhaal.

                                    Ik zou zelfs overwegen om dan van een andere echte derde een vergelijkbare wagen te kopen, voor zover ik op de hoogte ben is dit ook volstrekt volgens de regels, niet?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                      Het is ook niet een VAA geld probleem, maar de meeste hier hebben een probleem tegen de graaicultuur van de staat, de manier van politiek voeren, het altijd achter de feiten aanlopen van onze politici, het gebrek aan lange termijn, enzovoort. Echte liefhebbers vinden wel een manier. De ene kleiner en sneller, de andere groter en hybride, we passen ons wel aan. Uiteindelijk moet er ook genoten worden van het leven. We passen ons wel aan. De een in CO2, de andere in taal en land.
                                      2222222222222

                                      Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                      Zelfstandig zijn geeft je geen recht om idiote uitspraken te doen. De staat mag het recht op mobiliteit niet aantasten. Maar alles wat daar bovenuit stijgt mogen ze logischerwijze belasten. Dat valt nl. onder de noemer "luxeproduct". Met jaloezie heeft dat niets te maken, dat is toogpraat.
                                      Ik rijd niet met een sportwagen hoor, het is juist wel jaloezie want anders zou de catalogusprijs niet gekoppeld worden aan de CO² uitstoot. Laat ze maar doen, ze snijden in hun eigen vel hoor en 't zal op termijn geld kosten ipv dat het iets opbrengt.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                                      ge hebt op de blauwe socialisten gestemd ofwa?

                                      Comment


                                      • Pure jaloezie is het. Mensen die willen ondernemen bestraffen. En ik ben geen zelfstandige, heb geen dure (sport)wagen en een gewoon loon. Maar wat ze nu aan het doen zijn is wraakroepend. Welke eerste zot gaat met een machinegeweer in de wetstraat staan? Dat wordt de held van het land.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten

                                          Ik rijd niet met een sportwagen hoor,
                                          Je hebt tenminste het verbruik al.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X