Oorspronkelijk geplaatst door freegeek
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten90% hoe doe je dat? Voor onze TDIe, dus een interessante VAA vroeger door lage CO2 gaan we van 120 naar 233, dat is toch wel heel ver van die 90% af?
hoezo niet ver van die 90% af?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten90% hoe doe je dat? Voor onze TDIe, dus een interessante VAA vroeger door lage CO2 gaan we van 120 naar 233, dat is toch wel heel ver van die 90% af?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door phadmijet Bekijk Berichtenbron?
dacht dat het alleen de maandelijkse bijdrage die je eventueel betaalt, was.----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
Pictures here: BMW 7 Series1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
Pictures here: Diablo
--------------------------------------------------------------------------------------------
It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk BerichtenDit was vroeger al zo... In het huidige voorstel staat iets in de aard van "de eigen bijdrage van de werknemer mag afgetrokken worden van het VAA". Er staat niets over maandelijkse bijdrage...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door phadmijet Bekijk Berichten120 + 90% ( 108 ) = 228
hoezo niet ver van die 90% af?'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HansVDG Bekijk Berichtenmag je auto verkopen vanuit de zaak naar uw prive,maar dan heeeel sterk onder de waarde ?
Comment
-
De Vlaamse oppositiepartijen Open Vld, Vlaams Belang, LDD en Groen dienen een motie van wantrouwen in tegen Vlaams minister van Financiën Philippe Muyters (N-VA). Die heeft zich woensdag in het Vlaams Parlement verontschuldigd voor zijn communicatie rond de hervorming van de Belasting op Inverkeerstelling (BIV). In een mail had het kabinet-Muyters de schuld voor het uitstel van die hervorming in de schoenen van de oppositie geschoven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk BerichtenDat mag je zeker maar of de fiscus dat zal aanvaarden is een andere vraag
De fiscus heeft al langs verschillende kanalen laten weten dat ze al die constructies tussen vennootschap en zaakvoerder en tussen onderling gerelateerde vennootschappen (moeder-dochter, zusters,...) de totale oorlog zullen verklaren. En als ze iets willen vinden, dan zullen ze dat ook vinden, iedereen heeft lijken in zijn kast .
Wie niet onmiddellijk van zijn huidige wagen weg kan (bv. omwille van de enorme penalties bij voortijdig beëindigen van de leasing), zal de eerstkomende jaren niet aan Di Ripoff ontsnappen. Van zodra je de huidige auto kan lozen, koop je dan een goedkoop krel in de vennootschap of iets anders privé.
Dat weet Di Ripoff ook wel, maar dat doet er niet toe: het komt erop aan om de begrotingen 2012, 2013 en 2014 op te smukken, zodat deze regering haar legislatuur kan uitdoen zonder dat de Europese Commissie een soort curator aanstelt over de faillissementsboedel van de NV België. Wat na 2014 komt (het moment waarop de meerderheid van de VAA-gevoelige auto's weggewerkt zal zijn), zijn zorgen voor later in de Wetstraat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk BerichtenDe fiscus heeft al langs verschillende kanalen laten weten dat ze al die constructies tussen vennootschap en zaakvoerder en tussen onderling gerelateerde vennootschappen (moeder-dochter, zusters,...) de totale oorlog zullen verklaren. En als ze iets willen vinden, dan zullen ze dat ook vinden, iedereen heeft lijken in zijn kast .
Wie niet onmiddellijk van zijn huidige wagen weg kan (bv. omwille van de enorme penalties bij voortijdig beëindigen van de leasing), zal de eerstkomende jaren niet aan Di Ripoff ontsnappen. Van zodra je de huidige auto kan lozen, koop je dan een goedkoop krel in de vennootschap of iets anders privé.
Dat weet Di Ripoff ook wel, maar dat doet er niet toe: het komt erop aan om de begrotingen 2012, 2013 en 2014 op te smukken, zodat deze regering haar legislatuur kan uitdoen zonder dat de Europese Commissie een soort curator aanstelt over de faillissementsboedel van de NV België. Wat na 2014 komt (het moment waarop de meerderheid van de VAA-gevoelige auto's weggewerkt zal zijn), zijn zorgen voor later in de Wetstraat.
Comment
-
weet er eigenlijk iemand wat de admin. boete is bij vroegtijdig stopzetten van een leasecontract ( ing car lease - alphabet ) ? Heb de vraag ook gesteld aan mijn werkgever en die zei me toch nog even af te wachten tot alles bekend is, maar wist zelf geen bedragen van vroegtijdige verbreking ). Er komt dan wel een ander lease contract in de plaats ... weet niet of dit meespeelt
Het is de afweging waard als de boete niet te hoog is.
tx!Audi A6 Avant 2.0 tdie - Avonturienblauw - 2010
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rolelael Bekijk Berichtenweet er eigenlijk iemand wat de admin. boete is bij vroegtijdig stopzetten van een leasecontract ( ing car lease - alphabet ) ? Heb de vraag ook gesteld aan mijn werkgever en die zei me toch nog even af te wachten tot alles bekend is, maar wist zelf geen bedragen van vroegtijdige verbreking ). Er komt dan wel een ander lease contract in de plaats ... weet niet of dit meespeelt
Het is de afweging waard als de boete niet te hoog is.
tx!
Ik zit zelf bij KBC Lease met de wagen en zij rekenen 3% herbeleggingsvergoeding in het geval dat er een nieuw contract in de plaats komt, anders wordt dat 7%.
KBC Autolease zou volgende voorwaarden gebruiken:
Indien de klant verzoekt om het contract vroegtijdig stop te zetten, zijn er twee mogelijkheden: de klant wenst de wagen in te leveren of over te kopen.
Bij inlevering van het voertuig zijn verbrekingskosten verschuldigd. Deze bedragen:
het verschil tussen de openstaande boekwaarde en de marktwaarde (volgens Eurotax, Comaubel of bepaald door de dienst Remarketing te Londerzeel);
een verbrekingsvergoeding (voor full-service leasing: 3% en voor financiële leasing: 5%, tenzij het contract wordt vervangen.
In dit laatste geval worden enkel de administratiekosten forfaitair aangerekend: 200,00 €).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door phadmijet Bekijk BerichtenIn alle eerlijkheid, nog liever met de vennootschap een verlies bij verkoop van mn huidige wagen erbij nemen dan vanuit de prive een veelvoud daarvan aan de staat te moeten afdragen de komende 4 jaar.
Als je het verlies neemt bij een verkoop aan een echte derde, is er fiscaal ook niets aan de hand. Enfin, ze gaan het dan toch veel moeilijker hebben om dat aan te vallen, want dan zouden ze langs de aansprakelijkheid van de bestuurder/zaakvoerder moeten aanvallen (nl. het veroorzaken van schade aan het verhaalsobject van de vennootschapsschuldeisers door het onoordeelkundig verkopen met verlies van een actiefbestanddeel; niet simpel en vooral: het sop is voor de fiscus de kool niet waard om daar lang over te gaan procederen).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk BerichtenAls je het verlies neemt bij een verkoop aan een echte derde, is er fiscaal ook niets aan de hand. Enfin, ze gaan het dan toch veel moeilijker hebben om dat aan te vallen, want dan zouden ze langs de aansprakelijkheid van de bestuurder/zaakvoerder moeten aanvallen (nl. het veroorzaken van schade aan het verhaalsobject van de vennootschapsschuldeisers door het onoordeelkundig verkopen met verlies van een actiefbestanddeel; niet simpel en vooral: het sop is voor de fiscus de kool niet waard om daar lang over te gaan procederen).
Ik zou zelfs overwegen om dan van een andere echte derde een vergelijkbare wagen te kopen, voor zover ik op de hoogte ben is dit ook volstrekt volgens de regels, niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk BerichtenHet is ook niet een VAA geld probleem, maar de meeste hier hebben een probleem tegen de graaicultuur van de staat, de manier van politiek voeren, het altijd achter de feiten aanlopen van onze politici, het gebrek aan lange termijn, enzovoort. Echte liefhebbers vinden wel een manier. De ene kleiner en sneller, de andere groter en hybride, we passen ons wel aan. Uiteindelijk moet er ook genoten worden van het leven. We passen ons wel aan. De een in CO2, de andere in taal en land.
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenZelfstandig zijn geeft je geen recht om idiote uitspraken te doen. De staat mag het recht op mobiliteit niet aantasten. Maar alles wat daar bovenuit stijgt mogen ze logischerwijze belasten. Dat valt nl. onder de noemer "luxeproduct". Met jaloezie heeft dat niets te maken, dat is toogpraat.
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichtenge hebt op de blauwe socialisten gestemd ofwa?
Comment
-
Pure jaloezie is het. Mensen die willen ondernemen bestraffen. En ik ben geen zelfstandige, heb geen dure (sport)wagen en een gewoon loon. Maar wat ze nu aan het doen zijn is wraakroepend. Welke eerste zot gaat met een machinegeweer in de wetstraat staan? Dat wordt de held van het land.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
Ik rijd niet met een sportwagen hoor,
Comment
Comment