Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • De vraag is, wie gaat hier nu naar een Hybride grijpen?

    Qua aanbod leuk heeft Porsche al zijn twee hybrides, de BMW modellen zijn er en de nieuwe Lexus GS450h ziet er echt best uit.
    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
      De vraag is, wie gaat hier nu naar een Hybride grijpen?

      Qua aanbod leuk heeft Porsche al zijn twee hybrides, de BMW modellen zijn er en de nieuwe Lexus GS450h ziet er echt best uit.
      Ik overweeg om effe te wachten tot de Activehybrid 3 er is...
      Die Lexus ziet er imho niet uit :/

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
        het is juist wel jaloezie want anders zou de catalogusprijs niet gekoppeld worden aan de CO² uitstoot.
        Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
        Pure jaloezie is het. Mensen die willen ondernemen bestraffen.
        Het is niet rechtstreeks naar ondernemers gericht.
        Bij mijn weten zijn er nog altijd een pak meer bedrijfswagens in handen van werknemers dan van zelfstandigen en zaakvoerders.

        Ik heb het ook moeilijk met het zomaar als "jaloezie" te catalogeren en wel om twee redenen.
        Ten eerste, degenen die deze regeling uitgevonden hebben moeten nu niet echt jaloers zijn op de mensen die ze treffen, die rijden zelf allemaal met een A8 of BMW 7.
        Ten tweede, en dat is misschien nog belangrijker, het betreft een inkomensbelasting op een loon dan niet als geld wordt uitgekeerd.
        In die zin is het eigenlijk niet meer dan normaal dat wie een groter voordeel in natura geniet (lees: met een duurdere/beter uitgeruste wagen rond rijdt op kosten van zijn werkgever) ook zwaarder belast wordt.
        Uiteraard hangt het verkregen voordeel minstens zo veel en eigenlijk zlefs nog meer af van het aantal privé kilometers dat je rijdt met de firmawagen, wat ook het initiële plan was, maar dat bleek, terecht, voorlopig veel te moeilijk uit te voeren.
        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
          De vraag is, wie gaat hier nu naar een Hybride grijpen?

          Qua aanbod leuk heeft Porsche al zijn twee hybrides, de BMW modellen zijn er en de nieuwe Lexus GS450h ziet er echt best uit.
          ja maar die hybrides zijn ook pakken duurder qua catalogusprijs...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
            Je hebt tenminste het verbruik al.
            'k ben al aan het oefenen voor later hé, als ik dan m'n Ferrari moet voltanken ga ik zeggen pfff 't is voor niets

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
              ja maar die hybrides zijn ook pakken duurder qua catalogusprijs...
              klopt, en dan is er ook nog de beschikbaarheid, van de V60 plug-in hybrid bvb zullen er voor dit jaar maar 70 beschikbaar zijn en wss na net salon dan ook al helemaal uitverkocht

              Comment


              • Ik laat het eerlijk gezegd niet echt aan mijn hart komen.
                Ik betaal met mijn huidige wagen netto € 90 per maand meer maar overweeg toch nog om naar een zwaardere/duurdere over te stappen...
                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                Comment


                • Nog even on topic:

                  Deze middag met een franse collega hierover gesproken en die kwam eigenlijk nog met een goed idee:

                  In plaats dat bedrijven een bedrijfswagen geven aan hun werknemers (die dus VAA moeten betalen) zou het waarschijnlijk een beter idee zijn om de werknemers een eigen wagen te laten kopen via hun werkgever, ook hier een cafetaria model van X wagens met W aankoopkorting en business pack.

                  Voordelen:
                  1) De wagen zou dan op persoonlijke naam zijn en dus geen VAA
                  2) De wagen kan aangekocht worden aan een lagere prijs door de grotere volumes
                  3) Bedrijf en bank kunnen het op een akkoordje treffen voor lagere lening doordat de afbetaling rechtstreeks van het loon kan genomen worden (minder risico voor de bank dus lagere lening en grotere volumes)
                  4) Wilt de werknemer weggaan, moet hij een boete betalen om de korting en lening te compenseren bijvoorbeeld
                  5) Bedrijfswagens kosten niets aan bedrijfsleiding maar ze hebben nog steeds een tool om hun mensen te lokken/houden door de lagere aankoopwaarde en lening
                  6) Werknemer kan kilometers inbrengen in persoonlijke belasting en dus een deel van de kosten terugvorderen.

                  Iemand die weet of die in België ook toegepast kan worden/wordt?
                  Hier stond eens mijn auto vermeld.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                    'k ben al aan het oefenen voor later hé, als ik dan m'n Ferrari moet voltanken ga ik zeggen pfff 't is voor niets
                    voila

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                      In die zin is het eigenlijk niet meer dan normaal dat wie een groter voordeel in natura geniet (lees: met een duurdere/beter uitgeruste wagen rond rijdt op kosten van zijn werkgever) ook zwaarder belast wordt.
                      Uiteraard hangt het verkregen voordeel minstens zo veel en eigenlijk zlefs nog meer af van het aantal privé kilometers dat je rijdt met de firmawagen, wat ook het initiële plan was, maar dat bleek, terecht, voorlopig veel te moeilijk uit te voeren.

                      Vroeger koste de firmawagen mij een goeie 900 euro per jaar. Dit zal dit jaar ruim 2200 euro worden. Op zich nog altijd weinig geld voor de meerwaarde die een firmawagen biedt. Ik kan er dus inkomen firmawagens meer belast worden en principieel heb ik er dan ook geen moeite mee. Maar ik zie een heleboel randfenomenen die deze extra belasting toch wel extra zuur maken omdat hiermee een bepaalde groep mensen (middenklasse) extra geviseerd wordt.
                      · Terwijl ik al zeker ben dat er op het einde van jaar 1200 euro minder op de rekening staat kan er voor velen niet eens gepraat worden over de index die onze concurrentie positie en op lange termijn onze hele economie in gevaar brengt. Terwijl ik minder verdien willen anderen zeker zijn dat ze volgend jaar meer verdienen!
                      · Anderzijds heeft de hogere klasse zoveel achterdeurtjes (via vennootschappen of hybrides of ..) dat zij ook wel meer zullen betalen maar verhoudingsgewijs belange niet zoveel als ik.
                      · Via kilometervergoeding werken of beroepsonkosten inbrengen is ook geen oplossing voor mij daarvoor woon ik gewoon veel te dicht bij het werk. Ja, mijn auto is dus puur extra verloning, en ja ik begrijp dat daar meer belastingen op komen. Maar ik rij wel minder dan de helft van de kilometers dan mijn collega’s doen (privé) en ik zal meer betalen want zij zullen overstappen op kilometervergoeding en beroepsonkosten inbrengen op hun belanstingen.

                      Enige oplossing is dus een kleinere wagen of geen. Nou ja, dan betaal ik maar. Iemand moet die 200 miljoen toch betalen!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door phadmijet Bekijk Berichten
                        Ik overweeg om effe te wachten tot de Activehybrid 3 er is...
                        Die Lexus ziet er imho niet uit :/
                        De huidige is inderdaad heel Amerikaans, maar de nieuwe zit er echt prachtig uit. Als iemand een fan is/was van de BMW lijnen, dan gaat hij deze ook knap vinden tenzij hij tot de grote groep merkenblinden in Vlaanderen behoort.

                        Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                        ja maar die hybrides zijn ook pakken duurder qua catalogusprijs...
                        Niet echt. Een GS450h is bij gelijke uitrusting een zelfs goedkoper dan een 530d of Audi A6 3.0d terwijl hij een pak meer pk meekrijgt. Ga hem vergelijken met een 535d, en dan gaat het prijsverschil door het plafond.

                        De Infiniti M35h is nog zo een voorbeeld: 55000 Euro, 364pk, uitstoot 162gr CO2

                        Oorspronkelijk geplaatst door phadmijet Bekijk Berichten
                        klopt, en dan is er ook nog de beschikbaarheid, van de V60 plug-in hybrid bvb zullen er voor dit jaar maar 70 beschikbaar zijn en wss na net salon dan ook al helemaal uitverkocht
                        Er gaan inderdaad wat verschuivingen moeten komen in de merkenkeuzes want de merken die qua hybrid en electrische aandrijving het voortouw hebben genomen zijn niet echt de merken waar de meesten nu mee dwepen.

                        Lexus, Infiniti langs de luxewagens, Citroën d'r wat tussenin met hun DS5 en dan zijn er Nissan, Renault en Toyota die nogal voorlopen.
                        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                          De Infiniti M35h is nog zo een voorbeeld: 55000 Euro, 364pk, uitstoot 162gr CO2
                          Jammer dat hij zo lelijk is



                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                            De Infiniti M35h is nog zo een voorbeeld: 55000 Euro, 364pk, uitstoot 162gr CO2

                            Vind die CO2 uitstoot precies aan de hoge kant voor een hybrid

                            Comment


                            • Hybride kan niet op tegen een BMW diesel... Wel het vermogen, lagere CO² en lagere prijs of meer opties. En dan nog te zwijgen van de nieuwe reeks krachtige benzines met zuinige cijfers dankzij twee of meer turbo's.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                Hybride kan niet op tegen een BMW diesel... Wel het vermogen, lagere CO² en lagere prijs of meer opties. En dan nog te zwijgen van de nieuwe reeks krachtige benzines met zuinige cijfers dankzij twee of meer turbo's.
                                Of zoals ik zei, die Activehybrid 3: twinturbo 6-in-lijn + elektromotor geeft 340pk, 149gr CO2 en 6,4l verbruik

                                Boost-functie. Wanneer nodig wordt de elektrische aandrijfkracht door energie uit de krachtige batterij versterkt en wordt het totaal vermogen zo kortstondig nog verhoogd. Een voordeel van deze functie is de spontane en krachtige vermogenafgifte

                                Comment


                                • Vorige GS450h zag er mss. niet uit maar wel een uitstekende cruisemobiel en droogde in de hernemingen een 535d af.
                                  Je kunt die tegenwoordig ook voor een schijntje kopen http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/se...mbitCountry=DE

                                  Zo'n V60 hybrid kost 57K zonder opties
                                  Ben je dus sowieso geschoren met je VAA
                                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                  Comment


                                  • BMW328i

                                    11 fiscale pk
                                    VAA = 317.86 Euro
                                    BIV = 330.27€

                                    245 pk - 149 gr/co2 - in 5.9s naar de 100.

                                    Als ze op deze basis ook nog een hybride variant bouwen...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk Berichten
                                      · Anderzijds heeft de hogere klasse zoveel achterdeurtjes (via vennootschappen of hybrides of ..) dat zij ook wel meer zullen betalen maar verhoudingsgewijs belange niet zoveel als ik.
                                      de hogere klasse kijkt neer op ons vanuit het (verre) buitenland

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                        Zo'n V60 hybrid kost 57K zonder opties
                                        Ben je dus sowieso geschoren met je VAA
                                        Op autosalon achter gevraagd, zou 59.900EUR zijn, en het is een full option model dus vaste prijs.
                                        Maar idd, zelfs met die hybrid ga je nog een dikke 2000EUR VAA per jaar mogen rekenen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door phadmijet Bekijk Berichten
                                          Of zoals ik zei, die Activehybrid 3: twinturbo 6-in-lijn + elektromotor geeft 340pk, 149gr CO2 en 6,4l verbruik

                                          Boost-functie. Wanneer nodig wordt de elektrische aandrijfkracht door energie uit de krachtige batterij versterkt en wordt het totaal vermogen zo kortstondig nog verhoogd. Een voordeel van deze functie is de spontane en krachtige vermogenafgifte
                                          Dit is wel ook geen BMW diesel, hé D'r zijn er hier weer appelen en peren aan het vergelijken om toch maar te kunnen verantwoorden waarom het BMW moet zijn

                                          Met 340pk en 149gr wordt die BMW toch nog door een GS450h de broek afgedaan (343pk en 137gr).
                                          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                          Comment

                                          Working...
                                          X