Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk Berichten
    · Terwijl ik al zeker ben dat er op het einde van jaar 1200 euro minder op de rekening staat kan er voor velen niet eens gepraat worden over de index die onze concurrentie positie en op lange termijn onze hele economie in gevaar brengt. Terwijl ik minder verdien willen anderen zeker zijn dat ze volgend jaar meer verdienen!
    Onvoorstelbaar he.
    De kans is trouwens groot dat de spilindex in het voorjaar opnieuw overschreden wordt en dat de ambtenarenlonen en uitkeringen over een paar maanden een twééde indexering krijgen! Na de 3,7% die er nu bijkomt nog eens 2% extra...
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
      Dit is wel ook geen BMW diesel, hé D'r zijn er hier weer appelen en peren aan het vergelijken om toch maar te kunnen verantwoorden waarom het BMW moet zijn

      Met 340pk en 149gr wordt die BMW toch nog door een GS450h de broek afgedaan (343pk en 137gr).
      lol alright, alright, da's waar dan komt de GS450h er beter uit

      En for the record, ik dweep helemaal niet met BMW hoor, vond de cijfers van die hybrid er gewoon interessant uitzien. Maar ik geef toe, ik heb tot hiertoe nog niet veel hybrids bekeken dus kan't niet vergelijken met de andere dingen op de markt.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door phadmijet Bekijk Berichten
        lol alright, alright, da's waar dan komt de GS450h er beter uit

        En for the record, ik dweep helemaal niet met BMW hoor, vond de cijfers van die hybrid er gewoon interessant uitzien. Maar ik geef toe, ik heb tot hiertoe nog niet veel hybrids bekeken dus kan't niet vergelijken met de andere dingen op de markt.


        Het is eigenlijk grappig hoe zelfs zelfverklaarde autoliefhebbers hier niet echt rondkijken naar wat er op de markt is. Ze kennen de huidige modellen van Mercedes, BMW, Audi, VW, Opel, Porsche en Ferrari van buiten met alle kleine nuances, maar ga eens vragen welk nu de krachtigste Honda is, of duurste Jaguar, of vraag eens info naar een BMW van 2004,... en ze weten van niks


        On topic, bij het bekijken van hybrides is het wel interessant na te gaan welke zuiver electrisch kunnen rijden en welke niet. De Lexus heeft bvb een electromotor die de wagen gewoon kan aandrijven bij lage snelheden. Bij gewoon rijden gebeurt dat, in mijn ervaring, iets te weinig, maar als ik zie hoeveel mensen elke ochtend een half uur in de file staan, dan is dat een half uur dat ge geen benzine / mazout zit te verstoken en dat gaat een slok schelen.

        Dan zijn er de hybrids waar een electromotor gewoon de benzinemotor komt helpen om zo met een kleinere motor een even groot vermogen te hebben als met een grotere motor. Vb de Mercedes S400 Hybrid.
        Zelf zie ik niet direct het voordeel kwa verbruik daarvan want iemand die met een S450 rijdt gaat maar erg zelden dat meervermogen tegenover een S350 gaan gebruiken in ons druk verkeer. Dus gaat hij echt zelden dat meerverbruik nodig hebben. Winst door de extra cc's te vervangen door een electromotor? Geen idee.

        Ik denk dat we moeten wachten op de combinatie van echt kleine motoren met electromotoren voor we echte voordelen gaan zien. Bvb een VW Passat of Audi A4 met 1.2 TSi motor en electromotor om iets van een 160pk te gaan zoeken en een 2.0 TDi te vervangen. Of een BMW 3 met 1.5 motor en electromotor om hetzelfde vermogen te halen als een 325d / 325i.
        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

        Comment


        • Hmja, tot je er een Ford EcoBoost inlepelt. 182pk uit een 1.6je, verbruik van 6l en 139 g/km CO2. En dit zonder zware batterijen en elektromotor.

          Probleem met Lexus is dat je er een Samsung-smaak van krijgt... Je hebt het allemaal al eens ergens gezien, maar met een ander logo op.
          Last edited by ; 18/01/2012, 15:56.

          Comment


          • Het valt nog af te wachten hoe betrouwbaar die kleine turbo benzinemotortjes van BMW (en andere merken) gaan zijn. VAG heeft al zijn deel van de problemen gehad met de TSI's.
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

            Comment


            • Lexus heeft de deugdelijkheid al bewezen van het recept dikke V6 in combi met een relatief kleine elektromotor met de RX400h, de RX450h en de GS450h.
              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

              Comment


              • LOL, nu beginnen ze ook te twijfelen aan de nieuwe inschrijvingstaks!

                De ‘groenere' autobelasting is gebaseerd op normen waar dieselwagens niet aan voldoen. Ook de meerderheidspartijen in het Vlaams Parlement beginnen er nu aan te twijfelen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Probleem met Lexus is dat je er een Samsung-smaak van krijgt... Je hebt het allemaal al eens ergens gezien, maar met een ander logo op.
                  BMW 1 en 3's heb je allemaal ook al ergens gezien: op elke straathoek en elke yup's oprit

                  Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                  Het valt nog af te wachten hoe betrouwbaar die kleine turbo benzinemotortjes van BMW (en andere merken) gaan zijn.
                  Easy tiger ! Je kan hier verbannen worden met deze opruiende taal.
                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                  Comment


                  • Geef wooter een Dacia met BMW logo en hij krijgt spontaan ne stijve.
                    Database error.
                    The database has encountered a problem.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                      De fiscus heeft al langs verschillende kanalen laten weten dat ze al die constructies tussen vennootschap en zaakvoerder en tussen onderling gerelateerde vennootschappen (moeder-dochter, zusters,...) de totale oorlog zullen verklaren. En als ze iets willen vinden, dan zullen ze dat ook vinden, iedereen heeft lijken in zijn kast .

                      Wie niet onmiddellijk van zijn huidige wagen weg kan (bv. omwille van de enorme penalties bij voortijdig beëindigen van de leasing), zal de eerstkomende jaren niet aan Di Ripoff ontsnappen. Van zodra je de huidige auto kan lozen, koop je dan een goedkoop krel in de vennootschap of iets anders privé.
                      Oorspronkelijk geplaatst door rolelael Bekijk Berichten
                      weet er eigenlijk iemand wat de admin. boete is bij vroegtijdig stopzetten van een leasecontract ( ing car lease - alphabet ) ? Heb de vraag ook gesteld aan mijn werkgever en die zei me toch nog even af te wachten tot alles bekend is, maar wist zelf geen bedragen van vroegtijdige verbreking ). Er komt dan wel een ander lease contract in de plaats ... weet niet of dit meespeelt

                      Het is de afweging waard als de boete niet te hoog is.

                      tx!
                      Oorspronkelijk geplaatst door phadmijet Bekijk Berichten
                      Zal verschillen van leasingmaatschappij tot leasingmaatschappij denk ik.
                      Ik zit zelf bij KBC Lease met de wagen en zij rekenen 3% herbeleggingsvergoeding in het geval dat er een nieuw contract in de plaats komt, anders wordt dat 7%.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                      Als je het verlies neemt bij een verkoop aan een echte derde, is er fiscaal ook niets aan de hand. Enfin, ze gaan het dan toch veel moeilijker hebben om dat aan te vallen, want dan zouden ze langs de aansprakelijkheid van de bestuurder/zaakvoerder moeten aanvallen (nl. het veroorzaken van schade aan het verhaalsobject van de vennootschapsschuldeisers door het onoordeelkundig verkopen met verlies van een actiefbestanddeel; niet simpel en vooral: het sop is voor de fiscus de kool niet waard om daar lang over te gaan procederen).
                      Oorspronkelijk geplaatst door phadmijet Bekijk Berichten
                      Klopt. Als je dan niet (te ver) buiten de geldende prijzen op de tweedehandsmarkt voor jouw wagen blijft, heeft de fiscus sowieso al geen verhaal.

                      Ik zou zelfs overwegen om dan van een andere echte derde een vergelijkbare wagen te kopen, voor zover ik op de hoogte ben is dit ook volstrekt volgens de regels, niet?
                      Begrijp niet dat er hier zoveel zelfstandige/zaakvoerders voor hun eigen wagen in zee gaan met leasings bedrijven. Zij willen net iets te gemakkelijk geld verdienen aan iets (de auto dus) dat ze terbeschikking stellen. Met een winstmarge van 27% nou moe...
                      Van de zeven wagens die we hier de laatste jaren gekocht hebben was er eentje op leasing, zal ook de laatste keer geweest zijn. Nooit of te nooit zal dit nog gebeuren. De laatste die nu in bestelling is gewoon terug financieren via een leningske zie, eventueel nog met een voorschotje, we zullen wel zien hoeft niet maar het kan en de BTW betalen.

                      Als je het een beetje fatzoenlijk uitrekend (looptijd vs km's) kan je zelf bepalen wat je die auto op het laatste van de rit gaat kosten of opbrengen, door hem zelf te verkopen ....en daar kan je alle kanten mee op.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                        De vraag is, wie gaat hier nu naar een Hybride grijpen?

                        Qua aanbod leuk heeft Porsche al zijn twee hybrides, de BMW modellen zijn er en de nieuwe Lexus GS450h ziet er echt best uit.
                        Oorspronkelijk geplaatst door phadmijet Bekijk Berichten
                        Ik overweeg om effe te wachten tot de Activehybrid 3 er is...
                        Die Lexus ziet er imho niet uit :/
                        Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                        ja maar die hybrides zijn ook pakken duurder qua catalogusprijs...
                        Oorspronkelijk geplaatst door phadmijet Bekijk Berichten
                        klopt, en dan is er ook nog de beschikbaarheid, van de V60 plug-in hybrid bvb zullen er voor dit jaar maar 70 beschikbaar zijn en wss na net salon dan ook al helemaal uitverkocht
                        Ik zie echt de meerwaarde van een Hybride NU echt niet in. Zoals gezegd kost ie voor het moment nog een pak meer (lees te veel) en voor die 100 km dat je er verder met kan rijden op een volle tank... de meeste hier verspelen dat voordeel (besparing brandstof) door een niet aangepaste rijstijl, en waarom zouden ze dus nu, net daarop op besparen. Met 10 tallen zie ik ze me dagelijk voorbij rijden met hun hybrides & ecoflexen en wat weet ik nog allemaal. Dus verloren kosten als je je rijgedrag niet wenst aan te passen.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                          Begrijp niet dat er hier zoveel zelfstandige/zaakvoerders voor hun eigen wagen in zee gaan met leasings bedrijven. Zij willen net iets te gemakkelijk geld verdienen aan iets (de auto dus) dat ze terbeschikking stellen. Met een winstmarge van 27% nou moe...
                          Van de zeven wagens die we hier de laatste jaren gekocht hebben was er eentje op leasing, zal ook de laatste keer geweest zijn. Nooit of te nooit zal dit nog gebeuren. De laatste die nu in bestelling is gewoon terug financieren via een leningske zie, eventueel nog met een voorschotje, we zullen wel zien hoeft niet maar het kan en de BTW betalen.

                          Als je het een beetje fatzoenlijk uitrekend (looptijd vs km's) kan je zelf bepalen wat je die auto op het laatste van de rit gaat kosten of opbrengen, door hem zelf te verkopen ....en daar kan je alle kanten mee op.

                          Kwestie van de kredietcapaciteit van de vennootschap niet aan te spreken voor iets doms als een auto.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                            Nog even on topic:

                            Deze middag met een franse collega hierover gesproken en die kwam eigenlijk nog met een goed idee:

                            In plaats dat bedrijven een bedrijfswagen geven aan hun werknemers (die dus VAA moeten betalen) zou het waarschijnlijk een beter idee zijn om de werknemers een eigen wagen te laten kopen via hun werkgever, ook hier een cafetaria model van X wagens met W aankoopkorting en business pack.

                            Voordelen:
                            1) De wagen zou dan op persoonlijke naam zijn en dus geen VAA
                            2) De wagen kan aangekocht worden aan een lagere prijs door de grotere volumes
                            3) Bedrijf en bank kunnen het op een akkoordje treffen voor lagere lening doordat de afbetaling rechtstreeks van het loon kan genomen worden (minder risico voor de bank dus lagere lening en grotere volumes)
                            4) Wilt de werknemer weggaan, moet hij een boete betalen om de korting en lening te compenseren bijvoorbeeld
                            5) Bedrijfswagens kosten niets aan bedrijfsleiding maar ze hebben nog steeds een tool om hun mensen te lokken/houden door de lagere aankoopwaarde en lening
                            6) Werknemer kan kilometers inbrengen in persoonlijke belasting en dus een deel van de kosten terugvorderen.

                            Iemand die weet of die in België ook toegepast kan worden/wordt?
                            echt niemand een mening over?
                            Hier stond eens mijn auto vermeld.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                              Kwestie van de kredietcapaciteit van de vennootschap niet aan te spreken voor iets doms als een auto.
                              Idd, daarom off-balance constructies.

                              +

                              Versnelde inkostenname tov afschrijving (incl mogelijkheid tot eerste verhoogde huur of aanbetaling)

                              Comment


                              • BMW bied momenteel financiële rentingen aan van minder dan 3%... Daarmee kan je lekker veel afschrijven het eerste jaar en vrolijk de BTW maandelijks terugvorderen ipv eerst de BTW te voorfinancieren en lineair af te schrijven.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                  echt niemand een mening over?
                                  Ik zou nooit in zo een systeem stappen, dan hang je veel teveel vast aan je werkgever en moet je met je 'eigen' geld toch de smaak van het hele bedrijf kopen ... IK hang nu al vast aan de smaak van het bedrijf, keuze uit 6 merken, en als ik een Audi of BMW kies krijg ik dubbel zoveel korting als bij de andere 4 merken.

                                  Dus als het geen leasing is van de werkgever, is het voor mij een privé kar met kilometervergoeding naar mijn smaak. Dus een tweedehands, die niet meer dan 10 000 euro kost en niet de zoveelste grijze BMW of Audi.
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                                    Dit was vroeger al zo... In het huidige voorstel staat iets in de aard van "de eigen bijdrage van de werknemer mag afgetrokken worden van het VAA". Er staat niets over maandelijkse bijdrage...
                                    Zoals het "vroeger" was, mochten zelfbetaalde opties afgetrokken worden van het VAA, enkel in het jaar dat deze opties betaald werden.

                                    Ok, stel dat dit idd ook zo blijft. Dit neemt niet weg dat deze (zelfbetaalde) opties in rekening worden gebracht voor de berekening van het VAA (berekening gebeurt op basis van cataloguswaarde, inclusief opties). Dus je betaalt toch nog ergens VAA op opties die je reeds zelf betaald hebt!

                                    Of, zou het kunnen zijn dat, als je de opties betaald hebt met een aparte factuur (dus op de factuur v/d wagen staan de opties niet bij), dat:

                                    - de berekening van de VAA geen rekening houdt met deze opties (staan immers niet op factuur).
                                    - je ze evenzeer mag aftrekken van de uiteindelijke VAA?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                                      Kwestie van de kredietcapaciteit van de vennootschap niet aan te spreken voor iets doms als een auto.
                                      Dat klopt, maar dan misschien toch maar iets "minder" aanschaffen?

                                      Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                      Idd, daarom off-balance constructies.

                                      +

                                      Versnelde inkostenname tov afschrijving (incl mogelijkheid tot eerste verhoogde huur of aanbetaling)
                                      Bij ons geldt dit niet(zijn natuurlijk een speciaal geval) ook eerste aanbetaling/voorschot kan met gewone financiering hé. Zelfs een volledige financiering incl. BTW zou gaan als je goed rondkijkt. (is alvast geen goeie tip hé)
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        BMW bied momenteel financiële rentingen aan van minder dan 3%... Daarmee kan je lekker veel afschrijven het eerste jaar en vrolijk de BTW maandelijks terugvorderen ipv eerst de BTW te voorfinancieren en lineair af te schrijven.
                                        Dat wordt al interessanter dan... BMW voor bank laten spelen....hoe komen ze erop.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • Meer nog, de interest is lager dan de inflatie... Je doet er dus beter aan om er nu eentje te kopen, dan er 5 jaar voor te sparen en dan eentje te kopen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X