Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    ook eerste aanbetaling/voorschot kan met gewone financiering hé. Zelfs een volledige financiering incl. BTW zou gaan als je goed rondkijkt. (is alvast geen goeie tip hé)
    Voorschot als cash out bij een gewone financiering, uiteraard. Maar je afschrijving blijft slechts 20% per jaar. Je geld ben je wel al kwijt, dat wel.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Ik zie echt de meerwaarde van een Hybride NU echt niet in. Zoals gezegd kost ie voor het moment nog een pak meer (lees te veel) en voor die 100 km dat je er verder met kan rijden op een volle tank... de meeste hier verspelen dat voordeel (besparing brandstof) door een niet aangepaste rijstijl, en waarom zouden ze dus nu, net daarop op besparen. Met 10 tallen zie ik ze me dagelijk voorbij rijden met hun hybrides & ecoflexen en wat weet ik nog allemaal. Dus verloren kosten als je je rijgedrag niet wenst aan te passen.
      Ik denk dat je hier iets te kort door de bocht gaat, beste Griek. Wss vergelijk je in dit geval appelen met peren, met name de hybride modellen van een bepaalde constructeur met een dieselmodel van diezelfde constructeur (lees: van een groot volume Duits premium merk). Omdat die modellen voorlopig nog try-outs zijn op basis van hoog-pk benzinemotoren, zijn ze eerder bedoeld als een testcase en marketingstunt dan een echt alternatief voor hun eigen dieseltechnologie, die ze perfect meester zijn.

      Als je dan een Lexus RX 450h vergelijkt met dieselmodel met dezelfde prestaties van zo'n Duitser, dan ben je sowieso financieel beter af, nu (owv de hele fiscale tralala die je hier in dit topic kan lezen) én in de toekomst (omdat diesel sowieso duurder wordt dan benzine). Bij Toyota en Lexus is de hybride technologie een perfect alternatief voor de klassieke diesels, vooral voor diegenen die files, stadsverkeer en secundaire wegen combineren (en dat zijn er een hoop).

      Zelfs de Duitse drie beginnen nu volop in hybride te geloven (15 jaar nadat Toyota ermee begon), ook al hadden ze een jaar of drie geleden nog beweerd dat hybride de moeite niet was. En tegen dat ze met hun hybride technologie bijgebeend zijn, zijn de Jappen op de baan met bruikbare waterstofkarretjes. Vorsprung durch Technik, heet zoiets
      (Sorry, da's stout van mij )

      Hybride biedt dus nú al echte meerwaarde, maar je hebt nog niet veel keuze

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten


        Het is eigenlijk grappig hoe zelfs zelfverklaarde autoliefhebbers hier niet echt rondkijken naar wat er op de markt is. Ze kennen de huidige modellen van Mercedes, BMW, Audi, VW, Opel, Porsche en Ferrari van buiten met alle kleine nuances, maar ga eens vragen welk nu de krachtigste Honda is, of duurste Jaguar, of vraag eens info naar een BMW van 2004,... en ze weten van niks
        Dit topic wordt interessant...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
          Dit topic wordt interessant...
          Geef toe dat ik gelijk heb. Ze denken omdat ze autoliefhebber zijn, dat ze ook autokenner zijn. Toegegeven, driekwart hier zijn snotneuzen maar zelfs van het huidig marktaanbod kennen ze niks af.

          Soit, ik geef u 100% gelijk met uw stelling dat hybrides voor de merken waar de Belg op geilt nog probeersels zijn.
          Een ideaal moment voor merken als Lexus, Infiniti en co om hun slag te slaan en zich in het autolandschap te vestigen, al twijfel ik er sterk aan dat het zal lukken. De Belg is te conservatief en loopt teveel met oogkleppen op.
          En dan natuurlijk maar klagen dat het voor de overheid zo gemakkelijk is hen te naaien
          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
            Geef toe dat ik gelijk heb. Ze denken omdat ze autoliefhebber zijn, dat ze ook autokenner zijn. Toegegeven, driekwart hier zijn snotneuzen maar zelfs van het huidig marktaanbod kennen ze niks af.

            Soit, ik geef u 100% gelijk met uw stelling dat hybrides voor de merken waar de Belg op geilt nog probeersels zijn.
            Een ideaal moment voor merken als Lexus, Infiniti en co om hun slag te slaan en zich in het autolandschap te vestigen, al twijfel ik er sterk aan dat het zal lukken. De Belg is te conservatief en loopt teveel met oogkleppen op.
            En dan natuurlijk maar klagen dat het voor de overheid zo gemakkelijk is hen te naaien
            Ik denk dat de snotneuzen hier vaak veel meer van auto's afweten dan de vele fanboys hier .
            2012 E92 Bmw 335i DKG
            1991 E30 320i

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
              Ik denk dat de snotneuzen hier vaak veel meer van auto's afweten dan de vele fanboys hier .
              Dat zie ik als je een vraag stelt over een auto. 't Zijn altijd dezelfde 4-5 die kunnen antwoorden.

              Maar je gebruikt het juiste woord, de meeste zijn "fans" die niet voorbij hun merkenblindheid geraken (in dit eigenste topic staan er al genoeg voorbeelden) en geen autoliefhebbers.
              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                Nog even on topic:

                Deze middag met een franse collega hierover gesproken en die kwam eigenlijk nog met een goed idee:

                In plaats dat bedrijven een bedrijfswagen geven aan hun werknemers (die dus VAA moeten betalen) zou het waarschijnlijk een beter idee zijn om de werknemers een eigen wagen te laten kopen via hun werkgever, ook hier een cafetaria model van X wagens met W aankoopkorting en business pack.

                Voordelen:
                1) De wagen zou dan op persoonlijke naam zijn en dus geen VAA
                2) De wagen kan aangekocht worden aan een lagere prijs door de grotere volumes
                3) Bedrijf en bank kunnen het op een akkoordje treffen voor lagere lening doordat de afbetaling rechtstreeks van het loon kan genomen worden (minder risico voor de bank dus lagere lening en grotere volumes)
                4) Wilt de werknemer weggaan, moet hij een boete betalen om de korting en lening te compenseren bijvoorbeeld
                5) Bedrijfswagens kosten niets aan bedrijfsleiding maar ze hebben nog steeds een tool om hun mensen te lokken/houden door de lagere aankoopwaarde en lening
                6) Werknemer kan kilometers inbrengen in persoonlijke belasting en dus een deel van de kosten terugvorderen.

                Iemand die weet of die in België ook toegepast kan worden/wordt?
                Dit is hetzelfde systeem als in UK wordt toegepast en daar werkt het prachtig: Je profiteert van de financiële slagkracht en de groepsaankoop door het bedrijf. Dus eigenlijk kies je of je een wagen wil of niet.

                Punt 4 is wel delicaat. Je kan iemand een boete opleggen indien hij de lease te vroeg opzegt want dat is het verbreken van een contract met een financiële instelling. Dus als hij vertrekt en zijn wagen wil achterlaten bij het bedrijf, dan kan de financiële instelling hem een boete opleggen (die vooraf moet gekend zijn).
                Manieren om daar rond te komen, is dat de werknemer kan kiezen hoe lang hij de lease wil (24, 36 of 48 maand)(hij moet wel de prijs navenant betalen) en door de werknemer de optie te geven de bedrijfswagen en financiële overeenkomst mee te nemen bij vertrek (wat ik deed toen ik bij mijn vorige werkgever vertrok en de S63 meenam).

                Als werkgever kan je wel geen boete opleggen of iemand vragen een korting die hij kreeg terug te geven zuiver omdat hij vertrekt.
                Dat is nl. strijdig met het principe (en onwettelijk) dat je vrij je beroep mag uitoefenen.
                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                  Geef toe dat ik gelijk heb. Ze denken omdat ze autoliefhebber zijn, dat ze ook autokenner zijn. Toegegeven, driekwart hier zijn snotneuzen maar zelfs van het huidig marktaanbod kennen ze niks af.

                  Soit, ik geef u 100% gelijk met uw stelling dat hybrides voor de merken waar de Belg op geilt nog probeersels zijn.
                  Een ideaal moment voor merken als Lexus, Infiniti en co om hun slag te slaan en zich in het autolandschap te vestigen, al twijfel ik er sterk aan dat het zal lukken. De Belg is te conservatief en loopt teveel met oogkleppen op.
                  En dan natuurlijk maar klagen dat het voor de overheid zo gemakkelijk is hen te naaien
                  Het probleem met, een grote, Lexus is dat je het in Belgie na 4-5j aan de straatstenen niet kwijtraakt en je verplicht bent te hopen op een goede overname bij Lexus zelf.
                  Plus, Lexus is in veel gevallen ook maar een rebadged Toyota, maar dan duurder.
                  Een Lexus Rx450h is geen oplossing voor de nieuwe VAA, catalogus zit al boven de 60.000 euro, jaarlijkse tax is ook voor een 3.5l, daar koop je al veel van waar je wel van afraakt.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                    Het probleem met, een grote, Lexus is dat je het in Belgie na 4-5j aan de straatstenen niet kwijtraakt en je verplicht bent te hopen op een goede overname bij Lexus zelf.
                    Plus, Lexus is in veel gevallen ook maar een rebadged Toyota, maar dan duurder.
                    Een Lexus Rx450h is geen oplossing voor de nieuwe VAA, catalogus zit al boven de 60.000 euro, jaarlijkse tax is ook voor een 3.5l, daar koop je al veel van waar je wel van afraakt.
                    Dat is ook al omdat de Belg oogkleppen op heeft en niet anders dan BMW wil. Als morgen Lexus wel ingeburgerd geraakt, dan gaat er wel een vraag naar zijn in tweedehands.
                    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                      Dat is ook al omdat de Belg oogkleppen op heeft en niet anders dan BMW wil. Als morgen Lexus wel ingeburgerd geraakt, dan gaat er wel een vraag naar zijn in tweedehands.
                      100% gelijk, maar dat is nu zo niet, en ik zie dat ook niet snel gebeuren, want dit is al sinds Toyota hier begon, jaren 70.
                      HEt is niet enkel BMW dat mn wil, VW is nog het best verkopende 2de hands denk ik.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                        Het probleem met, een grote, Lexus is dat je het in Belgie na 4-5j aan de straatstenen niet kwijtraakt en je verplicht bent te hopen op een goede overname bij Lexus zelf.
                        Plus, Lexus is in veel gevallen ook maar een rebadged Toyota, maar dan duurder.
                        Een Lexus Rx450h is geen oplossing voor de nieuwe VAA, catalogus zit al boven de 60.000 euro, jaarlijkse tax is ook voor een 3.5l, daar koop je al veel van waar je wel van afraakt.
                        Klopt. Toch tot nu toe. Want met de veranderende dieselprijzen zou dit snel kunnen veranderen. Sommige leasingmaatschappijen zetten nu op de CT 200h al een hogere restwaarde dan op een vergelijkbare dieselende Audi A3 of BMW 118d.

                        Wat de RX betreft: kijk eens naar het tabelleke dat ik een aantal pagina's geleden hier gepost hebt: dat bewijst het tegendeel. De andere luxe SUV's zijn ongeveer even duur en hebben een veel hogere CO2. Bovendien speelt voor KMO-chiefs en zelfstandigen (het koperspubliek van de RX) de fiscale aftrekbaarheid ook een grote rol. Als je dat dan nog eens optelt over een looptijd van pakweg 4 jaar, dan weet je wel hoeveel je meer netto zal overhouden en hoeveel minder je als bedrijf aan de fiscus doorstort, geloof me. Koppel dat aan stijgende dieselprijzen en toekomstige taksen die gericht zullen zijn volgens de strengere Euronormen en een diesel luxe SUV heeft compleet afgedaan. En dus ook de restwaardes

                        Je zou ervan verschieten hoeveel luxe SUV rijders er al gepasseerd zijn op de Lexus stand op het autosalon

                        Comment


                        • Je zou je stilaan schuldig voelen dat je graag met een BMW rijdt

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Salokin Bekijk Berichten
                            Je zou je stilaan schuldig voelen dat je graag met een BMW rijdt
                            En terecht !!!


                            Hier geen enkele BMW meer in mijn bezit !!!

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                              En terecht !!!


                              Hier geen enkele BMW meer in mijn bezit !!!
                              Proficiat wanneer wordt je M3 geleverd?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Bart Remi Bekijk Berichten
                                @ Zeratul: Waar heb je die berekeningstool gevonden?
                                Ik heb een vraag bij de berekening van de extra btw.
                                factor 0.78766*B21 : waarvan komt 0.78766?

                                Alvast dank voor je reply
                                Tool gevonden ? Gemaakt

                                Formule komt uit de calculator van Deloitte. https://tasc.deloitte.be/WebClient/W...alculator.aspx

                                Precieze berekening heb ik hier niet, maar ik denk dat het hier op neerkomt:

                                VAA is een kost voor de vennootschap die doorgerekend wordt aan de vennootschap. Je mag 70% VAA van de autokosten inclusief BTW afhalen en 30% van VAA van de brandstofkosten incl BTW afhalen. Daarna moet je de beperkingen voor BTW aftrek toepassen (75% brandstof en 50% afschrijving en andere kosten). In totaal zal je echter minder BTW kunnen aftrekken dan voorheen, dus zal de verschuldigde BTW stijgen. De 30/70 splitsing is omdat de fiscus ervan uitgaat dat 30% van de VAA waarde voor brandstof is.

                                Complexe materie .. ik vertrouw op Deloitte daarin.
                                Last edited by ; 18/01/2012, 21:52.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Salokin Bekijk Berichten
                                  Proficiat wanneer wordt je M3 geleverd?
                                  Volgende week

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                    Volgende week
                                    Maak maar snel een nieuwbtopic aan want we zijn hier zwaar off topic aan het gaan. Enne proficiat hè

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Salokin Bekijk Berichten
                                      Maak maar snel een nieuwbtopic aan want we zijn hier zwaar off topic aan het gaan. Enne proficiat hè
                                      Volgende week als hij hier staat


                                      En thx

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                        Ik denk dat je hier iets te kort door de bocht gaat, beste Griek. Wss vergelijk je in dit geval appelen met peren, met name de hybride modellen van een bepaalde constructeur met een dieselmodel van diezelfde constructeur (lees: van een groot volume Duits premium merk). Omdat die modellen voorlopig nog try-outs zijn op basis van hoog-pk benzinemotoren, zijn ze eerder bedoeld als een testcase en marketingstunt dan een echt alternatief voor hun eigen dieseltechnologie, die ze perfect meester zijn.

                                        Als je dan een Lexus RX 450h vergelijkt met dieselmodel met dezelfde prestaties van zo'n Duitser, dan ben je sowieso financieel beter af, nu (owv de hele fiscale tralala die je hier in dit topic kan lezen) én in de toekomst (omdat diesel sowieso duurder wordt dan benzine). Bij Toyota en Lexus is de hybride technologie een perfect alternatief voor de klassieke diesels, vooral voor diegenen die files, stadsverkeer en secundaire wegen combineren (en dat zijn er een hoop).

                                        Zelfs de Duitse drie beginnen nu volop in hybride te geloven (15 jaar nadat Toyota ermee begon), ook al hadden ze een jaar of drie geleden nog beweerd dat hybride de moeite niet was. En tegen dat ze met hun hybride technologie bijgebeend zijn, zijn de Jappen op de baan met bruikbare waterstofkarretjes. Vorsprung durch Technik, heet zoiets
                                        (Sorry, da's stout van mij )

                                        Hybride biedt dus nú al echte meerwaarde, maar je hebt nog niet veel keuze
                                        Klopt, die bedoelde ik ook, (nog) geen meerwaarde nu. Heb de laatste maanden goed overwogen om niet volledig elektrisch te gaan. Jammer genoeg komt de Tesla S net iets te laat. Ben dan maar teruggevallen op de vertrouwde & betrouwbare A6. Hopelijk kunnen ze binnen 3 jaar hun elektrische reikwijdte nog verlengen en staat de overheid (of de energieleveranciers) met hun oplaadpunten ook al wat verder. Zou toch graag voor het einde van mijn carrière eens volledig professioneel elektrisch gereden hebben, misschien dat we dan eindelijk eens iets kunnen gaan verdienen aan het autorijden...
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • Ik ben vandaag bij de boekhouder geweest. Hij bevestigde dat er vandaag nog niets gestemd is, maar dat hetgene er nu voorligt wel degelijk zal doorgevoerd worden. Hij zei dat we niet mochten vergeten dat de overheid €200.000.000,- extra wil incasseren van bedrijfswagens. Iedereen begint nu massaal de dure wagens te verkopen en te vervangen door goedkopere wagens. Hier loopt de overheid BTW-inkomsten mis. Onze boekhouder zegt dat ze daar niet van wakker liggen. Aan het einde van het jaar maken ze een calculatie. Komen ze niet aan die 200 miljoen, dan zal de rijtax navenant aangepast worden, en zullen vanaf de tweedehands wagens aan catalogusprijs getaxeerd worden. Zo zou het al effectief in het parlement besproken zijn.

                                          Het is dus nog niet gedaan...
                                          OO 00 OO

                                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X